LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichting/diefstal door Telfort
Re: Oplichting/diefstal door Telfort
Kleine update, de eindafrekening is tot op heden nog niet gekomen!!! Lekker hè ... het is duidelijk waar je als klant staat.
-
- verified
- Contacteer:
@danmarc,
- In deze situatie is de factuur opgemaakt voor 1 december 2012 tot 1 januari 2013.
- Het contract is stopgezet op 5 december 2012.
- Op de eindfactuur worden de kosten van 6 december 2012 tot 1 januari 2013 gecrediteerd / verrekend.
- Gezien de factuurperiode wordt eind januari 2013 de eindfactuur opgemaakt.
Ik hoop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, stel deze gerust.
Daphne
Het is erg jammer te lezen dat wij na een overeenkomst van 10 jaar op deze manier afscheid van elkaar moeten nemen. Het is ook vervelend dat er verwarring is ontstaan over de eindafrekening van het contract. Bij ons betaal je namelijk altijd 1 maand aan abonnementskosten vooruit.Reeds in Januari van dit jaar, 2012, had ik besloten mijn mobiele telefoon abonnement te beeindigen. Dat deed ik schriftelijk en zoals verwacht werd mijn aansluiting dan op netjes op 5 december 2012 uitgeschakeld. Natuurlijk verwacht je dan een eindafrekening. Maar nee ... niet dus. Wel volgt een rekening van 42,52 euro. Die, en let op, de periode beslaat van 1 December 2012 tot 1 Januari 2013. Mijn aansluiting wordt netjes op 5 december afgesloten, maar Telfort pikt nu 26 dagen. Want nadat ik ruim 15 minuten, aan een 10 cent per minuut lijn, met een medewerker van Telfort heb gesproken. Krijg ik doodleuk het antwoord dat het zo werkt. Je betaald dus even 26 dagen abonnement waarvoor klaarblijkelijk niets geleverd hoeft te worden. Hier wordt ik dus voor 26 dagen bestolen door de firma Telfort. Dan krijg ik ook nog te horen dat er nog een eindafrekening gaat plaats vinden.
- In deze situatie is de factuur opgemaakt voor 1 december 2012 tot 1 januari 2013.
- Op de eindfactuur worden de kosten van 6 december 2012 tot 1 januari 2013 gecrediteerd / verrekend.
Ik hoop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, stel deze gerust.
Daphne
Telfort webcare schreef:@danmarc,
Het is erg jammer te lezen dat wij na een overeenkomst van 10 jaar op deze manier afscheid van elkaar moeten nemen. Het is ook vervelend dat er verwarring is ontstaan over de eindafrekening van het contract. Bij ons betaal je namelijk altijd 1 maand aan abonnementskosten vooruit.
Daphne
Helaas is daarmee de stap naar Preventel mijnsinziens nog steeds volledig onjuist/onterecht. En vreemd dat een verrekening tot eind Januari 2013 moet duren terwijl het abonnement reeds op 5 december 2012 is afgelopen. De enig juiste weg die bewandeld had moeten lopen, naar mijn mening, bij een opzegging is direct een eindafrekening op te maken na afloop van 5 december in dit geval. Een bericht via Preventel was dus voorbarige. Dit gezegd hebbende, betekend het dus dat ik binnen alle redelijkheid nooit aangemeld had mogen worden bij Preventel. Dit had pas na de eindafrekening horen plaats te vinden. Indien er nog een bedrag open stond.
De werkelijkheid is dit geval. Ik heb nog geld tegoed van Telfort, maar wordt wel eventjes als wanbetaler aan gemeld! M.a.w. een trap na geven omdat ik mijn abonnement heb opgezegd. Tijdens het lopende contract is namelijk nimmer zo snel een melding aan Preventel gedaan. Een conclusie is dus vrij makkelijk lijkt mij.
5 december naar eind Januari 2013 om te wachten op de eindafrekening???? Kan ik Telfort ook aanmelden bij Preventel???
Vooruitbetalen impliceert dat er in die maand een dienst geleverd wordt. U geeft hier zelf aan dat Telfort geen recht heeft over de abonnementskosten over de periode van 6 december 2012 tot 1 januari 2013. U heeft dus slechts recht op 5/30ste van de abonnementskosten. Ik vind dit aangifte van diefstal waardig. Immers, Telfort haalt geld van een rekening af zonder daarvoor toestemming te hebben met doel om hier als heer en meester over te beschikken.Telfort webcare schreef:Bij ons betaal je namelijk altijd 1 maand aan abonnementskosten vooruit.
U kunt een aanmaning sturen en daarvoor 40 euro incassokosten inrekening brengen.danmarc schreef:5 december naar eind Januari 2013 om te wachten op de eindafrekening???? Kan ik Telfort ook aanmelden bij Preventel???
U kunt hierover een klacht bij de politie indienen. De politie is wettelijk verplicht om aangiftes op te nemen.danmarc schreef:Ben bij het politieburo geweest voor aangifte van diefstal. Hun antwoord, ze kunnen niets voor mij doen en nemen ook geen aangifte op!!!
