LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Het gaat m.i. niet goed met de KPN en dochters simyo en telfort.
Al sinds eind november lukt het steeds vaker nIEt om (met name micro en nano!) sim kaartjes te activeren.

Gevolg: klanten die dagen/weken niet kunnen bellen op nummer x, of dat nu nieuw is of via nummerbehoud.

Ook contracten hebben antedatering, mijn eigen voorbeeld: wegens nummerbehoud zou het pas de 17e in kunnen gaan, op het contract staat de 7e, 10 dagen eerder...

Teruggebeld worden ivm sim activatie, binnen 5 werkdagen, zoals wel meer mensen weten en zoals de kans groot is : niet gebeurd.

Nog aparter is het als ik je vertel dat de nummer portering van simyo naar telfort is, dat is 1 van de 3 bedrijven onder 1 dak, het kpn dak.

Ik heb dus kosten gemaakt, tijd gespendeerd (telfort forum, zoekmachines) en ben niets opgeschoten.

Hopelijk doen ze iets met mijn gratis tips hoe dit beter kan, sneller, goedkoper misschien zelfs. (Ik heb geen inzicht in de kosten voor de helpdesk, forum 'moderators', backoffice werknemer aantallen versus opnieuw sim kaartje sturen.)
Iets wat elke telco zou moeten doen: feedback mail/brief en dan pas verbintenis aangaan.
Dus klopt het dat u x, y, z, per datum x wil...? zo ja nee, opmerkingen, terugsturen, dan pas als alles klopt contract ingang (al dan niet per datum in de toekomst)
Elke dag dat telefoneren/internet e.d. niet werkt zoals het hoort, 10 euro terug bij de klant. Ik denk dat ineens blijkt dat ze veel meer kunnen dan ze nu voor elkaar krijgen en dan in kortere perioden.

Zal ICT dan toch het euvel van de 21e eeuw blijken zoals juist experts (zie ook stemcomputers e.d.) voorzien?
Laatst gewijzigd door all4all op 18 dec 2012 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Barman »

Het zit jou ook niet mee
all4all schreef: Ook contracten hebben antedatering, mijn eigen voorbeeld: wegens nummerbehoud zou het pas de 17e in kunnen gaan, op het contract staat de 10e, 10 dagen eerder...
Uh, 7 dagen eerder?

Je ziet dat fouten makkelijk gemaakt worden.

Jorg33
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2012 12:24

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Jorg33 »

Bedankt voor dit bericht over Telfort. Ik was net op een vergelijkingssite (http://simonlypro.nl/abonnementen/sim-o ... nnementen/)om te kijken hoe ik het best een sim kaart kon kopen en wat je moet doen enzo om een sim only abonnement te nemen en of het voordelig is. Toevallig keek ik ook bij KPN, Simyo en Telfort, maar de reacties waren redelijk positief! Misschien is dat wel gewoon te positief beoordeeld. Ik weet nu wel welke providers ik dus niet neem :wink: Bedankt!

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Barman schreef:Het zit jou ook niet mee
all4all schreef: Ook contracten hebben antedatering, mijn eigen voorbeeld: wegens nummerbehoud zou het pas de 17e in kunnen gaan, op het contract staat de 10e, 10 dagen eerder...
Uh, 7 dagen eerder?

Je ziet dat fouten makkelijk gemaakt worden.
10e op contract klopt niet, moet 7e zijn.
Tien dagen eerder dan op website en in email bevestigde de 17e.

Sterker nog ik _weet_ dat computers fouten maken, want gemaakt door feilbare mensen.
Software fouten, invoer fouten, of zelfs floating point fouten met alle gevolgen van dien.

Echter de klant die fouten laten betalen dat klopt niet.
Kijk als de bedrijven en overheid dat nou doen, ok, das lekker, door rood rijden en geld toe.
TV stelen van 1200 euro en 400 euro mee krijgen als je de winkel verlaat...

Niet zo vreemd dat het kpn slecht gaat.
En nu de massa langzaamaan meer van 'internet en merken' gaat snappen (kpn = telfort = simyo) zullen het er wel meer worden.

Het is dus niet zo dat het mij niet mee zit, het is zo dat al zit alle automatisering mee bij kpn en dochters, en ook andere bedrijven, dan nog, mensen....
Het aantal 'de computer zegt...' uitspraken die niet kloppen zal bijna exponentioneel toenemen.
Fouten zijn immers bijna altijd een domino effect in ICT.
Laatst gewijzigd door all4all op 18 dec 2012 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Breaking nieuws.... net een sms-je van telfort op mijn simyo nummer.

