LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Michiel Luidens

Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Aan: De Tweede Kamer der Staten-Generaal
Tav: De Voorzitter van de Vaste Kamercommissie voor Financien.

Geachte heer, mevrouw,


Ik ben een zeer verontruste (kleine-) belastingbetaler.

De laatste tijd is er veel kabaal ontstaan over aandelenlease.

Recentelijk is de bemiddelingspoging onder leiding van de heer Oosting mislukt.

Nu dreigt een situatie te ontstaan waarbij vele tien- of wellicht honderdduizenden vermeende gedupeerden naar de rechter zullen stappen, danwel door aandelenleaseaanbieders voor de rechter worden gedaagd.

Via de website van het programma Tros-Radar heb ik vernomen dat uw commissie op 30 juni 2004 over dit onderwerp vergadert.

De z.g. gedupeerden hebben zich in verschillende organisaties georganiseerd, o.a. de Stichting Leaseverlies en de (Vereniging?) Payback. Hun standpunt is bekend: niemand, maar dan ook niemand, die ooit een contract heeft afgesloten is daar zelf voor verantwoordelijk, het is de schuld van Dexia, of tussenpersonen, of minister Zalm, of Sinterklaas of de Kerstman.

Nu ben ik een kleine belastingbetaler die ook in de jaren negentig door aandelenleaseaanbieders met promotie materiaal is bestookt. En ik heb besloten daar niet op in te gaan.

Mensen zoals ik zijn niet georganiseerd.

Via deze email wil ik u erop wijzen dat niemand verplicht was een aandelenlease contract te ondertekenen en dat er naast de vele gedupeerden er nog veel meer mensen zijn die het promotiemateriaal van aandelenleaseaanbieders gewoon in de prullenbak hebben gegooid.

Voornoemde vertegenwoordigers van z.g. gedupeerden schamen zich er niet voor eenieder die het niet bij voorbaat met hen eens is in een kwaad daglicht te stellen. Bijv. rechters die z.g. gedupeerden niet onmiddellijk in het gelijk stellen (Arnhem) zijn vooringenomen, of maken deel uit van een groot complot.

Wellicht dat er onder de gedupeerden mensen zijn die inderdaad niet konden begrijpen dat zij grote risico’s liepen met dergelijke aandelenleaseplannen, maar evenzeer ben ik er van overtuigd dat er vele z.g. gedupeerden zijn die dat wel begrepen of hadden kunnen begrijpen, bijvoorbeeld als zij de folders hadden doorgelezen of als zij voor de hand liggende vragen hadden gesteld. Je moet al wel heel dom zijn niet te beseffen dat hoge rendementen ook hoge risico’s met zich meebrengen.

Op www.rechtspraak.nl zijn uitspraken te vinden waarin z.g. gedupeerden toegeven de folders die hen werden versterkt niet doorgelezen te hebben.

Nu vrees ik dat u onder invloed van de goedgeorganiseerde z.g. gedupeerden een deel van mijn belastinggeld straks aan deze z.g. gedupeerden gaat besteden.

Ik zend u deze email opdat u het ook eens van een andere kant hoort. En u zult begrijpen dat ik groot bezwaar heb tegen de mogelijkheid dat mijn belastingcentjes besteed worden aan het schadeloos stellen van aandelenlease opportunisten.

Gelieve deze email zo mogelijk in de stukken voor uw vergadering van 30 juni 2004 op te nemen.

Hoogachtend,

B. Jarings
Pijnacker

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Ik wil hier nadrukkelijk verklaren dat ik er niet aan heb meegewerkt om van mijn bijdrage onder het topic "De overheid moet betalen" een zelfstandig topic te maken.

Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand zonder nadere toelichting iets kopieert en daar zelfs een eigen topic mee begint.

De Ts had minimaal naar het orginele topic kunnen verwijzen.

Beejay

Michiel Luidens

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Beejay, het verstuurde bericht is belangrijk genoeg voor een zelfstandig topic.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Willems »

De gedupeerden hebben de bloedhanden van Dexia overleefd, eisen thans rechtvaardigheid bij het gerecht om tenslotte het brutale graaien bij gewone mensen een geduchtige halt toe te roepen.
Z'on knutsel brief aan de Tweede Kamer zegt de gedupeerden absoluut niets daarom worden de schouders gewoon opgehaald en verder zijn ze ervan overtuigd, dat met de kennis die de Tweede Kamer nu over beschikt over deze lease zaak, voldoende is om zulke brief op staande voet door te spoelen! Goedkope entertaiment van zulk lage niveau is al lang niet meer welkom bij de Tweede Kamer.
Het lijkt precies dat deze auteur in de goot ligt te spartelen en waarom hij niet gelijk aan Tweede Kammer vraagt wie belasting betaalt en wie niet is hem kennelijk ontgaan. Nu een brief naar de Tweede Kamer, misschien morgen naar de Koningin, ja ja voor één cent op de eerste rij, malloot!!

klercken
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2003 19:33

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door klercken »

Betreft: Oplichterij en Bedrog voor het afsluiten van mijn Winstvertiendubbelaar.

