Na een diagnose van een gedragsproblematiek sta ik al een jaar op een wachtlijst bij Psyq. Ik heb deze hulpverlening zelf opgezocht omdat ik zelf erg veel last heb van mijzelf
In het dagelijkse leven werk ik gewoon fulltime en is (net als bij veel anderen) het een tijd waarin veel mensen ontslagen worden. Ik heb een tijdelijk contact en functioneer verder prima. Sterker nog; door deze problematiek ben ik erg perfectionistisch en werk me uit de naad.
Nu het probleem; vanaf het begin van de "behandeling" heb ik korte (twee)wekelijkse gesprekken gehad die ik makkelijk onder werktijd kon doen, zonder dit bespreekbaar te maken. Nu vinden ze dat ik voor mijn problematiek in een groepstraject moet. Dat is een wekelijkse groep die anderhalf uur duurt en alleen overdag is. De eis is (terecht) dat je er elke week bent en een traject kan jarenlang duren.
De keus was aan mij om dat uit te stellen tot het moment van wat meer zekerheid op mijn werk. Helemaal prima. Echter ben ik er door een vervanger achter gekomen dat er wel degelijk (op een andere locatie) een avondgroep is én dat daar zelfs plek was. Maar men had besloten dat ik daar niet in mag en zelfs niet voor op de wachtlijst. Men vond dat het mooi bij mijn behandeling zou passen om het juist op mijn werk bespreekbaar te maken. Dus: ik heb een probleem, sta een jaar netjes op een wachtlijst, er is een passende groep, maar ik mag er niet in. Graag eerlijke reactie of ik nu te veel eis of dat dit toch niet helemaal netjes is. Wat mij nog het meeste frustreert is dat ik voor het staan op een wachtlijst en 1 gesprek dit jaar waarin mij uitgelegd werd dat ik niet in de avondgroep mocht, wel de extra eigen bijdrage van € 200,- mag betalen.