LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Voor week 3 hebben wij een skivakantie naar de Dolomieten geboekt bij Sunweb. Omdat het ons makkelijk leek hebben we hierbij meteen de skipas besteld.
Helaas is het gemak ver te zoeken. In plaats van dat we de skipassen opgestuurd krijgen, hebben we een voucher ontvangen. Op dit voucher staat het volgende zinnetje: "I bedes kontakte guiden for udlevering af liftkort" (volgens Google Translate is het Deens) en dan een een Italiaans telefoonnummer wat we moeten bellen. Met translate kom ik er wel uit verder: dit nummer blijkt van de lokale gids te zijn.
Het komt er op neer dus, dat we bij aankomst een Italiaans nummer moeten bellen om af te spreken met de gids om de skipassen op te halen.
Ik heb die skipassen meteen bij boeken besteld omdat ik dacht dat dit makkelijker was. Als ik dit had geweten, had ik ze wel gewoon bij de skilift 200m van mijn hotel gekocht.
Ik heb hier zojuist Sunweb over gebeld.
De man aan de telefoon was overigens totaal niet behulpzaam en vertelde me nog net niet dat ik in de stront kon zakken. Na verschillende goede ervaringen met Sunweb valt me dit erg van ze tegen.
Helaas is het gemak ver te zoeken. In plaats van dat we de skipassen opgestuurd krijgen, hebben we een voucher ontvangen. Op dit voucher staat het volgende zinnetje: "I bedes kontakte guiden for udlevering af liftkort" (volgens Google Translate is het Deens) en dan een een Italiaans telefoonnummer wat we moeten bellen. Met translate kom ik er wel uit verder: dit nummer blijkt van de lokale gids te zijn.
Het komt er op neer dus, dat we bij aankomst een Italiaans nummer moeten bellen om af te spreken met de gids om de skipassen op te halen.
Ik heb die skipassen meteen bij boeken besteld omdat ik dacht dat dit makkelijker was. Als ik dit had geweten, had ik ze wel gewoon bij de skilift 200m van mijn hotel gekocht.
Ik heb hier zojuist Sunweb over gebeld.
De man aan de telefoon was overigens totaal niet behulpzaam en vertelde me nog net niet dat ik in de stront kon zakken. Na verschillende goede ervaringen met Sunweb valt me dit erg van ze tegen.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Heeft u voor u de skipassen bestelde gevraagd hoe dat zou gaan met ophalen?
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Nee, maar ik ging er eigenlijk van uit dat ik ze zo zou ontvangen.
Ik heb ze voor het gemak direct besteld, het wordt er echter niet gemakkelijker op zo.
Ik heb ze voor het gemak direct besteld, het wordt er echter niet gemakkelijker op zo.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Tja, heel vervelend, maar als u ergens vanuit gaat, kunt u teleurgesteld worden.
Maakt het niet minder omslachtig, maar goede leer voor de volgende keer denk ik.
Maakt het niet minder omslachtig, maar goede leer voor de volgende keer denk ik.
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Dan is het heel vervelend, maar ergens van uit gaan zonder het zeker te weten is natuurlijk wel iets te voorbarig. Goede les voor de volgende keer.bram82 schreef:Nee, maar ik ging er eigenlijk van uit dat ik ze zo zou ontvangen.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
VioletPrue schreef:Heeft u voor u de skipassen bestelde gevraagd hoe dat zou gaan met ophalen?
Weer die zure onzinnige reacties van altijd dezelfde figuren die niets anders te doen hebben als denigrerende opmerkingen te maken. Soms denk ik dat ze er gewoon plezier in hebben om mensen af te zeuren. Alvast veel plezier met het melden van deze reactieberndv schreef:Dan is het heel vervelend, maar ergens van uit gaan zonder het zeker te weten is natuurlijk wel iets te voorbarig. Goede les voor de volgende keer.?
On topic: Als U bij Sunweb een skipas bestelt mag U er vanuit gaan dat U die ter plekke op een normale manier kunt verwerven. Deense teksten en een onduidelijk telefoonnummer moeten bellen slaat natuurlijk nergens op. Anderzijds kan Sunweb die passen niet van elk gebied op voorraad hebben, dus logisch dat met een voucher gewerkt wordt. Die moet dan op een fysieke plek omgewisseld kunnen worden, bijvoorbeeld bij de liften op bij het vvv.
