LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
hollander_rick
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2011 11:49

Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door hollander_rick »

In Juni van dit jaar heb ik een auto gekocht bij bovenstaand bedrijf. Wat ik er over kwijt wil is het volgende. Toen ik de auto kocht werd er gezegd dat de auto technisch in orde was. Later bleek de wiellager versleten te zijn ook lekte de koppakking. Dit werd hersteld a 130 euro. Tevens kocht ik een set gebruikte banden waarvan werd gezegd dat ze goed waren. Er bleek een platte kant aan te zitten.
Er zou een antenne worden besteld alleen daar wacht ik nu al een maand of 4 op. Heb inmiddels op een autosloperij een antenne gehaald.
Kort gezegd ben ik niet tevreden. Men moet hun site aanpassen vindt ik want de auto's worden niet grondig nagekeken zoals wordt beweerd op hun site maar worden zo verkocht.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2014 15:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, bedrijfsnaam update door moderator

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door pima »

Een koppakking en een wielager vervangen voor 130 euries en dan nog zeuren! Das mijn winkel alleen de onderdelen in rekening brengen.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door thecure »

ben wel benieuwd naar de km stand van deze auto. een wiellager is een normaal slijtage onderdeel, dus bij een hogere km stand kan dat gebeurden.

ik twijfel of het wel de koppakking was, want 130 euro voor een wiellager + koppakking is wel erg weinig.
een beetje nauwkeurig werken en je hebt al gauw een halve dag werk met een koppakking vervangen...

ChristianK
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 10:28

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door ChristianK »

Deze, op het Saab-forum aangeboden auto, met 350.000 km op de teller:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=89&t=107569

wordt door Bovak aangeboden met een km-stand van 139.000:
http://auto.marktplaats.nl/saab/5098975 ... -1997.html
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2014 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, bedrijfsnaam aangepast

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door trebelski »

ChristianK schreef: Deze, op het Saab-forum aangeboden auto, met 350.000 km op de teller:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=89&t=107569

wordt door Bovak aangeboden met een km-stand van 139.000:
http://auto.marktplaats.nl/saab/5098975 ... -1997.html
Je hebt gelijk.
Saab forum Nov 2011
geel met zwarte kap en zwarte bekleding
97RNTJ
bouwjaar 1997
350.000 km op de teller
1 maand later!
Bouwjaar:
1997
geel met zwarte kap en zwarte bekleding
Kilometerstand:
138.921 km
Kenteken:
97RNTJ
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2014 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, bedrijfsnaam aangepast

hollander_rick
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2011 11:49

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door hollander_rick »

Mijn auto moest voor januari voor de keuring. Ik ben hiervoor naar een ander bedrijf gegaan. Hier bleek dat de vc kogel versleten. Ook werd mijn auto afgekeurd op de banden die ik bij D. had gekocht, weliswaar gebruikt maar ik kon er nog makkelijk mee door de keuring, werd gezegd.... Om mijn auto door de apk te krijgen moest ik nog ff 350,- euro betalen.. Maar goed wat moet, dat moet... Ik ben verder na de laatste reparatie best tevreden over de auto, alleen het bedrijf in Breda mijd ik. Tijdens het laatste telefonisch contact ben weer niets wijzer geworden. De antenne stond nog in back order enz enz....

Maar bedankt voor jullie reacties op het onderwerp

AndreHuissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 09:58

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door AndreHuissen »

