LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedwonge telefoon abbo af te sluiten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ilse1989

gedwonge telefoon abbo af te sluiten

Ongelezen bericht door ilse1989 »

hallo ,
ik ben van het weekend ook door en jongen die me leuk vond gedwogen om en abbo af te sluiten
wanneer ik dit niet deed zou hij me klappen gaan geven maar hij zei ook dat hij ze daarna op zijn naam ziu zetten dus ja
we hebben toen 2 abbo afgesloten bij hi en kpn en heb heel de tijd niks gezegt allen men gegevens geven en getekend
daana zijn we ook nog is nar telford gegaan en daar ook het zelfde verhaal ,,

ik weet echt niet wat ik nu moeten doen ik kan zeer zeker niet betalen voor de abbos ben werkloos en leef maar van en uitkering
kan iemand me advies geven

berndv

Re: gedwonge telefoon abbo af te sluiten

Ongelezen bericht door berndv »

aangifte doen bij de politie, voor de rest, heel treurig verhaal, maar ook eveneens een beetje dom. Je hebt nu dus een aantal abonnementen waar JIJ verantwoordelijk voor bent, aangezien ze op JOU naam staan. Niemand anders is hier verantwoordelijk voor.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

wanneer ik dit niet deed zou hij me klappen gaan geven maar hij zei ook dat hij ze daarna op zijn naam ziu zetten

Wat had je nog gedaan, om geen klappen te krijgen?
Met 23 jaar ben je in feite volwassen.
Normaal zou je het advies van berndv niet meer nodig hebben, want je hebt toch al aangifte gedaan na 3 dagen, maar blijkbaar niet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dubbelpost:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=160
Meteen aangifte doen, heb je ouders, familieleden die je kunnen helpen ?
Laat zo snel mogelijk die abonnementen blokkeren.
Neem contact op met de providers zodat ze op de hoogte zijn.
door en jongen die me leuk vond gedwogen om en abbo af te sluiten
<Zucht>, ze weten ze ook wel uit te zoeken :?
Waar is de tijd gebleven dat vrouwen op dat moment hun naaldhakken in zijn scrotum positioneren :?

nevermind

Waar is de tijd gebleven dat vrouwen op dat moment hun naaldhakken in zijn scrotum positioneren :?
Kan niet meer, want zij dragen nu UGGS! :lol:

berndv

nevermind schreef:
maar die hoef ik ook niet in mijn scrotum geparkeerd te krijgen

nevermind

berndv schreef:
nevermind schreef:
maar die hoef ik ook niet in mijn scrotum geparkeerd te krijgen
Als je geen jonge meisjes ronselt om abonnementen af te sluiten, hoef je ook niet bang te zijn. :wink:
Zijn wel zachter, dan naaldhakken. :lol:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ilse1989 schreef:hallo ,
ik ben van het weekend ook door en jongen die me leuk vond gedwogen om en abbo af te sluiten
wanneer ik dit niet deed zou hij me klappen gaan geven maar hij zei ook dat hij ze daarna op zijn naam ziu zetten dus ja
we hebben toen 2 abbo afgesloten bij hi en kpn en heb heel de tijd niks gezegt allen men gegevens geven en getekend

ik weet echt niet wat ik nu moeten doen ik kan zeer zeker niet betalen voor de abbos ben werkloos en leef maar van en uitkering
Aangifte doen, in persoon, op het politiebureau van intimidatie en wat nog meer van toepassing is, en met het proces-verbaal in de hand naar de winkels in kwestie gaan, en uitleggen dat je gedwongen werd om die abonnementen af te sluiten. Doe dit desnoods met een vertrouwenspersoon, dus iemand die je al lang en goed persoonlijk kent, niet een willekeurige man die je gisteravond trof tijdens het stappen.

berndv

sjohie schreef:en met het proces-verbaal in de hand naar de winkels in kwestie gaan, en uitleggen dat je gedwongen werd om die abonnementen af te sluiten.
En wat gaat die winkel dan doen? Die hebben gewoon een rechtsgeldige overeenkomst en een uitgetypte aangifte is geen oordeel van de rechter, maar een weergave van het verhaal van 1 persoon die desnoods alleen had kunnen handelen en de toestellen inmiddels al op marktplaats verkocht heeft. Als TS de winke iets wil laten doen, zal ze toch een uitspraak van een rechter moeten hebben die deze overeenkomst nietig verklaard, daar die dan onder dwang is afgesloten. En dwang is alleen als dat ook aantoonbaar is, dus als de 2e persoon mee is gegaan naar binnen. Blijft die persoon, zoals vaak het geval is, buiten de winkel, dus buiten beeld, is dwang niet meer aantoonbaar, en zul je moeten rekenen op enige vorm van coulance van de mobiele provider.

