LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 nov 2012 17:19
Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Wie is net als ik dupe geweest van Nuon? Ongetwijfeld, veel mensen, maar iederen vraagt zich af wat kunnen wij eraan doen?
Ik heb n.a.v mijn jaarafrekening, ik moest bijbetalen voor mijn zaak, gebeld met de nuon.
Degene die ik aan de telefoon had adviseerde mij de prijzen vast te laten zetten omdat dat voordeliger zou zijn. Eerst heb ik nee gezegd maar 28 september 2012 had ik besloten om het toch te doen. Een twee jarig contract was afgesproken, minimaal twee jaar werd me verteld.
Dat is al vreemd want zij hebben ook een contract voor het midden en klein bedrijf voor 1 jaar :
http://www.nuon.nl/mkb/energie/voordeel/
zelfs voor 1,2,3 of 5 jaar:
http://www.nuon.nl/mkb/energie/vaste-prijs/
5 November 2012 kreeg ik mijn aanvraag/contract toegestuurd, deze was gedateerd op 2 oktober 2012. De looptijd van het contract was hierop 3 jaar zonder dat dat daar overleg met mij over is geweest. Degene die ik eerder hierover had gesproken zei dat het een contract voor twee jaar zou zijn, het kon niet anders, had zij gezegd, ik wilde 1 jaar hebben.
Aangezien ik een eenmanzaak heb waar ik 70 to 80 uur per week werk, heb ik de brief terzijde gelegd en niet meteen gelezen, met goed vertrouwen dacht ik dat de nuon zich aan onze telefonische afspraak zou houden.
Vrijdag 10 november ontving ik een brief met daarbij een nartuurstroom certificaat. In de brief staat dat mijn nieuwe contrakt ingaat per 1 november 2012 met een looptijd van 3 jaar. Dit klopt mijns inziens niet want dit had ik niet afgesproken.
Vast stroom: (hier had ik voor gebeld)
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort ----------1------------2----------3-------------5
Continutarief------ 0,0716---0,0710---0,0708---0,0712
Nachttarief laag ---0,0607---0,0600---0,0596---0,0599
Nachttarief hoog---0,0760---0,0755---0,0755---0,0760
Avondtarief laag ---0,0624---0,0616---0,0612---0,0615
Avondtarief hoog---0,0774---0,0769---0,0769---0,0774
co2 ok stroom per jaar op nuon website
(waarom heb ik een contrakt voor 3 jaren dan ??)
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort-------------1
Continutarief--------0,0842
Nachttarief laag----0,0729
Nachttarief hoog---0,0920
Avondtarief laag----0,0746
Avondtarief hoog---0,0936
Tarief op mijn contrakt :(dit heb ik gekrijgen
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort -------------1
Continutarief------- 0,0967
Nachttarief laag-----0,0876
Nachttarief hoog----0,1065
Avondtarief laag ----0,0855
Avondtarief hoog----0,1048
Zoals u kunt zien mijn tarieven zijn overal hoger dan op de website van nuon, en waarom?
Ook blijkt dat ik helemaal niet goedkoper uit ben en dan is het bedrag wat ik over het afgelopen jaar moest bijbetalen in de berekening meegenomen. 1/3de hoger volgens het tarief, de medewerker van de nuon die me niet kon helpen heeft me verteld dat ik hooguit 100 euro per jaar meer ga betalen, maar hoe kan dat zijn als de tarieven als volgt zijn: continutarief 0,0716 tegen co2 ok continutarief 0,0967
Het is duidelijk na deze uitzending:
http://www.youtube.com/watch?v=w7p4q3y8 ... re=related
dat nuon wil iederen voor de gek houden, zij pakken de stroom bij mensen die het goed willen doen en verkopen zij het bij andere met een heel hoog tarief. Dit is ook maar een geval, ongetwijfeld zijn er veel meer mensen die hiervan de dupe zijn maar niet iederen wil zich daar in verdiepen.
