LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werken bij Makro (groothandel)
-
werken bij Makro (groothandel)
Ik werk achter de kassa en wil wel mijn bijbaan behouden, omdat ik graag alvast wil sparen voor later.
Op mijn werk zijn er veel problemen en je mag er nooit wat van zeggen tegen de leidinggevende.
Vaak staat er een prijs voor een bepaald artikel in de folder, bij de kassa blijkt het opeens 2x zo duur te zijn. Veel klanten weten niet dat ze in de winkel eerst de producten moeten scannen om de werkelijke prijs (excl btw)te kunnen zien. Sommige klanten hebben het door en die geven jou dan de schuld ervan.
Dan schaam ik mij voor mijn werkgever, omdat ik eerlijkheid belangrijk vind.
In december is het koud en staat the airconditioner aan. Als klanten bij je kassa komen, maken ze steeds opmerkingen over je ijskoude werkplek. Soms werk je 2dagen achterelkaar bij de kassa met de airconditioner op de hoogste stand, dan ben je verkouden op school. Je kunt natuurlijk niet je neus beschermen.
Ook vragen klanten waarom kassamedewerkers geen stoel krijgen. Dat vraag ik mij ook af.
Het is mogelijk om stiekem een stoel te pakken, maar als je betrapt wordt kom je in de problemen.
Wat het meest vervelend is, dat de meeste klanten de kassabon nodig hebben voor hun administratie.
Wanneer je een reeds gescande artikel weghaald, komt dat artikel toch nog op de bon en dat is verwarrend. Bepaalde printers die zijn al ruim 4 jaar nog net niet stuk, zijn dus met plakband vastgemaakt.
Als laatste, heb je klanten die met (echt geld) 100 euro biljetten of groter betalen. Dan moet je van elk biljet het serienummer noteren en factuurnummer. Het kan heel lang duren als iemand meer dan 2000 euro moet betalen met biljetten van 100 omdat ze natuurlijk allemaal een ander serienummer hebben. Je had in die tijd zoveel mensen kunnen helpen.
Zelf vind ik het vooral moeilijk om aan klanten uit te leggen dat een kassamedewerker geen stem heeft in een groot bedrijf.
Het is al zeer vaak voorgekomen dat klanten voor ons moeten opkomen, door bijvoorbeeld aan de leiding te zeggen dat we ook mensen zijn.
Ik ben niet op zoek naar jullie mening, ik zou graag willen weten of er iemand weet waarom het zo in elkaar zit.
Zijn andere werkgevers ook zo?
Klopt het dat een winkel niet succesvol kan zijn zonder te sjoemelen met prijzen?
Op mijn werk zijn er veel problemen en je mag er nooit wat van zeggen tegen de leidinggevende.
Vaak staat er een prijs voor een bepaald artikel in de folder, bij de kassa blijkt het opeens 2x zo duur te zijn. Veel klanten weten niet dat ze in de winkel eerst de producten moeten scannen om de werkelijke prijs (excl btw)te kunnen zien. Sommige klanten hebben het door en die geven jou dan de schuld ervan.
Dan schaam ik mij voor mijn werkgever, omdat ik eerlijkheid belangrijk vind.
In december is het koud en staat the airconditioner aan. Als klanten bij je kassa komen, maken ze steeds opmerkingen over je ijskoude werkplek. Soms werk je 2dagen achterelkaar bij de kassa met de airconditioner op de hoogste stand, dan ben je verkouden op school. Je kunt natuurlijk niet je neus beschermen.
Ook vragen klanten waarom kassamedewerkers geen stoel krijgen. Dat vraag ik mij ook af.
Het is mogelijk om stiekem een stoel te pakken, maar als je betrapt wordt kom je in de problemen.
Wat het meest vervelend is, dat de meeste klanten de kassabon nodig hebben voor hun administratie.
Wanneer je een reeds gescande artikel weghaald, komt dat artikel toch nog op de bon en dat is verwarrend. Bepaalde printers die zijn al ruim 4 jaar nog net niet stuk, zijn dus met plakband vastgemaakt.
Als laatste, heb je klanten die met (echt geld) 100 euro biljetten of groter betalen. Dan moet je van elk biljet het serienummer noteren en factuurnummer. Het kan heel lang duren als iemand meer dan 2000 euro moet betalen met biljetten van 100 omdat ze natuurlijk allemaal een ander serienummer hebben. Je had in die tijd zoveel mensen kunnen helpen.
