LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon verhoogt premie (Kruidvat-)autoverzekering 30%

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Drambuie

Aegon verhoogt premie (Kruidvat-)autoverzekering 30%

Ongelezen bericht door Drambuie »

Zonder verdere toelichting en exclusief de verhoogde BTW en exclusief de verhoogde assurantiebelasting en bij gelijkblijvende BM korting blijkt Aegon de premie van de via het Kruidvat gesloten autoverzekering (WA+bep. casco) met ruim 30 procent te verhogen.

Bij navraag naar de juistheid en reden hiervan gaf men als antwoord dat dit klopte en dat de premie was aangepast omdat de "schadelast" van de Kruidvatverzekeringen te groot bleek te zijn.

Mensen met een via het Kruidvat afgesloten autoverzekering doen er dus goed aan bij prolongatie even goed de nieuwe premies met de oude te vergelijken en eventueel een andere verzekeraar te zoeken.

Typisch een geval van "met een lage premie binnen halen en daarna hopen dat men niet oplet". :(

alfatrion

Re: Aegon verhoogt premie (Kruidvat-)autoverzekering 30%

Ongelezen bericht door alfatrion »

Aegon moet dit aan u kenbaar maken en u de mogelijkheid geven om de overeenkomst op te zeggen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

alfatrion schreef:Aegon moet dit aan u kenbaar maken en u de mogelijkheid geven om de overeenkomst op te zeggen.
TS mag en kan de verzekering opzeggen, maar Aegon hoef dit niet kenbaar te maken.
9.2 Is er sprake van premieverhoging of vermindering van de dekking, dan heeft u het recht de aanpassing te weigeren binnen 1 maand nadat u daarvan mededeling is gedaan. In dat geval eindigt de verzekering op de datum vermeld in de mededeling.

Drambuie

alfatrion schreef:Aegon moet dit aan u kenbaar maken en u de mogelijkheid geven om de overeenkomst op te zeggen.
Dat doen ze ook; met één zinnetje in de begeleidende brief bij de nieuwe polis:
"Elk jaar worden de premie en de voorwaarden van uw Kruidvat Autoverzekering per 1 januari opnieuw vastgesteld. in dit bericht leest u uw nieuwe premie"

En op de polis zelf staat dat de verzekering op elk moment opzegbaar is en dan op de eerste dag van de volgende maand eindigt.

Echter, het gaat mij om de ruim 30% verhoging die ik buitensporig vind en waarop ik medeverzekerden opmerkzaam wil maken door dit bericht.

nevermind

Drambuie schreef: Echter, het gaat mij om de ruim 30% verhoging die ik buitensporig vind en waarop ik medeverzekerden opmerkzaam wil maken door dit bericht.
Denk je niet, dat de mede verzekerden niet ook deze brief hebben gekregen/gelezen! :lol:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Drambuie schreef:Dat doen ze ook; met één zinnetje in de begeleidende brief bij de nieuwe polis:
"Elk jaar worden de premie en de voorwaarden van uw Kruidvat Autoverzekering per 1 januari opnieuw vastgesteld. in dit bericht leest u uw nieuwe premie"

En op de polis zelf staat dat de verzekering op elk moment opzegbaar is en dan op de eerste dag van de volgende maand eindigt.
Dat volstaat niet. U moet een bedenktermijn krijgen (ik meen van 4 weken) en kunnen opzeggen tegen de datum waarop deze wijziging ingaat.

Drambuie

alfatrion schreef:Dat volstaat niet. U moet een bedenktermijn krijgen (ik meen van 4 weken) en kunnen opzeggen tegen de datum waarop deze wijziging ingaat.
Ook dat heeft Aegon ondervangen door inderdaad in de maand voorafgaande aan de wijziging de nieuwe polis te zenden, die dan ook nog volgens de datering in het briefhoofd er meer dan een week over doet om op mijn adres aan te komen.

Om er achter de komen dat de premie alleen al met 30% verhoogd is moet je nog wel even goed rekenen aan de in de brief en op de polis genoemde bedragen. Mogelijk hebben de lezers van alle berichten van Nevermind daar niet allemaal nog tijd voor over. :lol:

nevermind

alfatrion schreef:Dat volstaat niet. U moet een bedenktermijn krijgen (ik meen van 4 weken) en kunnen opzeggen tegen de datum waarop deze wijziging ingaat.
Duidelijk, datje andere berichten niet leest! :shock:
nevermind schreef:
9.2 Is er sprake van premieverhoging of vermindering van de dekking, dan heeft u het recht de aanpassing te weigeren binnen 1 maand nadat u daarvan mededeling is gedaan. In dat geval eindigt de verzekering op de datum vermeld in de mededeling.

