LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung medewerking schandalig!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Barca078
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2012 14:43

Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door Barca078 »

Beste,

Ik wil dit graag met jullie delen, ik heb een erg slechte ervaring met samsung gehad vandaag.

Mijn Samsung galaxy SII is kapot gegaan. Op welke manier? Ik was aan het whatsappen en ik liep buiten, en het was rond het vriespunt. Dus ik stap mijn huis in en ga verder met mijn mobiel en heel mijn beeldscherm scheurd. Ik ben naar de winkel van mijn provider geweest en heb hem opgestuurd onder garantie maar natuurlijk werd het niet gemaakt wat ik al had verwacht.

Zojuist heb ik contact opgenomen met Samsung en dit probleem uitgelegd. Medewerker Cizit(!?) zei mij al gelijk dat ze me niet kon helpen en dat ik maar een mail moest sturen. Ze zocht geen oplossing voor me maar probeerde me af te wimpelen. Ze zei dat je op een beeldscherm geen garantie hebt. Ik vind dit erg vreemd want levert wel een product waarbij alles draait om het beeldscherm en daar zou je geen garantie op hebben?
Ik gaf aan dat zij dit moeten nakijken en dat dit normaal gesproken niet mag gebeuren bij een product van een aanschafwaarde van 538,-!? Ze zei dat dit zomaar kon gebeuren en ze wilde me niet doorverwijzen naar een supervisor/leidinggevende. Ze zei dat ze veel klachten hadden, en niet elke klacht zomaar naar de leidinggevende kon worden doorgestuurd. Niet echt slim om te zeggen dat je veel klachten hebt, want het vertrouwen in Samsung zakt hierdoor met de minuut, maar dat terzijde.

Volgens haar was het enige wat ik kon doen een e-mail met een klacht indienen. Hier ben ik niet van gediend want dan krijg je binnen twee weken reactie en ben je nog steeds geen steek verder. Na dat ik haar attendeerde of ze het forum Radar kende, kon ze mij ineens wel doorverbinden naar een collega van de technische dienst genaamd John. Deze meneer gaf toe doordat warmte verschil inderdaad een glas kan scheuren, maar we kunnen er niks aan doen meneer was zijn antwoord.

Dus je koopt een toestel van meer dan 500 euro, waar je prima 2 jaar mee kunt doen, en door warmteverschil kan je beeldscherm scheuren en dit is de normaalste zaak van de wereld volgens Samsung. Hoe kan je dan producten leveren?
Ik heb een voorbeeld gegeven van Apple; Als daar je beeldscherm scheurt of er gebeurd iets met je toestel wat niet hoort, en je stuurt hem op krijg je binnen twee weken een nieuwe van Apple. Zij begrijpen dus wel hoe je met klanten om moet gaan!

Vervolgens ben ik nog geen steek verder en kan niemand van Samsung mij helpen en moet ik met mijn eigen geld een nieuw beeldscherm aanschaffen omdat Samsung ontzettend slechte producten levert. Dit is toch ronduit absurd en zij zouden dit moeten oppakken en dit soort klachten moeten opnemen. Maar ze doen het tegenovergestelde, ze stoppen het in de doofpot en gaan weer verder maar laten klanten wel zitten met een kapot toestel.

Stel je voor ik laat mijn beeldscherm nu repareren en hetzelfde probleem gebeurd weer, is dus de conclusie van Samsung: 'Sorry meneer, beeldschermen kunnen scheuren, dat is niet ons probleem, laat hem maar maken en val ons er niet lastig mee'.

Samsung kan nog heel veel leren over klantvriendelijkheid en het oplossen van problemen, wat een schandalige organisatie!

P.S. Ze mogen de klantenservice ook wel gratis maken, 10 cent p/m tikt ook lekker aan.

Hebben meer mensen deze problemen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Samsung is een prima merk. Ik denk dat uw verwachtingen niet realistisch zijn.

