LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peetraa

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Peetraa »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem:
Sinds 2 maanden overgestapt gemaakt naar HN met Samsung Ace, met een bundel van 275 mb.

De bundel, die bij alleen internet thuis op de Wifi, na paar uur zo goed als op was ? Huh hoe kan dat, Wifi is toch gratis ? Ook al meerdere malen gebeld (standaard minstens 10 minuten wachten). Ze zeggen steeds, instellingen, push berichten, synchroniseren en al dat geneuzel, terwijl dat allang allemaal uitgeschakeld staat, ook per app (ik laat ze niet automatisch updaten e.d.) (gebruik alleen Facebook en Whatsapp, en Buienalarm). Diverse keren gebeld en gemaild, ze reageren nauwelijks ergens op, al mn berichtjes bewaard en klacht geplaatst op klacht.nl, toen kreeg ik eindelijk een mail, dat ze een nieuwe simkaart zouden sturen ?? Die heb ik ontvangen, maar het probleem is nog steeds hetzelfde, telefoon ook geheel gereset, alles opnieuw geïnstalleerd maar zodra ik mn mobiele datapakket activeer en ook thuis op de Wifi zit, vreet hij al mn MB's/beltegoed op !?

Ik heb ze vorige week de zoveelste mail gestuurd en en afgesloten met " dan ontbinden jullie mn contract maar als jullie niet met een oplossing komen". Krijg ik inene de volgende dag een mail, " ik heb begrepen dat u uw contract wilt ontbinden en een waslijst aan kosten voor de nog resterende 21 maanden" ???!! Huh, voor het gemak lezen ze over de 12 bijgevoegde mailtjes over mijn klacht heen, moet niet gekker worden !! En dan zeker nog eens kosten gaan maken ook, het kost me al bakken met geld (klachtenservice, extra opwaarderen) terwijl ze NIET de service lenen die je mag verwachten.

Begin van de week een aangetekende brief gestuurd met verzoek tot een oplossing, ja hoor...volgende dag een mail, die ging weer doodleuk over allemaal instellingen, terwijl ik al meerdere malen heb gezegt en gemaild dat alles uit staat ! Ik wil gewoon kunnen internetten thuis op mn eigen gratis Wifi zonder kosten van HN, is dat zo raar...? Ik heb gedreigd met stap naar de Geschillencommissie Telecom mits ze niet met een oplossing komen binnen 2 weken.

Vandaag wederom gebeld met vrouw van HN (weer 8 min. in de wacht) ik vroeg om een leidinggevende te spreken, mooi dat je die niet krijgt, ze zijn er op een of andere manier nooit, jaja. Effin, die vrouw zegt me doodleuk dat het heel normaal is dat een provider kosten berekend voor gebruik terwijl je op je Wifi zit ??

Twee andere smartphones in huis met dezelfde instellingen, bij gelukkig een andere provider, daar gaat alles gewoon goed. Ik schrik van de vele klachten op internet over HN !

Mijn vraag aan jou: is het bij jou al opgelost ?

Dirk66

Ongelezen bericht door Dirk66 »

En ook het zelfde probleem :(
Ook met HN gebeld en de zelfde antwoorden als bij mijn mede gedupeerden.
Ik het simkaartje van HN een maand in mijn telefoon gedaan en de zelfde problemen terwijl mijn kaartje van T Mobile in het toestel een galaxy y van mijn dochter geen problemen geeft!
Dus het probleem zit wat mij betreft niet in de telefoon maar bij HN!!
Nu moeten ze het alleen zelf nog zien en dat is een grote uitdaging :(

joachoca

Ongelezen bericht door joachoca »