Ik krijg blijkt ook “co2 ok” gas, wat ook belachelijk is !! Gas komt uit onze planeet en is niet opgewekt. Zij praten over ~compensatie~, nuon is in bezit van bossen of ander groen zuurstof makende gebieden waar ik dus nu aan mee moet betalen.( De medewerker van d nuon vertelde mij dat nuon ter compensatie bossen/grond bezit). Het gas wordt uit de planeet genomen en verkocht met een stuk bos eraan vast. Het is, dames en heren, ongelofelijk, en nuon is hiermee bloedserieus.
Kortom, nuon heeft me iets aangepraat en voorgehouden wat niet klopt en zij vertellen mij dat ik hier niet meer onderuit kom. Maar de bedenk tijd is andere half week, volgens de brief heb ik deze ontvangen op 3/10/2012, dat is niet zo ik heb het ontvangen de 5/11/2012, een maand later dus.
Zij schuiven de schuld in mijn schoenen want ik heb een brief/contract ontvangen waar alles op is geschreven en binnen een week a 10 dagen had ik moeten reageren.
Ik heb n.a.v mijn jaarafrekening, ik moest bijbetalen voor mijn zaak, gebeld met de nuon.
Degene die ik aan de telefoon had adviseerde mij de prijzen vast te laten zetten omdat dat voordeliger zou zijn. Eerst heb ik nee gezegd maar 28 september 2012 had ik besloten om het toch te doen. Een twee jarig contract was afgesproken, minimaal twee jaar werd me verteld.
Dat is al vreemd want zij hebben ook een contract voor het midden en klein bedrijf voor 1 jaar :
http://www.nuon.nl/mkb/energie/voordeel/
zelfs voor 1,2,3 of 5 jaar:
http://www.nuon.nl/mkb/energie/vaste-prijs/
5 November 2012 kreeg ik mijn aanvraag/contract toegestuurd, deze was gedateerd op 2 oktober 2012. De looptijd van het contract was hierop 3 jaar zonder dat dat daar overleg met mij over is geweest. Degene die ik eerder hierover had gesproken zei dat het een contract voor twee jaar zou zijn, het kon niet anders, had zij gezegd, ik wilde 1 jaar hebben.
Aangezien ik een eenmanzaak heb waar ik 70 to 80 uur per week werk, heb ik de brief terzijde gelegd en niet meteen gelezen, met goed vertrouwen dacht ik dat de nuon zich aan onze telefonische afspraak zou houden.
Vrijdag 10 november ontving ik een brief met daarbij een nartuurstroom certificaat. In de brief staat dat mijn nieuwe contrakt ingaat per 1 november 2012 met een looptijd van 3 jaar. Dit klopt mijns inziens niet want dit had ik niet afgesproken.
Vast stroom: (hier had ik voor gebeld)
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort ----------1------------2----------3-------------5
Continutarief------ 0,0716---0,0710---0,0708---0,0712
Nachttarief laag ---0,0607---0,0600---0,0596---0,0599
Nachttarief hoog---0,0760---0,0755---0,0755---0,0760
Avondtarief laag ---0,0624---0,0616---0,0612---0,0615
Avondtarief hoog---0,0774---0,0769---0,0769---0,0774
co2 ok stroom per jaar op nuon website
(waarom heb ik een contrakt voor 3 jaren dan ??)
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort-------------1
Continutarief--------0,0842
Nachttarief laag----0,0729
Nachttarief hoog---0,0920
Avondtarief laag----0,0746
Avondtarief hoog---0,0936
Tarief op mijn contrakt :(dit heb ik gekrijgen
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort -------------1
Continutarief------- 0,0967
Nachttarief laag-----0,0876
Nachttarief hoog----0,1065
Avondtarief laag ----0,0855
Avondtarief hoog----0,1048
Zoals u kunt zien mijn tarieven zijn overal hoger dan op de website van nuon, en waarom?