Barca078
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2012 14:43

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door Barca078 »

Mijn verwachtingen zijn niet reëel?

Als ik dit naar Apple stuur heb ik binnen 2 weken een nieuwe, want het product is duidelijk niet optimaal. Samsung handelt schandalig, en daarom zal ik iedereen altijd Apple blijven aanraden want die weten wat klantenbinding is.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Daarom maakt Apple ook fors verlies.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door dhc »

Google maar eens op "Apple" en "klantenservice", en pak dan een zakdoek! De service van Apple is helemaal niet zo goed als jij doet voorkomen. En verder heb je met Samsung zlf helemaal niets te maken, je provider dient/moet dit oplossen want daar heb je zaken mee gedaan.

Tevens lijkt het me helemaal niet zo vreemd dat ze bepaalde zaken van garantie uitsluiten, dit doen zoveel bedrijven. Staat hoogstwaarschijnlijk ook in de garantievoorwaarden...
En breuk door temp. wisselingen gebeurt ook vaak, ken je het spotje van Carglass nog?

Je schopt een hoop herrie maar uiteindelijk levert het je , logisch, niets op.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Staat het ook in de handleiding van de telefoon dat dit kan gebeuren?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ben van mening dat Samsung juist goed reageert. Zo blijven de toestellen betaalbaar voor mensen die voorzichtiger met hun spullen omgaan :D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat heeft ts niet voorzichtig gedaan dan??

We leven hier toch niet in een tropisch land :idea:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door bprosman »

@Sjoegel,

Waar je dat "forse verlies" vandaan haalt snap ik niet helemaal :

http://www.techzine.nl/nieuws/32018/app ... jfers.html

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Barca078 schreef:Beste,

Ik wil dit graag met jullie delen, ik heb een erg slechte ervaring met samsung gehad vandaag.

