LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon box

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Deezj
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:16

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Deezj »

Het is echt een schande! Ik heb nu sinds 3 weken Horizon en ben 3 monteurs verder en het draadloze netwerk is dramatisch!!!

Ik heb op 27 november Horizon besteld na uitvoerige inlichtingen bij UPC. Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal. De kabel komt bij mijn voordeur binnen, daar stond ook de modem en de router en mijn tv staat op 20 m afstand. Na ruggespraak met een technische collega is mij aangegeven dat een monteur langs kon komen die 'al mijn problemen kon verhelpen en niet eerder weg zou gaan zolang mijn problemen niet waren opgelost'. Op 6 december is een monteur langsgeweest. De beste man begon voortvarend. Na 10 minuten had ik televisie beeld. Stuk beter omdat hij een kleine aanpassing had doorgevoerd bij mijn meterkast waardoor tv signaal verbeterd was (van 55 naar 64??). Vervolgens is de monteur begonnen met het aansluiten van internet. In eerste instantie was de horizon box niet geactiveerd voor internet. Hij kon dit door een belletje wel regelen? Nadat het internet wel bereikbaar was, heeft monteur draadloos netwerk opzet. De snelheid was dramatisch en daar sprak ik de monteur op aan. Kennelijk had hij er geen zin meer in, want ik werd afgescheept met 'na het weekend zal het wel werken. hier is mijn mobiele nummer en als het na het weekend niet goed is, bel maar.' Vervolgens is hij weggegaan. Ik heb nergens voor getekend, had ik ook niet gedaan omdat de installatie niet functioneerde naar behoren. Hij moest er vandoor, dat was duidelijk. Geen zin meer om mij te helpen. Ik heb direct contact gezocht met de helpdesk van UPC. De technische afdeling kon mij niet helpen. Konden weer een monteur laten langskomen. Kost mij weer een halve dag plus ik heb 49 euro betaald voor een monteur, die al mijn problemen zou oplossen. Laten doorverbinden met afdeling opzeggingen (helaas moest dat ook in 3x). Daar werden me in eerste instantie allerlei nutteloze alternatieven geboden. Er kon door een technisch persoon gebeld worden op maandag op dinsdag. Moet ik ook weer thuis zijn. Of een nieuwe modem toesturen zodat die weer aangesloten kon worden bij de meterkast. Tsja, daar had de monteur de nodige aanpassingen gedaan waardoor ik niet meer wist wat waar moest. Dus toch maar weer een afspraak voor een monteur. Ik ben met handen en voeten gebonden. Intussen is monteur 2 langsgeweest. Gaf aan dat de vorige monteur er een potje van had gemaakt en alles verkeerd had aangesloten. Duidelijk werk van iemand die geen installaties doet was de typering van monteur 2 over monteur 1. Monteur 2 had slechts tijd om 1 van de 3 storingen te verhelpen. Beste jongen heeft z'n best gedaan maar heeft het grote probleem van nauwelijks internet niet kunnen verhelpen. Afgelopen zaterdag ben ik 4x teruggebeld (op zich al een verrassing) door UPC maar kon niet worden geholpen. Er moet weer een monteur langskomen. Kortom kost me weer een halve dag! En de vraag is maar of hij het op kan lossen gezien de problemen op dit moment bij UPC (volgens medewerker afgelopen zaterdag). Op de vraag of ik gecompenseerd kon worden kreeg ik te horen dat dat niet kan omdat niet zeker is waar het probleem vandaan komt.........nou, dat is wel duidelijk, dat komt door de Horizon box. In de oude situatie had ik veel minder klachten over het internet dan in de nieuwe situatie. Zodra je meer dan 5 meter van de Horizon box verwijderd bent, valt het Wifi signaal weg. Sowieso valt het internet zelf een aantal keer per uur weg. Lease weer vernieuwen en je hebt weer tijdelijk internet.
Het wordt hoog tijd dat UPC de boel op orde maakt. Dit is bedrog. En de factuur is uiteraard al weer geincasseerd voor niet-bewezen diensten. Echt een schande!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

Al eens gekeken of je niet op een kanaal zit waar de rest van de buurt ook op zit ?
Als draadloos een probleem is ivm de lengte van de woning waarom dan geen kabel gelegd naar de TV ?