Ook blijkt dat ik helemaal niet goedkoper uit ben en dan is het bedrag wat ik over het afgelopen jaar moest bijbetalen in de berekening meegenomen. 1/3de hoger volgens het tarief, de medewerker van de nuon die me niet kon helpen heeft me verteld dat ik hooguit 100 euro per jaar meer ga betalen, maar hoe kan dat zijn als de tarieven als volgt zijn: continutarief 0,0716 tegen co2 ok continutarief 0,0967
Het is duidelijk na deze uitzending:
http://www.youtube.com/watch?v=w7p4q3y8 ... re=related
dat nuon wil iederen voor de gek houden, zij pakken de stroom bij mensen die het goed willen doen en verkopen zij het bij andere met een heel hoog tarief. Dit is ook maar een geval, ongetwijfeld zijn er veel meer mensen die hiervan de dupe zijn maar niet iederen wil zich daar in verdiepen.
Ik krijg blijkt ook “co2 ok” gas, wat ook belachelijk is !! Gas komt uit onze planeet en is niet opgewekt. Zij praten over ~compensatie~, nuon is in bezit van bossen of ander groen zuurstof makende gebieden waar ik dus nu aan mee moet betalen.( De medewerker van d nuon vertelde mij dat nuon ter compensatie bossen/grond bezit). Het gas wordt uit de planeet genomen en verkocht met een stuk bos eraan vast. Het is, dames en heren, ongelofelijk, en nuon is hiermee bloedserieus.
Kortom, nuon heeft me iets aangepraat en voorgehouden wat niet klopt en zij vertellen mij dat ik hier niet meer onderuit kom. Maar de bedenk tijd is andere half week, volgens de brief heb ik deze ontvangen op 3/10/2012, dat is niet zo ik heb het ontvangen de 5/11/2012, een maand later dus.
Zij schuiven de schuld in mijn schoenen want ik heb een brief/contract ontvangen waar alles op is geschreven en binnen een week a 10 dagen had ik moeten reageren.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Beste Manger Maintenant,
Op dit forum lezen wij uw klacht over het contract dat door ons met u is afgesloten. Dit contract is anders dan waarvoor u akkoord heeft gegeven. Graag laat ik u het volgende weten.
We zoeken graag voor u uit wat er is gebeurd en kijken daarbij graag naar een passende oplossing. Als u ons in een privé bericht (PB) uw adresgegevens stuurt, kijken we gelijk wat we voor u kunnen doen. We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Op dit forum lezen wij uw klacht over het contract dat door ons met u is afgesloten. Dit contract is anders dan waarvoor u akkoord heeft gegeven. Graag laat ik u het volgende weten.
We zoeken graag voor u uit wat er is gebeurd en kijken daarbij graag naar een passende oplossing. Als u ons in een privé bericht (PB) uw adresgegevens stuurt, kijken we gelijk wat we voor u kunnen doen. We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Geachte bezoekers,
Wij zijn afgesloten door liander en nuon geeft aan dat zij geen opdracht hebben gegeven. Nuon stuurt de laaste tijd jaar rekening die ook niet overeen komt met de meterstanden die wij noteren. En als je de juiste meterstanden door geeft vragen zij of je eerder een foto van heb gemaakt. Wat een gelul zeg ik weet toch wel dat ik de juisten standen heb genoteerd.
Nuon vraagd dus een foto of een bewijs matriaal of de standen inderdaad kloppen. Mensen ik raad jullie aan om ontvangen jaar afrekkening niet te vertrouwen komt niet overeen!
Tevens is nuon ook een schade tegoed aan ons omdat wij bijna 3 dagen zonder gas en electra hebben gezeten! Nuon zegt ja meneer u had dan maar moeten betalen. Wij hadden geen achterstand omdat nuon beweerd dat zij via de mail een factuur sturen. Helaas heb ik geen mail gehad met daarin een betaling achterstand.
En als ik een achterstand zou hebben ja dan is nuon wel verplicht dit schriftelijk te melden. En wat er dan is gebeurd op 13 nov 2012 even na 18:00 zijn wij zonder pardon afgesloten. Mijn kleine kind leeft met een melk en koud melk ja dat lust hij niet. Dus wat er is gebeurd mijn kind hebt de hele dag geen melk gehad dus warm melk. En nu zijn mijn alle twee kinderen ziek omdat wij ook geen verwarmming hadden.
