LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
enemynr1

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door enemynr1 »

nevermind schreef:Als deze jongen toch moeilijk opvoedbaar is, waar om heeft hij dan een rekening, als er 0,00 opstaat.
Jullie als ouders hebben deze geopend, dan sluit deze toch weer, dan is in vervolg zoiets niet mogelijk.

Dat de ING jullie als ouders aansprakelijk stellen, is toch normaal voor een jochie van 14 jaar!
Ondanks dat hij moeilijk opvoedbaar is had hij gewoon een rekening waar zijn zakgeld werd gestort en ook omdat hij een baantje had bij de AH. Later is hij daar weer gestopt en gebeurde er niet veel bijzonders op de rekening. Maar je sluit zo een rekening natuurlijk niet zomaar af omdat als hij later weer een baan heeft kan hij die weer gebruiken.

Nogmaals ik snap best dat de ING ons hierover aanspreekt maar dan moeten ze ook echt ONS aanspreken en niet brieven aan ons sturen naar een adres waar wij niet wonen.

En zoals Bob hieronder aangeeft, staat het zwart op wit dat roodstaan niet mogelijk is. Anders moet er een sterretje achter roodstaan NIET mogelijk staan met een uitzondering bij een pinstoring.
Bob Schurkjens schreef:Afbeelding

Doel van de ING Jongerenrekening is héél duidelijk: jongeren leren om te gaan met geld. Rood staan is dan ook uitdrukkelijk "niet mogelijk".

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:De ING heeft in deze zeker steken laten vallen, maar dat jouw zoon misbruikt gemaakt heeft van een storing is ING natuurlijk niet aan te rekenen.
Wees blij dat het 'maar' 500 euro is.

Sterkte ermee.
Welke steken dan?
Jij weerspreekt je in een zin.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

enemynr1 schreef: En zoals Bob hieronder aangeeft, staat het zwart op wit dat roodstaan niet mogelijk is. Anders moet er een sterretje achter roodstaan NIET mogelijk staan met een uitzondering bij een pinstoring.
Inbreken in jullie huis is ook niet mogelijk als je ramen en deuren dicht hebt. Als je dat nu eens 1 keer vergeet, is inbreken dan toegestaan?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

En zoals Bob hieronder aangeeft, staat het zwart op wit dat roodstaan niet mogelijk is. Anders moet er een sterretje achter roodstaan NIET mogelijk staan met een uitzondering bij een pinstoring.

Waarschijnlijk wisten ze dat bij ING zelf ook niet :idea:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

enemynr1 schreef: ook omdat hij een baantje had bij de AH.
En bij deze is de geloofwaardigheid verdwenen.

Een 14 jarige wordt normaal niet aangenomen voor een baan bij de AH
Laatst gewijzigd door berndv op 26 dec 2012 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

berndv schreef:

Een 14 jarige wordt niet aangenomen voor een baan bij de AH
Misschien had hij een valse legitimatie.

nevermind

berndv schreef:

Een 14 jarige wordt normaal niet aangenomen voor een baan bij de AH
Mee eens!

sephora30

Als je 14 bent mag je gewoon vakkenvullen hoor bij AH :roll:

enemynr1

Fout,

Je mag als 14 jarige gewoon werken bij ah mits het maar een paar uurtjes in de week is. Blijkbaar verschilt het beleid dan per filiaal. Hij heeft gewoon zijn salaris gehad. Dit was de albert heijn segbroek in den haag.

Het lijkt wel of sommige hier op het forum per definitie uitgaan dat iemand staat te liegen en direct schuld wilt afschuiven. Ik schuif de schuld niet af wat hij heeft gedaan is fout en hi gaat moeten dokken tot de laatste cent. Maar het is niet alleen onze fout

sephora30

Hier in t dorp beginnen ze allemaal met 14 bij onze AH. Zou kunnen dat het per filiaal verschillend is.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

enemynr1 schreef:Fout,

Je mag als 14 jarige gewoon werken bij ah mits het maar een paar uurtjes in de week is. Blijkbaar verschilt het beleid dan per filiaal. Hij heeft gewoon zijn salaris gehad. Dit was de albert heijn segbroek in den haag.
Dat is dan mijn fout, hier moeten ze minimaal 15 zijn namelijk.
enemynr1 schreef: Het lijkt wel of sommige hier op het forum per definitie uitgaan dat iemand staat te liegen en direct schuld wilt afschuiven. Ik schuif de schuld niet af wat hij heeft gedaan is fout en hi gaat moeten dokken tot de laatste cent. Maar het is niet alleen onze fout
Ik ga er niet van uit dat u staat te liegen. Ik volg dit onderwerp al sinds het begin en heb tot een uur geleden niet gereageerd, maar hier wil ik wel een reactie op geven.

