LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Op 1 november 2011 kwam ons Aegon Fundplan tot (schamele) uitkering. Onze hoop was gevestigd op enige genoegdoening door de compensatieregeling.
Tot onze grote ontsteltenis bleek Aegon echter niet in staat ons per 1 november 2011 een compensatievoorstel te presenteren. Ondanks herhaalde verzoeken heeft Aegon tot op heden, d.d. 1 juni 2012 ons dossier niet kunnen/willen afhandelen. De enige toezegging welke men heeft gedaan is dat Aegon zich zal inspannen om ons voor 1 juli 2012 (zijnde 8 maanden na einddatum) te informeren.
Een onthutsend slotakkoord van een even dramatisch dossier, waaruit eens te meer blijkt dat Aegon ernstig zijn zorgplicht en verantwoordelijkheid naar hun cliënten verzaakt. Dit in weerwil van de recente publicaties in de media waarbij Aegon zijn cliënten anders wil doen laten geloven.
Tot onze grote ontsteltenis bleek Aegon echter niet in staat ons per 1 november 2011 een compensatievoorstel te presenteren. Ondanks herhaalde verzoeken heeft Aegon tot op heden, d.d. 1 juni 2012 ons dossier niet kunnen/willen afhandelen. De enige toezegging welke men heeft gedaan is dat Aegon zich zal inspannen om ons voor 1 juli 2012 (zijnde 8 maanden na einddatum) te informeren.
Een onthutsend slotakkoord van een even dramatisch dossier, waaruit eens te meer blijkt dat Aegon ernstig zijn zorgplicht en verantwoordelijkheid naar hun cliënten verzaakt. Dit in weerwil van de recente publicaties in de media waarbij Aegon zijn cliënten anders wil doen laten geloven.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 jul 2012 17:03
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Ook ik begin het zat te worden iedere keer van Aegon brieven te krijgen dat de compensatieberekening i.v.m. de grote drukte nog een aantal maanden op zich kan laten wachten. Dit is al ruim 3 jaar zo. In april 2011 is mijn 20+/40+ fonds uitgekeerd maar de doorberekening is nog steeds niet voor elkaar. In januari 2012 werd mij beloofd dat ik het vóór juli 2012 binnen zou hebben want het lag al klaar op de stapel. Begin juli wederom gebeld en wederom lag het al op de stapel om verstuurd te worden. Mijn levensverzekering zou ook eind vorig jaar berekend zijn en is nu ook verschoven naar eind 2012. Hoelang kan Aegon de mensen nog aan het lijntje houden.
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
een nieuwe aflevering in het (vervolg)sprookje dat Aegon heet.
in weerwil van de schriftelijke toezegging van Aegon d.d. 8.2.2012 om de doorrekening van ons (per 1.112011 beëindigde) Fundplan uiterlijk 30 juni j.l.
af te ronden, hebben we tot op heden nog niets ontvangen.
Een klacht via de klantenservice van Aegon resulteerde in het (zoveelste) excuus en de melding dat de doorrekening nu 'IN DE LOOP VAN 2012' plaats zal vinden.
Zonder enige aarzeling of schaamte meldde de klantenservice dat de afhandeling langer op zich laat wachten aangezien er 1.3 miljoen polissen doorgerekend moeten worden.
Op de vraag of men zich realiseerde hoeveel financieel leed er achter deze hoeveelheid 'gedupeerden' schuil gaat heb ik geen reactie mogen ontvangen.
Het wordt hoog tijd dat RADAR de woekerpolis weer eens agendeert voor een van haar a.s. uitzendingen!!!
in weerwil van de schriftelijke toezegging van Aegon d.d. 8.2.2012 om de doorrekening van ons (per 1.112011 beëindigde) Fundplan uiterlijk 30 juni j.l.
af te ronden, hebben we tot op heden nog niets ontvangen.
Een klacht via de klantenservice van Aegon resulteerde in het (zoveelste) excuus en de melding dat de doorrekening nu 'IN DE LOOP VAN 2012' plaats zal vinden.
Zonder enige aarzeling of schaamte meldde de klantenservice dat de afhandeling langer op zich laat wachten aangezien er 1.3 miljoen polissen doorgerekend moeten worden.