Mijn kinderen zijn 1 dag achter uit met lessen. Wij waren niet eens thuis en toch hebben zij ons afgesloten! Dus niet meer vertrouwen! Ondanks het feit dat wij hebben gebeld hallo meneer kunt u wel even rekening mee houden dat liander misschien wel gaat afsluiten? Ja meneer wij zullen liander wel even op de hoogte stellen dat u contract actief staat! En na een kleine week word ons contract beeindigd en vervolgens komt liander ons afsluiten!
Wij zijn er helemaal klaar mee ik ga der nu een werk van maken! Wij niet op tijd betalen hoppa 45 euro aanmaning kosten. En nu ga ik lekker een werk van maken schade claimen van ruim 2000 euro!
Wij zijn afgesloten door liander en nuon geeft aan dat zij geen opdracht hebben gegeven. Nuon stuurt de laaste tijd jaar rekening die ook niet overeen komt met de meterstanden die wij noteren. En als je de juiste meterstanden door geeft vragen zij of je eerder een foto van heb gemaakt. Wat een gelul zeg ik weet toch wel dat ik de juisten standen heb genoteerd.
Nuon vraagd dus een foto of een bewijs matriaal of de standen inderdaad kloppen. Mensen ik raad jullie aan om ontvangen jaar afrekkening niet te vertrouwen komt niet overeen!
Tevens is nuon ook een schade tegoed aan ons omdat wij bijna 3 dagen zonder gas en electra hebben gezeten! Nuon zegt ja meneer u had dan maar moeten betalen. Wij hadden geen achterstand omdat nuon beweerd dat zij via de mail een factuur sturen. Helaas heb ik geen mail gehad met daarin een betaling achterstand.
En als ik een achterstand zou hebben ja dan is nuon wel verplicht dit schriftelijk te melden. En wat er dan is gebeurd op 13 nov 2012 even na 18:00 zijn wij zonder pardon afgesloten. Mijn kleine kind leeft met een melk en koud melk ja dat lust hij niet. Dus wat er is gebeurd mijn kind hebt de hele dag geen melk gehad dus warm melk. En nu zijn mijn alle twee kinderen ziek omdat wij ook geen verwarmming hadden.
Mijn kinderen zijn 1 dag achter uit met lessen. Wij waren niet eens thuis en toch hebben zij ons afgesloten! Dus niet meer vertrouwen! Ondanks het feit dat wij hebben gebeld hallo meneer kunt u wel even rekening mee houden dat liander misschien wel gaat afsluiten? Ja meneer wij zullen liander wel even op de hoogte stellen dat u contract actief staat! En na een kleine week word ons contract beeindigd en vervolgens komt liander ons afsluiten!
Wij zijn er helemaal klaar mee ik ga der nu een werk van maken! Wij niet op tijd betalen hoppa 45 euro aanmaning kosten. En nu ga ik lekker een werk van maken schade claimen van ruim 2000 euro!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 nov 2012 17:19
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Beste "De Nuon Medewerker",
Ik vind het opmerkelijk dat u me niet kan informeren over mijn rechten als consument.
U zegt zelf : "Dit contract is anders dan waarvoor u akkoord heeft gegeven"
Daarna had u kunnen zeggen dat in principe een contract niet geldig is als de contractgever (Nuon) niet kan aantonen dat er mondelinge afspraak is gemaakt.
In mijn geval was het simpel opgelost omdat ik heb geen afspraak gemaakt heb met jullie over dat "co2 ok" contract en dus ben ik niet aansprakelijk voor jullie fout en in feite er is geen sprake van een bindend contract.
Ik heb de situatie recht getrokken bij jullie en mijn geval aangekaart bij nog zo een Medewerker aan de telefoon die toch nog geprobeerd heeft om dat "co2 ok" contract in mijn schoenen te schuiven.
Nogmaals u zegt "We zoeken graag voor u uit wat er is gebeurd en kijken daarbij graag naar een passende oplossing." Ik heb veel moeite om dat te geloven aangezien de oplossing voor de hand lag maar blijkbaar onmogelijk was voor u om mij deze aan te reiken.
