LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] One.com 'spook'verlenging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mini12

One.com 'spook'verlenging

Ongelezen bericht door Mini12 »

Hallo,
Ik kreeg gister een brief van One.com waarin gevraagd werd mijn webruimte voor een domein te verlengen. Met link erbij hoe ik kon betalen. De aanhef klopte niet, tenminste achternaam wel, voornaam niet. Wel was mijn adres gebruikt. Ze zeggen een mail gestuurd te hebben naar het emailadres [email protected] Dit is niet van mij en bovendien vind ik het een vreemd emailadres..

Ik heb GEEN webruimte bij one.com. Het domein waarover ze het hebben, bestaat niet eens (niet bij Google op te vragen)
Heb het idee dat dit een oplichtingstruc is...

Hebben meer mensen wel eens zo'n brief gekregen?
Tips wat ik hiermee kan doen?

Er staat geen tel nr in de brief, kan geen contact opnemen. Weet ook niet of het verstandig is hierop te reageren.

Groet, Mini12

sjohie

Re: One.com 'spook'verlenging

Ongelezen bericht door sjohie »

Mini12 schreef:Hallo,
Ik kreeg gister een brief van One.com waarin gevraagd werd mijn webruimte voor een domein te verlengen. Met link erbij hoe ik kon betalen. De aanhef klopte niet, tenminste achternaam wel, voornaam niet. Wel was mijn adres gebruikt. Ze zeggen een mail gestuurd te hebben naar het emailadres [email protected] Dit is niet van mij en bovendien vind ik het een vreemd emailadres..

Ik heb GEEN webruimte bij one.com. Het domein waarover ze het hebben, bestaat niet eens (niet bij Google op te vragen)
Heb het idee dat dit een oplichtingstruc is...

Hebben meer mensen wel eens zo'n brief gekregen?
Tips wat ik hiermee kan doen?

Er staat geen tel nr in de brief, kan geen contact opnemen. Weet ook niet of het verstandig is hierop te reageren.

Groet, Mini12
Finaal negeren, en op geen enkele manier op reageren, daardoor bevestig je alleen maar dat je emailadres nog werkt. Dat is geen volledige scam waar ze op uit zijn, maar voor dit soort figuren altijd nog leuk meegenomen.

Ter info, ik bén klant bij one.com, en bij dit soort verlengingen zit altijd een url bij die leidt naar de factuur in pdf formaat, én een link naar de betaalpagina die begint met https://www.one.com/..

En een fysieke brief heb ik al helemáál nooit van ze gehad.

Mini12

Re: One.com 'spook'verlenging

Ongelezen bericht door Mini12 »

Dank voor je reactie. Goed om te weten dat ze geen gebruik maken van brieven.

Gesloten