Drambuie

nevermind schreef: Duidelijk, datje andere berichten niet leest! :shock:
Drambuie schreef:Echter, het gaat mij om de ruim 30% verhoging die ik buitensporig vind en waarop ik medeverzekerden opmerkzaam wil maken door dit bericht.
De pot verwijt de ketel.....

Maar in ieder geval bedankt voor het omhoog schoppen van het bericht om anderen op de 30% verhoging te wijzen en hun rechten daarbij.

nevermind

Drambuie schreef:
nevermind schreef: Duidelijk, datje andere berichten niet leest! :shock:
Drambuie schreef:Echter, het gaat mij om de ruim 30% verhoging die ik buitensporig vind en waarop ik medeverzekerden opmerkzaam wil maken door dit bericht.
De pot verwijt de ketel.....

Maar in ieder geval bedankt voor het omhoog schoppen van het bericht om anderen op de 30% verhoging te wijzen en hun rechten daarbij.
Hoezo pot verwijt de ketel?

Mijn opmerking was voor iemand anders bedoeld. :shock:

Nogmaals jouw meeverzekerden hebben ook de buitensporige verhoging in een brief gekregen, dus weten zij het al. :wink:

Drambuie

nevermind schreef: Hoezo pot verwijt de ketel?

Mijn opmerking was voor iemand anders bedoeld. :shock:

Nogmaals jouw meeverzekerden hebben ook de buitensporige verhoging in een brief gekregen, dus weten zij het al. :wink:
Excuses, verkeerde pot :?

De verhoging zit redelijk onopvallend verborgen in de totaalbedragen en de verhoging van BTW en assurantiebelasting en je moet er wel de oude polis naast leggen. Vandaar mijn bericht.

Aegon zal natuurlijk niet ronduit schrijven: "Door de hoge schadelast van de Kruidvat-verzekeringen zien wij ons genoodzaakt de premie per 1 januari 2013 met ruim 30% te verhogen naast de wettelijke verhoging van de BTW en de assurantiebelasting."

nevermind

Als ik een verhoging van 30% voor mijn verzekering heb, dan hoef ik niet lang na te denken, om deze op te zeggen.

Drambuie

nevermind schreef:Als ik een verhoging van 30% voor mijn verzekering heb, dan hoef ik niet lang na te denken, om deze op te zeggen.
Ik ook niet!

De verzekering kan telefonisch of via een webformulier opgezegd worden.
Hierbij wordt doodleuk gezegd dat dit pas per de eerste van de volgende maand kan!
Ik heb dit niet geaccepteerd en ook een schriftelijke opzegging naar het hoofdkantoor van Aegon gestuurd met het verzoek tot restitutie van de reeds geïnde premie over januari 2013.

nevermind

Drambuie schreef:
nevermind schreef:Als ik een verhoging van 30% voor mijn verzekering heb, dan hoef ik niet lang na te denken, om deze op te zeggen.
Ik ook niet!

De verzekering kan telefonisch of via een webformulier opgezegd worden.
Hierbij wordt doodleuk gezegd dat dit pas per de eerste van de volgende maand kan!
Ik heb dit niet geaccepteerd en ook een schriftelijke opzegging naar het hoofdkantoor van Aegon gestuurd met het verzoek tot restitutie van de reeds geïnde premie over januari 2013.

Omdat je over de 4 weken bent, of waarom?

Dit is toch duidelijke taal?

Drambuie

nevermind schreef:Omdat je over de 4 weken bent, of waarom?
Mijn opzegging is binnen vier weken (zelfs als je rekent vanaf de (ante-)datering van hun brief).

Antwoord van de klantenservice op mijn "waarom?": "Het kan volgens ons niet eerder"

Vandaar mijn brief aan het hoofdkantoor van Aegon.
Ik wacht het voorlopig maar even af, mijn auto is al bij een andere verzekeraar in de verzekering.

nevermind

Drambuie schreef:
nevermind schreef:Omdat je over de 4 weken bent, of waarom?
Mijn opzegging is binnen vier weken (zelfs als je rekent vanaf de (ante-)datering van hun brief).

Antwoord van de klantenservice op mijn "waarom?": "Het kan volgens ons niet eerder"

Vandaar mijn brief aan het hoofdkantoor van Aegon.
Ik wacht het voorlopig maar even af, mijn auto is al bij een andere verzekeraar in de verzekering.
Onzin, ook zij moeten zich aan hun eigen regels (Artikel 9.2 )houden.
Houd maar voet bij stuk!

Drambuie

Vandaag bericht gekregen dat de verzekering toch per 1-1-2013 gestopt is i.v.m. "niet akkoord gaan met de premieverhoging" en dat evt. teveel betaalde premie teruggestort wordt.

Les voor mij: elke nieuwe polis/prolongatie uitpluizen op (verborgen) premieverhogingen.

(Mogelijke) les voor Aegon-/Kruidvatverzekeringen: transparanter en eerlijker communiceren en de klantenservice beter instrueren.

Gesloten