Ze gaan binnen 3 dagen (ja ja...) kijken of ik mijn nummerbehoud aanvraag goedgekeurd krijg....

Beetje vreemd als ie al is goedgekeurd niet waar?

Of een voorteken? nummerbehoud ellende, makkelijkste weg is nieuw nummer opdringen?
Dan moet er ook mogelijkheid zijn tot onmiddellijke wederzijds contract opheffing want betreffend nummer is in gebruik en ergens aan verbonden, zal ik dus niet opheffen, dan nog liever simyo en elders opnieuw een abonnement poging...(met wel nummerbehoud want het kAn wel, technisch en anno 2012) voor 2012 kon het al :-) ! )

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Jorg33 schreef:Bedankt voor dit bericht over Telfort.
maar de reacties waren redelijk positief! Misschien is dat wel gewoon te positief beoordeeld. Ik weet nu wel welke providers ik dus niet neem :wink: Bedankt!
Jorg,
De ellende is van de laatste maanden, met een nieuwe piek in spook-internet-verbruik en niet te activeren nano en micro simkaarten.

Met google kun je zoeken op klachten, en dan bovenin, boven de zoekbalk, de datum van bijv. laatste 2 maanden klikken.
Als je dan zoekt op 'normale veel gehoorde klachten' met bijv. als laatste woord simyo, kpn of telfort (tele2, T-Mobile enz.) dan weet je al vlot wie de laatste 2 maanden meer al dan niet technische ellende had.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Barman »

Je blijft maar doorhameren op je mantra (kpn = telfort = simyo)

Dat klopt dus gewoon niet. Dat jij ze niet uit elkaar kan houden doet daar niets aan af.

Je doet net of je mensen wil waarschuwen, maar je bent slechts bezig met een hetze. Door op ieder forum een andere gebruikersnaam te kiezen doe je net of het een veelvoorkomend probleem is.

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Barman, leer het toch te aanvaarden

http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Be ... /simyo.htm

http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Be ... elfort.htm

Niet voor niets adverteren ze met 'wij gebruiken het KPN netwerk', want ooit was dit als goed bekend staande.
KPN heeft echter al sinds het geen staatsbedrijf meer is nOg meer klanten verloren door hun gedrag.
Straks komt hun netwerk ook nog eens in handen van anderen, zeg maar zoiets als pro-rail en de NS.
Want ze trekken het zelf kennelijk niet meer om het op orde te houden, dus nu gaan ze er voor betalen (= duurder)

Dat kAn verbetering opleveren, als er echter een "beurs" zou zijn voor "bedrijven-en-klanten-tevreden-houden-vertrouwen" , dan zou ik beleggen op de verdere toename van klachten op dit gebied.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@all4all,

Via het Telfort forum (https://forum.telfort.nl/abonnementen-2 ... post313049) heb ik jouw gegevens ontvangen en wordt op dit moment voor jou uitgezocht wat er aan de hand is/waar het eventueel mis gaat. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. Achter de schermen houd ik het ook voor jou in de gaten. Mocht je nog vragen hebben dan lees ik deze graag.

Denise

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Hallo lezers,

Zojuist is sim activatie dan toch gelukt, met tijdelijke telfort 06 nummer.

Maar ik heb wel al mega verbruik, gezien het feit dat dit niet kOn....
Zie :
http://i.imgur.com/0xnuJ.jpg

Idee voor slogan: geen actieve sim, wel kosten !

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

En elders, ook na inlog staat dit verbruik:

http://i.imgur.com/qAoFt.jpg

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Starr »

Ik snap überhaupt niet dat nummerbehoud zo lang duurt. Ik heb het deze week in de VS laten doen. Om half 2 's nachts aangevraagd, de volgende ochtend werd ik wakker en was het geregeld.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Barman »

Het duurt ook niet lang. Alleen bij hem.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Barman »

all4all schreef: Niet voor niets adverteren ze met 'wij gebruiken het KPN netwerk', want ooit was dit als goed bekend staande.
Dat doen Kruidvat en AH ook.

Dus KPN = Kruidvat = AH :shock: :shock: :shock:

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Barman schreef:
all4all schreef: Niet voor niets adverteren ze met 'wij gebruiken het KPN netwerk', want ooit was dit als goed bekend staande.
Dat doen Kruidvat en AH ook.