Geachte heer,

Aan de hand van al mijn punten kunt u zien dat ik behoorlijk ben opgelicht, bedrogen,
valse beloftes zijn gedaan voor het afsluiten van mijn winstvertiendubbelaar.
Het eerste gesprek aan de telefoon was achteraf al bedrog.

De grootste ellende heeft Piet Bloemink op de Nederlandse Markt gebracht, de oprichter
van Legio Lease en ontwerper van aandelen lease producten, die niet goedgekeurd waren door de Nederlandse Regering en zelf geen Vergunning bezat, om aan het effectenverkeer deel te nemen, die vereist zijn. Dit heb ik allemaal achteraf vernomen.
Vroeger heeft hij TV ’s verhuurd en er zat geen heil en geen winst meer in, toen heeft hij
Lease Producten ontworpen met geleend geld, om vanaf een luie stoel geld te bemachtigen
Stelen van onervaren personen, zoals ook minderjarigen, AOW –ers, Invalide, arme mensen,
minder bedeelden zoals ik die geen inkomen heeft.
Zo begon het de ellende :
1 Meneer wilt u.. sparen…. tegen 12% rente, zoals u weet krijgt u bij uw eigen bank maar
3% rente.
Adviseur van Legiolease was getraind en moest klanten overhalen in plaats van beleggen moest hij zeggen: sparen voor je pensioen. ( Wie wil dat niet?)
2 Na het afsluiten krijg je een certificaat toegestuurd, dat je 12% rente zou ontvangen.
Daarna wel een Excuses brief ontvangen, kijk zelf maar, zo begint al de bedrog – oplichterij.
Er staat tot onze spijt een foutief percentage vermeld in de tekst onder het rekenvoorbeeld.
Onder het rekenvoorbeeld wordt een historisch vergelijkingspercentage vermeld van 22,6 %.
Hierbij is een vervelende rekenfout gemaakt die wij helaas over het hoofd hebben gezien.
Dit percentage had n.l. 17,7% moeten zijn. Ons excuus voor het feit dat wij hiermee een verkeerde indruk hebben gewekt. Met nadruk wijzen wij erop dat het rekenvoorbeeld zelf, waarin wij uitgaan van 12 procent koersstijging geheel correct is,
De adviseur heeft door mij wekenlang te overreden om mijn geld (wat achteraf blijkt)
in risicodragende aandelen belegt.
De Adviseur heeft te horen gekregen voor het afsluiten van dit contract dat ik helemaal
geen inkomen of bijstand heb, geen pensioenopbouw. Toch na weken heeft hij mij overgehaald, voor appeltje voor de dorst. In zo’n situatie laat je toch zo’n persoon met rust
en probeer je niet een bedelaar nog meer in de STRONT TE TREKKEN.
Ik heb nog nooit vroeger een contract gezien of gehoord van beleggen, mij was alleen sparen bekend. En als je voor langere tijd ging sparen, dan kon je tot 12% rente ontvangen.
Dit was mij bekend.
Als onervaren persoon heb ik mijn vertrouwen geschonken aan Legio adviseur omdat deze
meer verstand van sparen heeft als ik. Omdat een grote bank als AEGON hierachter stond
en ook werd gebruikt voor deze spaarregeling en doelstelling.

Joop Krant de voormalige DEXIA directeur is opgestapt als voorzitter, mee gestopt, hij zegt
zelf dat hij de ellende en kritiek op effecten lease producten van 100.000 slachtoffers niet
wil meemaken, want je weet dat het fout kan aflopen.

Dit zijn allemaal punten die hierin van groot belang zijn en die mijn belangen en vertrouwen hebben beschadigd. Niemand heeft het recht om zo mensen te bedriegen en je eigen zakken te vullen. Ik hou niet van oplichters. Dit alles met valse telefonische beloftes die niet waar worden gemaakt, mensen die geen inkomen hebben worden extra beduveld en die hebben
het al moeilijk. Nog erger dat deze bende mijn noodzakelijke levensonderhoud van 113,00
euro die ik van de belastingdienst ontvang, steelt van mijn bankrekening.
En er was altijd sprake van : SPAREN VOOR MIJN PENSIOEN ; Appeltje voor de dorst !!
Daarbij ben ik half invalide – 73 jaar, heb barstende hoofdpijn en slapeloze nachten die ik heb van deze situatie. Ook proberen jullie het af te schuiven, maar het geld van mij schuif je wel in jullie zakken. Dit is nooit de bedoeling van mij geweest.
Zie de mooie enveloppe die mij is toegestuurd per post :