Goed om te weten dat op het moment dat er een meningsverschil is over een contract, de contractgever moet bewijzen met een stem opname of een handtekening dat de contractnemer akkoord was. Pas dan is een contract bindend.
Ik vind het opmerkelijk dat u me niet kan informeren over mijn rechten als consument.
U zegt zelf : "Dit contract is anders dan waarvoor u akkoord heeft gegeven"
Daarna had u kunnen zeggen dat in principe een contract niet geldig is als de contractgever (Nuon) niet kan aantonen dat er mondelinge afspraak is gemaakt.
In mijn geval was het simpel opgelost omdat ik heb geen afspraak gemaakt heb met jullie over dat "co2 ok" contract en dus ben ik niet aansprakelijk voor jullie fout en in feite er is geen sprake van een bindend contract.
Ik heb de situatie recht getrokken bij jullie en mijn geval aangekaart bij nog zo een Medewerker aan de telefoon die toch nog geprobeerd heeft om dat "co2 ok" contract in mijn schoenen te schuiven.
Nogmaals u zegt "We zoeken graag voor u uit wat er is gebeurd en kijken daarbij graag naar een passende oplossing." Ik heb veel moeite om dat te geloven aangezien de oplossing voor de hand lag maar blijkbaar onmogelijk was voor u om mij deze aan te reiken.
Goed om te weten dat op het moment dat er een meningsverschil is over een contract, de contractgever moet bewijzen met een stem opname of een handtekening dat de contractnemer akkoord was. Pas dan is een contract bindend.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 nov 2012 17:19
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Beste APC2008,
ik heb alles gekijken bij mijn facture een de meterstand klopen wel met mijn foto opnaam.
Ik kan alleen maar aanraden om over te stappen naar andere energie leverancier, deze malafide praktijk moeten stoppen en het geld van de consumenten moeten ergens anders naartoe.
overstappen is er makkelijk, iederen moet gebruik van maken, gewoon doen.
ik heb alles gekijken bij mijn facture een de meterstand klopen wel met mijn foto opnaam.
Ik kan alleen maar aanraden om over te stappen naar andere energie leverancier, deze malafide praktijk moeten stoppen en het geld van de consumenten moeten ergens anders naartoe.
overstappen is er makkelijk, iederen moet gebruik van maken, gewoon doen.
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
alweer een registratie van 13-11?
een hoop nieuwe namen op die dag
een hoop nieuwe namen op die dag
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
die anderen denken nog dat al die postings van u over bedrijven en overheid serieus zijnPijl schreef:En blij dat je daar mee bent. Dan kun je weer even uitleven. Maar probeer eens inhoudelijk en zinnig te reageren. Anderen lukt dat wel.ruud_a schreef:alweer een registratie van 13-11?
een hoop nieuwe namen op die dag
als ze even de moeite nemen om op uw naam te klikken en te kijken wat u allemaal hebt geschreven over bedrijven en overheid, zal dat wel snel over zijn
en vergeet uw pilletje niet in te nemen
voor je het weet komt het autootje weer zo
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Je bent klaarblijkelijk niet de eerste die zich beklaagt over de Nuon die post antidateert. Ik heb daar ook nogal wat voorbeelden van. In mijn geval leek dat opzettelijk ivm "incassokosten" die men dan eerder in rekening dacht te kunnen brengen. Ze blijken best inventief om de bonus voor de "top" man bij elkaar te harken. Volgens mij was dat ongeveer 800.000 euro, eén van de laatste jaren.Manger Maintenant schreef:Wie is net als ik dupe geweest van Nuon? Ongetwijfeld, veel mensen, maar iederen vraagt zich af wat kunnen wij eraan doen?
Ik heb n.a.v mijn jaarafrekening, ik moest bijbetalen voor mijn zaak, gebeld met de nuon.
Degene die ik aan de telefoon had adviseerde mij de prijzen vast te laten zetten omdat dat voordeliger zou zijn. Eerst heb ik nee gezegd maar 28 september 2012 had ik besloten om het toch te doen. Een twee jarig contract was afgesproken, minimaal twee jaar werd me verteld.