Onlangs is een dergelijke zaak nog bij undercover in Nederland geweest.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

berndv schreef:
sjohie schreef:en met het proces-verbaal in de hand naar de winkels in kwestie gaan, en uitleggen dat je gedwongen werd om die abonnementen af te sluiten.
En wat gaat die winkel dan doen? Die hebben gewoon een rechtsgeldige overeenkomst en een uitgetypte aangifte is geen oordeel van de rechter, maar een weergave van het verhaal van 1 persoon die desnoods alleen had kunnen handelen en de toestellen inmiddels al op marktplaats verkocht heeft. Als TS de winke iets wil laten doen, zal ze toch een uitspraak van een rechter moeten hebben die deze overeenkomst nietig verklaard, daar die dan onder dwang is afgesloten. En dwang is alleen als dat ook aantoonbaar is, dus als de 2e persoon mee is gegaan naar binnen. Blijft die persoon, zoals vaak het geval is, buiten de winkel, dus buiten beeld, is dwang niet meer aantoonbaar, en zul je moeten rekenen op enige vorm van coulance van de mobiele provider.

Onlangs is een dergelijke zaak nog bij undercover in Nederland geweest.
Het klinkt misschien gek in deze tijden van enorme corporate entiteiten, maar in die winkels werken ménsen, die nog wel eens geneigd willen zijn om te helpen. En het is praktisch gezien een van de weinige dingen die er op dit moment te doen zijn, voordat de rekeningen binnen stromen tenminste.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En wat gaat die winkel dan doen?

Ben het met Sjohie eens, bovendien, TS is "eigenaar" van de contracten, ze kan de toestellen als 'verloren' opgeven zodat op zn minst de nummers geblokeerd worden en de rekening niet verder op kan lopen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind de reacties van sommige hier ongepast. TS geeft aan bedreigt te zijn en verdient niet onze kritiek maar ons medeleven. Aangifte doen is een goed advies, maar er moet ook onderzocht worden of er wel een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Dergelijke overeenkomsten willen nog wel een nietig verklaard worden. Zie bijvoorbeeld:

http://jure.nl/bs1746

TS doet er goed aan om a) aangifte doen bij de politie en b) om richting de provider aan te geven dat ze de overeenkomst heeft gesloten onder bedreiging.

Leesstof:
http://www.bergsonadvocaten.nl/den-haag/contracten.html

berndv

@alfa, deze uitspraak had ik ook gevonden, er is alleen 1 groot wezenlijk verschil, namelijk dat in de rechtzaak aantoonbaar was da de 3e partij er bij was in de winkel. TS geeft aan dat de bedreiger buiten beeld bleef. Op die manier is vele malen moeilijker aan te tonen dat er sprake was van bedreiging door derden. Aangezien de uitspraak van de rechtzaak hierop was gebaseerd. Alsmede een vooraf door de politie uitgevaardigde waarschuwing over dergelijke praktijken, inclusief beschrijving van de werkwijze.

nevermind

TS geeft aan dat de bedreiger buiten beeld bleef
Kan ik nergens lezen, of over het hoofd gezien.
en heb heel de tijd niks gezegt allen men gegevens geven en getekend
Dit stoort mij.
Waarom kan TS niet schrijven: Help mij of Bel politie?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

TS zit blijkbaar in een lastig pakket. als ze onder druk van deze jongens deze twee contracten is aangegaan, zal ze toch ook niet graag naar de politie stappen.
als ze al klappen gaan uitdelen omdat je geen telefoon abonnement voor ze afsluit, kan je wel bedenken dat ze je geen bosje bloemen komen brengen als je ze vervolgens hebt aangegeven bij de politie.
Begrijp me niet verkeerd, het enige juiste wat ze kan doen is aangifte, maar makkelijk is dat niet.

nevermind

Ik weet niet ,wat jullie allemaal lezen! :shock:
Ik lees, dat een jongen haar leuk vond en met deze is zij naar de winkel gegaan en heeft twee abbo afgesloten.
Daarna verder naar Halfords en daar hetzelfde verhaal.
Dus 4 abbo, en niet twee.
Nergens lees ik van meerdere jongens.
Dat TS naar de Politie moet, staat vast, maar dat zij dit niet meteen gedaan heeft, blijft voor mij een raadsel.
Als zij de jongen pas heeft leren kennen, dan weet zij ook niet wie het is en was.
Iedereen mag denken wat hij wil, maar hier is ergens iets niet in de haak.