Artikel 163 lid 5 Sv schreef:Tot het ontvangen van de aangiften bedoeld in de artikelen 160 en 161, zijn de opsporingsambtenaren, en tot het ontvangen van de aangiften bedoeld in artikel 162, de daarbij genoemde ambtenaren verplicht.
Nationale Ombudsman (Rapportnummer: 2005/0364) schreef:Het beginsel van fair play houdt voor bestuursorganen in dat zij burgers de mogelijkheid geven hun procedurele kansen te benutten. Dit beginsel is onder meer uitgewerkt in de artikelen 161 en 163 van het Wetboek van Strafvordering (Sv). Artikel 161 Sv geeft een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit de bevoegdheid daarvan aangifte te doen. In artikel 163 Sv is hierop aansluitend geregeld dat opsporingsambtenaren verplicht zijn om een aangifte van een strafbaar feit op te nemen. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.Twijfel bij de betrokken politieambtenaar over de vraag of al dan niet sprake is van een strafbaar feit mag er niet aan in de weg staan dat hij gevolg geeft aan zijn wettelijke plicht tot het opnemen van een aangifte. In het geval van dergelijke twijfel dient hij het over te laten aan de officier van justitie om ter zake een standpunt te bepalen en dat kenbaar te maken aan de persoon die aangifte deed. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.
reactie van Telfort webcare. Rond 12 Januari 2013 krijgt u 36 eurootjes terug gestort gevolgt door de standaard zin : 10 dagen na het betalen van uw rekening wordt u afgemeldt bij Preventel. Niet te vergeten excuses voor het ongemak. Zo makkelijk is het!!! U wordt bedankt Telfort.
Er wordt geen woord gerept over het feit dat ze de melding bij Preventel helemaal hadden mogen doen. Ik had immers geld van hen tegoed! Mooi hè die telecom jongens. Van mij mag de crisis flink bij ze inslaan. Ik ben in ieder geval van een 6.000 - 8.000 euro gebruik per jaar ... terug naar een enkel tientje per maand. Over mijn rug zullen ze niet meer rijk worden! Ik ga mijn geld wel ergens anders besteden.
Er wordt geen woord gerept over het feit dat ze de melding bij Preventel helemaal hadden mogen doen. Ik had immers geld van hen tegoed! Mooi hè die telecom jongens. Van mij mag de crisis flink bij ze inslaan. Ik ben in ieder geval van een 6.000 - 8.000 euro gebruik per jaar ... terug naar een enkel tientje per maand. Over mijn rug zullen ze niet meer rijk worden! Ik ga mijn geld wel ergens anders besteden.
Bedankt ... de volgende keer ga ik met deze tekst in de hand naar het politieburo. Voor nu ... laat ik het erbij. Mijn geld komt eraan ... ik blijf wel weg bij Telfort! Uiteindelijk scheelt ze dat meer geld als dat me nu hebben lopen vervelen!alfatrion schreef:U kunt hierover een klacht bij de politie indienen. De politie is wettelijk verplicht om aangiftes op te nemen.danmarc schreef:Ben bij het politieburo geweest voor aangifte van diefstal. Hun antwoord, ze kunnen niets voor mij doen en nemen ook geen aangifte op!!!
Artikel 163 lid 5 Sv schreef:Tot het ontvangen van de aangiften bedoeld in de artikelen 160 en 161, zijn de opsporingsambtenaren, en tot het ontvangen van de aangiften bedoeld in artikel 162, de daarbij genoemde ambtenaren verplicht.Nationale Ombudsman (Rapportnummer: 2005/0364) schreef:Het beginsel van fair play houdt voor bestuursorganen in dat zij burgers de mogelijkheid geven hun procedurele kansen te benutten. Dit beginsel is onder meer uitgewerkt in de artikelen 161 en 163 van het Wetboek van Strafvordering (Sv). Artikel 161 Sv geeft een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit de bevoegdheid daarvan aangifte te doen. In artikel 163 Sv is hierop aansluitend geregeld dat opsporingsambtenaren verplicht zijn om een aangifte van een strafbaar feit op te nemen. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.Twijfel bij de betrokken politieambtenaar over de vraag of al dan niet sprake is van een strafbaar feit mag er niet aan in de weg staan dat hij gevolg geeft aan zijn wettelijke plicht tot het opnemen van een aangifte. In het geval van dergelijke twijfel dient hij het over te laten aan de officier van justitie om ter zake een standpunt te bepalen en dat kenbaar te maken aan de persoon die aangifte deed. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.
-
Kortom een hoop stampij voor niets, zoals ik in mijn eerste posting al aangegeven heb.
Telfort is zeer voorbarig met het aanmelden bij Preventel.
Maar aangifte willen doen van diefstal/oplichting voordat de eindafrekening is ontvangen , is net zulke onzin. De politie heeft wel wat beters te doen dan hier haar tijd mee te verknoeien.
Telfort is zeer voorbarig met het aanmelden bij Preventel.
Maar aangifte willen doen van diefstal/oplichting voordat de eindafrekening is ontvangen , is net zulke onzin. De politie heeft wel wat beters te doen dan hier haar tijd mee te verknoeien.