LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoppen met citalopram
-
Stoppen met citalopram
Sinds januari dit jaar slik ik 20 mg citalopram. dat we daar allemaal in het begin bijwerkingen van hebben gehad, dat weten we nu inmiddels wel. Dit gaat even over het stoppen. Ik ben nu anderhalve maand aan het afbouwen. Eerst 10 mg, een weekje 5 mg en nu sinds 3 dagen niets meer. Nu heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid (af en toe braken) en wat rusteloosheid. allemaal dingen die in de bijsluiter staan als afkickverschijnsel. Die zouden binnen 3 a 4 weken weg moeten zijn... Nou heb ik echter nog een bijwerking, die ik persoonlijk nogal eng vind en dat zijn een soort schokjes in mijn hoofd en door mijn lichaam. Weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen...... Iemand hier ervaringen mee? Hoop dat iemand mij kan helpen... Zijn er trouwens geen medicijnen die je kan gebruiken tegen de afkickverschijnselen? Dit medicijn heeft mij overigens prima geholpen. Echter, doordat ik er in mijn seksleven nogal wat last van heb, wil ik er nu mee stoppen.
Re: Stoppen met citalopram
Schijnt een 'normaal' ontwenningsverschijnsel te zijn: Aronson J. Bottled lightning. BMJ 2005; 331.
Ik denk dat het verstandiger is dit met uw arts te bespreken welke u dit medicijn voorschrijft.
-
Dit is geen vraag voor op een consumentenforum, dit moet u echt met de arts die de medicatie heeft voorgeschreven bespreken.sander1978 schreef:Sinds januari dit jaar slik ik 20 mg citalopram. dat we daar allemaal in het begin bijwerkingen van hebben gehad, dat weten we nu inmiddels wel. Dit gaat even over het stoppen. Ik ben nu anderhalve maand aan het afbouwen. Eerst 10 mg, een weekje 5 mg en nu sinds 3 dagen niets meer. Nu heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid (af en toe braken) en wat rusteloosheid. allemaal dingen die in de bijsluiter staan als afkickverschijnsel. Die zouden binnen 3 a 4 weken weg moeten zijn... Nou heb ik echter nog een bijwerking, die ik persoonlijk nogal eng vind en dat zijn een soort schokjes in mijn hoofd en door mijn lichaam. Weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen...... Iemand hier ervaringen mee? Hoop dat iemand mij kan helpen... Zijn er trouwens geen medicijnen die je kan gebruiken tegen de afkickverschijnselen? Dit medicijn heeft mij overigens prima geholpen. Echter, doordat ik er in mijn seksleven nogal wat last van heb, wil ik er nu mee stoppen.
Het is sowieso goed om aan hem/haar te melden dat u afkickverschijnselen heeft, laat staan ls er iets optreed dat niet op de bijsluiter staat.
Liever snel naar de arts!
Goedendagik hoop dat nog iemand hier op het forum komt en een antwoord heeft.
Ik heb nl 4 dagen citalopram gebruikt ivm hele erge paniek en angsten en hypervent het hele pakket ik gebruik ook al 20 jr alprazolam dezelfde dosis dus belde huilend me ha eerst dacht ikde ovegang maar het werd steeds erger affijn ik kreegdit middel maar na4 pillen was ik zo eng of me bloed kookte en me hart euit klopte dus eerst apot gebelt was geen bekende bijwerking toen ha gebeld en die zei me gelijk stoppen dus ik gedaan en alprazolam omhoog nu ben ik de 3e dag gestopt en de apot zegt is allang uit je bloed maar ik ben zo beroerdnog steeds geen eetlust duizelig doodmoe zonder energi ben wel met me alprazoamomhoog want denk dat dat niks meer deed na 20jr toch wel trots dan scheidigen heel veel ellende dus nu maar me vertrouwde pilletje maar me vraag is dus wie heeft ook bijerkingen en hoelang duren ze na 4 dagen..
Bedankt voor het lezen..groetjesMonique
Ik heb nl 4 dagen citalopram gebruikt ivm hele erge paniek en angsten en hypervent het hele pakket ik gebruik ook al 20 jr alprazolam dezelfde dosis dus belde huilend me ha eerst dacht ikde ovegang maar het werd steeds erger affijn ik kreegdit middel maar na4 pillen was ik zo eng of me bloed kookte en me hart euit klopte dus eerst apot gebelt was geen bekende bijwerking toen ha gebeld en die zei me gelijk stoppen dus ik gedaan en alprazolam omhoog nu ben ik de 3e dag gestopt en de apot zegt is allang uit je bloed maar ik ben zo beroerdnog steeds geen eetlust duizelig doodmoe zonder energi ben wel met me alprazoamomhoog want denk dat dat niks meer deed na 20jr toch wel trots dan scheidigen heel veel ellende dus nu maar me vertrouwde pilletje maar me vraag is dus wie heeft ook bijerkingen en hoelang duren ze na 4 dagen..
Bedankt voor het lezen..groetjesMonique
-
Het heeft mij wat moeite gekost om alleen Sandoz te verkrijgen.
Maar dit levert de minste bijwerkingen.
Ik loop nu op 15 mg, (30mg/2) kan dus redelijk slapen en dagelijks reageren.
Aanvullend. Jl weekeind had ikgeen cita maar, buitenslapen en onrustig, geen problemen ervaren.
Bij andere medi kreeg ik snel laat van hoofdpijn.
Van apo gehoord dat als je geen voorkeur hebt er elk jaar wel Door de overheid gewisseld wordt van voorkeursmedicatie.
Maar dit levert de minste bijwerkingen.
Ik loop nu op 15 mg, (30mg/2) kan dus redelijk slapen en dagelijks reageren.
Aanvullend. Jl weekeind had ikgeen cita maar, buitenslapen en onrustig, geen problemen ervaren.
Bij andere medi kreeg ik snel laat van hoofdpijn.
Van apo gehoord dat als je geen voorkeur hebt er elk jaar wel Door de overheid gewisseld wordt van voorkeursmedicatie.