alfatrion

berndv schreef:TS geeft aan dat de bedreiger buiten beeld bleef.
Berndv,

Ik zie TS aangegeven dat ze bedreigt is en ze schrijft "we hebben toen 2 abbo afgesloten". Volgens kom ik berichten van jou tegen waarin jij klaar staat met een oordeel. Volgens jou is TS erg dom en je vraagt je af waar de tijd is gebleven van vrouwen met naaldhakken. Je geeft aan dat TS verantwoordelijk is, omdat deze op haar naam staan. Daar schrijf je achteraan dat niemand anders verantwoordelijk is, dus kennelijk is vind je het aanvaardbaar om iemand te bedreigen.

In een tweede bericht schrijft je (onterecht) dat dwang alleen aantoonbaar is wanneer de tweede persoon mee gaat naar binnen en dat de bedreiger vaak buiten blijft. En nu zou TS dit op eens hebben aangegeven.

Waarom de bedreiger vaak buiten zou blijven is mij een raadsel. De bedreiger loopt dan het risico dat 112 gebeld wordt en er met spoed een politie auto wordt gestuurd. Dat TS heeft aangeeft "we hebben toen 2 abbo afgesloten", doet mij vermoeden dat de bedreiger er bij is gebleven.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Het vervelende voor TS is dat het ten eerste inderdaad best lastig kan zijn om te bewijzen dat er daadwerkelijk sprake is van bedreiging, en ten tweede, als ze al aangifte doet zal onze sterke arm van de wet er waarschijnlijk niet zo heel veel mee doen.

nevermind

alfatrion schreef:
berndv schreef:TS geeft aan dat de bedreiger buiten beeld bleef.
Berndv,

Ik zie TS aangegeven dat ze bedreigt is en ze schrijft "we hebben toen 2 abbo afgesloten". Volgens kom ik berichten van jou tegen waarin jij klaar staat met een oordeel. Volgens jou is TS erg dom en je vraagt je af waar de tijd is gebleven van vrouwen met naaldhakken. Je geeft aan dat TS verantwoordelijk is, omdat deze op haar naam staan. Daar schrijf je achteraan dat niemand anders verantwoordelijk is, dus kennelijk is vind je het aanvaardbaar om iemand te bedreigen.

In een tweede bericht schrijft je (onterecht) dat dwang alleen aantoonbaar is wanneer de tweede persoon mee gaat naar binnen en dat de bedreiger vaak buiten blijft. En nu zou TS dit op eens hebben aangegeven.

Waarom de bedreiger vaak buiten zou blijven is mij een raadsel. De bedreiger loopt dan het risico dat 112 gebeld wordt en er met spoed een politie auto wordt gestuurd. Dat TS heeft aangeeft "we hebben toen 2 abbo afgesloten", doet mij vermoeden dat de bedreiger er bij is gebleven.
Ik ben wel berndv niet, maar ik adviseer jouw, toch nog eens alle berichten te lezen, en de uitspraken van de leden, welke in dit topic hebben gereageerd , ook op deze mensen toe te passen, welke de uitspraken gedaan hebben. :wink:

alfatrion

nevermind schreef:Dat TS naar de Politie moet, staat vast, maar dat zij dit niet meteen gedaan heeft, blijft voor mij een raadsel.
Bedreigt worden is eng. Je houdt dan wel je mond dicht. In de aangehaalde zaak had de gedaagde op 15 maart 2010 een overeenkomst gesloten en heeft pas op 5 april 2010 aangifte gedaan. Ongeveer drie weken later. En dat alleen omdat haar vader er achter kwam. Hier gaat het om afgelopen weekend. Ik vind het knap van TS dat ze nu al bij zinnen komt.
kokka schreef:Het vervelende voor TS is dat het ten eerste inderdaad best lastig kan zijn om te bewijzen dat er daadwerkelijk sprake is van bedreiging, en ten tweede, als ze al aangifte doet zal onze sterke arm van de wet er waarschijnlijk niet zo heel veel mee doen.
Het zal in eerste instantie de provider zijn die zal aannemelijk moeten maken dat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Pas wanneer de provider hier in geslaagd is zal TS aannemelijk moeten maken dat dit onder bedreiging is gebeurt. Verder geldt dat zaken die niet of onvoldoende betwist voor waar worden aangenomen. Overigens is het doen van een valse aangifte strafbaar.

Gesloten