Zelf vind ik het vooral moeilijk om aan klanten uit te leggen dat een kassamedewerker geen stem heeft in een groot bedrijf.
Het is al zeer vaak voorgekomen dat klanten voor ons moeten opkomen, door bijvoorbeeld aan de leiding te zeggen dat we ook mensen zijn.
Ik ben niet op zoek naar jullie mening, ik zou graag willen weten of er iemand weet waarom het zo in elkaar zit.
Klopt het dat een winkel niet succesvol kan zijn zonder te sjoemelen met prijzen?
Re: werken bij Makro (groothandel)
Ja, dat klopt. Elke winkel beduvelt zjn klanten. Ze hangen ook met opzet een airco op, gewoon om klanten te treiteren. Een geirriteerde klant let immers niet meer goed op en dan kun je hem gemakkelijk te grazen nemen met veel te hoge prijzen.Yvytheflower schreef: Ik ben niet op zoek naar jullie mening, ik zou graag willen weten of er iemand weet waarom het zo in elkaar zit.
Misschien is het handig om een ander bijbaantje te zoeken als het je zo tegenstaat.
Kassa bij de supermarkt? Je hebt tenslotte ervaring.
Weekkrantje, Sandd?
Bijlessen geven?
Probeer creatief te denken, want dit schiet niet op.
Kassa bij de supermarkt? Je hebt tenslotte ervaring.
Weekkrantje, Sandd?
Bijlessen geven?
Probeer creatief te denken, want dit schiet niet op.
ontslag nemen en ander werk zoeken. Of actie ondernemen en de arbeidsinspectie inschakelen, als de veiligheid in het gedrang komt. Maar hier annoniem gaan klagen heeft niet echt veel zin. Zal ook nog per vestiging verschillen, dus het zal totaal niets oplossen als je hier je verhaal doet.
De Makro waar ik kom heeft voor gewoon een keurige stoel voor alle kassadames. En het is er lekker warm. Ze zijn altijd vrolijk en gezellig dus ik kan me niet voorstellen dat het bij alle vestigingen zo erg is.
Ik denk dat je inderdaad maar beter dan iets anders kan zoeken.
Ik denk dat je inderdaad maar beter dan iets anders kan zoeken.
-
Het lastige ervan is dat ik er nu puur alleen voor het geld ben.
Bij een supermarkt verdien ik 4euro per uur minder voor dezelfde functie. (ookal is het zwaarder)
Als je maar 12uur werkt per week dan kun je die 4euro per uur goed gebruiken en op zondag krijg je 300% ipv 200% bij de supermarkt.
Het is natuurlijk een moeilijke afweging. Meer geld op je spaarrekening of een betere werkplek.
Ik ben zelf nog jong en blijkbaar naïef dat ik voor die euros heb gekozen.
Ik heb nog een vraagje.
Als je op de hoogte bent dat je werkgever niet koosjer te werk gaat, ben je dan verplicht om iemand buitenaf in te lichten? Ben je strafbaar als je het niet meld?
Bij een supermarkt verdien ik 4euro per uur minder voor dezelfde functie. (ookal is het zwaarder)
Als je maar 12uur werkt per week dan kun je die 4euro per uur goed gebruiken en op zondag krijg je 300% ipv 200% bij de supermarkt.
Het is natuurlijk een moeilijke afweging. Meer geld op je spaarrekening of een betere werkplek.
Ik heb nog een vraagje.
Als je op de hoogte bent dat je werkgever niet koosjer te werk gaat, ben je dan verplicht om iemand buitenaf in te lichten? Ben je strafbaar als je het niet meld?
Wat wil je melden dan? Er is niets verkeerd, zoals ik je verhaal lees.Yvytheflower schreef:Het lastige ervan is dat ik er nu puur alleen voor het geld ben.
Ik heb nog een vraagje.
Ben regelmatig in Makro Delft en Wateringen geweest maar volgens mij zitten ze daar gewoon achter de kassa hoor. En koud is het er ook niet. Tenminste, is mij nooit opgevallen en ik ben toch best wel een koukleum.
Je zou anoniem de arbeidsinspectie in kunnen schakelen want een te koude werkplek mag gewoon niet.
Je zou anoniem de arbeidsinspectie in kunnen schakelen want een te koude werkplek mag gewoon niet.
-
Makro Amsterdam/Duivendrecht
Ik twijfel soms of ik er wel wat van moet zeggen of niet omdat diezelfde klanten ook klant zijn bij de bank waar ik stage loop. Daar moet je namelijk een VOG hebben en de klanten herkennen mij vaak ookal ben ik daar dan in pak.
