LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ArkeFly heeft lak aan klanten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

ruud_a schreef:
tufima schreef:@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?
geen idee wat er met het woord mis is
ik heb over dit woord geen kwaad woord over gezegd

maar zelfs van ambtenaren wordt tegenwoordig verwacht dat ze leesbaar nederlands schrijven
bovendien klopt de betekenis van persisteren niet helemaal met hoe u het woord gebruikt
in persisteren zit de betekenis opdringen, zoals een coporteur aan de deur, of jou mening aan een ander op willen leggen
volharden in een actieve betekenis
en u wilt waarschijnlijk aangeven dat het probleem niet wordt opgelost
dus veeleer passief
Dan verschillen wij van mening over het gebruik van dit woord.
Persisteren betekent namelijk ook gewoon "aanhouden".

Voorbeeld: (gezondheids-)klachten die persisteren.

Overigens ben ik geen ambtenaar hoor! :)

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

rozemarijntje schreef:maar als je nu in onderhandeling bent om kosteloos om te zetten? waarom zet je hier dan toch klacht neer?

dat ze een ander toestel in zetten zal een reden hebben.....minder boekingen,kleiner toestel?ouder toestel
als je dezelfde vlucht had gehad of houd zal je je comfort toeslag terug krijgen neem ik aan...

dus mag ik vragen wat nu eigenlijk dan je klacht is??

er wordt toch aangewerkt?

elke maatschappij zet wel ineens een ander toestel in,mijn man had het toevallig 3 wk terug naar rio de janeiro...
nou erg zeg....wel klm...bussiness dus andere koek maar wel andere plaats kreeg hij op laatste moment...nou hij heeft er dagen wakker van gelegen :mrgreen:
Klagen? Hmm, volgens mij klaag ik in mijn eerste posting helemaal niet.

Ik geef uitsluitend aan dat deze manier van werken nog steeds door Arkefly wordt gehanteerd. Dus een hogere klasse verkopen, maar dit later via een e-mail zonder verdere toelichting intrekken.

Uiteraard krijg je het verschil in klasse terug, maar ik denk dat de mensen die een hogere klasse boeken dit om een reden doen en hun geld niet terug willen, maar gewoon ruimer willen zitten.

In mijn ogen is op langere vluchten comfort toch wel erg belangrijk, zeker als je vaak vliegt en als je niet "klein" bent.


Inmiddels heeft Arkefly overigens kostenloos mijn terugvlucht omgeboekt naar een dag eerder. Zelfde klasse, geen aanvullende kosten. Een dag minder vakantie, maar dat is dan niet anders....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tufima schreef:Zojuist het bericht gekregen dat ik ook wordt gedowngrade voor mijn vlucht naar de Antillen.
Reden: er wordt een ander toestel ingezet en dit toestel kent de klasse "Premium Comfort" niet.


(Ps. ik weet dat dit draadje al van een tijdje geleden is, maar het probleem persisteert blijkbaar bij Arkefly)
Klagen is dan een groot woord,maar je bent er dan niet echt mee eens anders zet je het niet neer? Denk ik?Overigens fij voor je ( serieus) ! Dat je kosteloos omgezet wordt,dan vind ik,dat is het minste wat ze dan kunnen doen...

Fijne vakantie,elk geval ( tenmiste als het vakantie is? Dat zge ik nou wel ) fijne reis en lekkerder weer als hier :D

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

tufima schreef:
ruud_a schreef:
tufima schreef:@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?
geen idee wat er met het woord mis is
ik heb over dit woord geen kwaad woord over gezegd

maar zelfs van ambtenaren wordt tegenwoordig verwacht dat ze leesbaar nederlands schrijven
bovendien klopt de betekenis van persisteren niet helemaal met hoe u het woord gebruikt
in persisteren zit de betekenis opdringen, zoals een coporteur aan de deur, of jou mening aan een ander op willen leggen
volharden in een actieve betekenis
en u wilt waarschijnlijk aangeven dat het probleem niet wordt opgelost
dus veeleer passief
het betekent aanhouden in de betekenis van de aanhouder wint

maar ook niet ambtenaren mogen gangbare woorden gebruiken
dat voorkomt verwarring over de precieze betekenis


Dan verschillen wij van mening over het gebruik van dit woord.
Persisteren betekent namelijk ook gewoon "aanhouden".

