LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rijkens

Opzeggen abonnement Vodafone

Ongelezen bericht door Rijkens »

Het is blijkbaar onmogelijk om via de klantenservice je abonnemnet op te zeggen bij Vodafone. Ik las op de Vodafone-site dat je je abonnemnet kon opzeggen via het nummer 1200 (klantenservice Vodafone). Dus ik dacht dat is makkelijk ik ga even bellen en zeg dan mijn abonnement op. Helaas na twee keer te hebben gebeld kreeg ik hun maar niet te pakken. Dus heb ik een andere toets ingedrukt om toch iemand aan de lijn te krijgen. Ik drukte op toets 2 die is ervoor om je abonnement te verlengen en dan mogen jullie raden hoe lang dit geduurd heeft. De seconde was nog niet voorbij en ik kreeg meteen iemand aan de lijn. Ze nemen blijkbaar alleen maar op als zij geld aan jouw kunnen verdienen. Ik vroeg aan hun waarom ik niemand aan de lijn kan krijgen bij het opzeggen van een abonnement. Antwoord Vodafone: Het is op het moment heel erg druk en de bezettingsgraad is laag. Waarop ik antwoorde Dan ga maar snel naar die andere afdeling want jullie hebben het blijkbaar niet druk als je de telefoon binnen een seconde kan opnemen. Na een ettelijke kostbare minuten verder kreeg ik een ander telefoonnummer. Hiermee zou ik dus wel sneller geholpen worden dus ik draaide het nummer 080002000500 en het bleek geen echt nummer te zijn. Hier word je toch niet goed van waar zijn die mensen mee bezig.

Yme

Re: Opzeggen abonnement Vodafone

Ongelezen bericht door Yme »

Ik zou zeggen stuur dan een ouderwetse (aangetekende) brief.

"Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Het is mogelijk dat er voor jou verschillende opties zijn om je abonnement te annuleren.
Neem voor informatie contact op met onze Klantenservice via het nummer 1200, optie ‘verlengen of beëindigen van uw contract’.

Je kunt je abonnement ook schriftelijk opzeggen. Stuur een brief met je naam, adres, mobiele nummer, gewenste einddatum contract en je handtekening naar:

Vodafone Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Je ontvangt een schriftelijke bevestiging van je opzegging.

Wil je je abonnement opzeggen en is je contract nog niet afgelopen? Dan betaal je het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt. Je vindt de einddatum van je contract bij 'Persoonlijke gegevens' in My Vodafone.
De opzegtermijn voor particuliere abonnementen is 1 maand.

Heb je een toestel, modem of datakaart gekregen bij je abonnement, dan mag je dit na het opzeggen van je abonnement houden."

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wil je je abonnement opzeggen en is je contract nog niet afgelopen? Dan betaal je het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt. Je vindt de einddatum van je contract bij 'Persoonlijke gegevens' in My Vodafone.
De opzegtermijn voor particuliere abonnementen is 1 maand.
helaas, dit is een beding volgens art.6:237 aanhef k. daarin staat dat bij een 2 jarig contract na een jaar opgezegd kan worden.
dat wil dus niet zeggen dat je de resterende abbokosten tot einde contract nog moet doorbetalen.

er zijn verschillende jurisprudentie's over te vinden.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Neem van mij maar aan dat je bij Vodafone alle openstaande maanden of jaren betaald, met of zonder rechtsregeltjes :mrgreen:

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

hoezo?

staat vodafone of welke andere provider ook, boven de wet?

als zij dit doen dan zou ik het aanvechten.

meestal krijg je een gratis toestel bij een 2 jarig abonnement,
dan zou je de restwaarde moeten betalen of het toestel teruggeven.
je hebt hem namelijk als leentoestel tot hij is afbetaald.

Henri42

abbo van E 17,5 voor E 8,75 (ANWB) + internet a E 9,75 p/mnd
toestel E 550,- .
Vofafone is beroerd met de administratie van facturen, zit elke maand wel een teveel op, na reclame volgt correctie.
Mijn vraagstelling heb ik al diverse malen gericht aan V, zie m,n eerder lijntje :mrgreen:

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Hierbij een tip van Henk een opzegbrief generator voor de telecom:

http://www.belkostenwijzer.nl/opzegbrie ... opzegbrief

Met de groeten van Henk

Henri42

HTCHenk007 schreef:Hierbij een tip van Henk een opzegbrief generator voor de telecom:

http://www.belkostenwijzer.nl/opzegbrie ... opzegbrief

Met de groeten van Henk

wat schiedt je daarmee op als je nog een doorlopend abbo hebt??? :mrgreen:

EricDeGraaf

Ongelezen bericht door EricDeGraaf »

Ik heb 2 jaar geleden voor mijn dochter een abonnement voor 2 jaar afgesloten bij Vodafoon. Contact liep tot eind oktober. Kosten 29 EUR pm. Ipv contract verlengd nieuw contract bij KPN - High online afgesloten. High zou zorg dragen voor het opzeggen van het abonnement. Je verwacht dat ze dan alle informatie opvragen die ze nodig hebben om het vorige abonement op te zeggen. Niet het geval. Twee weken later een brief van high in de bus om het SIM kaart nummer door te geven. Ondertussen afschriften van Vodafoon van 46 en 40 EUR. Geen idee waarom, omdat 2 jarige contract was afgelopen en ik niet heb ingestemd met automatische verlenging en telefoon ook niet meer in gebruik is. Heb inmiddels de automatische incasso stop gezet en probeer nu 1201 te bereiken om Vodafoon maar zelf op te zetten. Indien bedragen niet worden gestorneerd dan ben ik klaar met Vodafoon! To be continued.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Jep, u heeft precies de juiste stappen genomen door de automatisch incasso van Vodafone te stoppen en de bedragen te storneren. U zult vanzelf bericht krijgen van het incassobureau.

