LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurwaarder weigert betalings regeling.
Deurwaarder weigert betalings regeling.
Goedemorgen, ik zit met mijn handen in het haar en weet even niet meer wat ik moet doen. Ik heb bij Deurwaarder Bosveld een betalingsregeling lopen inzake een rechtzaak die ik helaas verloren heb. Tot zover niets aan de hand. Echter komt diezelfde deurwaarder nu met nog!! een rekening van 98 euro inzake tantartskosten van 2 jaar geleden. Dit klopt al niet, want de tandarts zei tegen mij dat wat ze gedaan hebben,(ondergebit gerepareerd), onder de garantie viel. Nu is de Dental clinic, waar ik behandeld ben, inmiddels opgeheven, en ook de tantarts is niet meer te achterhalen. Ik heb de deurwaarder opgebeld, en hem uitgelegd dat ik een bijstandsuitkering heb, en dat bedrag niet in een keer kan betalen. Ik houd van mijn uitkering 70 euro over om van te moeten leven. Echter hun repliek was, dat ik pas een regeling kon treffen als de rechtszaak was geweest. Dit jaagt mij dan op nog hogere kosten. En hoe moet ik 98 euro betalen als ik maar 70 euro overhoud? Mijn vraag is nu, kan dit zomaar? Kan een deurwaarder een regeling weigeren, om vervolgens de rechtszaak af te wachten, en zodoende mij op nog hogere kosten te jagen? De druk wordt nu heel erg groot, en daar ik onder behandeling sta voor een Post Traumaties Stress Syndroom, verooraakt dit dermate paniekaanvallen bij mij, dat ik het helemaal niet meer zie zitten.
Wie kan mij verder advies geven wat ik moet doen? Bij voorbaat mijn dank. Met vriendelijke groet, E. Meijer.
Wie kan mij verder advies geven wat ik moet doen? Bij voorbaat mijn dank. Met vriendelijke groet, E. Meijer.
Re: Deurwaarder weigert betalings regeling.
Een betalingsregeling is een gunst, maar het lijkt me wat vreemd dat de deurwaarder wel een regeling wil overeenkomen met de voorwaarde dat dit na een vonnis is.
Je kan je tv uit dit topic op marktplaats zetten?
Wat wordt hiermee bedoelt? Waarom zou ik mijn tv op marktplaats zetten?sjohie schreef:Je kan je tv uit dit topic op marktplaats zetten?
Dit is toch echt gebeurd hoor. Ook met de vorige zaak bij hun, moest ik wachten voor een regeling tot na!! de rechtszaak. Terwijl ik al ver vantevoren een regeling wilde treffen.ArneLH schreef:Een betalingsregeling is een gunst, maar het lijkt me wat vreemd dat de deurwaarder wel een regeling wil overeenkomen met de voorwaarde dat dit na een vonnis is.
Ik denk dat hij bedoeld dat als jij van die uitkering 70 euro over houdt het wel opvallend is dat je een nieuwe TV kan kopen. Die TV kan je dan nu weer verkopen, zodat je de deurwaarder kan betalen.Rizzo schreef:Wat wordt hiermee bedoelt? Waarom zou ik mijn tv op marktplaats zetten?sjohie schreef:Je kan je tv uit dit topic op marktplaats zetten?
Die deurwaarder is niet verplicht ook maar enige betalingsregeling aan te bieden of te accepteren.
uit dat topic haal ik ook dat je 2 tv’s heb 1 met en 1 zonder voeding dus kan degene zonde voeding mooi op marktplaats heb je weer geld om de laatste rekening van die deurwaarder te betalen en een betaling op de al lopende procedure te doenRizzo schreef:Wat wordt hiermee bedoelt? Waarom zou ik mijn tv op marktplaats zetten?sjohie schreef:Je kan je tv uit dit topic op marktplaats zetten?
let wel dat hoe langer je over de betaling doet hoe meer rente je aan de deurwaarder betaald
Volgens mij moeten tandartsen in een register staan. Wanneer deze nog werkzaam is moet deze terug te vinden zijn.Rizzo schreef:en ook de tantarts is niet meer te achterhalen.