Dat Horizon als product problemen heeft zal niemand ontkennen maar slecht draadloos internet (met lage snelheden en wegvallende verbindingen) kun je de provider eigenlijk niet verwijten.

Al eens geprobeerd wat de kwaliteit is als je bedraad werkt ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

Bedraad werken ? is het niet de bedoeling om al die draden uit het oog te houden, als je draden al in huis hebt. Horizon box is een niet goed ontwikkelde box met grove fouten UPC zwijgt het door en gaat vrolijk door met reclames via media en hun winkels :idea:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door ciske »

Ik werk ook bedraad Har, maar met die Horizon heb je gelijk, tis niet normaal dat ze dat nog promoten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal.
Als je goed leest Har zie je dat TS al problemen had VOOR hij Horizon bestelde. Er lopen hier 2 verschillende problemen door elkaar, problemen met wireles (door de lengte van de kamer) en het Horizon probleem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal.
Als je goed leest Har zie je dat TS al problemen had VOOR hij Horizon bestelde. Er lopen hier 2 verschillende problemen door elkaar, problemen met wireles (door de lengte van de kamer) en het Horizon probleem.
simpel advies Router verplaatsen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

simpel advies Router verplaatsen
Moet je ook een kabel voor trekken :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
simpel advies Router verplaatsen
Moet je ook een kabel voor trekken :wink:

wie zegt dat ???

ikzelf heb vorig jaar de router verplaatst van het binnenkomend UPC signaal naar de woonkamer, zo,n 15 m1 korter, daar lag nog een caikabel voor een PC aansluiting, nu kunnen we door het hele huis gebruik maken van WiFi :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door ciske »

daar lag nog een caikabel voor een PC aansluiting, nu kunnen we door het hele huis gebruik maken van WiFi
:lol: Die heeft niet iedereen liggen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
daar lag nog een caikabel voor een PC aansluiting, nu kunnen we door het hele huis gebruik maken van WiFi
:lol: Die heeft niet iedereen liggen.

nee sat zal wel zo zijn, dan maar een kabeltje van goede kwaliteit kopen :)

Deezj
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:16

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Deezj »

bprosman schreef:Al eens gekeken of je niet op een kanaal zit waar de rest van de buurt ook op zit ?
Als draadloos een probleem is ivm de lengte van de woning waarom dan geen kabel gelegd naar de TV ?

Dat Horizon als product problemen heeft zal niemand ontkennen maar slecht draadloos internet (met lage snelheden en wegvallende verbindingen) kun je de provider eigenlijk niet verwijten.

Al eens geprobeerd wat de kwaliteit is als je bedraad werkt ?
Alles al geprobeerd. Met InSSIDer alles al geprobeerd qua kanalen zowel op 2,4 als 5ghz. Het is echt gênant hoe slecht het wireless signaal is!

Deezj
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:16

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Deezj »

Har06 schreef:
bprosman schreef:
Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal.
Als je goed leest Har zie je dat TS al problemen had VOOR hij Horizon bestelde. Er lopen hier 2 verschillende problemen door elkaar, problemen met wireles (door de lengte van de kamer) en het Horizon probleem.
simpel advies Router verplaatsen
Heb router al op verschillende plekken neergezet. HET probleem is gewoon de wireless verbinding. Op 5 meter van de Horizon box valt het signaal al weg. Of je krijgt de melding dat er opeens 2 vage DNS'en staan waardoor de internet verbinding niet meer werkt. Moet je weer de lease vernieuwen en dan doet ie het weer 2 minuten. Echt waardeloos dat Horizon!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je al eens gekeken wat er nog meer in de lucht zit bij je in de buurt ?
Met inSSIDer bijvoorbeeld.
2 of meer DNS'en hoeft geen probleem te zijn, sterker nog, in zakelijke netwerken zijn er wel meer.
Heb je keuze uit 2,4 of 5 GHz ?
Valt het signaal wel echt weg (te controleren met inSSIDer) ?
Is het op de PC waar het signaal wegvalt ? Zo ja die heeft wel de laatste nieuwe netwerk drivers ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Heb je al eens gekeken wat er nog meer in de lucht zit bij je in de buurt ?
Met inSSIDer bijvoorbeeld.
2 of meer DNS'en hoeft geen probleem te zijn, sterker nog, in zakelijke netwerken zijn er wel meer.
Heb je keuze uit 2,4 of 5 GHz ?
Valt het signaal wel echt weg (te controleren met inSSIDer) ?
Is het op de PC waar het signaal wegvalt ? Zo ja die heeft wel de laatste nieuwe netwerk drivers ?