Voorbeeld: (gezondheids-)klachten die persisteren.



Overigens ben ik geen ambtenaar hoor! :)
het betekent aanhouden in de betekenis van de aanhouder wint
ook van gezondheidsklachten kun je in zijn algemeenheid stellen dat het actief is
ondanks pogingen van je lichaam om een ziekteverwekker te verslaan, blijft die ziekte bestaan door te vechten


maar ook niet ambtenaren mogen gangbare woorden gebruiken
dat voorkomt verwarring over de precieze betekenis

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door tufima »

@ Ruud_ a: svp correct quoten, want je maakt er nu een zooitje van.

Ik blijf bij mijn eerdere standpunt dat het woordgebruik juist is in dit verband.
Daarnaast doe je net of het woord persisteren niet een gangbaar woord is. Mogelijk ligt dat dan aan je sociale omgeving of regio, want ik hoor/zie het woord hier toch zo nu en dan voorbij komen.

Maar we zijn nu off-topic bezig.

smarty
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2012 16:22

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door smarty »

Ik voel mij ook zeer in de kou gezet door arkefly, ik heb 26 oktober geboekt voor een reis jamaica in januari, dit in de premium comfort (om twee redenen, 1 omdat mijn man een zeer zwaar jaar vanwege gezondheidsproblemen heeft gehad, 2, omdat dit een verassing voor zijn verjaardag moest zijn. Een lomp mailtje verscheen voor zijn neus (weg verassing, maar dat tot daar aan toe) dat er een ander toestel enz enz, oude type dus word ingezet en wij gedown grade worden…. Maar als ik nog vragen had mocht ik zeker bellen…. nou maar eens gebeld, want 1 minuut later was de bevestiging van mijn omboeking al een feit. Het verhaal van de algemene voorwaarden had ik zo ontkracht, en verder bleef het stil, heel stil. De gesproken persoon is net weg, of de verbinding word verbroken….. Handig zo’n monopoli beleid! Dat we de vakantie juist OMDAT we zo konden reizen hadden geboekt, tja jammer dan…. Zo ga je toch niet met mensen om? Ook vroeg ik waar in de voorwaarden dan staat hoe de down grade bepaald word, nergens zie ik staan, „ ja u was nou eenmaal de laatste die geboekt had” .
Verder worden we dus gewoon in de kou gezet, een andere reis met heen en terug comfort op die datum is er niet (we hebben een paarden bedrijf dus kunnen nu eenmaal niet zo even weg)
De gezondheid van mijn man boeit ze niet, en dit heeft dus niets van doen met de 6 maanden planning, gezien ik 3 maanden voor vertrek geboekt en betaald heb…. Nu ziet het er dus naar uit dat we thuis kunnen blijven („ nou u heeft de terug vlucht toch fijn in de premium” fijn daar hebben we niks aan, en ik ben ook geen klein kind, bovendien heb ik zelf in de luchtvaart gewerkt en ben volwassen, dus ik weiger BLIJ te zijn met iets wat ik verdorie expres al zo lang tevoren geboekt heb, wat maar half doorgaat….
Eindelijk eens een vakantie, helaas bedankt arkefly, met je oude toestel verhaal!!! Kom na wat je beloofd, en anders dan zet je er maar een rij stoelen bij! Dit kan hoor, en ik weet het zeker!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Met een rij ebij wordt het juist krapper...
Moet een rij weg dan,dan krijg je iets meer ruimte en kunnen ze een exra comfort maken.
Maa dat willen ze niet,zoveel mogelijk passagiers aan boord..
De reis kan toch gewoon doorgaan? Alleen u heeft minder beenruimte?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:Met een rij ebij wordt het juist krapper...
Moet een rij weg dan,dan krijg je iets meer ruimte en kunnen ze een exra comfort maken.
Maa dat willen ze niet,zoveel mogelijk passagiers aan boord..
De reis kan toch gewoon doorgaan? Alleen u heeft minder beenruimte?


