LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat als de halfwezenuitkering inkomensafhankelijk wordt?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Kruisstraat

Wat als de halfwezenuitkering inkomensafhankelijk wordt?

Ongelezen bericht door Kruisstraat »

Er lijkt een wet aan te komen die heet "Wet vereenvoudiging regelingen SVB". Voorgesteld wordt om de (inkomensonafhankelijke) halfwezenuitkering onder te brengen bij de ANW-uitkering. Hierdoor wordt de halfwezenuitkering inkomensafhankelijk. Dat is voor mij een financieel probleem omdat ik naast mijn ANW ook inkomen heb. Nu krijg ik nog €170,- per maand halfwezenuitkering en straks minder of niks. Ik vrees een flinke achteruitgang in inkomsten die moeilijk op te vangen is.
Graag zou ik zo snel mogelijk willen weten hoeveel ik er per maand op achteruit ga. Heeft iemand een idee hoe de berekening van de ANW-uitkering er uit gaat zien als de wet wordt goedgekeurd door de Eerste kamer?

witte angora

Re: Wat als de halfwezenuitkering inkomensafhankelijk wordt?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat er sowieso nog weinig duidelijkheid over is. De link hieronder verwijst naar een kamerstuk van 4 september 2012, waar vergelijkbare vragen worden gesteld. Een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 318-5.html

Wat de wijzigingen op de wet betreft, die heb ik wel gevonden, maar ook daar kan ik weinig chocola van maken. Dat wil zeggen, ik ben er te lang uit om dingen zo grondig uit te pluizen dat ik de hele voorgenomen wet compleet heb, en dan heb ik nog steeds het antwoord op je vragen niet.

Het enige wat er op zit is nog even geduld te hebben...

Gesloten