In januari 2012 een 2 jarig abonnement afgesloten en met bijbetaling een Blackberry aangeschaft bij T-Mobile.
Oktober jl. contact gezocht (telf) met T-Mobile omdat het knopje bovenaan het toestel los ging zitten.
Daarnaast was er ook nog iets softwarematig aan de hand en aangezien het toestel nog geen jaar oud is dit ook benoemd.
Er werd geadviseerd het toestel voor reparatie aan te bieden en zou een envelop komen waarin het toestel verstuurd kon worden. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of hier kosten aan verbonden waren, men heeft mij verzekerd dat dit niet het geval zou zijn, alleen dat schade aan het toestel door toedoen van vallen, stoten of klemmen niet onder de garantie zou vallen en hier dan een offerte van gemaakt zou worden die ik per mail zou ontvangen. Als ik dan zou besluiten dit niet te laten repareren zou het toestel gewoon retour gestuurd worden zonder kosten. Ik was er van overtuigd dat mijn probleem onder de garantie zou vallen en heb mijn Blackberry opgestuurd......
Binnen 2 weken kreeg ik een mail waarin stond dat hetgeen aan mijn toestel mankeerde niet onder de garantie viel, dat het wel gerepareerd kon worden maar dat het 140 euro ging kosten en dat dan ook de software opnieuw geïnstalleerd zou worden, als ik dit niet wenste dan werd mijn toestel ongeprepareerd terug gestuurd.
Ik was sprakeloos dat dit niet onder de garantie viel en dat voor een toestel van 7 maanden, dacht dat er minstens een jaar garantie op zou zitten, maar goed ik koop voor 140 euro liever een nieuw toestel en dus liet ik hem terug sturen.
Na een week van vage niet te verstane voice mail berichten kreeg ik iemand van Dynalogic Benelux B.V. aan de lijn die mij vertelde dat hij mijn toestel kwam terug brengen, ik blij, had al erg lang op mijn toestel gewacht...en dat ik dan wel eerst even 36,30 euro moest betalen!!!
Ik vroeg waar dit voor was en hij zei, dat zijn de onderzoekskosten die gedaan zijn van T-Mobile en als u meer wilt weten moet u bellen met 0900 3962349 (kosten 0,45 per minuut)
Daar behoorlijk wat kosten aan verspilt....voordat je eerst eens iemand aan de lijn krijgt!
Maar niets mee opgeschoten, wel gezegd dat ik niet van plan ben iets te betalen en dat ik contact op neem met T-Mobile.
Zo gezegd zo gedaan, na enig overleg van de medewerkster van T-Mobile kwam ze terug aan de lijn met het verhaal dat deze kosten voor het afleveren van het toestel zou zijn, ik vertelde dat de bezorger het had over onderzoekskosten...... tja daar had ik wel gelijk in maar ik moest dat wel eerst betalen. Ik zei dat mij daar niets over verteld was en dat ik daar nadrukkelijk naar gevraagd heb.
Dat betreurde de dame van T-Mobile en dat was niet erg netjes maar ze kon er niet iets anders van maken. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat dat ik helemaal niet wens te betalen en ik als ik mijn eigendom niet terug krijg ik ook graag van het abonnement af zou willen wegens het in gebreke blijven van afspraken die niet zijn nagekomen.
Ook dit zou niet kunnen volgens de medewerkster van T-Mobile.
Intussen is op het Track & Trace adres van de bezorger al niets meer te vinden van afleveren....denk dat mijn Blackberry niet word afgeleverd.
Wat kan ik nu nog doen .... weet het niet meer, iemand een goede tip?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie T-Mobile...slecht, slechter slechtst.
Re: Garantie T-Mobile...slecht, slechter slechtst.
Tja, als iets niet onder de garantie valt zijn de kosten voor u. De garantie wil niet zeggen dat alles daar onder valt. Gebruiksschade valt bijvoorbeeld niet onder de garantie. Aangezien het toestel ouder is dan 6 maand, dient u aan te tonen dat dit een fabrieksdefect is. Dat aan het onderzoeken van het toestel kosten verbonden zijn is dan logisch, en dat tmobile deze kosten niet betaald is dan ook logisch. Wat dan minder netjes is is vertellen dat er nooit kosten aan kunnen zitten.
Denk dat je in je handjes mag klappen , vaak zijn de kosten voor problemen buiten de garantie vele malen meer.
Denk dat je juist een goede deal hebt met Dynafix en T/Mobile
Denk dat je juist een goede deal hebt met Dynafix en T/Mobile
Heb gewoon even afgewacht wat T-Mobile ging doen en zo waar kreeg ik van Dynafix een telefoontje dat mijn toestel zou worden bezorgd en dat de kosten waren vervallen...
En afgelopen zaterdag werd mijn mobiel bezorg door de Firma GLS.....Weliswaar ongerepareerd maar wel zonder kosten bij mij terug...ik ben heel blij.
En afgelopen zaterdag werd mijn mobiel bezorg door de Firma GLS.....Weliswaar ongerepareerd maar wel zonder kosten bij mij terug...ik ben heel blij.