Precies.Je zult dus bij jezelf moeten nagaan wat je belangrijker vindt.
Je loopt toch ook niet met zomerschoenen in de winter.
Veiligheid staat voorop, of het verplicht is of niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Precies.Je zult dus bij jezelf moeten nagaan wat je belangrijker vindt.
Ik wil ze niet te eten hebben die dat doen.Je loopt toch ook niet met zomerschoenen in de winter
kweenie schreef:Blijkbaar heb jij nog nooit met winterbandeb gereden. De minimumtemperaturen liggen al een paar weken dicht bij het vriespunt en er zijn een paar dagen geweest waarop het daarbij behoorlijk veel regende. Ik heb dus juist al een paar keer gedacht dat ik blij benvdat ik winterbanden heb.Zeker met de tempraturen die wij nu hebben is zomerband in alle opzichte superieur aan een winterband en die keren dat ik dacht had ik maar winterbanden heb ik nog nooit gehad of de winter van eind jaren 70 moet weer komen
En zomerbanden zijn zeker niet superieur aan winterbanden. Maar het is wel zo dat je met iedere band een compromis hebt. Zo betekent een open profiel aan de ene kant betere afvoer van regen en sneeuw, maar aan de andere kant een kleiner contactoppervlak en dus bij droogte minder grip. Je zult dus bij jezelf moeten nagaan wat je belangrijker vindt.
We hebben ook 100 jaar zonder winterbanden gedaan.
Ofwel andere winterbanden monteren (je moet tenslotte ook door Duitsland) of de spikes eruit wippen.dikmans schreef:Ik heb een vraag. Wij gaan eind december met de auto naar Nederland. We nemen de boot in Göteborg en varen naar Kiel vanuit daar rijden we naar Delft. Nu is het in Zweden verplicht om winterbanden te hebben. Wij hebben alleen winterbanden met spikes. In Zweden geen probleem maar in Nederland schijn je daar niet mee mogen te rijden.
We hebben nou niet echt zin om nieuwe winterbanden te kopen zonder spikes. Weet iemand hoe dit precies zit? Zouden we met de spikes naar Nederland kunnen?
Sterk gelezen!nevermind schreef:Op je gewone banden naar zweden afreizen, en de winterbanden met spikes meenemen, en daar laten monteren.
Ander alternatief is, met je banden naar zweden, en daar tijdens de vakantie winterbanden met spikes huren.
dikmans schreef:Ik heb een vraag. Wij gaan eind december met de auto naar Nederland. We nemen de boot in Göteborg en varen naar Kiel vanuit daar rijden we naar Delft.
Barman schreef:Sterk gelezen!nevermind schreef:Op je gewone banden naar zweden afreizen, en de winterbanden met spikes meenemen, en daar laten monteren.
Ander alternatief is, met je banden naar zweden, en daar tijdens de vakantie winterbanden met spikes huren.
dikmans schreef:Ik heb een vraag. Wij gaan eind december met de auto naar Nederland. We nemen de boot in Göteborg en varen naar Kiel vanuit daar rijden we naar Delft.
Mevrouw Deftig schreef:Ik zie dat tennis dit topic geopend heeft misschien kan hij/zij dit topic nader toelichten.
Teunbosseman schreef:Mevrouw Deftig schreef:Ik zie dat tennis dit topic geopend heeft misschien kan hij/zij dit topic nader toelichten.