Hoi,

Kwam dit berichtje tegen en ik dacht registreer me ook even. Ik heb ook 3 jaar geleden aan auto gekocht bij autobedrijf Bovak te Breda. Ik had totaal geen autokennis, was net 18, en ging op zoek naar een eerste autotje. Ik zag bij dit bedrijf een mooie Rover 214 staan. De km stand leek best ok (114k) en de testrit beviel ook prima. Zaken gedaan, en voor net geen 2000 euro de auto gekocht. Ik zou er 3 maanden garantie bij krijgen. Onderweg naar Huis stond ik op de snelweg echter al stil. Anwb gebeld, deze zagen dat de koppakking lekte, en flink ook. Terug gesleept naar het autobedrijf en benoemd dat ik wilde dat dit gemaakt zou worden. Dit kon en ik kon de auto 2 dagen later ophalen. Dit gedaan, het probleem leek inderdaad verholpen. In de 3 maanden daarna ben ik nog 7x terug geweest naar Breda voor verschillende dingen.. (anwb werd inmiddels zelfs moe van mij :-) , als lekke uitlaat, kapotte startmotor, verlichting wat niet goed gemonteerd zat, etc etc.
IK werd iedere keer geholpen bij een (blijkbaar bevriende?) garage in de buurt van het autobedrijf, waar enkel mensen werken die slecht nederlands spreken en totaal niet klantvriendelijk zijn. Na 3 maanden en 1 week is de waterpomp kapot gegaan tijdens het rijden en waren alle koppen scheef. Volgens de ANWB en de Garage waar mijn vader altijd kwam voor onderhoud was het niet meer rendabel om de auto te maken. Gebeld naar [naam verwijderd]. die lachtte wat en zei dat hij niks meer ging doen omdat het uit de garantietermijn viel. Ik heb de auto vervolgens moeten verkopen aan een sloperij voor 30 euro..

Resultaat 1e auto kopen :

*Auto: 1700 euro
*Benzine op en neer rijden breda : 300 euro
*3 maanden ellende
*Slechte service

Op de site word zelfs nog geadventeerd met Goede, APK gekeurde auto's met Garantie...

Ik heb zelfs een moment in die garage gehad dat ik stond te wachten, en er met mij nog 2 andere gedupeerde klanten stonden met een dergelijk verhaal..
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2014 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bedrijfsnaam aangepast

M.lars
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2012 09:16

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door M.lars »

ER STAAN MOMENTEEL 51 AUTO'S OP MARKTPLAATS BIJ AUTOBEDRIJF BOVAK , WAARVAN ER NIET 1 BOVEN DE 2 TON STAAT , NOU DAT GA JE MIJ NIET WIJSMAKEN !!!!!!
OOK DAN ZOUDEN ALLE ALARMBELLEN AF MOETEN GAAN. :?: :?: :?:

MENSEN ONDERZOEK VOORDAT JE SOWIESO
EEN AUTO GAAT KOPEN.
EN TREK DE KM STAND NA BIJ NAP OF DEZE LOGISCH IS , EN OOK MET HET AANTAL EIGENAREN DAT DE AUTO DAN GEHAD HEEFT , EN GA LANGER DAN EEN HALF UUR PROEFRIJDEN.
MISSCHIEN HELPT HET.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2014 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bedrijfsnaam aangepast

MAXIEM

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door MAXIEM »

M.lars

Het beste advies blijft: koop geen 2dehandswagen bij een autohandelaar!!!

Maxiem.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het beste advies blijft: koop geen 2dehandswagen bij een autohandelaar!!!

Maxiem.
Maxiem bedoeld dat je beter bij een particulier kunt kopen. Ik sluit me daar helemaal bij aan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door berndv »

Hoop dat hij bedoelt, bezint eer ge begint. Bij een particulier kan je ook een barrel kopen, of een topper die nog 10 jaar mee gaat. En bij handelaren moet je gewoon heel goed weten waar je op moet letten bij de koop.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het vaakook niet waar
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

Autobedrijfgdamen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2012 11:36

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Autobedrijfgdamen »

Beste Rick Hollander,

Ondanks meerdere pogingen om met u in contact te komen is dit niet gelukt. Vandaar dat ik toch even via het internet reageer om één en ander te verduidelijken. Wij kopen erg veel auto's in en middels onze garantie voorwaarden, dekken we dit soort situaties goed in voor de kopers. U geeft aan dat er een wiellager versleten was en een koppakking lekte. Dit hebben we direct in de garantie voor u gemaakt, alleen het arbeidsloon is doorberekend zoals ook in de voorwaarden staat. U gaf ook aan dat u zeer tevreden was met de reparatie.