Het is inderdaad niet uw fout. De fout is gemaakt door uw zoon. Uw zoon heeft willens en wetens misbruik gemaakt van een op Twitter gemelde storing met het pinverkeer bij de ING. De ING had inderdaad die storing niet mogen hebben, en daar zijn ze zich denk ik terdege van bewust. De ING had ook niet zomaar uw adres mogen wijzigen.

Maar deze beide acties zijn willens en wetens door uw eigen frauduleuze zoon geïnitieerd. Ik wil u absoluut niet de zwarte piet toe spelen, maar ook absoluut niet aan de ING. Als er standaard gepind kon worden door jongeren zonder geld op de rekening, dan is de ING zwaar in gebreke. De ING heeft een storing gehad, en daar heeft uw zoon op zeer frauduleuze wijze misbruik van gemaakt. Helaas bent u financieel verantwoordelijk voor uw zoon, dus ook al is het buiten uw schuld gebeurt, u draait er wel voor op.

Zoals gezegd kan het aangekaart worden bij het kifid, maar ook die kunnen geen storingen voorkomen, en al helemaal geen storingen waar vervolgens misbruik va gemaakt wordt.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

ik vat even samen:

- zoon probeert fraude te plegen met adres. (is fout zoon) ING laat een 14 jarige het adres van zijn moeder aanpassen. (beetje vreemd, als mijn buurman mijn adres zou aanpassen, is het dan mijn schuld, de schuld van de buurman of de schuld van de ing, die beter op had moeten letten)
- zoon pint vervolgens 500 euro op een rekening waarop dat niet kan want ing had een storing.

Natuurlijk ben ik het met iedereen eens dat zoonlief toch niet zo lief is. En ik heb makkelijk praten, mijn jongens zijn makkelijk de pubertijd doorgekomen, maar dan nog: Als ouder geloof je ing dat je niet rood kunt staan. Nu zegt ing: het kan blijkbaar toch en jij moet er voor opdraaien. Dat vind ik niet netjes. Ook ga je ervan uit (ik dan) dat een bank een beetje oploet en niet zomaar iedereen adreswijzigingen van andere mensen laat doorvoeren.

Ik vind dat de bank hier steken heeft laten vallen, ik zeg niet dat ING alles schuld is (maar dat zegt ts ook niet) maar ik vind het wel verbazingwekkend dat a) blijkbaar je gewoon het adres van iemand anders kunt wijzigen zonder veel moeite en b) dat je 500 euro roodstand moet betalen op een rekening waar je neit rood kan staan.

Ik wens ts veel succes met zoon: als hij dit doet met 14, dan hou ik mijn hart vast voor als hij 16 is. Ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen zowel met de bank als jullie gezin.

isabel

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toch maar boffen voor topicstarter dat het gaat om "slechts" 500 euro. Stel je eens voor dat het 500.000 euro was geweest. Dat moet topicstarter dan ook gewoon betalen hè, want tsja die zoon is een dief. Een frauduleuze pinner van 14! Vergelijk het maar es met een huis met alles op slot. Dan komt er es een dief langs nét op het moment dat jij bent vergeten al je sloten dicht te draaien. Want het stond op Twitter dat jij was vergeten je deuren op slot te doen. Maar ja, blijft diefstal hè? Dat roodstand niet mogelijk was volgens het contract doet er verder totaal niet toe want er was een computerstoring en daar ken die arme ING heul niks aan doen. Heb ik het zo een beetje goed samengevat?

sephora30

Je bent en blijft toch verantwoordelijk voor het handelen van je kind van 14, storing of niet.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind dat de ING een stukje van de verantwoordelijkheid overneemt door expliciet te vermelden dat roodstand niet mogelijk is. Als ze dat beweren, moeten ze het ook waar kunnen maken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat het al de tweede keer is dat deze "storing" voorkomt, maakt het des te verwijtbaarder. ING heeft een zorgplicht over de rekeningen die zij beheert en is verplicht klanten vantevoren volledig te informeren over de bankdiensten die zij aanbiedt. Dat dit soort "storingen" kunnen voorkomen waardoor ING haar contractuele verplichting niet na kan komen en dat alle schade die daaruit voortvloeit wordt afgewenteld op de klant, moet aan de klant vantevoren worden meegedeeld.