minder beenruimte kan heel bezwaarlijk zijn als je langer san 1,85 m bent, Arkefly heeft overal lak aan :shock:

smarty
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2012 16:22

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door smarty »

@rozemarijntje, u heeft gelijk dan idd een rij minder, maar dat zal op de nieuwere toestellen dus ook het geval zijn neem ik aan. En buiten het feit wat meneer Har06 aangeeft, is dat al sowieso het geval, maar in het geval van mijn partner gaat het vooral om de rugstand van de stoel, gezien hij een long probleem heeft… Wij zijn namelijk beiden wel sociaal en mijn partner gaat dus niet gelijk met zijn hoofd bij onze „ achter buren” op schoot liggen….wat dan gaat resulteren in dat mijn partner last gaat krijgen van constante hoest prikkelingen etc. wat ook niet echt fijn is voor de om-zittenden.
Ik heb dit telefonisch ook uitgelegd, aan arkefly, tevens gevraagd waarvoor het nummer is wat in de mail staat voor als ik nog vragen heb, terwijl het al een feit is (tja dat wist die mevrouw dan ook niet eigenlijk). Natuurlijk is er altijd een risico dat een down-grade plaats vind, maar niet een maand en een paar dagen van te voren, vandaar ook dat het algemene voorwaarden verhaal niet van toepassing was…. Het aller vervelendst vind ik dan nog, na het tot treurens toe uit leggen,vervolgens niemand te kunnen bereiken, dat de zelfde mail (net binnen) word gestuurd, en eindigt „ wij wensen u een prettige dag nog” ….. wederom Bedankt Arke! Nog een tip waarom de rustplaats van het personeel niet in de comfort met 4 stoelen, ipv de twee in de premium? Ook daar heb ik persoonlijk ervaring mee… maar toen was klant blijkbaar nog wel koning….

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ,ik snap het!!!

Weet je vroeger was het princiepe ,overal,klant is koning,maar dat is niet meer..
Gaat ze alleen maar om zoveel mogelijk geld te innen en de vlucht vol te krijgen hoe...dat maakt ze niet uit.

Je kan vragen of hij bij de nooduitgang mag?????? Is voor gezonde mensen ,maar dat is hij,mits hij goed zit!,
Zou daar dan nu wel achter aan gaan....

@ har ja ik snap dat het voor mensen met lange benen lastig is!!Ik zelf ben klien,maar als ik vlieg boek ik ook de ruimste stoelen zodat ik goed kan bewegen ivm nou ja weet het onderhand wel gezondheid

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

Har06 schreef:
rozemarijntje schreef:Met een rij ebij wordt het juist krapper...
Moet een rij weg dan,dan krijg je iets meer ruimte en kunnen ze een exra comfort maken.
Maa dat willen ze niet,zoveel mogelijk passagiers aan boord..
De reis kan toch gewoon doorgaan? Alleen u heeft minder beenruimte?


minder beenruimte kan heel bezwaarlijk zijn als je langer san 1,85 m bent, Arkefly heeft overal lak aan :shock:
arkefly biedt een product aan
het is aan u als consument om te beslissen of u het aan wilt schaffen of niet

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

rozemarijntje schreef:Ja ,ik snap het!!!

