In 2006 heb ik met mijn toenmalige echtgenoot een flexibel krediet afgesloten van € 10.000,-. In 2012 zijn wij gescheiden. De schuld die openstaat, is nu ook € 10.000,-. Het flexibele krediet staat zowel op naam van mijn toenmalige echtgenoot als ook op mijn naam.
Ik wil nu graag een nieuw leven beginnen nu ik gescheiden ben. Ik wilde zo snel mogelijk van mijn lening af en begon af te lossen. Mijn ex nam het afgeloste bedrag echter weer op en nu is de schuld weer € 10.000,-. Ik heb toen de rekening geblokkeerd, maar mijn ex deblokkeert deze rekening telkens weer. We hebben allebei een pasje en kunnen beide gebruik maken van het flexibele krediet. Ik wil het liefst van het krediet af. Mijn voorstel is om ieder € 5.000,- te betalen. De ABN AMRO bank wil hier echter niet aan mee werken. Er is een overeenkomst gesloten van € 10.000,- en daar willen ze niet aan tornen. Ook mijn advocaat kan hier niets aan veranderen. Ook het feit dat we gescheiden zijn verandert hier niets aan.
Ik ben ten einde raad, omdat ik zo steeds weer wordt herinnerd aan mijn ex en zo nooit helemaal los van hem kom. Ik ben een aantal keer al bij de bank geweest, maar ze houden voet bij stuk.
Ik ben benieuwd of er toch misschien mogelijkheden zijn om het contract open te breken en dat dan de schuld wordt verdeeld over mijn ex en ik. Ik ben ook bang dat mijn ex de limiet zal verhogen zonder mijn toestemming.
Ik ben nog een keer met mijn ex bij de ABN AMRO bank geweest en hij heeft toegezegd dat hij de lening geheel terug zou gaan betalen. Nu weet hij daar niets meer van. Ik heb dus € 800,- afgelost en die heeft mijn ex weer opgenomen. Nu los ik dus niets meer af. Ik spaar nu elke maand een bedrag om zo later mijn deel te kunnen aflossen. Ik kan helaas niet werken, omdat ik een auto ongeluk heb gehad. Ik heb een WAO uitkering (ben 100% afgekeurd voor werk). Het is geen vetpot, maar het lukt me om elke maand wat te sparen. Het is wel een proces van de lange adem, maar ik hoop dat ik er zo uit kan komen. Maar terugstorten op de rekening doe ik niet meer, want dan neemt mijn ex het bedrag op. Ik gebruik de rekening niet meer. Ik kan wel mutaties inzien. De werkwijze van mijn ex is. Hij betaalt elke maand € 150,- . Iedere maand rekent de bank € 70,- aan rente. Daarna neemt mijn ex weer een bedrag op zodat de schuld telkens weer € 10.000,- is. Ik kan hier verder niets aan doen. Er valt hierover ook geen afspraken met mijn ex te maken.
Kan iemand mij helpen?
Ik ben ten einde raad.
Lieve groetjes van Blue043,
Allemaal prettige feestdagen en een gelukkig, gezond en liefdevol 2013 gewenst.