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Dan had u ook beter niet kunnen reageren, want wat heeft u TS nu gezegd, behalve wat u vind hoe het zou moeten gaan? Ik ga uw nietszeggende reactie niet melden, waarom zou ik. Ik heb er geen plezier in om mensen af te zeuren. Soms krijg ik van u de indruk dat u met alle nieuwe mensen vriendjes wilt worden en alles er aan doet om andere forummers af te plassen metrum nietszeggende, maar wel empathische, reacties.john duelieux schreef: Weer die zure onzinnige reacties van altijd dezelfde figuren die niets anders te doen hebben als denigrerende opmerkingen te maken. Soms denk ik dat ze er gewoon plezier in hebben om mensen af te zeuren. Alvast veel plezier met het melden van deze reactie
On topic: Als U bij Sunweb een skipas bestelt mag U er vanuit gaan dat U die ter plekke op een normale manier kunt verwerven. Deense teksten en een onduidelijk telefoonnummer moeten bellen slaat natuurlijk nergens op. Anderzijds kan Sunweb die passen niet van elk gebied op voorraad hebben, dus logisch dat met een voucher gewerkt wordt. Die moet dan op een fysieke plek omgewisseld kunnen worden, bijvoorbeeld bij de liften op bij het vvv.
Ik kan best wel wat empathie gaan acteren, zal alleen de uiteindelijke boodschap niet anders om worden. De Deense brief met Italiaans telefoonnummer is inderdaad raar. Het feit dat de kaarten niet standaard per post verstuurd wordt niet. De klant heeft hier een voucher ontvangen, en dat je an contact moet leggen met een reisleider van sunweb, is niet zo heel erg raar. Met deze kan je een plek afspreken om de skiwassen te overhandigen.
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Ik ben zelf al menig maal met SunWeb op skivakantie geweest.
Altijd ook direct de skipas bijgeboekt.
Dat is ook goedkoper dan ter plekke de skipas regelen.
Wij gaan altijd naar Frankrijk (3 vallees) skiën en daar is het eigenlijk standaard dat de skipas in de prijs zit.
En dat is niet alleen bij SunWeb, maar ook bv bij organisaties als Husk, BizzTravel en SnowTime.
Dat gezegd hebbende, is het wel zo dat SunWeb in de plaatsen waar ik heen ging altijd een aantal Nederlandse hosts/hostessen had rondlopen waarbij de skipassen e.d. opgehaald moesten worden.
Dus dat was eenvoudig en prima.
Bij eventuele problemen konden we hen ook op hun Franse mobiele telefoonnummer bellen.
Het is op zijn zachtst gezegd frappant dat de tekst op de voucher in het Deens is.
Ik kan mij voorstellen dat als je naar een (door Nederlanders) iets minder druk bezocht gebied gaat,
dat SunWeb daar dan geen hosts heeft zitten.
Dat je dan eerst een contact persoon moet bellen, is minder prettig maar niet onoverkomelijk.
Het is vanuit SunWeb wel zaak, dat de betreffende persoon goed bereikbaar is en Nederlands en/of Engels spreekt.
Wellicht kun je vanuit Nederland al eens proberen deze persoon te bellen.
Dan weet je wat je kunt verwachten en kun je misschien in het voren vast al "afspraken" maken.
Overigens zou ik de slechte service van de persoon die je aan de telefoon had van SunWeb, wel even melden.
Daar is SunWeb zelf waarschijnlijk ook blij mee.
Want als SunWeb niet dit soort klachten krijgt, kan ze er ook niets aan corrigeren.
In ieder geval succes, en ik hoop dat je toch een prima vakantie tegemoet gaat.
Altijd ook direct de skipas bijgeboekt.
Dat is ook goedkoper dan ter plekke de skipas regelen.
Wij gaan altijd naar Frankrijk (3 vallees) skiën en daar is het eigenlijk standaard dat de skipas in de prijs zit.
En dat is niet alleen bij SunWeb, maar ook bv bij organisaties als Husk, BizzTravel en SnowTime.
Dat gezegd hebbende, is het wel zo dat SunWeb in de plaatsen waar ik heen ging altijd een aantal Nederlandse hosts/hostessen had rondlopen waarbij de skipassen e.d. opgehaald moesten worden.
Dus dat was eenvoudig en prima.
Bij eventuele problemen konden we hen ook op hun Franse mobiele telefoonnummer bellen.
Het is op zijn zachtst gezegd frappant dat de tekst op de voucher in het Deens is.
Ik kan mij voorstellen dat als je naar een (door Nederlanders) iets minder druk bezocht gebied gaat,
dat SunWeb daar dan geen hosts heeft zitten.
Dat je dan eerst een contact persoon moet bellen, is minder prettig maar niet onoverkomelijk.
Het is vanuit SunWeb wel zaak, dat de betreffende persoon goed bereikbaar is en Nederlands en/of Engels spreekt.
Wellicht kun je vanuit Nederland al eens proberen deze persoon te bellen.
Dan weet je wat je kunt verwachten en kun je misschien in het voren vast al "afspraken" maken.
Overigens zou ik de slechte service van de persoon die je aan de telefoon had van SunWeb, wel even melden.
Daar is SunWeb zelf waarschijnlijk ook blij mee.
Want als SunWeb niet dit soort klachten krijgt, kan ze er ook niets aan corrigeren.
In ieder geval succes, en ik hoop dat je toch een prima vakantie tegemoet gaat.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Toch fijn, zo'n snelle reactie....na 3 maanden
Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.
Nou harry..... bedankt!