Legio Lease bestaat 10 jaar !
Vier dat jubileum met ons mee en teken in op de unieke WinstvertienDubbelaar!
Daarmee kunt u:
10 dubbele winst ontvangen !
10% van uw maandtermijnen retour ontvangen
Na 5 jaar kosteloos stoppen en winst nemen !
Al meedoen vanaf slechts ƒ 50,00 per maand !
Uw uitbetaling kan oplopen tot maar liefst ƒ 80.626,37 of nog veel méér !

Er staat NERGENS dat ik mijn geld KAN verliezen.
Nu zeggen zij achteraf dat ik na 2 ½ jaar nu 10.000,00 schulden hierover heb !!!!
Tel uit je WINST ??!! Uit de WINSTVERTIENDUBBELAAR ?? !!
Wat moet ik VIEREN. Waar is mijn geld en Winst en nog meer wat ik zou ontvangen.
Waar kan ik mijn WINST halen ??

Daarom wil ik onmiddellijk mijn geld terug.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Hollander »

Daarom wil ik onmiddellijk mijn geld terug.
Nou, gauw naar de rechter dan, en je geld terughalen bij Dexia.

Doffer
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:07

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Doffer »

weg
Laatst gewijzigd door Doffer op 20 jun 2004 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Doffer
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:07

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Doffer »

weg.
Laatst gewijzigd door Doffer op 20 jun 2004 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Idaho »

Rustig nou......er zijn nog 2 uitspraken te verwachten binnen afzienbare tijd, het lijkt wel of iedereen de moed verliest omdat CGA het bijltje erbij heeft neergegooid.
Het wordt pas echt verontrustend als 30 juni en 7 juli geen positieve uitspraken opleveren.
En wat die "kleine belastingbetaler" betreft, joh zeur niet zo, wij, dus ook jij betalen iedere dag weer belasting voor onzinnige zaken.
Om maar een paar dingen te noemen, het koningshuis, de betuwelijn,
het meesturen van riaggpersoneel naar mensen die op vakantie gaan, zodat ze niet terugvallen in hun ietwat verwarde gedrag, het opsporen van tbs'ers die met proefverlof zijn gegaan en niet terugkomen en tussendoor wederom een misdrijf plegen waar ze nu juist tbs voor gekregen hadden, de "voetbalsupporters" die zich koste wat kost willen misdragen, ik hou maar op, het lijkt me wel genoeg voor nu.
Dus even niet zeuren om die zielige paar centen die jij zou kwijtraken als de overheid zou besluiten om de gedupeerden een helpende hand toe te steken.

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Geachte heer Willems,

Uw bijdrage is ietwat verwarrend gesteld, maar desalniettemin zal ik trachten er op te antwoorden.

Ik probeer juist te voorkomen dat men bij gewone mensen, zoals ik, gaat graaien. Mensen die part nog deel aan deze zaak hebben moeten mijns inziens niet het slachtoffer worden van deze zaak. Het lijkt mij niet rechtvaardig dat mensen die er juist voor hebben gekozen geen risico’s te nemen, en genoegen hebben genomen met een spaarrente van 3 a 4 procent, via de belastingen op zouden moeten draaien voor de risico’s die anderen wel genomen hebben.

Of mijn brief aan de Voorzitter van de Vaste Kamercommissie voor Financien iets uit zal uithalen kunt u nog ik momenteel beoordelen.

Ik heb getracht mijn mening met feiten te onderbouwen, in uw bijdrage mis ik dat. Dat maakt discussieren wat moeilijk. Bijvoorbeeld uw stelling dat mijn brief slechts goedkope entertainment zou zijn wordt niet door feiten ondersteund.

Uw vraag wie in Nederland belasting betaalt getuigt ook al niet van grote kennis terzake, er zijn in Nederland ruim 6 miljoen belastingplichtigen, waaronder ondergetekende,

Hoogachtend,

Beejay

P.s. U mag mij als het u goed doet gerust met malloot aanspreken, het toont slechts mijn gelijk aan voorzover het uw gebrek aan argumenten aangaat.

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Bob-O »

Paula je bent het doodschoppen niet meer waard galgenbak. Een (W) ezel is liever wat ben jij haatdragend.

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Geachte Idaho,

Ik heb in mijn leven ook wel eens verkeerde beslissingen genomen. Ik heb daar echter zelf de consequenties van gedragen en vandaar dat ik nu een kleine belastingbetaler ben. Ik heb toen geen actiegroep opgericht die jan en alleman de schuld ging geven van beslissingen die ik uiteindelijk zelf genomen heb.