Vodafone heeft niets verkeerd gedaan, dat u de telefoon niet meer gebruikt en nu meer betaald is totaal niet relevant voor uw rechten en plichten. U heeft een overeenkomst met Vodafone, deze overeenkomst heeft u niet beëindigd bij Vodafone. Dat KPN, of Hi, zijn zaken niet nakomt door nummerbehoud te regelen is nog steeds niet de schuld van Vodafone.

Maar goed, u heeft dit topic over Vodafone gevonden, denk dat we u binnenkort terug zien in een topic over intrum Justitia, lindorff, ggn. En laten we preventel niet vergeten. Want ja, Vodafone krijgt geen cent meer van u. Ook al staat u niet in uw recht.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

EricDeGraaf schreef:Ik heb 2 jaar geleden voor mijn dochter een abonnement voor 2 jaar afgesloten bij Vodafoon. Contact liep tot eind oktober. Kosten 29 EUR pm. Ipv contract verlengd nieuw contract bij KPN - High online afgesloten. High zou zorg dragen voor het opzeggen van het abonnement. Je verwacht dat ze dan alle informatie opvragen die ze nodig hebben om het vorige abonement op te zeggen. Niet het geval. Twee weken later een brief van high in de bus om het SIM kaart nummer door te geven. Ondertussen afschriften van Vodafoon van 46 en 40 EUR. Geen idee waarom, omdat 2 jarige contract was afgelopen en ik niet heb ingestemd met automatische verlenging en telefoon ook niet meer in gebruik is. Heb inmiddels de automatische incasso stop gezet en probeer nu 1201 te bereiken om Vodafoon maar zelf op te zetten. Indien bedragen niet worden gestorneerd dan ben ik klaar met Vodafoon! To be continued.
Ts was er al klaar mee, vodafone lees deurwaarder niet met Ts :wink:

alexandra89

Ongelezen bericht door alexandra89 »

T-mobile heeft mijn vodafone abbo opgezegd welke in September afliep. Zelf heb ik hierna ook nog een keer opgezegd nadat T-mobile mij vroeg dit goed te controleren. Telefonisch om bevestiging gevraagd en alles zou in orde gemaakt worden. Ik heb netjes een brief gehad met de bevestiging van de opzegging.

Oktober werd er ineens 50 euro afgeschreven door Vodafone, terwijl mijn normale abbo 27,50 was. Na opgebeld te hebben werd mij verteld dat het nog om eenmalige afsluitkosten ging of iets in die trant en dat mijn abbo daarna gewoon zou stoppen.

November werd er weer geld afgehaald, december weer dus nog maar eens bellen. Ze hadden geen annulering gehad dus hebben een duurder abbonement op mijn nummer gezet!! Ik heb de bevestigingen, de medewerkers aan de telefoon hebben alles bevestigd en logen mij steeds voor dat het om afsluitkosten zou gaan!

De medewerker van het laatste telefoontje zou mijn abbo direct stopzetten, maar ik kon mijn geld niet terug krijgen. Weer een brief met de bevestiging van de opzegging ontvangen, maar 31 december (gisteren) toch weer geld van mijn rekening afgeschreven door Vodafone.

Dit geintje heeft me nu al €170,00,- euro gekost en ik vraag me af wat ik hier verkeerd heb gedaan door zo belazerd te worden.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Natuurlijk kun je je geld wel terug krijgen; je haalt het zelf terug. Contact opnemen met de bank en storneren: melding onterechte incasso. Daar MOET de bank aan meewerken.
Als jij je netjes aan de looptijd van je abbo hebt gehouden, kun je alleen nog achteraf over de laatste maand een factuur krijgen, verder niet. Ook al is je abbo afgelopen, ook dan moet je nog de gelegenheid krijgen die gegevens in te zien.

Dit geintje kost je net zoveel als je zelf toe laat.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

renegade66 schreef:helaas, dit is een beding volgens art.6:237 aanhef k. daarin staat dat bij een 2 jarig contract na een jaar opgezegd kan worden.
Nee, dat staat er niet. Er staat dat het vermoedelijk onredelijk bezwarend is om een contract voor een langere periode dan één jaar af te spreken zonder dat de consument deze na één jaar op ieder moment kan ontbinden en met een opzegtermijn van één maand kan ontbinden. Dat is wil zeggen dat de verkoper kan bewijzen het wel redelijk was om dit te doen. En dat als de verkoper hierin niet niet slaagt dit beding met terugwerkende kracht wordt vernietigd.

Gesloten