LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holiday Cars failliet?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sil Versteeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2012 08:21

Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door Sil Versteeg »

A.s. februari 2013 naar Portugal om 2 weken rond te trekken. Om de kosten te dekken expres vroeg geboekt en een auto gehuurd via vliegtickets.nl (na de vlucht via internet boeken, meteen ook maar de auto gehuurd).

Vandaag ontving ik het volgende bericht:

Geachte klant,

Op 27 december 2012 is faillisement uitgesproken voor Holiday Cars International BV. Er is gekeken of er mogelijkheden zijn om via surseance door te werken en toe te werken naar een akkoord. Dat is helaas niet mogelijk gebleken. Het management hoopt dat er een doorstart gerealiseerd kan worden. De komende periode zal hier onderzoek naar verricht worden.

U heeft uw huurauto gereserveerd via een link op een website van Holiday Cars of een partner hiervan. U heeft afgerekend direct bij Holiday Cars en Holiday Cars stuurde als betaalbewijs per email een prepaid autohuur voucher. Uw voucher zal waarschijnlijk niet meer worden geaccepteerd. De autoverhuurder zal zelf bepalen of een auto aan u uitgeleverd zal worden en zal u alsnog om directe betaling vragen op het moment dat u de auto op komt halen. Het beste kunt u informatie inwinnen door het telefoonnummer van de verhuurder te bellen dat op uw voucher staat vermeld.

Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten.

Mocht u een vordering hebben op Holiday Cars International B.V. dan kunt u zich richten tot de curator mr. drs. C.A. de Weerdt. U kunt de curator bereiken op het postadres van Geelkerken Linskens Advocaten.

Geelkerken Linskens Advocaten N.V.
Postbus 2020
2301 CA LEIDEN

U kunt ook een e-mailbericht sturen naar [email protected]

Hoogachtend,
Holiday Cars International B.V.

Management team

Hierop heb ik meteen een mail gestuurd naar het adres van betreffende advocaten, met als bijlage mijn voucher.

Ik baal wel erg, ook al weet ik dat er ergere dingen zijn. Maar ik had me er zo op verheugd en vind het ontzettend naar om alnog weer ergens geld vandaan te moeten toveren om aldaar te huren.

En huur ik dan tegen dezelfde prijs en hoe bescherm ik mezelf tegen bijv.
meer geld vragen dan in het contract genoemd staat? Is zo'n contract nu nog wel wat waard of kan het meteen in de prullenbak?

Graag zou ik hierover advies wensen. Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen en mezelf te beschermen aldaar?

Groet, Sylvia.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door nevermind »

Hierop heb ik meteen een mail gestuurd naar het adres van betreffende advocaten, met als bijlage mijn voucher.
Zoals ik het lees, heb je op jouw mailtje nog geen antwoord gehad.
Dus waarom wacht je niet eerst af, wat uit de bus komt.
Tot februari heb je nog tijd om andere stappen te ondernemen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door kokka »

tja eigenlijk zeggen ze in die brief dat je je geld kwijt ben. de statement dat de verhuurder waarschijnlijk je voucher niet accepteert is natuurlijk onzin..zij hebben die verhuurder waarschijnlijk ook helemaal nog niet eens betaald, dus zullen ze zeker je voucher niet aannemen.
als consument kan je dan achteraan sluiten in de rij van schuldeisers.
een brief naar de advocaten heeft volgens mij weinig zin, ze zijn failliet.
aangezien degene waar je een contract mee hebt er niet meer is, heb je feitelijk dus ook geen contract meer. er is dus ook helemaal geen enkele reden om dan bij dezelfde verhuurder een auto te huren als deze duurder zijn als een concurrent. je kan natuurlijk altijd even bellen met de verhuurder, dan weet je het zeker.
je kan nu op zoek naar een andere (betrouwbare) aanbieder van huurauto's

hawaiiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2012 15:34

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door hawaiiaan »

Kunt u niets verhalen bij de organisatie waar u geboekt heeft?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door kokka »

hawaiiaan schreef:Kunt u niets verhalen bij de organisatie waar u geboekt heeft?
die zijn dus failliet

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

heeft u dan bij Holliday cars geboekt of bij Vliegwinkel? Als er vliegwinkel op uw voucher staat hebben zij een probleem doordat zij niet kunnen leveren.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door Juist ja »

Frantic2 schreef:heeft u dan bij Holliday cars geboekt of bij Vliegwinkel? Als er vliegwinkel op uw voucher staat hebben zij een probleem doordat zij niet kunnen leveren.
Onzin. Vliegwinkel is enkel bemiddelaar en niet verantwoordelijk voor welke gevolgen dan ook van het faillisement van Holiday Cars. Zij kunnen hooguit adviseren hoe uw geld terug te krijgen.

OvG
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2013 13:54

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door OvG »

Inmiddels begrijp ik dat ze toch een doorstart hebben gemaakt, het is niet duidelijk of dat onder dezelfde directie is, maar wel een aantal dezelfde medewerkers.
Het blijft een heel vreemd verhaal, zij investeren niet, geven alleen min of meer boekingen door, dus betalen aan anderen minder dan dat zij direct van jouw rekening afschrijven.
Toch was er "plotseling" een tekort van 35 miljoen Euro, heel vreemd, duizenden klanten hun geld kwijt en dan gewoon door kunnen starten.

Is er een manier om de checken of dit wel correct is, een verkeerde manier van managen heeft toch ook aansprakelijkheid van het management tot gevolg. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een bedrijf slecht geleid wordt en dat men er dan met een doorstart zo gemakkelijk tussenuit springt?

cor248
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 17:18

Re: Holiday Cars failliet?

Ongelezen bericht door cor248 »

Holiday cars inderdaad failliet.
Wij zijn in september 2012 in Italië geweest en daar via Holiday cars een auto gehuurd.
In februari 2012 al de auto betaald aan Holiday cars.
Op 11 mei 2013 wil het autoverhuurbedrijf Locauto Rent in Italië 303,72 van mijn credit card afschrijven, omdat Holiday cars niet betaald zou hebben.
Bij de RABO bank en credit card maatschappij geprobeerd deze afschrijving te blokkeren, zou pas 28 mei 2013 afgeschreven worden. Helaas kunnen ze niets voor mij doen. Pas als het afgeschreven is kan ik bezwaar maken.
Om een auto te huren heb je een credit card nodig, maar dat er 8 maanden later nog van afgeschreven kan worden vind ik wel vreemd.

Gesloten