Weet je vroeger was het princiepe ,overal,klant is koning,maar dat is niet meer..
Gaat ze alleen maar om zoveel mogelijk geld te innen en de vlucht vol te krijgen hoe...dat maakt ze niet uit.

de klant was vroeger alleen maar koning, omdat de kleine winkelier dat geld erg hard nodig had

Je kan vragen of hij bij de nooduitgang mag?????? Is voor gezonde mensen ,maar dat is hij,mits hij goed zit!,
Zou daar dan nu wel achter aan gaan....

@ har ja ik snap dat het voor mensen met lange benen lastig is!!Ik zelf ben klien,maar als ik vlieg boek ik ook de ruimste stoelen zodat ik goed kan bewegen ivm nou ja weet het onderhand wel gezondheid

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

tufima schreef:@ Ruud_ a: svp correct quoten, want je maakt er nu een zooitje van.

Ik blijf bij mijn eerdere standpunt dat het woordgebruik juist is in dit verband.
Daarnaast doe je net of het woord persisteren niet een gangbaar woord is. Mogelijk ligt dat dan aan je sociale omgeving of regio, want ik hoor/zie het woord hier toch zo nu en dan voorbij komen.

Maar we zijn nu off-topic bezig.
connect-quoten????
geen idee wat dat betekent
maar ik zal straks wel op "search with bing" kijken

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Starr »

ruud_a schreef:
tufima schreef:@ruud_a en Starr: Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord: persisteert?
geen idee wat er met het woord mis is
ik heb over dit woord geen kwaad woord over gezegd

maar zelfs van ambtenaren wordt tegenwoordig verwacht dat ze leesbaar nederlands schrijven
bovendien klopt de betekenis van persisteren niet helemaal met hoe u het woord gebruikt
in persisteren zit de betekenis opdringen, zoals een coporteur aan de deur, of jou mening aan een ander op willen leggen
volharden in een actieve betekenis
en u wilt waarschijnlijk aangeven dat het probleem niet wordt opgelost
dus veeleer passief
Inderdaad, persisteren is als het ware een handeling van een persoon. Typisch geval van de klok horen luiden. ;-)

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door thomasmartens »

Ooit met arke gevlogen naar brazilie met 2 kinderen. zowel op de heen als de terugreis eten vergeten. maar gelukkig had het eigen personeel warme maaltijd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door ruud_a »

thomasmartens schreef:Ooit met arke gevlogen naar brazilie met 2 kinderen. zowel op de heen als de terugreis eten vergeten. maar gelukkig had het eigen personeel warme maaltijd.
wees maar blij, want als het personeel niet te eten had gekregen, had u niets te drinken gekregen ook
of erger nog, ze waren halverwege omgekeerd om het op te halen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:
thomasmartens schreef:Ooit met arke gevlogen naar brazilie met 2 kinderen. zowel op de heen als de terugreis eten vergeten. maar gelukkig had het eigen personeel warme maaltijd.
wees maar blij, want als het personeel niet te eten had gekregen, had u niets te drinken gekregen ook
of erger nog, ze waren halverwege omgekeerd om het op te halen
Of had je zelf achter het stuur moeten kruipen...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

thomasmartens schreef:Ooit met arke gevlogen naar brazilie met 2 kinderen. zowel op de heen als de terugreis eten vergeten. maar gelukkig had het eigen personeel warme maaltijd.

Arke en gratis catering ? De crew moet tenslotte toch eten heeft ts daar een probleem mee?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1 je kan toch aan boord eten kopen?
Maar bedoeld ts niet dat crew eten aan kinderen gaf??


Als je eten wilt naar brazillie moet je klm vliegen en niet goedkoop.....alle waar voor zijn geld..

thomasmartens
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:33

Re: ArkeFly heeft lak aan klanten

Ongelezen bericht door thomasmartens »

@ ruud_a Het ergste was dat ze dus ook het drinken waren vergeten. Je moet betalen voor je drinken, prima, maar zorg dan dat je wel dat je het bij je hebt.

Gesloten