LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gegevens ongevraagd op Google

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door cathand »

Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen? :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat ligt er aan waar Google het vandaan heeft , ze verzinnen het niet zelf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door ciske »

Je zal toch ergens jouw naam neergezet hebben, anders kan google je niet vinden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klopt. Meestal ligt de fout bij jezelf.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door Brainless »

Vaak worden deze gegevens van detelefoongids.nl en/of telefoonboek.nl gehaald.
Zolang u niet gemeld heeft dat u niet in het telefoonboek wil staan, staan deze gegevens gewoon vrij op het internet.

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door cathand »

cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen? :shock:
opgelost !!

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door riddert »

cathand schreef:
cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen? :shock:
opgelost !!
Hoe dan? Misschien willen er wel meer mensen dit weten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:Klopt. Meestal ligt de fout bij jezelf.
Dat is niet helemaal waar sjoegel. Rond 23 maart 2011 (nog net vorig jaar) kreeg ik de schrik van van leven. Ontving telefoontje van kennis die zei: google jij je naam eens. Stond als "top of the list" de overlijdenskaart van mijn echtgenoot, aan beide kanten bedrukt (in Nederlands en Engels) daar hij Engelsman was, met namen van familieleden + mijn adres zeer duidelijk in beeld. Ik snapte er totaal niets van. Totdat ik een idee kreeg. Mijn man was hier jaren cricketcoach geweest voor 2 clubs die hij allebei naar de Hoofdklasse had weten te begeleiden. Eén van de leden van de clubs dacht dat het wel "meer aandacht zou trekken"!. Hoe, weet ik niet, maar na 1 telefoontje met betreffende persoon en het was weg. (Het zal misschien nog ergens rondzweven) maar gelukkig niet meer zichtbaar. Dit was echt, voor mij dan, heel erg.

@TS, zoals geschreven, ik weet niet hoe, maar het kán er wel afgehaald worden. Succes daarmee.

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door cathand »

tenormin schreef:
sjoegel schreef:Klopt. Meestal ligt de fout bij jezelf.
Dat is niet helemaal waar sjoegel. Rond 23 maart 2011 (nog net vorig jaar) kreeg ik de schrik van van leven. Ontving telefoontje van kennis die zei: google jij je naam eens. Stond als "top of the list" de overlijdenskaart van mijn echtgenoot, aan beide kanten bedrukt (in Nederlands en Engels) daar hij Engelsman was, met namen van familieleden + mijn adres zeer duidelijk in beeld. Ik snapte er totaal niets van. Totdat ik een idee kreeg. Mijn man was hier jaren cricketcoach geweest voor 2 clubs die hij allebei naar de Hoofdklasse had weten te begeleiden. Eén van de leden van de clubs dacht dat het wel "meer aandacht zou trekken"!. Hoe, weet ik niet, maar na 1 telefoontje met betreffende persoon en het was weg. (Het zal misschien nog ergens rondzweven) maar gelukkig niet meer zichtbaar. Dit was echt, voor mij dan, heel erg.

@TS, zoals geschreven, ik weet niet hoe, maar het kán er wel afgehaald worden. Succes daarmee.
Bij ons is het gelukkig ook naam en toedracht weg gehaald !!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door ciske »

Als je je eigen familie naam in google gooit, krijg je zelfs een hele stamboom, dat is bij ieder mens zo.

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door cathand »

ciske schreef:Als je je eigen familie naam in google gooit, krijg je zelfs een hele stamboom, dat is bij ieder mens zo.
Hallo Ciske,

Alleen wanneer Ik of U toestemming geeft, anders niet hoor !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door ciske »

Hoi Cathand

Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door cathand »

riddert schreef:
cathand schreef:
cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen? :shock:
opgelost !!
Hoe dan? Misschien willen er wel meer mensen dit weten.
Geachte Riddert,
Tik Uw naam etc in op Google,klik dat aan, dan verschijnt er rechts bovenin"..verwijder/blokkeren/contact enz. klik op blokkeren en volg de stappen. succes !!!! als het niet in 1 keer lukt , dan de volgende dag nogmaals proberen.. de aanhouder wint..hoe dan ook !! fijne avond.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door tenormin »

cathand schreef:
cathand schreef:Bij toeval kwam ik mijn gegevens naam/adres/woonplaats op Google tegen, dit heb ik er zelfs NOOIT opgezet, ik wil dat pertinent niet, waar kan ik dit laten verwijderen? :shock:
opgelost !!
Excuses, dit bericht van u heb ik kennelijk over het hoofd gezien. Had ik u "mijn verhaal" kunnen besparen: maar gelukkig dat dit opgelost is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door ciske »

Tik Uw naam etc in op Google,klik dat aan, dan verschijnt er rechts bovenin"..verwijder/blokkeren/contact enz. klik op blokkeren en volg de stappen. succes
Met deze stappen ben je echt niet verwijdert hoor.

Als je bijvoorbeeld op een sportclub zit, word je aan het bestand toegevoegd, zo kom je ook op internet.

Is er iemand in je familie overleden, komt er een rouwadvertentie op internet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:Hoi Cathand

Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.
Dan is er dus iemand (waarschijnlijk een familielid) die jullie stamboon in kaart heeft gebracht en gepubliceerd. Stambomen worden niet automatisch gemaakt. Maar als je denkt dat het anders zit ben ik benieuwd welke site stambomen van iedereen maakt. Zou me een hoop tijd schelen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door GJvdZ »

cathand schreef:
riddert schreef: Geachte Riddert,
Tik Uw naam etc in op Google,klik dat aan, dan verschijnt er rechts bovenin"..verwijder/blokkeren/contact enz. klik op blokkeren en volg de stappen. succes !!!! als het niet in 1 keer lukt , dan de volgende dag nogmaals proberen.. de aanhouder wint..hoe dan ook !! fijne avond.
Daarmee verwijder je de gegevens niet van internet. Bovendien werkt dit alleen maar als je bent ingelogd met je Google account, iets wat je nooit moet doen als je op je privacy bent gesteld.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Hoi Cathand

Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.
Nou, gelukkig staat mijn "boomstam" niet op Google. De familie houd dit liever in de familie dan op Google.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
ciske schreef:Hoi Cathand

Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.
Nou, gelukkig staat mijn "boomstam" niet op Google. De familie houd dit liever in de familie dan op Google.

Toch kom je er op voor, tis niet anders. :wink:

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: gegevens ongevraagd op Google

Ongelezen bericht door riddert »

tenormin schreef:
ciske schreef:Hoi Cathand

Nou nee hoor, ik heb laatst een keer mijn familienaam op google zoeken gezet, kreeg alle familieleden in beeld ( met kids en al), ook van tantes en ooms, dus dat staat al op internet.
Nou, gelukkig staat mijn "boomstam" niet op Google. De familie houd dit liever in de familie dan op Google.
Er staat ontzettend veel op Google, ook over u, Tenormin. Ik zie bijvoorbeeld dat u in L(***)am woont.

Gesloten