Dat is al vreemd want zij hebben ook een contract voor het midden en klein bedrijf voor 1 jaar :
http://www.nuon.nl/mkb/energie/voordeel/
zelfs voor 1,2,3 of 5 jaar:
http://www.nuon.nl/mkb/energie/vaste-prijs/
5 November 2012 kreeg ik mijn aanvraag/contract toegestuurd, deze was gedateerd op 2 oktober 2012. De looptijd van het contract was hierop 3 jaar zonder dat dat daar overleg met mij over is geweest. Degene die ik eerder hierover had gesproken zei dat het een contract voor twee jaar zou zijn, het kon niet anders, had zij gezegd, ik wilde 1 jaar hebben.
Aangezien ik een eenmanzaak heb waar ik 70 to 80 uur per week werk, heb ik de brief terzijde gelegd en niet meteen gelezen, met goed vertrouwen dacht ik dat de nuon zich aan onze telefonische afspraak zou houden.
Vrijdag 10 november ontving ik een brief met daarbij een nartuurstroom certificaat. In de brief staat dat mijn nieuwe contrakt ingaat per 1 november 2012 met een looptijd van 3 jaar. Dit klopt mijns inziens niet want dit had ik niet afgesproken.
Vast stroom: (hier had ik voor gebeld)
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort ----------1------------2----------3-------------5
Continutarief------ 0,0716---0,0710---0,0708---0,0712
Nachttarief laag ---0,0607---0,0600---0,0596---0,0599
Nachttarief hoog---0,0760---0,0755---0,0755---0,0760
Avondtarief laag ---0,0624---0,0616---0,0612---0,0615
Avondtarief hoog---0,0774---0,0769---0,0769---0,0774
co2 ok stroom per jaar op nuon website
(waarom heb ik een contrakt voor 3 jaren dan ??)
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort-------------1
Continutarief--------0,0842
Nachttarief laag----0,0729
Nachttarief hoog---0,0920
Avondtarief laag----0,0746
Avondtarief hoog---0,0936
Tarief op mijn contrakt :(dit heb ik gekrijgen
De stroom prijs die u vast kunt zetten
Contractduur (in jaren)
Tariefsoort -------------1
Continutarief------- 0,0967
Nachttarief laag-----0,0876
Nachttarief hoog----0,1065
Avondtarief laag ----0,0855
Avondtarief hoog----0,1048
Zoals u kunt zien mijn tarieven zijn overal hoger dan op de website van nuon, en waarom?
Ook blijkt dat ik helemaal niet goedkoper uit ben en dan is het bedrag wat ik over het afgelopen jaar moest bijbetalen in de berekening meegenomen. 1/3de hoger volgens het tarief, de medewerker van de nuon die me niet kon helpen heeft me verteld dat ik hooguit 100 euro per jaar meer ga betalen, maar hoe kan dat zijn als de tarieven als volgt zijn: continutarief 0,0716 tegen co2 ok continutarief 0,0967
Het is duidelijk na deze uitzending:
http://www.youtube.com/watch?v=w7p4q3y8 ... re=related
dat nuon wil iederen voor de gek houden, zij pakken de stroom bij mensen die het goed willen doen en verkopen zij het bij andere met een heel hoog tarief. Dit is ook maar een geval, ongetwijfeld zijn er veel meer mensen die hiervan de dupe zijn maar niet iederen wil zich daar in verdiepen.
Ik krijg blijkt ook “co2 ok” gas, wat ook belachelijk is !! Gas komt uit onze planeet en is niet opgewekt. Zij praten over ~compensatie~, nuon is in bezit van bossen of ander groen zuurstof makende gebieden waar ik dus nu aan mee moet betalen.( De medewerker van d nuon vertelde mij dat nuon ter compensatie bossen/grond bezit). Het gas wordt uit de planeet genomen en verkocht met een stuk bos eraan vast. Het is, dames en heren, ongelofelijk, en nuon is hiermee bloedserieus.
