LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstige misleiding Bizz travel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tony008
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2013 21:07

Ernstige misleiding Bizz travel

Ongelezen bericht door Tony008 »

Ik wil graag iedereen waarschuwen voor de volgende praktijken van Bizz travel.
Na lang zoeken en vergelijken van verschillende wintersportvakanties had ik eindelijk besloten voor een appartement Résidence les Terrasses de Veret bij Bizz travel, onder andere vanwege de prijs kwaliteit verhouding.
Wat blijkt als ik ga boeken. Ik selecteer voor 2 personen voor een periode in februari. De site rekent netjes de prijs uit voor twee personen die gelijk is aan de prijs zoals in de zoekresultaten is getoond.
Ik klik op reserveren en krijg dan een scherm voor me om mijn persoonlijke detail in te vullen.
Maar als ik wat beter kijk zie ik dan rechts met kleine letters dat de prijs is aangepast, ze hebben er 200 euro bovenopgezet met de melding "foutje excuses voor het ongemak"

Ik zit zelf in de IT wereld en dit heeft niets met technisch problemen ofzo te maken dat ze de ene keer wel de goede prijs kunnen berekenen en de andere keer niet. Dit is gewoon mensen verleiden tot boeken met een nep prijs en dan nadat je als klant de prijs hebt bevestigd stiekem de prijs aanpassen.

Dat touroperator allerlei extra kosten in rekening proberen te brengen dat wist ik al, maar bij dit soort praktijken krijgen ik toch heel erg het gevoel van Nigeriaanse oplichtingen praktijken.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Ernstige misleiding Bizz travel

Ongelezen bericht door KLEPPY »

dankuwel dat u dit verteld maar heeft u alle kleine leters gelezen en bij alle site's staan kleine letters en waarom met het altijd buitelanders zijn die nederlanders oplichten :P oud verkoopkunstje

mvg kleppy

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ernstige misleiding Bizz travel

Ongelezen bericht door berndv »

Tony008 schreef:ze hebben er 200 euro bovenopgezet met de melding "foutje excuses voor het ongemak"

Dat touroperator allerlei extra kosten in rekening proberen te brengen dat wist ik al, maar bij dit soort praktijken krijgen ik toch heel erg het gevoel van Nigeriaanse oplichtingen praktijken.
Extra kosten zou kunnen, maar die zouden dan natuurlijk dan als extra kosten weergegeven moeten worden. 200 euro erbij met de melding foutje zijn natuurlijk geen extra kosten meer. Dit lijkt inderdaad op een zogenaamde oneerlijke handelspraktijk. Goed dat het u is opgevallen, ik vrees wel voor vele mensen die het niet hebben gezien. Heeft u van beide pagina's screenshots gemaakt? Dan zou u hiervan melding kunnen maken bij consuwijzer.

Heeft u dit trouwens ook nog bij de toeroperator kenbaar gemaakt? Ben wel benieuwd naar hun verklaring.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ernstige misleiding Bizz travel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Uiteraard niet netjes als ze dit bewust zouden doen. Aan de andere kant, voordat je als klant een order bevestigd controleer je toch altijd de bedragen? Als die niet kloppen, met wat je eerder hebt gezien of wat je verwacht, klik je volgens mij niet op "OK".

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Ernstige misleiding Bizz travel

Ongelezen bericht door Regggy »

Als je zelf in de IT wereld werkt snap je dat er in deze websites miljoenen prijsregels moeten worden ingelezen. Wanneer je daadwerkelijk op 'boek' klikt wordt er bij veel resellers pas contact met het reserveringssysteem van de T.O. gezocht. Het kan dan idd zijn dat je duurder uitkomt, maar je hebt dan altijd alsnog de keuze de reservering af te breken. Lijkt me niet dat touroperators hier blij van worden. Kijk naar je eigen reactie, is je beeld van deze organisatie nu beter geworden? Nee. Qua zieltjes winnen met enorm lage prijzen is dit dan ook niet handig, wordt ook in bijna alle gevallen niet BEWUST gedaan.

Gesloten