Beste B. Jarings,Wellicht dat er onder de gedupeerden mensen zijn die inderdaad niet konden begrijpen dat zij grote risico’s liepen met dergelijke aandelenleaseplannen, maar evenzeer ben ik er van overtuigd dat er vele z.g. gedupeerden zijn die dat wel begrepen of hadden kunnen begrijpen, bijvoorbeeld als zij de folders hadden doorgelezen of als zij voor de hand liggende vragen hadden gesteld. Je moet al wel heel dom zijn niet te beseffen dat hoge rendementen ook hoge risico’s met zich meebrengen.
Ik hoop niet dat mensen die voorzichtiger ingesteld zijn, zoals ondergetekende, nu via de belastingen alsnog mee moeten betalen aan de deels door inhaligheid veroorzaakte problemen.
Tegen een onderzoek heb ik geen bezwaar, maar wekt u daarmee niet de indruk bij gedupeerden dat u hen ook uit de financiële problemen helpt of wilt helpen? (Dat kan haast niet anders dan via de belastingen). En dat u ook op de lijn zit dat iedereen een “slachtoffer” is?
Zijn alle burgers in Nederland in essentie niet wijzer dan de eerste de beste kleuter, en is het dus de rol van de overheid om als een soort kleuterleidster op te treden?
Vanzelfsprekend hebt u recht op uw eigen mening.
Bovenstaand heb ik een aantal woorden van u gemarkeerd.
Uit deze bewoording concludeer ik dat u niet heeft begrepen wat er speelt.
Je moet al wel heel dom zijn niet te beseffen dat hoge rendementen ook hoge risico’s met zich meebrengen.
Erg stigmatiserend vind u niet?
aan de deels door inhaligheid veroorzaakte problemen.
Laat zien dat u bevooroordeeld bent.
Zijn alle burgers in Nederland in essentie niet wijzer dan de eerste de beste kleuter, en is het dus de rol van de overheid om als een soort kleuterleidster op te treden?
Wederom stigmatiserend en het geeft blijk dat u van mening bent dat wie slim is ook wetten mag overtreden.