Op de vraag of men zich realiseerde hoeveel financieel leed er achter deze hoeveelheid 'gedupeerden' schuil gaat heb ik geen reactie mogen ontvangen.
Het wordt hoog tijd dat RADAR de woekerpolis weer eens agendeert voor een van haar a.s. uitzendingen!!!
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
@Mchk,
circa 60% van de woekerpolisbezitters ontvangt in het geheel geen compensatie. circa 40% ontvangt een uitkeringkje uit de compensatiefooienpot.
Dus ik begrijp niet goed waar je nu zo reikhalzend op zit te wachten. Of geloof je zelf in sprookjes ?
circa 60% van de woekerpolisbezitters ontvangt in het geheel geen compensatie. circa 40% ontvangt een uitkeringkje uit de compensatiefooienpot.
Dus ik begrijp niet goed waar je nu zo reikhalzend op zit te wachten. Of geloof je zelf in sprookjes ?
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Uit je opmerking meen ik af te mogen leiden dat je de strekking van mijn bericht
niet hebt begrepen. Mijn ongenoegen heeft geen betrekking op de vraag of ik al dan niet in aanmerking kom voor compensatie, maar richt zich op de gemak waarmee Aegon zijn klanten blijft bestoken met valse verwachtingen en toezeggingen die niet waargemaakt worden.
niet hebt begrepen. Mijn ongenoegen heeft geen betrekking op de vraag of ik al dan niet in aanmerking kom voor compensatie, maar richt zich op de gemak waarmee Aegon zijn klanten blijft bestoken met valse verwachtingen en toezeggingen die niet waargemaakt worden.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10 apr 2011 08:51
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Ik zit met hetzelfde probleem. In 2009 een aankondiging van Aegon dat ik begin 2011 informatie over compensatie van te veel ingehouden 'kosten' (winst van Aegon én tussenpersoon) zou ontvangen.
Vele telefoontjes (naar call centers die je druipend van medeleven het bos insturen) en brieven later nog steeds geen informatie. Ook de in mei 2012 gecommuniceerde termijn van 'voor juli 2012' is inmiddels weer verstreken.
Inderdaad schrijft Aegon dat het gaat om 1,3 miljoen polissen. Even rekenen: als de gemiddelde compensatie 5.000 € is (in mijn geval moet het meer zijn), dan praten we over een verlies voor Aegon van 6,5 miljard!
Ik vermoed een bewuste vertragingstactiek. Aegon smeert het verlies over járen uit. Daarmee wordt verkomen dat het aandeel in één jaar keldert. Zouden de aandeelhouders weten hoe groot de schade is waar we over praten? De koers van het aandeel zou kelderen. Je zou toch zeggen dat b.v. de VEB hier bijzonder veel interesse in zou hebben.
In mijn geval is Aegon een beetje dom bezig. Hoe langer het duurt, hoe bozer ik word. Ik heb het geld dat Aegon op de polis heeft uitgekeerd gereserveerd voor een gang naar de rechter. In het onwaarschijnlijke geval dat mijn klacht bij KIFID te weinig oplevert.
Het probleem is echter dat je niet naar de KIFID kunt zonder uitspraak van Aegon. En in dat geval kan een rechter ook niet veel meer dan Aegon sommeren om binnen een bepaalde termijn met een uitspraak te komen.
Je kunt eigenlijk niets anders dan hopen dat de media hier aandacht aan (blijven) besteden. Want zonder media-exposure blijft Aegon nieuwe klanten trekken ('Eerlijk over later') en blijft het schofferen van bestaande klanten ongestraft.
Vele telefoontjes (naar call centers die je druipend van medeleven het bos insturen) en brieven later nog steeds geen informatie. Ook de in mei 2012 gecommuniceerde termijn van 'voor juli 2012' is inmiddels weer verstreken.
Inderdaad schrijft Aegon dat het gaat om 1,3 miljoen polissen. Even rekenen: als de gemiddelde compensatie 5.000 € is (in mijn geval moet het meer zijn), dan praten we over een verlies voor Aegon van 6,5 miljard!
Ik vermoed een bewuste vertragingstactiek. Aegon smeert het verlies over járen uit. Daarmee wordt verkomen dat het aandeel in één jaar keldert. Zouden de aandeelhouders weten hoe groot de schade is waar we over praten? De koers van het aandeel zou kelderen. Je zou toch zeggen dat b.v. de VEB hier bijzonder veel interesse in zou hebben.