nevermind schreef: Het topic is toegelicht, maar misschien wil je tennis iets vragen wat je niet begrijpt, dan stuur TS een PB,
Dat stuk organisch materiaal wat aan die rechtervoet zit, speelt ook een belangrijke rol natuurlijk. Overbuurman met zijn leaseauto en winterbanden stond te slippen op de aangevroren sneeuw/smots, terwijl mijn vriendin in onze Saab, toen nog met zomerbanden, wél gewoon weg kwam. Nu met winterbanden er onder gaat dat nog wat makkelijker. Maar misschien nog wel belangrijker is de verbetering die ze merkt met regen, vooral op de 80km wegen, soms met veel spoorvorming, waar ze regelmatig rijdt. Op stukken waar de wielen zo aan het spinnen te krijgen waren tijdens een forse regenbui, is dat nu echt veel beter.Jefdus schreef:De enigen die maar blijven zeggen dat winterbanden in Nederland niet nuttig zijn, zijn mensen die nooit met winterbanden hebben gereden. Als je eenmaal een winter op winterbanden hebt gereden, zul je echt nooit meer beweren dat het geen nut heeft. en daarvoor hoef je echt geen 25cm sneeuw te hebben hoor. Bij de eerste vlokjes verse sneeuw kun je al duidelijk zien hoe auto's op zomerbanden wegglibberen bij het stoplicht, terwijl je met winterbanden weg kunt rijden alsof er niks aan de hand is.
Jefdus schreef:De enigen die maar blijven zeggen dat winterbanden in Nederland niet nuttig zijn, zijn mensen die nooit met winterbanden hebben gereden. Als je eenmaal een winter op winterbanden hebt gereden, zul je echt nooit meer beweren dat het geen nut heeft. en daarvoor hoef je echt geen 25cm sneeuw te hebben hoor. Bij de eerste vlokjes verse sneeuw kun je al duidelijk zien hoe auto's op zomerbanden wegglibberen bij het stoplicht, terwijl je met winterbanden weg kunt rijden alsof er niks aan de hand is.
sjohie schreef:Dat stuk organisch materiaal wat aan die rechtervoet zit, speelt ook een belangrijke rol natuurlijk. Overbuurman met zijn leaseauto en winterbanden stond te slippen op de aangevroren sneeuw/smots, terwijl mijn vriendin in onze Saab, toen nog met zomerbanden, wél gewoon weg kwam. Nu met winterbanden er onder gaat dat nog wat makkelijker. Maar misschien nog wel belangrijker is de verbetering die ze merkt met regen, vooral op de 80km wegen, soms met veel spoorvorming, waar ze regelmatig rijdt. Op stukken waar de wielen zo aan het spinnen te krijgen waren tijdens een forse regenbui, is dat nu echt veel beter.Jefdus schreef:De enigen die maar blijven zeggen dat winterbanden in Nederland niet nuttig zijn, zijn mensen die nooit met winterbanden hebben gereden. Als je eenmaal een winter op winterbanden hebt gereden, zul je echt nooit meer beweren dat het geen nut heeft. en daarvoor hoef je echt geen 25cm sneeuw te hebben hoor. Bij de eerste vlokjes verse sneeuw kun je al duidelijk zien hoe auto's op zomerbanden wegglibberen bij het stoplicht, terwijl je met winterbanden weg kunt rijden alsof er niks aan de hand is.
Als jij gelooft dat je in 25 centimeter sneeuw meer grip hebt met winterbanden moet je het eerst eens proberen, want dan kom je toch echt op een punt dat je de kettingen er om moet gaan leggen.Slobberbone schreef: Klopt, ik heb geen winterbanden maar tot jaar 10 geleden bijna niemand in Nederland en toen gingen we ook met zijn allen gezellig op wintersport. Op auto,s zitten ook Abs,Esp etc... maakt dat het autorijden veiliger heb ik het nodig of gebruikt, nee.
Ik geloof best dat in 25 centimeter sneeuw een winterband meer grip heeft maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer kan rijden. We hebben ook 100 jaar zonder winterbanden gedaan.
