LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Hi Smartcare

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tjdelange

Klacht Hi Smartcare

Ongelezen bericht door tjdelange »

Beste lezer,

Ben inmiddels bijna 3 maanden toestel loos en ben tegen tien tallen fouten en muren gelopen binnen de Hi/smartcare organistatie/procedures. Heb een Samsung S2 voor bijna een jaar en zo'n 3 maanden geleden viel mijn bereik vaak weg (een aantal keer een paar minuten, per uur). Dit zijn de dingen die fout zijn gegaan met Hi:
-Hi Winkel neemt toestel niet in ter reparatie.... Nee meneer, u moet bellen voor een afpsraak. Is dit dan alleen nog maar een verkooppunt? Waar is de service?
-Eerst keer toestel 3 weken kwijt met conclusie "toestel heeft test doorstaan"... Ik heb het toestel terug en binnen 2 min zie ik hetzelfde probleem. Hoe kan het dat dit niet gezien is door smartcare en belangrijker, hoe asociaal is het om het toestel dan terug te sturen zonder de klant even te bellen met de vraag waarom deze hem heeft opgestuurd?
-Zo'n 8 uit de 10 keer was smartcare afdeling niet te bereiken,
-Zeker 5 keer zou ik terug gebelt worden waarvan niet één keer gebeurd,
-Keer niet op komen dagen voor een reparatie afspraak. Lees dat dit veel vaker voorkomt bij mensen.
-Toestel nu 4 keer ter reparatie en 3 maanden verder. Conclusie door reparateur 3 en 4: hij is niet te repararen, je moet een nieuw toestel. Dus, fijn. Ik zou worden teruggebeld de dag erna om te regelen dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Gebeurde niet. Ik bellen, smartcare niet te pakken gekregen. Vandaag weer gebelt en nu word me verteld dat er gewacht MOET worden op de vergoeding die vanuit Samsung moet komen voordat Hi iets kan doen. DIT KAN TOCH NIET! Kan ik vervolgens weer twee weken wachten op de reactie van Samsung en daarna nog een week wachten op een toestel Wat ik ook probeerde aan de telefoon, kon dit niet versnellen. Waarom moet er gewacht worden op de vergoeding? Ik moet een nieuw toestel hebben, onafhankelijk van wat Hi ervoor krijgt van Samsung.

Ik kan niet geloven hoe ongeloofelijk veel fouten er gemaakt zijn bij Hi/Smartcare de afgelopen 3 maanden in dit process... echt niet te geloven.

Ik wil of kostenloos van mijn abbonement af of deze week een nieuw toestel en kan het niet voor elkaar krijgen bij ze. Wie helpt me?

Mvg,
Dorus de Lange

kss

Re: Klacht Hi Smartcare

Ongelezen bericht door kss »

beste dorus, leg je probleem voor aan de hi webcare via het hi forum of twitter

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Tjdelange,

Wat een vervelende situatie heb je hierboven beschreven. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zo lang op je telefoon moet wachten. Omdat jij ook een topic op het Hi Forum hebt aangemaakt ga ik je via die weg verder helpen. Ik heb daar namelijk al jouw gegevens bij de hand.

Sorry voor het ongemak!

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

Henk1245

Ongelezen bericht door Henk1245 »

Beste Dorus,

Als ik jouw zou ik niet meer in trappen met die grappenmakers zoals Kevin, Christy, Tarik etc...

Ze komen niet met oplossingen. U betaald voor een bepaalde dienst en die wordt niet geleverd. U heeft recht op vergoeding moet U eens proberen U rekening te betalen dan kan U niet af met "Wat een vervelende situatie heeft U. Ik kan mij voorstellen dat U hier niet tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik geen rekening meer betaald. Ik ga U zo snel mogelijk betalen. Sorry voor het ongemak."
Probeer maar eens moet je opletten hoe KPN reageert. Nee ik zou met onmiddelijke ingang opzegging van mij contract en geld terug van de maanden dat U geen gebruik heeft kunnen maken van u abbonoment en van dat geld naar een andere provider.

Veel succes...

tjdelange

Ongelezen bericht door tjdelange »

Beste Henk,

Fijn dat meer mensen mijn mening delen. Ik ben inmiddels een paar dagen en tientallen telefoontjes verder en ben inmiddels een stap achteruit. Daar waar mijn toestel een paar dagen terug was afgekeurd is daar nu geen spoor meer van binnen smartcare. Ik probeer mijn abbonnement op te zeggen maar krijg dit niet voor elkaar, er is nu een officiele klacht blijkbaar genoteerd waar ik eerst natuurlijk 10 dagen op moet wachten....