In mijn geval is Aegon een beetje dom bezig. Hoe langer het duurt, hoe bozer ik word. Ik heb het geld dat Aegon op de polis heeft uitgekeerd gereserveerd voor een gang naar de rechter. In het onwaarschijnlijke geval dat mijn klacht bij KIFID te weinig oplevert.
Het probleem is echter dat je niet naar de KIFID kunt zonder uitspraak van Aegon. En in dat geval kan een rechter ook niet veel meer dan Aegon sommeren om binnen een bepaalde termijn met een uitspraak te komen.
Je kunt eigenlijk niets anders dan hopen dat de media hier aandacht aan (blijven) besteden. Want zonder media-exposure blijft Aegon nieuwe klanten trekken ('Eerlijk over later') en blijft het schofferen van bestaande klanten ongestraft.
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Schokkend om te vernemen dat AEGON ook voor jou een plaats in de toch al overvolle wachtkamer heeft gereserveerd. Bizar om te constateren dat AEGON er als de kippen bij is indien er staatssteun nodig is, dividend uitgekeerd kan worden dan wel bonussen worden toegekend, maar dat gedupeerde cliënten jaren moeten wachten op (enige mate van) genoegdoening.
Wellicht voor RADAR voldoende aanleiding om e.e.a. nog eens in de schijnwerpers te plaatsen.
Wellicht voor RADAR voldoende aanleiding om e.e.a. nog eens in de schijnwerpers te plaatsen.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Aegon is de grootste schurkenbende die er in nederland is. Niet alleen de vele woekerpolissen die ze hebben verkocht waar alleen een instituut beter van werd, maar ze hebben ook vele honderdduizenden mensen bedot, belogen en bedrogen met hun Legio Lease ellende en hun Koersplannenzooi.
Dit smerige bedrijf heeft half nederland bedrogen en nu incasseren ze de staatssteun om het vervolgens met bakken richting voetbalclub ajax te smijten
Aegon: hun slogan: EERLIJK OVER LATER
Gelooft U het?
Dit smerige bedrijf heeft half nederland bedrogen en nu incasseren ze de staatssteun om het vervolgens met bakken richting voetbalclub ajax te smijten
Aegon: hun slogan: EERLIJK OVER LATER
Gelooft U het?
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
@TonTon de Lange schreef: In mijn geval is Aegon een beetje dom bezig. Hoe langer het duurt, hoe bozer ik word. Ik heb het geld dat Aegon op de polis heeft uitgekeerd gereserveerd voor een gang naar de rechter. In het onwaarschijnlijke geval dat mijn klacht bij KIFID te weinig oplevert.
Het probleem is echter dat je niet naar de KIFID kunt zonder uitspraak van Aegon. En in dat geval kan een rechter ook niet veel meer dan Aegon sommeren om binnen een bepaalde termijn met een uitspraak te komen.
Je zit er een beetje naast.
1) Je hoeft niet te wachten tot St Juttemis op een uitspraak van Aegon. als de interne klachtenprocedure te lang duurt kan je gewoon een kifid-procedure starten. Te lang is: 6 weken geen antwoord. Of anders bij wel antwoord: dan hangt het af van redelijkheid/billijkheid van de reden van "langdurigheid" van Aegon.
2) Na opstarten van een procedure bij rechter, kan je niet meer naar het KiFiD. Andersom kan je na het inschakelen van het KiFiD, geen beter resultaat meer verwachten van de rechter. Waarschijnlijk wordt er inhoudelijk niet eens meer naar gekeken. UITZONDERING: Als de financiele diensverlener zich niet houdt aan de KiFiD-uitspraak, dan kan je deze uitspraak verder afdwingen via de rechter.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 jan 2013 20:47
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Hallo,
Ik had dus een safe rendement plan van Aegon (woekerpolis), er stond 13000,00 euro op.
Krijg uitbetaald 9000,00 met de mededeling dat ik nog meer van ze hoor over de kostenregeling van hun.
Nou, ik kreeg vandaag bericht dat de eindopbrengst hoger is dan de normopbrengst.
Dit betekent dat de kosten van deze beleggingsverzekering lager zijn geweest dan het afgesproken maximum.