Wat betreft de antenne die is voor u besteld, maar we hadden al aangegeven dat dat even ging duren omdat er lastig aan te komen was. Toen hij binnen was hebben we u keurig netjes gebeld, maar toen bleek dat u al een andere antenne had.

Het spijt ons zeer dat u met een nare smaak achter blijft, maar wij vinden het niet netjes dat u ons oplochters noemt want wij doen wat wij beloven. Wij hebben in het afgelopen jaar meer dan 600! auto's verkocht, dat zou niet kunnen als wij maar wat deden.

Klanttevredenheid is één van onze grootste speerpunten bij het verkopen van auto's, wij willen graag de klant vaker dan één keer terug zien. Het is niet voor niets dat wij klanten hebben die al jarenlang auto's bij ons kopen.

Mocht u toch nog de behoefte hebben om met ons in contact te treden dan mag dat altijd, wij horen u graag aan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door crazyme »

Tuurlijk: het bedrijf reageert op een topic van een jaar oud.

Zo dom zullen ze vast niet zijn.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Barman »

Autobedrijfgdamen schreef:Beste Rick Hollander,

Ondanks meerdere pogingen om met u in contact te komen is dit niet gelukt. Vandaar dat ik toch even via het internet reageer om één en ander te verduidelijken.
Ruim een jaar later? :shock:

Prima service! :roll:

Autobedrijfgdamen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2012 11:36

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Autobedrijfgdamen »

Beste Crazyme en Barman,

Jullie hebben helemaal gelijk dat het niet goed is om pas zo laat te reageren, maar ik ben een handelaar en niet handig met de computer, daarnaast wist ik niet dat dit op het internet stond. Ik zal de reacties beter bijhouden en proberen mijn kant van het verhaal duidelijk te maken zodat mensen altijd twee kanten van het verhaal horen.

Fijn dat jullie in ieder geval op mijn reactie gereageerd hebben, ik leer er weer van en heb 100% de intentie om al mijn klanten tevreden te houden.

TheBase
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:55

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door TheBase »

Ik kwam dit topic tegen. En ik dacht kom laat ik ook even registreren. Om ze een lekkere warme douche te geven....... NOT
Ander halfjaar geleden heb ik een daar een auto gekocht. Voor 5000 euro. Ik heb eerst de site van ze bekeken. Daar staat de volgende zin op, en ik quote "Al onze auto's worden grondig nagekeken, alvorens ze u worden aangeboden." En nog meer van dit soort slogans.
Ik kwam thuis en ik kon de bestuurdersdeur nog geen eens op slot doen. Dan voel je je echt voor *** staan.
Dingen waarover je nog geen eens nadenkt of ze wel goed zijn. Zijn kapot of doen het niet. Bovendien is dat het topje van de ijsberg. Het heeft mij in totaal 2000 euro en heel veel vrije uren gekost om de auto weer apk-waardig te krijgen. Lees apk -waardig, niet in topstaat..... Dat mag niet als de auto 5000 euro kost. En kijkt naar de slogans. Natuurlijk heb ik gebeld. Ze hebben wat gerepareerd niet op garantie maar ik moest de knip trekken. Vertrouwen is diep beschaamd bij dit bedrijf! Mijn ervaring: Mijden dit bedrijf!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2014 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

JeroenBas
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:49

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door JeroenBas »

Ik heb dit forum gelezen en meteen een account aangemaakt om te reageren.
Of deze mensen oplichters zijn? Tja, dat weet ik niet. Mijn ervaring is de volgende.
Ik heb daar een auto gekocht en mijn auto ingeruild.