Beter afvoer van regen met een winterband
http://www.autoweek.nl/onderhoud/tip/wi ... ntest_2009
Was ook maar vergelijk en sneeuwketingen zijn die niet verboden in Nederland?berndv schreef:Als jij gelooft dat je in 25 centimeter sneeuw meer grip hebt met winterbanden moet je het eerst eens proberen, want dan kom je toch echt op een punt dat je de kettingen er om moet gaan leggen.Slobberbone schreef: Klopt, ik heb geen winterbanden maar tot jaar 10 geleden bijna niemand in Nederland en toen gingen we ook met zijn allen gezellig op wintersport. Op auto,s zitten ook Abs,Esp etc... maakt dat het autorijden veiliger heb ik het nodig of gebruikt, nee.
Ik geloof best dat in 25 centimeter sneeuw een winterband meer grip heeft maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer kan rijden. We hebben ook 100 jaar zonder winterbanden gedaan.
Beter afvoer van regen met een winterband
http://www.autoweek.nl/onderhoud/tip/wi ... ntest_2009
Esp is een hele mooie optie op een auto, temeer omdat je niet echt door hebt dat die wat doet. Je voelt het niet. ABS, voel je wel, en probeer maar eens een noodstop te maken met nat weer, dan ga je echt je ABS wel voelen.
En dat geouwehoer dat we het al 100 jaar zonder hebben gedaan is onzin. Lever dan gelijk je gas/water/electra aansluiting maar in, want daar hebben ze ook duizenden jaren zonder gedaan.
Mag je ook je veiligheidsgordels er uit halen, je lampen er af slopen, knipperlichten demonteren en ga zo maar door.
Wij hadden tijdens de eerste koudeperiode van de winter vorige week, al 4 dagen vastgevroren sneeuw en ijs in de straat, en dus deze winter al 4 dagen profijt van de winterbanden. Dit uiteraard náást de dagen dat mijn vriendin 's morgens met temperaturen net rond het vriespunt vanaf huis vertrekt, en de dagen met al die regen de afgelopen tijd.Slobberbone schreef:Was ook maar vergelijk en sneeuwketingen zijn die niet verboden in Nederland?berndv schreef:Als jij gelooft dat je in 25 centimeter sneeuw meer grip hebt met winterbanden moet je het eerst eens proberen, want dan kom je toch echt op een punt dat je de kettingen er om moet gaan leggen.Slobberbone schreef: Klopt, ik heb geen winterbanden maar tot jaar 10 geleden bijna niemand in Nederland en toen gingen we ook met zijn allen gezellig op wintersport. Op auto,s zitten ook Abs,Esp etc... maakt dat het autorijden veiliger heb ik het nodig of gebruikt, nee.
Ik geloof best dat in 25 centimeter sneeuw een winterband meer grip heeft maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer kan rijden. We hebben ook 100 jaar zonder winterbanden gedaan.
Beter afvoer van regen met een winterband
http://www.autoweek.nl/onderhoud/tip/wi ... ntest_2009
Esp is een hele mooie optie op een auto, temeer omdat je niet echt door hebt dat die wat doet. Je voelt het niet. ABS, voel je wel, en probeer maar eens een noodstop te maken met nat weer, dan ga je echt je ABS wel voelen.
En dat geouwehoer dat we het al 100 jaar zonder hebben gedaan is onzin. Lever dan gelijk je gas/water/electra aansluiting maar in, want daar hebben ze ook duizenden jaren zonder gedaan.
Mag je ook je veiligheidsgordels er uit halen, je lampen er af slopen, knipperlichten demonteren en ga zo maar door.
Mijn punt is enkel dat van de 100 dagen slechts 3 dagen wat aan winterbanden hebt vergeet de rest.
Slobberbone schreef:Hier een dag sneeuw blijven liggen maar daar kon ik net zo hard overheen als anders geen enkel probleem.Al ligt er 2 weken sneeuw kom ik goed uit de voeten daar ga ik geen winterbanden voor aanschaffen vindt ik veel te weinig en er zijn er ook ruim 100000 die doorrijden in de zomer (zgn oprijden) dat is erg veilig
Regen rijden en rond het vriespunt lees dit maar eens:
http://www.autorij-instructie.nl/2009/1 ... -of-onzin/