bprosman het schemert me voor de ogen als ik je technische uitleg en hints lees, vermoedelijk is de gemiddelde tv kijker niet zo technisch onderlegt, de technische voorwaarden van horizon moeten toch aansluiten bij de gemiddelde afnemer en niet uitsluitend bestemt voor specificieke techneuten.

Vreemd dat de webcare UPC zich niet meer mengt aan de horizon discussies:)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

bprosman het schemert me voor de ogen als ik je technische uitleg en hints lees, vermoedelijk is de gemiddelde tv kijker niet zo technisch onderlegt, de technische voorwaarden van horizon moeten toch aansluiten bij de gemiddelde afnemer en niet uitsluitend bestemt voor specificieke techneuten.
Har,

Op zich ben ik het met je eens maar je kunt een provider (of dat nu UPC, Ziggo, KPN is, noem ze maar op) verantwoordelijk stellen voor de "Aether" en bouwkundige condities in en om jouw huis.
Het kan goed zijn dat er bij een klant in de buurt 10 andere buren op het zelfde kanaal zitten, het kan goed zijn dat er in die 20 meter waarbij het bij die ene gebruiker niet meer werkt een digitale thermometer zit met buitenstation die de boel om zeep helpt, allemaal condities die niemand vantevoren in kan schatten.
En meten is weten, een programmaatje als inSSIDer is echt geen rocket science en geeft een mooi overzicht wat er zich in jouw buurt op WiFi gebied afspeelt. Drivers op de PC (wij hebben op het werk heel veel problemen gehad met Dell laptops die verbindingen verloren) zijn toch ECHT de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Bovendien, als je weet wat een DNS is weet je al meer dan de gemiddelde gebruiker :-)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door ciske »

@bprosman, dat dat horizon een zootje troep is , kan je ook lezen op het chello/upc forum, het draait zowat bij niemand goed, dus ze moeten die zooi van de markt halen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

@bprosman, dat dat horizon een zootje troep is , kan je ook lezen op het chello/upc forum, het draait zowat bij niemand goed, dus ze moeten die zooi van de markt halen.
Wat Horizon betreft ben ik het met je eens, wat ik er zo van hoor, maar WiFi op zich lijkt me een ander probleem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
@bprosman, dat dat horizon een zootje troep is , kan je ook lezen op het chello/upc forum, het draait zowat bij niemand goed, dus ze moeten die zooi van de markt halen.
Wat Horizon betreft ben ik het met je eens, wat ik er zo van hoor, maar WiFi op zich lijkt me een ander probleem.
De meeste hadden een goed functionerende WiFi in huis totdat de haspelende horizon verscheen.
Webcare UPC geef nu eens een algemene afdoende uitleg aan jullie UPC klanten met Horizon problemen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door ciske »

Webcare UPC geef nu eens een algemene afdoende uitleg aan jullie UPC klanten met Horizon problemen
Dat doen ze op het chello forum de ene update naar de andere, alleen de problemen blijven nog steeds bestaan :lol:

Deezj
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:16

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Deezj »

Gisteren zou voor de 3e keer een monteur langskomen na al dat geklungel. Echter de afspraak is door UPC zelf afgezegd omdat er een niet-Horizon-gecertificeerde monteur stond ingepland. 'Foutje in het systeem meneer, excuses voor het ongemak......'.
Zit je weer voor niets thuis in afwachting van een monteur. Communicatie van lik me (vul maar in). Kortom, probleem nog niet verholpen vwb Wifi signaal. Alles al geprobeerd, zelfs via een beta-tester nog instructies gehad maar dat mocht niet baten. Nu komt afspraak 4 op 8 januari.....to be continued.....

Gesloten