Ik twijfel soms of ik er wel wat van moet zeggen of niet omdat diezelfde klanten ook klant zijn bij de bank waar ik stage loop. Daar moet je namelijk een VOG hebben en de klanten herkennen mij vaak ookal ben ik daar dan in pak.
Dan maar minder euro's. Blijkbaar zit je erg mee, laat je niet verblinden door die euro's. Werken met plezier is net zo belangrijk.
Dus: gauw naar de plaatselijke supermarkt, met ervaring kunnen ze je goed gebruiken, zeker in de avonduren en op zaterdag/zondag.
Kom op! Niet zeuren maar actie.
Dus: gauw naar de plaatselijke supermarkt, met ervaring kunnen ze je goed gebruiken, zeker in de avonduren en op zaterdag/zondag.
Kom op! Niet zeuren maar actie.
Beste Yvytheflower,
In het bericht dat u hebt geplaatst op dit forum, geeft u aan verschillende problemen te ervaren met betrekking tot uw werk bij Makro. We zouden hier graag met u over willen praten, om samen tot een oplossing te komen en uw werkomgeving te optimaliseren. Helaas kunnen wij uw identiteit niet achterhalen, dus reageren we via deze weg op uw bericht.
Bij Makro vinden wij het belangrijk dat onze medewerkers werken in een prettige werkomgeving. Wij proberen hen dan ook te allen tijde een comfortabele werkplek te bieden. Daarnaast vinden wij openheid en vertrouwen belangrijk. Wij hopen van harte dat u met ons contact opneemt, zodat wij met elkaar kunnen spreken. Op deze manier kunnen we samen tot een oplossing komen en ervoor zorgen dat u met plezier bij Makro werkt.
Hartelijke groet,
Manager Customer Service Center
In het bericht dat u hebt geplaatst op dit forum, geeft u aan verschillende problemen te ervaren met betrekking tot uw werk bij Makro. We zouden hier graag met u over willen praten, om samen tot een oplossing te komen en uw werkomgeving te optimaliseren. Helaas kunnen wij uw identiteit niet achterhalen, dus reageren we via deze weg op uw bericht.
Bij Makro vinden wij het belangrijk dat onze medewerkers werken in een prettige werkomgeving. Wij proberen hen dan ook te allen tijde een comfortabele werkplek te bieden. Daarnaast vinden wij openheid en vertrouwen belangrijk. Wij hopen van harte dat u met ons contact opneemt, zodat wij met elkaar kunnen spreken. Op deze manier kunnen we samen tot een oplossing komen en ervoor zorgen dat u met plezier bij Makro werkt.
Hartelijke groet,
Manager Customer Service Center
Ik vraag me af of ik nu de enige ben die denkt: als hij/zij zich bekend maakt bij de MAKRO = baantje pleitte . Of ben ik een zwartkijker?
-
Helemaal niet, of ik ben er ook eentje, want ik krijg precies hetzelfde gevoeltenormin schreef:Ik vraag me af of ik nu de enige ben die denkt: als hij/zij zich bekend maakt bij de MAKRO = baantje pleitte . Of ben ik een zwartkijker?
Ik krijg precies hetzelfde gevoel Tenormin, Makro gaat verder ook nergens op wat die persoon had geschreven.tenormin schreef:Ik vraag me af of ik nu de enige ben die denkt: als hij/zij zich bekend maakt bij de MAKRO = baantje pleitte . Of ben ik een zwartkijker?
-
Dat is opzich nog te verwachten, als ik als bedrijf een 'conflict' zou hebben met een werknemer, zou ik dat ook niet op een forum 'uit gaan vechten'.Chocomelk schreef:Ik krijg precies hetzelfde gevoel Tenormin, Makro gaat verder ook nergens op wat die persoon had geschreven.tenormin schreef:Ik vraag me af of ik nu de enige ben die denkt: als hij/zij zich bekend maakt bij de MAKRO = baantje pleitte . Of ben ik een zwartkijker?
Dat klopt ook wel Fleurtjuh maar ik zou het ook niet prettig
vinden als bedrijf zijnde dat zulke dingen over mijn bedrijf geschreven
zou worden en zou dat bericht dan ook 'onderuit' willen halen.
Maar daar denkt ieder anders over (gelukkig).
vinden als bedrijf zijnde dat zulke dingen over mijn bedrijf geschreven
zou worden en zou dat bericht dan ook 'onderuit' willen halen.
Maar daar denkt ieder anders over (gelukkig).