Kortom, nuon heeft me iets aangepraat en voorgehouden wat niet klopt en zij vertellen mij dat ik hier niet meer onderuit kom. Maar de bedenk tijd is andere half week, volgens de brief heb ik deze ontvangen op 3/10/2012, dat is niet zo ik heb het ontvangen de 5/11/2012, een maand later dus.
Zij schuiven de schuld in mijn schoenen want ik heb een brief/contract ontvangen waar alles op is geschreven en binnen een week a 10 dagen had ik moeten reageren.
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Ja, ook ik ben erin gestonken. Ik was een volledig tevreden klant bij de de Eneco. En heb mij door mijn eigen hebberigheid natuurlijk door een aanlokkelijk voorstel van een meneer van de Nuon, die onaangekondigd aan de deur kwam, erin laten tuinen. Deze meneer kwam begin 2012 met het voorstel over te stappen naar Nuon voor zowel mijn zaak als mijn woning. Ik zou dan zo'n korting krijgen, nou ja die kon ik niet weigeren. Ik vroeg wel telkens wat de adder onder het gras was maar die was er echt niet. Nuon zou de overstap regelen en ik zou maandelijks in totaal zo'n 30 euro goedkoper uit zijn. Dat leek me wel wat. Nu blijkt echter dat ik maandelijks 80 euro duurder uit ben. Want wat die meneer er niet bij vertelde is dat ik toch nog aan Eneco maandelijks vastrecht kwijt ben voor twee panden oftewel die 80 euro. Dus die korting was helemaal geen korting. Ik voel me erin getuind en opgelicht. Ik ben dom geweest door me over te laten halen. Maar ik heb inmiddels wel een klacht ingediend bij de Nuon, en ik ga als de wiedeweerga weer terug naar de Eneco. Ook ga ik aangifte doen bij de politie van oplichting.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Beste Loua,
We lezen op deze website uw klacht over de energietarieven. Ook geeft u aan dat u inmiddels de klacht al bij onze Klantenservice heeft ingediend. Als ik langs deze weg nog iets voor u kan doen, stuurt u dan even een privé bericht met daarin uw adresgegevens. Dan kijken wij er direct even naar.
U noemt het maandelijkse termijnbedrag. Dit is een geschat bedrag. De werkelijke verbruikskosten en de korting worden berekend en zichtbaar op de jaarafrekening. De door u betaalde maandelijkse termijnen (geschatte bedragen) worden verrekend in de jaarafrekening met de werkelijke verbruikskosten.
Als ik iets voor u kan doen verder, stuurt u mij dan even uw adres, dan heb ik inzage in uw dossier voor specifieke informatie. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
We lezen op deze website uw klacht over de energietarieven. Ook geeft u aan dat u inmiddels de klacht al bij onze Klantenservice heeft ingediend. Als ik langs deze weg nog iets voor u kan doen, stuurt u dan even een privé bericht met daarin uw adresgegevens. Dan kijken wij er direct even naar.
U noemt het maandelijkse termijnbedrag. Dit is een geschat bedrag. De werkelijke verbruikskosten en de korting worden berekend en zichtbaar op de jaarafrekening. De door u betaalde maandelijkse termijnen (geschatte bedragen) worden verrekend in de jaarafrekening met de werkelijke verbruikskosten.
Als ik iets voor u kan doen verder, stuurt u mij dan even uw adres, dan heb ik inzage in uw dossier voor specifieke informatie. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
onze poster met een meervoudige posterheidsstoring is er ook nog steeds
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Met wel heel veel problemen.ruud_a schreef:onze poster met een meervoudige posterheidsstoring is er ook nog steeds
Ik heb daar ook nogal wat voorbeelden van. In mijn geval leek dat opzettelijk ivm "incassokosten" die men dan eerder in rekening dacht te kunnen brengen.
Re: Nuon smeert contrakt aan, verkoop strategie + antidateren
Met wel heel veel problemen.ciske schreef:ruud_a schreef:onze poster met een meervoudige posterheidsstoring is er ook nog steeds
Zei de rat.