Hoi Allemaal,

Ik denk dat ik precies met hetzelfde probleem zit. Ik heb samen met mijn vrouw een Samsung Galaxy Ace gekocht met HN 275 min en 500 MB. Nadat ons nummerbehoud eindelijk geregeld was, kregen we bericht dat we op 2 april konden beginnen met ons abonnement bij Hollandse Nieuwe. Leuk dachten we. Probleem alleen is dat ik eergisteren 15 april een bericht kreeg dat ik geen MB meer had en mijn kosten onder de 3 euro zaten. Ik schrok me dood en vroeg me af hoe het toch komt dat ik opeens 500 MB kon verbruiken in 15 dagen, terwijl ik alleen gebruik maakte van Whatsapp, Hotmail, (af en toe facebook), en google maps. Vaak doe ik dit ook als ik op een WIFI netwerk zit. Ik begin dus langzaam na te denken hoe dit kan. Mijn vrouw heeft bijna precies hetzelfde probleem. Zij had nog maar 114 MB over (en doet echt veel minder met haar telefoon dan ik). Die nacht heb ik mijn 3g uitgezet, maar mijn vrouw niet. Alle programma's afgesloten en blijkt dat mijn vrouw nog maar 96 MB over heeft. Dus terwijl wij sliepen gaat er toch 18 MB af... Ook ik heb inmiddels alles gedaan wat er met Leeuwenbek is gebeurd en ik ben bang dat ik hier straks nog heel lang mee moet sukkelen. Ik heb mijn eerste rekening nog niet binnengekregen van Hollandse Nieuwe, maar ik vrees dat ik dus nu er achter ben gekomen dat ik hetzelfde probleem heb (net als mijn vrouw).

Is er sinds aug meer inzicht geweest over de status van Hollandse Nieuwe op dit gebied?
Ik wil zo snel mogelijk weten hoe ik alles kan regelen, zodat ik niet te veel maanden overbodige kosten heb!!

Leeuwenbek

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Sorry, maar ik kan je niets positiefs melden!
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en HN heeft inmiddels ook flink aan mij verdient door alle dure telefoongesprekken naar de zgn. Helpdesk.
Helpend zijn ze daar echter totaal niet en van het woord service hebben ze al helemaal nog nooit gehoord. Het is eigenlijk te zot dat dit zo maar kan, maar goed.
Gisteren kreeg ik bovendien een bericht van de site klacht.nl. Waarin HN blijkbaar had gemeld dat ze er vanuit gingen dat mijn probleem opgelost was en daarom status opgelost hadden gegeven....
Ik ga daar zo meteen ook nog op reageren, want dat slaat werkelijk nergens op!
Misschien helpt het als iedereen met deze problemen ook melding doet op de site van www.klacht.nl?
Sterkte met het hele gedoe!
Hartelijke groet

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zet de telefoon 's nachts eens helemaal uit (misschien zelfs de batterij er uit halen). Kijken of er dan nog steeds rare verbruikscijfers bij HN worden gegenereerd. Als er dan nog steeds data wordt verbruikt is het duidelijk dat het probleem bij HN ligt. Wordt er geen data gebruikt dan toch nog eens heel goed naar alle apps kijken.

Leeuwenbek

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Bedankt voor het meedenken, maar het probleem ligt echt bij HN.
Ik schakel nl. al sinds maanden steeds mijn mobiele netwerk maar uit, steeds wanneer ik thuis ben. Omdat ik dan op de wifi ben en dan toch ontvangst heb.
Zodra ik echter mobiel netwerk 's nachts inschakel, dan wordt er zowat iedere minuut gebruik gemaakt van het mobiele netwerk, terwijl de telefoon daar gewoon binnen het wifi-bereik ligt. Dat zegt mijns inziens toch genoeg?
Hij mag toch niet continu MB's verbruiken, terwijl er wifi is?
Ook bij belcompany zijn alle instellingen meerdere malen gecheckt en zij hebben ook aangegeven dat het probleem bij HN ligt.

Blijft echter een gedoe. Wanneer ik de deur uitga, vergeet ik vaak het netwerk weer aan te zetten en ben ik via whats-app dus niet bereikbaar. Maar als ik dat niet op deze manier doe, dan heb ik iedere maand een probleem, dus ik heb geen enkele keus.

ralfb

Ongelezen bericht door ralfb »

Dit is geen Hollands Nieuwe probleem, maar een instelling fout op de telefoon van de gebuiker, als een Android telefoon in de slaap-stand gaat schakelt hij (ivm batterij) de WiFi uit !!! De telefoon valt dan terug op 3G en dus zal hij data gebruiken die van je belbundel afgaat, lees dit stukje:

http://www.androidcentral.com/android-1 ... wifi-alive

Even goed instellen dus, ook geen mail-adressen toevoegen die een 'sync' nodig hebben (beetje alles behalve je gmail), dat verbruikt onnodig veel data (push is the way to go).

robbertw

Ongelezen bericht door robbertw »

Het probleem heeft natuurlijk wel te maken met het afronden van data. Bij belminuten niet zo'n probleem maar voor data belachelijk. Het staat wel duidelijk in contract HN maar niemand die de gevolgen inziet en daarom volgens mij erg misleidend.