Na 1,5 week kon hij terug om gerepareerd te worden en ik ben 3 weken(!) mijn auto kwijt geweest en was 1500 Euro armer. Ondertussen zag ik dat zij de ingeruilde auto op hun website hadden staan met zo'n 120.000km minder op de teller. Iemand uit mijn kennissenkring is toen naar de auto gaan kijken en jawel 120.000 km minder op de teller.

De auto die ik gekocht had ook maar laten controleren en de km stand was twijfelachtig, maar niet meer 100% te controleren op juistheid.

Klanttevredenheid? Nee hoor? Betrouwbaar? Lijkt me niet.

Vogel123
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2013 00:59

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Vogel123 »

Ik heb een vergelijkbaar verhaal over Bovak: Aanbetaling gedaan, maar de auto bleek volgens NAP >300.000 km op de teller te hebben ipv 197.000 die nu af te lezen is.
Het is op zijn minst opvallend te noemen dat een autohandelaar meerdere keren een auto met teruggedraaide teller (ver)koopt. Het is immers heel makkelijk te controleren. je zou van een betrouwbare verkoper verwachten dat hij de stand controleert.
Ik heb de koop natuurlijk ontbonden, maar ondanks 2 toezeggingen, heb ik een week later mijn aanbetaling nog niet teruggestort gekregen. De auto is nadat ik Bovak ingelicht heb gewoon weer als km-stand 197.000 online geplaatst.

Overigens zijn de meeste andere handelaren in goedkopere auto's geen haar beter. Kijk op autoscout maar eens hoeveel auto's onder de €5000,- een NAP logo hebben gekregen van autoscout. Dat is nog geen 20%.
Helaas is het pas vanaf 01-01-2014 strafbaar om met kilometertellers te klooien, anders had ik zeker aangifte gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2014 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: bedrijfsnaam aangepast

uiltje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2005 19:57

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door uiltje »

Vogel123 schreef:....

Overigens zijn de meeste andere handelaren in goedkopere auto's geen haar beter. Kijk op autoscout maar eens hoeveel auto's onder de €5000,- een NAP logo hebben gekregen van autoscout. Dat is nog geen 20%.
Helaas is het pas vanaf 01-01-2014 strafbaar om met kilometertellers te klooien, anders had ik zeker aangifte gedaan.
Het is al wel strafbaar als je als verkoper de teller terug draait om er geldelijk gewin uit te halen.
Alleen moet jij dan kunnen bewijzen dat de verkoper dat gedaan heeft en niet iemand anders en dat is vaak heel lastig

jammerlaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2009 12:56

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door jammerlaan »

Autobedrijfgdamen schreef:Beste Crazyme en Barman,

Jullie hebben helemaal gelijk dat het niet goed is om pas zo laat te reageren, maar ik ben een handelaar en niet handig met de computer, daarnaast wist ik niet dat dit op het internet stond. Ik zal de reacties beter bijhouden en proberen mijn kant van het verhaal duidelijk te maken zodat mensen altijd twee kanten van het verhaal horen.

Fijn dat jullie in ieder geval op mijn reactie gereageerd hebben, ik leer er weer van en heb 100% de intentie om al mijn klanten tevreden te houden.
Geachte heer,

Afgelopen jaar heb ik 2e hands banden gekocht....nog binnen een jaar na aankoop werd mijn auto er al op afgekeurd......Heb er maar 1 seizoen opgereden want ik heb winterbanden tijdens de winter. Daarnaast Moest ik ook 2x terugkomen omdat de balancering niet in orde was. Gewichten waren zo aangebracht dat ze aanliepen tegen de stuurinrichting. Ik moest om dit euvel te herstellen nog geld betalen ook! Dat is geen service naar mijn idee.......Misschien heeft u woordelijk wel de intentie om klanten tevreden te houden maar ik vrees dat u eerder uw klanten wegjaagt zo!

Mij bent u kwijt als klant.

Met vriendelijke groet,
Joris Ammerlaan.

Gesloten