Heb ik hier dan al die tijd voor gewerkt?
Door dit soort dingen vertrouw ik nu geen bank of verzekeraar meer, is dit raar?
Groeten Wim.
Ik had dus een safe rendement plan van Aegon (woekerpolis), er stond 13000,00 euro op.
Krijg uitbetaald 9000,00 met de mededeling dat ik nog meer van ze hoor over de kostenregeling van hun.
Nou, ik kreeg vandaag bericht dat de eindopbrengst hoger is dan de normopbrengst.
Dit betekent dat de kosten van deze beleggingsverzekering lager zijn geweest dan het afgesproken maximum.
Heb ik hier dan al die tijd voor gewerkt?
Door dit soort dingen vertrouw ik nu geen bank of verzekeraar meer, is dit raar?
Groeten Wim.
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Ik heb een gegarandeerd eindkapitaal. aegon wil nu mijn compensatie storten in mijn polis, het gegarandeerde eindkapitaal blijft hetzelfde, dus mijn compensatie ben ik gewoon kwijt.Of zie ik dit verkeerd?
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Ik neem aan dat je geen polis met een vast eindbedrag hebt, maar een beleggingspolis met een gegarandeerd minimunbedrag waarbij het eindbedrag ook hoger kan zijn? In het laatste geval ben je je geld niet kwijt, maar wordt het eindbedrag van je polis, vóór de garantie, hoger. Dus meer kans om meer uitgekeerd te krijgen dan je garantiebedrag en dus ben je dat geld niet kwijt.jos0211 schreef:Ik heb een gegarandeerd eindkapitaal. aegon wil nu mijn compensatie storten in mijn polis, het gegarandeerde eindkapitaal blijft hetzelfde, dus mijn compensatie ben ik gewoon kwijt.Of zie ik dit verkeerd?
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
even ter informatie; deelnemer aan aegon fundplan sedert 1991; looptijd tot november 2011.
eindkapitaal bleek substantieel lager dan de ingelegde termijnen en aegon meldde 8 maanden na einddatum dat er -in aanvulling op de schamele einduitkering- geen aanspraak bestond op compensatie in het kader van het woekerpolisakkoord. Schriftelijke mededeling werd niet toegelicht of onderbouwd met cijfers.
eindkapitaal bleek substantieel lager dan de ingelegde termijnen en aegon meldde 8 maanden na einddatum dat er -in aanvulling op de schamele einduitkering- geen aanspraak bestond op compensatie in het kader van het woekerpolisakkoord. Schriftelijke mededeling werd niet toegelicht of onderbouwd met cijfers.
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Zelfs nu, nadat ze 2,5 jaar hebben gerekend wat mijn vergoeding zou worden en na diverse aanmaningen daartoe, blijft Aegon een kleine kleuter. Ik heb na een brief, gedateerd op 27 december 2012, nog steeds niets ontvangen.Na een telefoontje -een week geleden - werd mij verteld dat er betalingsmoeilijkheden waren. Het kon nog wel 2 weken duren. Wie gelooft er in dat sprookje? Heel, heel kinderachtig.
Nooit maar dan ook nooit meer Aegon
Nooit maar dan ook nooit meer Aegon
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Heb ook een Aegon Fundplan.
Gestart 1993 en leg per maand €45,- in. per jaar dus €540,-
Voor de administratieve kosten werd afgehouden, kosten verzekeringsmaatschappij €174,17, kosten bemiddelaar €47,40 en aan- en verkoopkosten €7,68. Totaal gaat er van mijn ingelegde waarde €219,- af. Dat is zo'n 40 %.
Gedurende de 19 jaar dat deze loopt is er dus €4161,- aan administratieve kosten afgegaan!
Onlangs heb ik een compensatie gekregen van €7411,-. Hiermee ben ik in eerste instantie tevreden, zeker gezien de manier waarop Aegon en de andere maatschappijen de klanten behandelen. Je voelt je toch bedonderd!
Wat mij op dit moment echter bezighoud is de afspraak die voor de toekomst gemaakt is.
Er wordt gezegd "Vanaf 1 januari 2013 betaald u maximaal 1,25% per jaar over de gemiddelde belegde waarde".
