LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chantallie77
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2008 21:13

zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door chantallie77 »

zaterdag 22 december word ik gebeld door eneco. waarom ik overgestapt ben???
leg uit dat ik niet overgestapt ben. volgens hun ben ik overstapt. (maar kunnen niet zeggen naar wie)
ik kon gewoon bij eneco blijven.. alleen nieuw contract. een eventuele boete van de nieuwe zal betaald worden door eneco.
ik vandaag gebeld naar netwerk beheerder stedin. die vertelde mij dat nuon mijn nieuwe leverancier word??
ik weet helemaal nergens van? heb ook niemand van hun gezien!
ik ben pas verhuisd en als ik over zou willen stappen had ik dat in september wel gedaan met de verhuizing toch!
wilde vandaag bellen om uitleg maar nuon is gesloten vanwege de feest dagen.
zijn er meer mensen hier mee bekend? ik vind dit echt verschrikkelijk!
ik denk dan ook.. als ik klant bij hun had geworden zou ik dan geen papieren hebben moeten ontvangen?
heb geen woord met hun gesproken. en nu zit ik er ook weer mee dat mijn contract weer in gaat voor 3 jaar bij eneco.
het zit mij totaal niet lekker~!!
wat kan ik doen....

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door memooty »

Hallo,

Het klinkt allemaal heel vervelend, alleen in dit soort gevallen is het heel moeilijk te bewijzen, bij wie de fout nou echt ligt.

Het kan zijn dat u een tijd geleden ooit bent ingegaan op het aanbod van een verkoper aan de deur of op straat, of eventueel telefonisch en kunt u zich dat niet meer herinneren.

In ieder geval heeft u van Eneco weer een nieuw contract aangeboden gekregen voor 3 jaar. Omdat dit weer een nieuw contract is, heeft u ook bedenktijd gekregen van Eneco. Eneco heeft ook producten waarbij u een contract voor 1 jaar afsluit.

Als ik u was zou ik de producten van Eneco even bekijken op hun website http://thuis.eneco.nl/groene-energie/stroom-en-gas/ en beslissen welk product het beste bij u past. Let wel op, dat als u wilt overstappen naar een ander product, u wel binnen de bedenkdagen van Eneco moet reageren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door ruud_a »

memooty schreef:Hallo,

Het klinkt allemaal heel vervelend, alleen in dit soort gevallen is het heel moeilijk te bewijzen, bij wie de fout nou echt ligt.

Het kan zijn dat u een tijd geleden ooit bent ingegaan op het aanbod van een verkoper aan de deur of op straat, of eventueel telefonisch en kunt u zich dat niet meer herinneren.

In ieder geval heeft u van Eneco weer een nieuw contract aangeboden gekregen voor 3 jaar. Omdat dit weer een nieuw contract is, heeft u ook bedenktijd gekregen van Eneco. Eneco heeft ook producten waarbij u een contract voor 1 jaar afsluit.

Als ik u was zou ik de producten van Eneco even bekijken op hun website http://thuis.eneco.nl/groene-energie/stroom-en-gas/ en beslissen welk product het beste bij u past. Let wel op, dat als u wilt overstappen naar een ander product, u wel binnen de bedenkdagen van Eneco moet reageren.
het lijkt me dat als de nuon een contract overneemt en TS zegt van niets te weten dat nuon moet bewijzen dat dit contract rechtsgeldig is overgenomen

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door sephora30 »

Is mij ook gebeurd met Oxxio, die hadden mij ook klant gemaakt zonder dat ik van iets wist. Gelukkig is het wel redelijk snel rechtgezet en liep mijn contract bij mijn eigen leverancier gewoon door.

Echt belachelijk van Eneco dat je nu ineens een nieuw contract hebt, dit lijkt mij niet te kloppen.

chantallie77
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2008 21:13

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door chantallie77 »

ik weet zeker dat ik niemand heb gesproken van nuon! ook niet aan mijn deur! ben altijd op mijn hoede met dit soort dingen!
snap ook helemaal niet waar dit vandaan komt! omdat ik pas verhuisd ben ,dacht dat het mss wel om mijn oude adres ging. dat die nieuwe huurder naar nuon is overgestapt.
ik ga nuon ook bellen om te vragen waar ze vandaan halen dat ik naar hun ben overgestapt!
neem aan dat ze een handtekeing/bankrekeningnr/ of telefonisch gesprek moeten hebben voor bewijs toch! ik ga zeker nog even bellen met eneco. want vind het achteraf ook raar dat ik een nieuw contract krijg. het is immers mijn schuld niet. ben echt bang voor grote problemen en extra kosten. ben ook maar alleen met 2 kindjes en ben van geen kwaad bewust

stofzuigertje

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan zijn dat de Eneco medewerker voor ieder contract betaald word en daarom dit smoesje gebruikt.
Ik zou niets doen en de Nuon welkom brief afwachten.
Je kunt deze ook binnen 7 dagen opzeggen.

Als die niet komt is het fraude van iemand die provisie wil.
Dus niets doen en wacht op Nuon, je moet toch ook hun betalen en jou bank nummer is daar onbekend!
Wacht en laat je niet gek maken.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo Chatallie77,

Uit uw bericht maak ik op dat u naar Nuon overgestapt zou zijn terwijl u geen contract hebt afgesloten.

Ik zoek graag voor u uit hoe dit zit. Als Nuon een fout heeft gemaakt corrigeren wij dit vanzelfsprekend.

Kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw adresgegevens en telefoonnummer? Dan zoeken wij dit uit en nemen contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Ton
Nuon Webcare

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag Chantallie77,

Het klinkt als een vreemd verhaal. Het lijkt mij het beste om contact te zoeken met de Nuon Medewerker. Die is van de afdeling Webcare, de afdeling die de zorg heeft voor de goede naam op de diverse fora in dit land.

De Nuon Medewerker gaat ongetwijfeld zijn best doen om hierover helderheid te krijgen en zal je nadien erover berichten.

Blijf svp de gang van zaken gedetailleerd rapporteren op dit forum, dan kunnen de bezoekers van het topic een indruk krijgen van de afhandeling.

ttankink
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2013 00:26

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door ttankink »

Ook ik ben vanavond door de "Nuon" gebeld (prive nummer) met de mededeling dat ik 1,5 maand geleden ben overgestapt naar een andere energie leverancier. De beste meneer van de Nuon had een nieuwe aanbieding voor me, namelijk 25% korting op gas en elektra en ze zouden de boete van €250 voor de overstap betalen. 

Ik woon vanaf april op mezelf en heb dus in diezelfde maand een jaar contract bij de Nuon afgesloten via de consumenten bond. Ik ben nooit overgestapt, heb nooit een aanmelding brief gehad van een nieuwe leverancier, en heb nog steeds alleen de maandelijks afschrijvingen van Nuon.  

 Morgen dus eerst maar is Liander en de Nuon bellen. 

Waardeloos...

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste ttankink,

Misschien kunnen wij het langs deze weg voor u controleren. Kunt u ons een privébericht sturen met daarin uw adresgegevens? U kunt ons ook een e-mail sturen. Ons e-mailadres is [email protected]. Dan kijken we het direct voor u na.

Ik hoor het graag. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

chantallie77
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2008 21:13

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door chantallie77 »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's!
We zijn er eindelijk achter waar dit alles door gekomen is.
Bij Nuon was ik in eerste instantie niet bekend in het systeem. En dachten dus ook dat er ergens een fout gemaakt was. Omdat ik aan gaf dat er wel degelijk bij de netwerkbeheerder aan was gegeven dat Nuon mijn nieuwe stroom ging voorzien, ging de medewerker er dan toch mee aan de slag.
Toen hij weer terug belde , vroeg hij of ik een stichting had? ik was nu wel gevonden in het systeem maar niet als consument maar als zakelijk??
Toen ik aangaf van niet , is hij weer verder gaan zoeken.
Omdat ik pas verhuist was en deze woning een tijd leeg heeft gestaan heeft de woningbouw stichting dit huis aan gemeld bij de Nuon. Dus een enorme fout van mijn woningbouwstichting!!
De schuldige is dus niet de Nuon!! Ik kan ook niet anders zeggen dat ik vind dat Nuon enorm zijn best heeft gedaan om dit te achterhalen! Zowel hier via Nuon Webcare en de medewerker bij Nuon zelf!
Daar geef ik een pluim voor!
Het is alleen jammer dat ik veel heb moet bellen naar de instantie's. (ben benieuwd naar mijn rekening, alleen heeft Nuon wel netjes terug gebeld steeds).
Ik hoop dat Nuon en de woningbouw dit nu gaan verhelpen en dat Eneco mij weer terug zet naar het oude. Bij deze hoop ik de zaak goed toegelicht heb.

Nogmaals bedankt voor de reactie's en de inzet!

gr chantal

dedmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2013 12:20

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door dedmar »

Begin januari kreeg ik een brief van NUON, op mijn adres met de naam van de buurvrouw van 2 huizen verderop. Er bleek een nieuw energie contract in te zitten. De buurvrouw gevraagd dit op te lossen. Niet gebeurd. De brieven blijven komen. Die stuur ik allemaal retour naar NUON. Maar dat helpt dus ook niet.Uiteindelijk kreeg ik gisteren post van Enexis op mijn eigen naam met mijn eigen adres. Mijn energiecontract bij Eneco is opgezegd!!! Niet te geloven!! Ik heb niets opgezegd, de buren van 2 huizen verder zijn een nieuw contract aangegaan. En ik ben dus nu de dupe. Er wordt dus blijkbaar niets gecontroleerd, gewoon hup van energieleverancier veranderd. Zonder dat ik dat wil, en zonder dat ik het weet. Nu kan ik dus maandag, want in het weekeinde is niemand bereikbaar, weer gaan zitten bellen, met dure nummers! Ik ben er tijd en geld mee kwijt omdat jullie de administratie niet goed op orde hebben. Vraag me af waar dat getekende contract is, welke bankgegevens daarop staan, en wie dat getekend heeft!!! NUON krijgt van mij avast een ijskoude douche! NUON hoe lossen we dit op? Eneco, krijg ik mijn oude, goedkopere, contract terug???

Energiefreak
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 nov 2012 00:25

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Zoals je het beschrijft is er sprake van een aanmelding op een verkeerd huisnummer door je buurvrouw. Een energieleverancier kan hier 0,0% niets aan doen. Door de vrije markt kan er probleemloos geswitched worden zonder enige vorm van controle op naam. Er worden contracten afgesloten op een leveradres. Deze fout komt dan ook regelmatig voor.

Het beste kun je even contact opnemen met je oude leverancier.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: zonder mijn mede weten klant van nuon geworden

Ongelezen bericht door kraaienest »

Of het is een zet om iemand een hak te zetten ?

Gesloten