LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henksteenwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2007 10:24

Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door henksteenwijk »

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende en vroeg me eigenlijk af of iemand hier al eerder mee te maken gehad had en mogelijk advies geven kon.

De situatie is als volgt, ik heb een abonnement bij T-Mobile. Ik ben hier nu net een jaar klant, nu blijkt uit netwerk onderzoek dat T-Mobile hun dienst hier niet volledig kan leveren en ben ik dus gerechtigd om mijn abonnement vroegtijdig op te zeggen.

Dit wil ik heel graag doen opdat ik overstappen kan naar een andere provider. Nu kreeg ik na dit besproken te hebben met de klantenservice van T-Mobile een e-mail waarin mij het volgende vermeld wordt.
Geachte heer Steenwijk,

Onlangs heeft u contact gehad met T-Mobile Klantenservice, omdat u verminderde dekking ervaart met het netwerk van T-Mobile.

Wij betreuren dit en willen u graag een passende oplossing bieden. Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud, bevestigen wij de volgende mogelijkheden:

• U kunt gebruikmaken van de korting op uw abonnement, zoals die telefonisch is aangeboden.
• U kunt ervoor kiezen uw contract per direct te laten ontbinden, eventueel met behoud van uw mobiele nummer. Houdt u bij nummerbehoud wel rekening met een verwerkingstijd.

Als u ervoor kiest uw contract te laten ontbinden, kunt u uw toestel zonder kosten aan T-Mobile retourneren. Ook kunt u ervoor kiezen het toestel van ons over te nemen voor de afkoopsom van € ? 147.56 incl btw (incl. btw). Uiteraard zorgen wij er in dat geval voor, dat de eventuele simlock van het toestel wordt verwijderd.

Heeft u nog vragen? Stel dan uw vraag via Help & Support. U kunt niet rechtstreeks reageren op dit
e-mailbericht.

Met vriendelijke groet,


T-Mobile Klantenservice
Tentijde van het afsluiten van mijn abonnement deed ik dit met een LG-Optimus 2x deze werd aldus geadverteerd voor een prijs van €0,-. Ben ik de enige die het vreemd vind dat ik ineens voor een telefoon welke gratis was €147,56 moet terug betalen aan hun?

T-Mobile gaf mij bij navraag als antwoord dat de telefoon nog niet volledig betaald zou zijn en dat dit het bepaalde overname bedrag is om de telefoon te mogen behouden.

Mijn probleem wordt echter nog leuker, ik heb deze telefoon na een maand of 5 aan problemen welke niet opgelost werden door T-Mobile noch door LG door verkocht aan een persoon die er op een andere manier wel iets mee kon (zelf met software experimenteren). Ergo ik heb de telefoon niet meer omdat deze op geen enkele wijze voldeed aan de toezeggingen van T-Mobile van welke ik nul op mijn rekest kreeg.

Ik heb daarvoor een telefoon terug gekocht welke niet tipt aan de specificaties van de LG welke ik bij het abonnement kreeg, en weet dus nu niet of T-Mobile in hun recht staat om dit bedrag te factureren op het moment dat ik mijn abonnement opzeg.

Heeft iemand raad?

Met vriendelijke groet,
Henk Steenwijk

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door Barman »

Jij sluit een abonnement af, waar een telefoon bij zit. Die telefoon betaal jij af gedurende de looptijd van je abonnement. Beeindig jij je abonnement voortijdig, dan heeft die telefoon dus nog een restwaarde. Hier is helemaal niets vreemds aan.

alfatrion
Berichten: 21967
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

henksteenwijk schreef:Tentijde van het afsluiten van mijn abonnement deed ik dit met een LG-Optimus 2x deze werd aldus geadverteerd voor een prijs van €0,-.
Heeft u hier bewijs van?

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door henk51 »

Ts schreef:
Dit wil ik heel graag doen opdat ik overstappen kan naar een andere provider. Nu kreeg ik na dit besproken te hebben met de klantenservice van T-Mobile een e-mail waarin mij het volgende vermeld wordt.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat ik ineens voor een telefoon welke gratis was €147,56 moet terug betalen aan hun?
Email T-Mobile is keurig en ja een "gratis"telefoon betaat niet bij een abonnement je betaald in 12 of 24 maanden de waarde van de telefoon. Dat is ook te zien tussen het prijsverschil van sim only en abonnements prijs dat verschil maal abonnements periode is de prijs van het toestel die je betaald.
Dat je hem verkocht hebt is uw probleem en niet van T-Mobile tijdens de garantie periode had u na 3 maal repareren een nieuw of vervangend toestel kunnen eisen,dit heeft u nagelaten en zit u nu op de blaren.Laat dit een wijze les zijn.Op Consuwijzer staat alles over garantie's maar ja dat is nu te laat.


gr Henk

alfatrion
Berichten: 21967
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS was in de veronderstelling dat de telefoon reeds van hem was. TS is in deze veronderstelling komen door dat er in het aanbod stond dat de telefoon gratis was. De aanbieder is hiermee een onrechtmatige daad begaan en op die grond verplicht om de schade van TS te vergoeden.
Henk51 schreef:Dat je hem verkocht hebt is uw probleem en niet van T-Mobile tijdens de garantie periode had u na 3 maal repareren een nieuw of vervangend toestel kunnen eisen.
Dat is een mythe. De koper heeft in beginsel direct recht op een nieuw vervangend toestel. Er bestaat helemaal regel die aan geeft dat je ondeugdelijk product drie keer ter reparatie moet aanbieden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja de telefoon is 'gratis' bij een abonnement.

Geen abo = geen telefoon.

Ze zijn natuurlijk niet gek daar bij TMobile he, en jij ook niet ts :roll:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Je geeft aan dat je de telefoon verkocht hebt. Dus heb je er geld voor gekregen. Kan je dat geld mooi gebruiken om die 147 euro te betalen. U heeft immers geld gevangen voor een "gratis" telefoon.

alfatrion
Berichten: 21967
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat TS geld voor de telefoon heeft gekregen wil nog niet zeggen dat hij geen schade heeft.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Vroegtijdige beëindiging T-Mobile abonnement

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:Dat TS geld voor de telefoon heeft gekregen wil nog niet zeggen dat hij geen schade heeft.
Schade zoals?

Gesloten