Ik heb Aegon de vraag gesteld wat bedoeld word met de gemiddelde belegde waarde?
Krijg ik als antwoord:
"Hoe het gemiddelde van de belegde waarde wordt bepaald is op dit moment nog niet bekend. Dit zal in de loop van dit jaar duidelijk worden"
Dit kan toch niet waar zijn. Er wordt een afspraak gemaakt en de uitvoering is nog niet bekend?
Ik zie de bui al hangen, als dadelijk gesteld wordt dat mijn gemiddeld belegde waarde €20000,- euro is dan worden de (1,25%) kosten €250,-
En dit is dan meer dan de huidige 40% die voorheen van mijn inleg afgehaald werd aan kosten.
Hoezo hun leven beteren...het blijven boeven en ze komen er nog weg mee ook!
UPDATE 15 februari 2014:
Mijn vrees is waarheid geworden. Zojuist het jaaroverzicht van 2013 ontvangen. Nog steeds geen uitleg over de berekening van de "gemiddelde van de belegde waarde".
Ingehouden kosten zijn nu €237,62 tegen een inleg van €544,56, dus er gaat gewoon weer 43% van de inleg in rook op. Er zou een betere regeling komen? die is er inderdaad gekomen...voor de boeven van Aegon! Dat de regering zich hier zich eens druk over gaat maken in plaats van steeds met zichzelf te liggen spelen!
Gestart 1993 en leg per maand €45,- in. per jaar dus €540,-
Voor de administratieve kosten werd afgehouden, kosten verzekeringsmaatschappij €174,17, kosten bemiddelaar €47,40 en aan- en verkoopkosten €7,68. Totaal gaat er van mijn ingelegde waarde €219,- af. Dat is zo'n 40 %.
Gedurende de 19 jaar dat deze loopt is er dus €4161,- aan administratieve kosten afgegaan!
Onlangs heb ik een compensatie gekregen van €7411,-. Hiermee ben ik in eerste instantie tevreden, zeker gezien de manier waarop Aegon en de andere maatschappijen de klanten behandelen. Je voelt je toch bedonderd!
Wat mij op dit moment echter bezighoud is de afspraak die voor de toekomst gemaakt is.
Er wordt gezegd "Vanaf 1 januari 2013 betaald u maximaal 1,25% per jaar over de gemiddelde belegde waarde".
Ik heb Aegon de vraag gesteld wat bedoeld word met de gemiddelde belegde waarde?
Krijg ik als antwoord:
"Hoe het gemiddelde van de belegde waarde wordt bepaald is op dit moment nog niet bekend. Dit zal in de loop van dit jaar duidelijk worden"
Dit kan toch niet waar zijn. Er wordt een afspraak gemaakt en de uitvoering is nog niet bekend?
Ik zie de bui al hangen, als dadelijk gesteld wordt dat mijn gemiddeld belegde waarde €20000,- euro is dan worden de (1,25%) kosten €250,-
En dit is dan meer dan de huidige 40% die voorheen van mijn inleg afgehaald werd aan kosten.
Hoezo hun leven beteren...het blijven boeven en ze komen er nog weg mee ook!
UPDATE 15 februari 2014:
Mijn vrees is waarheid geworden. Zojuist het jaaroverzicht van 2013 ontvangen. Nog steeds geen uitleg over de berekening van de "gemiddelde van de belegde waarde".
Ingehouden kosten zijn nu €237,62 tegen een inleg van €544,56, dus er gaat gewoon weer 43% van de inleg in rook op. Er zou een betere regeling komen? die is er inderdaad gekomen...voor de boeven van Aegon! Dat de regering zich hier zich eens druk over gaat maken in plaats van steeds met zichzelf te liggen spelen!
Laatst gewijzigd door Roloyes op 15 feb 2014 00:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Het gros van de kosten hangt inderdaad af van de waarde van je polis en niet van hoeveel je inlegt. Als je polis 20.000 waard is, dan kan het dus inderdaad zijn dat je 250 per jaar moet betalen.
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Zie ook Maffiapraktijken?Roloyes schreef: (..) Hoezo hun leven beteren...het blijven boeven en ze komen er nog weg mee ook!
Re: sprookjes bestaan: AEGON en de Compensatieregeling
Zie ook Aegon traineert afwikkeling woekerpolis