LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 12 maanden garantie alleen op papier dus gewoon betalen!
12 maanden garantie alleen op papier dus gewoon betalen!
Ik heb een auto gekocht voor 4100 euro bij Automobielbedrijf Hoofddorp 023-5637107. Binnen 5 dagen was mijn nokkenas sensor stuk die zou dus gemaakt worden maar door drukte op de zaak werd ik pas na 3 weken geholpen, eenmaal gemaakt kreeg ik een rekening van 125 euro. Toen ik het ging verhalen op mijn garantie van 12 maanden werd er gezegd dat ik te laat was met melden van de mankement en gewoon moest dokken anders zou ik mijn auto niet mee krijgen. Ook zou hij mijn centrale vergrendeling en dashbord verlichting niet meer maken, gewoonweg omdat het te duur was en veel tijd zou kosten. Terwijl ik voor die centrale vergrendeling heb betaald en voor een auto van 4100 euro verwacht je toch op zijn minst dat je dashbord symbolen het doen. Ook werd er gezegd dat als ik moeilijk bleef doen hij mij een extra 500 euro in rekening zou brengen voor het maken van mijn rechterachter deur waarvan het slot vast zat vanaf de dag ik die auto had gekocht, want we waren overeengekomen dat deze "kleine" reperatie achteraf zou plaatsvinden. Niet mee geven de auto zolang er niet is betaald en dreigen met extra kosten als ik niet akkoord zou gaan met de rekening vind ik MAFFIAPRAKTIJKEN!! [/b]
Re: 12 maanden garantie alleen op papier dus gewoon betalen!
heeeeeeeeeeeel simpel,
Nu is het al een twijfelachtig bedrijf, maar als hij je auto niet wil geven bel je gewoon de politie op waar ze bij staan en zegt dat je auto gestolen is en dan het verhaal uitleggen. Ze mogen je eigendom niet zonder meer in beslag nemen.
Wat ebtreft de rest als het op papier staat dat die reparaties uitgevoerd zouden worden en dat je schriftelijk bent overeengekomen dat je 12 maanden garantie hebt op de auto kun je hem dwingen de rest van de reparaties uit te voeren en hoef je die rekeningen niet te betalen.
Maar goed is dit alles mondeling of een ongetekend papiertje dan heb ej eigenlijk een moeilijke zaak
Nu is het al een twijfelachtig bedrijf, maar als hij je auto niet wil geven bel je gewoon de politie op waar ze bij staan en zegt dat je auto gestolen is en dan het verhaal uitleggen. Ze mogen je eigendom niet zonder meer in beslag nemen.
Wat ebtreft de rest als het op papier staat dat die reparaties uitgevoerd zouden worden en dat je schriftelijk bent overeengekomen dat je 12 maanden garantie hebt op de auto kun je hem dwingen de rest van de reparaties uit te voeren en hoef je die rekeningen niet te betalen.
Maar goed is dit alles mondeling of een ongetekend papiertje dan heb ej eigenlijk een moeilijke zaak
Ze mogen je auto niet zomaar in beslag nemen, maar een garage heeft wel retentierecht: zolang de rekening van de repartatie niet betaald is mogen ze de auto onder zich houden.
(die rekening lijkt hier dus ten onrechte, maar het maakt wel dat het woord "gestolen" niet zo makkelijk is)
(die rekening lijkt hier dus ten onrechte, maar het maakt wel dat het woord "gestolen" niet zo makkelijk is)
Een garage heeft niet per definitie retentie-recht. Dit is alleen het geval als het is opgenomen in de leveringsvoorwaarden.
In de leveringsvoorwaarden van de Bovag is dit het geval. In conflicten met dealers over reparaties staat de dealer ijzersterk; hij heeft tenslotte zijn geld al binnen of, in geval van een hoog oplopende ruzie, je auto.
Dit geldt overigens alleen als de leveringsvoorwaarden vooraf aan je bekend zijn gemaakt. Een kopie is voldoende maar ook een verwijzing op de orderbon maakt je positie als consument zwak.
In de leveringsvoorwaarden van de Bovag is dit het geval. In conflicten met dealers over reparaties staat de dealer ijzersterk; hij heeft tenslotte zijn geld al binnen of, in geval van een hoog oplopende ruzie, je auto.
Dit geldt overigens alleen als de leveringsvoorwaarden vooraf aan je bekend zijn gemaakt. Een kopie is voldoende maar ook een verwijzing op de orderbon maakt je positie als consument zwak.
Zeker een Peugeot of Citroen ?
reactie op Sjonnie 24-6-'04
Weet niet waar hij over praat, zal wel een Opel-rijder zijn.
Weet niet waar hij over praat, zal wel een Opel-rijder zijn.