Mijn Samsung galaxy SII is kapot gegaan. Op welke manier? Ik was aan het whatsappen en ik liep buiten, en het was rond het vriespunt. Dus ik stap mijn huis in en ga verder met mijn mobiel en heel mijn beeldscherm scheurd. Ik ben naar de winkel van mijn provider geweest en heb hem opgestuurd onder garantie maar natuurlijk werd het niet gemaakt wat ik al had verwacht.
Je moet niet samsung maar de winkel aansprakelijk stellen. Zij moeten dan maar met samsung in conclaaf.
Zojuist heb ik contact opgenomen met Samsung en dit probleem uitgelegd. Medewerker Cizit(!?) zei mij al gelijk dat ze me niet kon helpen en dat ik maar een mail moest sturen. Ze zocht geen oplossing voor me maar probeerde me af te wimpelen. Ze zei dat je op een beeldscherm geen garantie hebt. Ik vind dit erg vreemd want levert wel een product waarbij alles draait om het beeldscherm en daar zou je geen garantie op hebben?
Daar heb je gelijk in. Het is zelfs onwettig een product te leveren waarop geen garantie zit, of waar een onderdeel op zit zonder garantie. Ik denk dat de medewerker iets anders bedoelde maar het een beetje knullig uit haar strot kwam.
Ik gaf aan dat zij dit moeten nakijken en dat dit normaal gesproken niet mag gebeuren bij een product van een aanschafwaarde van 538,-!? Ze zei dat dit zomaar kon gebeuren en ze wilde me niet doorverwijzen naar een supervisor/leidinggevende. Ze zei dat ze veel klachten hadden, en niet elke klacht zomaar naar de leidinggevende kon worden doorgestuurd. Niet echt slim om te zeggen dat je veel klachten hebt, want het vertrouwen in Samsung zakt hierdoor met de minuut, maar dat terzijde.
Tsja veel is een relatief begrip, als je miljoenen van die dingen verkoopt en 10% heeft een probleem doe je het goed, maar is je helpdesk wel druk. Je zou via twitter contact proberen te krijgen. Soms zitten daar mensen met wat meer verstand van zaken.
Volgens haar was het enige wat ik kon doen een e-mail met een klacht indienen. Hier ben ik niet van gediend want dan krijg je binnen twee weken reactie en ben je nog steeds geen steek verder. Na dat ik haar attendeerde of ze het forum Radar kende, kon ze mij ineens wel doorverbinden naar een collega van de technische dienst genaamd John. Deze meneer gaf toe doordat warmte verschil inderdaad een glas kan scheuren, maar we kunnen er niks aan doen meneer was zijn antwoord.
Dat kunnen ze wel, maar willen ze niet. Als alleen het glas kapot is, is de reparatie overigens niet zo duur, maar ik snap dat het voor u een principe kwestie is.
Dus je koopt een toestel van meer dan 500 euro, waar je prima 2 jaar mee kunt doen, en door warmteverschil kan je beeldscherm scheuren en dit is de normaalste zaak van de wereld volgens Samsung. Hoe kan je dan producten leveren?
Ik heb een voorbeeld gegeven van Apple; Als daar je beeldscherm scheurt of er gebeurd iets met je toestel wat niet hoort, en je stuurt hem op krijg je binnen twee weken een nieuwe van Apple. Zij begrijpen dus wel hoe je met klanten om moet gaan!
Nu overdrijf je. Apple is door de consumentenbond al meermaals op haar vingers getikt wegens slechte garantie en voorwaarden. Apple doet er ook maanden over voordat ze toegeven een productiefout te hebben en ga zo maar door. Dit forum staat daar ook vol mee.
Vervolgens ben ik nog geen steek verder en kan niemand van Samsung mij helpen en moet ik met mijn eigen geld een nieuw beeldscherm aanschaffen omdat Samsung ontzettend slechte producten levert. Dit is toch ronduit absurd en zij zouden dit moeten oppakken en dit soort klachten moeten opnemen. Maar ze doen het tegenovergestelde, ze stoppen het in de doofpot en gaan weer verder maar laten klanten wel zitten met een kapot toestel.
Vervelend. Misschien kan je via de rechtsbijstand garantie afdwingen. Maar ik denk dat het bedrag daarvoor te laag is. Tevens kan consuwijzer u misschien verder helpen. En ook een telefoontje met de winkel waar het product gekocht is, kan nooit kwaad.
Stel je voor ik laat mijn beeldscherm nu repareren en hetzelfde probleem gebeurd weer, is dus de conclusie van Samsung: 'Sorry meneer, beeldschermen kunnen scheuren, dat is niet ons probleem, laat hem maar maken en val ons er niet lastig mee'.
Zo hoort het natuurlijk niet. Op reparatie zit gewoon weer de wettelijke garantie.
Samsung kan nog heel veel leren over klantvriendelijkheid en het oplossen van problemen, wat een schandalige organisatie!

P.S. Ze mogen de klantenservice ook wel gratis maken, 10 cent p/m tikt ook lekker aan.

Hebben meer mensen deze problemen?
Over het algemeen schijnt samsung nog wel mee te vallen. En 10 cpm is ook redelijk normaal (zelfs aan de lage kant).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:En breuk door temp. wisselingen gebeurt ook vaak, ken je het spotje van Carglass nog?
Ja maar dat is een ander verhaal. Daar zat al een barstje in het glas. Bovendien is autoglas in geen enkel geval te vergelijken met smartphone glas en ten derde wordt zo'n filmpje in een studio gemaakt en niet onder realistische omstandigheden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door dhc »

klopt, maar in de praktijk komt dit ook vaak voor.Giet maar eens kokend water over je bevroren autoruit.
Verder is TS zwaar in de overdrijf-modus..

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Samsung medewerking schandalig!

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hier ook het zelfde 2x gebeurt met een sony erricson toestel van kou naar warm, toestel lag gewoon op de tafel en er sprong ineens een barst in, maar werd ook niet onder garantie gemaakt. Is dus geen samsung euvel maar een smartphone euvel.

Gesloten