Een moderne smartphone maakt heel erg vaak heel even contact via 3g (of wifi) voor allerlei doeleinden. Daar heb je ook een smartphone voor. Als elke keer 100kb van data af gaat, in plaats van maar een paar kb, dan ben je er zo doorheen. Afronden op data is belachelijk en daardoor onbruikbaar als abonnement.
Probleem wordt groter als ze daarna gewoon je data van belminuten af gaan halen.

Ik heb zo'n HN abo voor mijn dochter. Zij kan niet anders dan 3g uitzetten omdat tegoeden anders zo weg zijn en dan blijft er wel een erg duur abo voor alleen bellen over, en dat nog bijna 2 jaar.
Schaf data afronden af en heeeeel veel problemen zijn opgelost.
Please!!

mmewe

Ongelezen bericht door mmewe »

Tja hetzelfde probleem kwam dit weekend ook bij ons boven drijven. Onze kinderen hadden al jaren een prepaid kaartje met resp. 200 en 300 Mb internet. Ging nooit op. Was altijd ruim voldoende. Beiden hebben een Iphone en wilden eigenlijk ook wel kunnen bellen. Na wat googelen kwam ik terecht bij HollandsNieuwe. Voor beiden een abo afgesloten van 275 min en een bundel van 500 MB ingaande 14 februari 2014 jl. 1e maand geen probleem en nauwelijks internet verbruik. E.e.a. in de lijn van het verleden.
Maar na de maandelijkse opwaardering op 14 maart jl. ineens binnen 10 dagen ruim 400MB weg bij beiden. Vandaag gebeld met HN. Overigens een zeer nette jongeman aan de telefoon die behulpzaam over kwam. Aangeleerd of oprecht, dat weet ik niet. Hij heeft wat nagekeken en ze zien flinke pieken in het gebruik tussen 18 en 20 maart. Ze kunnen het niet echt verklaren. Ja wat kletsverhalen over Wifi dat uitvalt en niet weer inschakelt. Eigenlijk dezelfde praatjes die ik inmiddels elders op internet en in dit forum ook aantref. Gesprek wordt afgesloten met hoe vervelend men het vindt, maar ze kunnen verder niets voor mij doen. Advies: zet 3G uit. Tja die zie ik ook vaker terugkomen, maar daarvoor heb je natuurlijk geen internetbundel aangeschaft. Vraag waar ik mee blijf zitten is dat ik het toch vreemd vindt dat we dit probleem niet hadden bij de andere providers die we door de loop der jaren hebben gehad.
Ik zie hier net het verhaal over afronden op 100Kb. Ik weet niet of dat de oorzaak van ons probleem is, maar wel een vreemd verhaal. Ik heb dit eerlijk gezegd niet opgemerkt in het contract, maar zal er ongetwijfeld in staan als robbertw dat zegt.

Beste mensen van Radar. HN is blijkbaar een dochter van Vodafone. U weet net als ik dat Vodafone het in het verleden niet zo nauw nam met de consumenten rechten o.a. bij de verkoop van Glasvezel abonnementen. Is dit een variant op dat thema?
Wat mij opvalt is dat nergens op de website duidelijk lijkt te staan vermeld dat de MB´s worden afgerond. Kunnen jullie hier iets mee?
Gezien de vele klachten die ik op internet zie op dit item en de tijd dat dit item blijkbaar al loopt op dit forum, zou je denken dat er echt iets mis is bij HN. Alles lezende voelt het op één of andere manier bijna als oplichting.
Ik hoop dat jullie iets kunnen doen. Anders voel ik mij genoodzaakt om via de social media op zoek te gaan naar lotgenoten om gezamenlijk in actie te komen tegen HN.

Gesloten