augustus 2010: http://webwereld.nl/nieuws/66842/run-op ... pdate.html

@topicstarter: stuur je verhaal anders even naar de redactie van Webwereld.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Je adres aanpassen kan gewoon als je ingelogd bent met internetbankieren, dus als hij kan inloggen kan hij ook een adres aanpassen....en dat kan zelfs per rekening. Er zijn voorwaarden verbonden aan gebruik van Internetbankieren en daar ben je ooit mee akkoord gegaan.

Dat de rekening aan die van uw vrouw gekoppeld is das ook normaal, je moet als je een jongeren
rekening zelf een rekening hebben om aan te koppelen en als er dan iets mis gaat dan blokkeren ze inderdaad de gewone rekening om de jongerenrekening weer aan te vullen.

Tja en dat de ing een bedrag wat perongelijk uitgegeven is terug wil , dat snap ik wel. Hij heeft het geld ook daadwerkelijk gehad natuurlijk.

Wat nu te doen??? De pas heel snel blokkeren zodat dit niet opnieuw kan gebeuren, kinderen die niet met een banrekening/pas om kunnen gaan hoeven er ook geen te hebben.
Zorgen dat hij niet meer kan internet bankieren.
En geen zakgeld geven tot de schuld verrekend is.

Succes

enemynr1

Leojes30 schreef:Je adres aanpassen kan gewoon als je ingelogd bent met internetbankieren, dus als hij kan inloggen kan hij ook een adres aanpassen....en dat kan zelfs per rekening. Er zijn voorwaarden verbonden aan gebruik van Internetbankieren en daar ben je ooit mee akkoord gegaan.
Hoi,

Als je bij ING internet bankieren inlogt zie je precies wanneer er voor het laatst is ingelogd. Wij dachten ook namelijk dat het op deze manier was gebeurd. Maar toen wij gingen inloggen op zijn rekening via internet bankieren om te kijken wat er allemaal was gebeurd zagen we boven in het scherm staan dat de laatste keer al bijna een half jaar terug was. Dus deze wijziging onmogelijk via internet bankieren gebeurt.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Leojes30 schreef: Wat nu te doen??? De pas heel snel blokkeren zodat dit niet opnieuw kan gebeuren, kinderen die niet met een banrekening/pas om kunnen gaan hoeven er ook geen te hebben.
Om dit te leren schijnt juist de bedoeling te zijn van zo'n jongerenrekening:

Met de Jongerenrekening leert uw kind omgaan met geld.

(Hij heeft snel geleerd........)

nevermind

enemynr1 schreef:
Leojes30 schreef:Je adres aanpassen kan gewoon als je ingelogd bent met internetbankieren, dus als hij kan inloggen kan hij ook een adres aanpassen....en dat kan zelfs per rekening. Er zijn voorwaarden verbonden aan gebruik van Internetbankieren en daar ben je ooit mee akkoord gegaan.
Hoi,

Als je bij ING internet bankieren inlogt zie je precies wanneer er voor het laatst is ingelogd. Wij dachten ook namelijk dat het op deze manier was gebeurd. Maar toen wij gingen inloggen op zijn rekening via internet bankieren om te kijken wat er allemaal was gebeurd zagen we boven in het scherm staan dat de laatste keer al bijna een half jaar terug was. Dus deze wijziging onmogelijk via internet bankieren gebeurt.
Dus als ik het goed heb, dan heeft hij het laatste halfjaar niet bij AH gewerkt en geen salaris ontvangen met 13 1/2 jaar?
Dan heeft hij de adreswijziging schriftelijk gedaan in de naam van jullie, dus is het valsheid in geschrifte.

Met leojes ben ik het helemaal eens:
Leojes30 schreef:Wat nu te doen??? De pas heel snel blokkeren zodat dit niet opnieuw kan gebeuren, kinderen die niet met een banrekening/pas om kunnen gaan hoeven er ook geen te hebben.

Gesloten