Daarom wens ik thans ook verschoond te blijven van de financiële consequenties van beslissingen die anderen hebben genomen en die evenzeer negatief hebben uitgepakt.

Uiteindelijk is er in Nederland nog de bijstand.

Er zijn een paar miljard mensen op deze aarde die iedere dag keihard moeten werken en echt veel minder mee naar huis nemen dan je in Nederland krijgt via de Sociale Dienst.

Dus blijf van mijn belastingcenten af.

Beejay

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door gast33 »

Off topic;
Gossie de (w)ezels manifesteren zich weer.

Wie de schoen past trekke hem 95 x aan :!:


On topic;
Nu vrees ik dat u onder invloed van de goedgeorganiseerde z.g. gedupeerden een deel van mijn belastinggeld straks aan deze z.g. gedupeerden gaat besteden.
Beste B Jarrings,

Zoals reeds eerder verkondigd heeft u recht op uw eigen mening.
Boven staand wederom een citaat uit uw schrijven naar de 2e kamer.

Een vraag aan u.
Hoeveel meelifters denkt u dat er zijn van de 700.000 afgesloten contracten?

Neem in ogenschouw de beroepsbevolking die in aantalen werkzaam zijn in verschillende takken :!:

U haalt aan dat uw belasting geld niet gespendeerd mag worden aan de meelifters. Althans dat begrijp ik uit uw schrijven.

Nog een vraag aan u.
Hoeveel geld denkt u dat er nu niet meer naar de schatkist vloeit in verband met de aandelenlease problematiek :?:

Mijn inziens is dat vele male duurder voor de belasting betaler zoals u alsdan dat overheid op een of andere manier zorgdraagt voor een goede oplossing om deze 700.000 contract bezitters weer aan het economisch verkeer te laten deel nemen. Waardoor er weer via de gangbare heffingen meer geld in de schatkist komt.
Wat er betaald wordt door de aanbieder aan het rijk is minmaal aan heffingen ten opzichten wat voor het zelfde geld betaald wordt aan bijvoorbeeld luxe artikelen.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dacht nog hoe doettie dat, die gast33, zulke lange epistels in elke topic, maar je plaatst ze gewoon door. :roll:

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door gast33 »

Pipa,

kwestie van knippen en plakken :wink:

De aangehaalde brief kwam in alle drie de topics voor dus dan maar overal in plakken.

Hoewel B Jarrings mijn bovenstaande reactie al wel gelezen heeft is er nog niet op gereageerd.
Het zal waarschijnlijk pas morgen worden voordat er gereageerd wordt.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Truus2004 »

ja dat denk ik wel. het is al laat he? ik lees niet zo goed en niet zo snel daarom zie ik steeds lappen tekst voorbij komen. opeens had ik het door! dat komt omdat ik vandaag lang uitgeslapen heb!
mooie tijd ook dat je gepost hebt. 1.33! :wink:

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Geachte Gast 33,

Naar aanleiding van het mislukken van de bemiddelingspoging van de commissie Oosting was er afgelopen zaterdagochtend een discussie in het programma Nieuwsshow van de Tros. Daarin kwam de heer Niek Huls, hoogleraar rechtssociologie aan het woord. Zijn inziens is er in totaal c.a. 6,5 miljard euro met het aandelenlease probleem gemoeid. (U kunt dit interview via internet nog steeds beluisteren zie www.omroep.nl)

Volgens het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) bedroeg het Nationaal vermogen per ultimo 2002 c.a. 4.018 miljard euro. En het Bruto Binnenlands Product bedroeg c.a. 445 miljard euro.

Dus als de schatting van deze hoogleraar klopt gaat het om 1,5% van wat wij per jaar met elkaar in Nederland verdienen en om minder dan 0,2% van het in Nederland opgebouwde vermogen.

Ik geloof niet dat dat een belangrijke invloed heeft op de economische ontwikkeling in Nederland. Ik ben het volledig met u eens als u stelt dat dit niet helpt om uit de huidige economische dip te geraken. Doch ik ken er op grond van bovenstaande feiten maar een bescheiden belang aan toe.

Beejay

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste B Jarings,

Zijn de cijfers van 2003 ook bekend?

mvg Pieter

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Ja heren,

Zomaar iets roepen als zovelen hier doen kost niet veel tijd.

Maar om een beetje serieus te antwoorden op vragen moet je soms eerst wel eens iets opzoeken. Op het internet is heel veel informatie beschikbaar. Maar ja, het kost wel even tijd.

Beejay

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Re: Pieter,

Nee, de laatste cijfers zijn van 2002.

Beejay

Gesloten