Gr
Dorus

Mala

Ongelezen bericht door Mala »

Herkenbaar... Zoals vele anderen problemen hebben met de reparatieservice die kpn/ hi en anderen inzetten, heb ik ook een probleem met smartcare, maar toch vooral met kpn. Kpn is de partij waar ik een overeenkomst mee heb, en zij komen in ieder geval hun afspraken niet na en reageren niet inhoudelijk op de klachten. Zo ben ik mijn toestel kwijt, al een aantal weken, ik ben waarschijnlijk de enige die weet dat mijn toestel kwijt is (lees: gestolen) geraakt in het posttraject. Dus kpn kom je verantwoordelijkheid na! Bedankt Jolanda

mariekelemke

Ongelezen bericht door mariekelemke »

Pff ook hier geen goede ervaring met Hi Smartcare.
Ik heb sinds een maand of 2 een nieuwe iPhone 5. Helaas is mijn scherm gebroken, niet eens door een val maar ik heb de telefoon mee de trap opgenomen en had daarbij in dezelfde hand ook mijn werktelefoon en ik kom boven en scherm gebroken.
Volgende werkdag gelijk Hi gebeld wat daarmee te doen; er zou diezelfde avond een monteur langskomen en die zou kijken wat ermee te doen.
Dus inderdaad diezelfde avond een monteur over de vloer gehad, die concludeerde wat ik hem ook wel had kunnen vertellen, het scherm was gebroken. Ik had 2 opties;
1. gelijk de telefoon swappen, kosten betalen en een nieuwe krijgen of
2. de telefoon opsturen, offerte voor reparatie afwachten en dan beslissen al dan niet te laten maken. Mocht ik ervoor kiezen dan niet voor reparatie te gaan zou ik een leentoestel krijgen tot mijn abbo af zou lopen. Nu moet ik nog 2 jaar dus dat laatste was sowieso geen optie.
Nu ben ik redelijk afhankelijk van mijn telefoon dus ik koos voor optie 1.
De monteur die er was kon mij daar dan weer net niet aan helpen, hij had wel een telefoon bij zich maar de pinautomaat in zijn bus werkte niet.
Dus advies gekregen om opnieuw de klantenservice te bellen, je door te laten verbinden met Hi Smartcare en dan een nieuwe afspraak maken.

Zogezegd zogedaan, dus zaterdag zou er een nieuwe bus komen, DUIDELIJK aangegeven dat ze er een moesten sturen met een WERKENDE pinautomaat, maar zou allemaal goedkomen.
Dus zaterdag zou er tussen 10 en 14 uur een monteur komen.. Na 14u kwam hij eindelijk langs, alles was eigenlijk al geregeld, hij had een telefoon, ik moest een formulier ondertekenen en nog even betalen.
162,15 EUR was het bedrag, en dan was het afgehandeld.
Nadat ik met 3 passen en 8 pogingen alweer AFGEBROKEN in beeld van de pinautomaat zag staan zag ik het nog somber in. De bus lag inmiddels bezaaid met bonnetjes van afgebroken transacties.
De jongeman heeft nog geprobeerd Hi Smartcare, zijn baas, zijn troubleshooter en collega's te bellen, maar helaas zonder resultaat. Hij kon me dus helaas niet verder helpen, er zat niks anders op dan WEER die klantenservice te bellen.
Gelijk gedaan, kreeg een vrij jong meisje aan de lijn. Dus WEER een nieuwe afspraak gemaakt, gevraagd of ze me kon bevestigen of er ditmaal wel een bus kwam met werkend pinautomaat. Hierop kreeg ik als antwoord; 'dat hoop ik wel mevrouw'... Naja maar even afgewacht.

En toen kwam er inderdaad opnieuw de bus van Hi Smartcare aanrijden, weer met nieuwe telefoon en ik kon weer af komen rekenen. Of ik even 269 euro wilde betalen.. ??
Volgens mij was het dat weekend ervoor nog 162 euro.. Waar komt dat verschil vandaan. De jongeman kon mij daar niet mee verder helpen, ik moest de klantenservice maar even bellen.
Dus WEER naar de klantenservice gebeld, gelukkig is 1200 gratis voor klanten. En daar kreeg ik een erg vriendelijke man aan de telefoon die mijn klacht heeft aangehoord, het voor me heeft uitgezocht en toch eigenlijk aangaf dat het belachelijk was dat er in 3 dagen tijd 2 versschillende bedragen aan mij doorgegeven zijn.
Hij kon dan ook wel aangegeven dat die van 269 waarschijnlijk niet de goede zou zijn, maar daarover zou ik nog teruggebeld worden...
Ook dat gebeurde helaas niet, dus zelf maar WEER even gebeld. En dan krijg ik vervolgens als antwoord;
'Ja mevrouw het kost inderdaad 269 euro voor de reparatie en daar kunnen we niks aan veranderen, we kunnen u ook niet tegemoetkomen in de kosten'. PUNT
Erg jammer, ik ben al jaren klant bij Hi, nooit problemen gehad en ik wordt op deze manier afgescheept.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant!!

Hi-Webcare

Hi Marieke,

Wat vervelend om te zien dat jij zo teleurgesteld bent. Deze gevoelens zijn goed te begrijpen. Sorry voor deze negatieve ervaringen met Hi.

Graag willen we kijken hoe we je hierbij kunnen helpen. Zou je ons een privébericht willen sturen met je 06 nummer en een klant- of bankrekeningnummer? Ook kun je een topic openen op het Hi Forum. Hier hebben we jouw gegevens direct bij de hand.

Ik hoop dat we samen snel tot een oplossing kunnen komen.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Laatst gewijzigd door Hi-Webcare op 03 jan 2013 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

mariekelemke

Ongelezen bericht door mariekelemke »

Hallo Christy,

Ik heb een topic aangemaakt op het forum van HI. Waar jullie trouwens mooi de titel van hebben aangepast, maar dat terzijde.
Als het goed is wordt er naar gekeken, dus ik hoop op een fatsoenlijk antwoord.

Groet,

Marieke

Hi-Webcare

Hi Marieke,

Dit klopt inderdaad. Mijn collega Kevin is hiermee bezig.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare

Gesloten