Het hele bedrijf is opgeheven. Dus ik zou niet weten hoe ik het moet achterhalen.crazyme schreef:Volgens mij moeten tandartsen in een register staan. Wanneer deze nog werkzaam is moet deze terug te vinden zijn.Rizzo schreef:en ook de tantarts is niet meer te achterhalen.
Dan had je goed moeten lezen!! Ze hebben de TV ingeruild voor een splinternieuwe, met voeding. Uiteraard hebben ze de andere tv weer retour genomen.stoompie1 schreef:uit dat topic haal ik ook dat je 2 tv’s heb 1 met en 1 zonder voeding dus kan degene zonde voeding mooi op marktplaats heb je weer geld om de laatste rekening van die deurwaarder te betalen en een betaling op de al lopende procedure te doenRizzo schreef:Wat wordt hiermee bedoelt? Waarom zou ik mijn tv op marktplaats zetten?sjohie schreef:Je kan je tv uit dit topic op marktplaats zetten?
let wel dat hoe langer je over de betaling doet hoe meer rente je aan de deurwaarder betaald
O.k dan kun je je TV toch verkopen ? Je hebt ook nog een computer daar kun je ook TV op kijken.
Nou, dit topic kan gesloten worden. Ik heb net toch maar weer even de stoute schoenen aangetrokken, en Bosveld gebeld over deze zaak. Ik kreeg een hele coulante medewerker aan de lijn, en ik mag het bedrag in 2 keer betalen. Wel raar, want de vorige die ik sprak, daar kon en mocht niets. Awell, het probleem is zo opgelost. Dank voor alle reacties.
Je kan ook gewoon betalen wat je kunt missen, als je nu de helft betaald en volgende maand weer ben je waarch voor de rechtszaak klaar....bovendien kan je dan je goede wil aantonen aan de rechter en wellicht scheelt dat in de kosten.
Je hoeft niet op hun toestemming te wachten om een deel te betalen, ze gaan het echt niet terug storten. Blijf in contact betaal, wat je kan missen en meld dit ook (kom niet met 10 euro aan natuurlijk)
laat alle correspondentie aan de rechter zien.
En spullen die waarde hebben verkopen om schulden te betalen is zo gek nog niet, als je geen salaris heb, mag een deurwaarder ook je inboedel verkopen na een rechtszaak dan heb je hoge kosten en wat zij voor je spullen krijgen is minimaal....Als ik moest kiezen tussen schuld af betalen en TV kijken dan wist ik het wel..
Je hoeft niet op hun toestemming te wachten om een deel te betalen, ze gaan het echt niet terug storten. Blijf in contact betaal, wat je kan missen en meld dit ook (kom niet met 10 euro aan natuurlijk)
laat alle correspondentie aan de rechter zien.
En spullen die waarde hebben verkopen om schulden te betalen is zo gek nog niet, als je geen salaris heb, mag een deurwaarder ook je inboedel verkopen na een rechtszaak dan heb je hoge kosten en wat zij voor je spullen krijgen is minimaal....Als ik moest kiezen tussen schuld af betalen en TV kijken dan wist ik het wel..
oooo ik zie nu je bericht..gelukkig , fijn dat het opgelost is
Jammer dat je toch moet betalen voor iets dat onder de garantie zou vallen. Daarvan heb je niets meer op papier? Ook nooit eerder een factuur/aanmaningen van ontvangen? Zomaar, ineens een factuur van de deurwaarder?Rizzo schreef:Nou, dit topic kan gesloten worden. Ik heb net toch maar weer even de stoute schoenen aangetrokken, en Bosveld gebeld over deze zaak. Ik kreeg een hele coulante medewerker aan de lijn, en ik mag het bedrag in 2 keer betalen. Wel raar, want de vorige die ik sprak, daar kon en mocht niets. Awell, het probleem is zo opgelost. Dank voor alle reacties.
Ben het met je eens dat (ondanks dat een betalingsregeling geen must is maar een gunst) ik dit een smerige rotstreek vind:
Echter hun repliek was, dat ik pas een regeling kon treffen als de rechtszaak was geweest.
Ik neem aan dat je dat destijds de rechter ook hebt laten weten?