Dus KPN = Kruidvat = AH :shock: :shock: :shock:

Het duurt ook niet lang. Alleen bij hem.
Zoek maar eens na, het duurt steeds vaker, langer, bij meer en meer mensen.

En je hebt de manier van concluderen a la ? : Ik zag eens een witte haai, dus alle haaien zijn wit ?

Feit : telfort <-> KPN <-> simyo.
Verzin er bij wat je wilt, niemand schiet iets met je bijdragen op geloof ik.

Nu is het nummerbehoud doorgeschoven naar de 28e a.s.....

Ik zou geld terug krijgen ivm niet meer kloppende abonnement duur en ingang, maar dat ligt dus gewoon zo:
Sinds het wel werkt heb ik 20 dagen abonnement duur over tot de 8e dec.

Dus krijg ik gewoon maar een verrekende naar rato aantal minuten/sms's/data MB's rekening (als dat maar goed gaat en kloppen zal...) kleine kans..) , niks compensatie dus.
Al die tijd en communicatie... wat je er al niet voor moet doen, wachten en je krijgt geen MB meer voor al je moeite en opgelegd geduld.
Laat daar eens een wet voor komen, pro-klant, gewoon een boete voor het bedrijf dat de afspraken niet na kan komen, en dan niet een boete voor de schatkist, maar 10 euro per dag of zo, voor de klant.

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Next...
Ik heb
(naast nog een andere speciaal voor android die HEEL VEEL kan bijhouden)
de app voor bewust bellen van telfort geinstalleerd.

Belbewust opties: belstand en belupdate zullen sms sturen, staan aan.

Echter MB-update staat standaard uit, (hoe 'simyo van hen') die moet ik aldus de app op de telfort website, onder 'mijn telfort' aanzetten.

Die optie voor op je MB's limiet zitten waarschuwing/afzetten is er echter niet, of ik kan het niet vinden...

Sowieso jammer dat die niet (simyo idem..) standaard gelimiteerd staat en optioneel door de klant aan te zetten is, dat die klant er voor kiest en wEl meer kosten wil maken eventueel i.p.v. andersom.

Tevens is telfort boven de belastingwetgeving zo lijkt het.
Op tal van plaatsen opd e website staat dat je er 19% over betaald.
Is gepubliceerd, dus rekeningen met 21% kloppen niet, althans... welke wet gaat voor?
Zoals we weten gaat de belasting altijd voor. Anderzijds mag men wel acties doen, bijv. 'de geen btw dagen, 21 procent korting aan de kassa'....
Kan wel eens precair worden voor telfort dus (of kpn?)

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

Nu dit nog / weer...

Lees net in mailtje dat mijn abonnement toch de 7e jl. is ingegaan.

Echter op de site is e.e.a. gewoon op 21 dagen gezet, 1e contract periode, dus minder minuten, sms's, data MB's.

Gaat dit nog ooit goed komen en data/financieel kloppende zijn?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door Barman »

all4all schreef: Gaat dit nog ooit goed komen en data/financieel kloppende zijn?
Is er nog iemand die het interesseert?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door bprosman »

En je hebt de manier van concluderen a la ? : Ik zag eens een witte haai, dus alle haaien zijn wit ?
Feit : telfort <-> KPN <-> simyo.
Jouw manier van concluderen is ook wel apart, als iemand het netwerk van KPN gebruikt , is het dus KPN :? . Nooit gehoord van het feit dat bedrijven die een eigen netwerk hebben (KPN, Vodafone) overcapaciteit verkopen aan andere (onafhankelijke) partijen ?
Als ik over de snelweg rijdt met mijn auto ben ik toch ook niet ineens rijkswaterstaat :?

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: Telfort sim activaties mislukken al sinds eind november

Ongelezen bericht door all4all »

bprosman schreef:
En je hebt de manier van concluderen a la ? : Ik zag eens een witte haai, dus alle haaien zijn wit ?
Feit : telfort <-> KPN <-> simyo.
Jouw manier van concluderen is ook wel apart, als iemand het netwerk van KPN gebruikt , is het dus KPN :? . Nooit gehoord van het feit dat bedrijven die een eigen netwerk hebben (KPN, Vodafone) overcapaciteit verkopen aan andere (onafhankelijke) partijen ?
Als ik over de snelweg rijdt met mijn auto ben ik toch ook niet ineens rijkswaterstaat :?
Je mist info.
Afgezien van welk netwerk simyo en telfort gebruiken, het zijn gewoon volle kpn dochters.

Gesloten