LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

bkr

Ongelezen bericht door rust »

dexia heeft mij aangemeld bij het bkr.

ik kon mijn doorlopend krediet niet oversluiten vanwege die bkr notering.

wie weet wat de mogelijkheden zijn om de notering ongedaan te maken.

mijn advocaat heeft dexia wel aansprakelijk gesteld voor de bkr gevolgen.

wie gooit de eerste steen bij bruneel/dexia naar binnen?

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Hoe aangemeld? Ik bedoel, in hoeverre heeft Dexia je aangemeld. Registratie van krediet? A notering of A2 notering?

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: bkr

Ongelezen bericht door rust »

betalingsachterstand van meer dan 3 maanden.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Zoek op Fa en je weet veel meer :!:

Willy
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2003 16:49

Re: bkr

Ongelezen bericht door Willy »

Wanneer je produckten van de Dexia heb zijn deze aangemeld bij bkr ik heb dit ook nooit geweten en kwam er pas achter toen ik een nieuwe lening af moestsluiten om mijn restschuld te betalen. Ik heb uiteindelijk mijn nieuwe lening kunnen afsluiten als ik bij de overdracht van de lening bij de notaris gelijk het geleende geld overboekte naar Dexia zodat de schuld bij BKR werd ingelost. misschien een idee voor jouw
Willy

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: bkr

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ja dan sta je met een a-codering gemeld bij het BKR en dat levert problemen op bij het kunnen krijgen van een lening.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik heb uiteindelijk mijn nieuwe lening kunnen afsluiten als ik bij de overdracht van de lening bij de notaris gelijk het geleende geld overboekte naar Dexia zodat de schuld bij BKR werd ingelost. misschien een idee voor jouw
Mee opppassen heb hier ergen op het forum gelezen dat na inlossen schulden en kredieten (wo dexia) geldverstrekker alsnog weigerde. eerst zeker weten! dan pas betalen. mee oppassen. be alert!
geldt alleen als dexia daadwerkelijk afmeldt, vooraf onderzoeken!
o zie net dat jij last hebt van aegon, je weet ook hoe het werkt bij bkr rust, daar ben je lang genoeg voor op dit forum :wink:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: bkr

Ongelezen bericht door Pieter »

Rust,

Stuur ons de naam en de reden van de bank/instelling die geweigerd heeft jouw doorlopend krediet over te sluiten.

Banken die ondanks het vernietigende AFM rapport teveel waarde hechten aan de vaak ten onrechte BKR notering gedaan door Dexia, Aegon, Fortis, Defam, Levob en andere zijn geen haar beter als de eerder genoemde banken.

Deze banken hebben geen oog voor hun klanten. en laten haar klanten in de kou staan wanneer het hun uitkomt.

De banken hebben het BKR, wij als consumenten hebben een website waar misstanden en andere onfrisse praktijken van banken openbaar gemaakt wordt.

Mvg Pieter

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: bkr

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Jij hebt een kontrakt voor een DK als je dat keurig afbetaalt per maand dan heeft een kontrakt of welke codering geen enkele invloed .

Dus kunnen ze jouw DK niet blokkeren tenzij je niet op tijd aan je verplichtingen voldoet. Dan wel dus met een notering wat voor 1 dan ook het zij dexia of een postorderbedrijf blijf aan je betalingsverplichtingen voldoen.

Al heb je 10 DK's het is en blijft een contract dat ze je in de gaten houden is logisch wat zou je zelf doen als kredietbeoordelaar.

Je kunt geen fouten maken dus als jouw krediet van een DK ingetrokken wordt , is het door te late betaling. Niets meer en niets minder.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: bkr

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste C Lindenboom,

Er komen bij ons steeds meer klachten binnen van leden waarvan o.a. hun DK opname ruimte geblokkeerd wordt ivm met de BKR notering die Dexia, Aegon, Fortis e.a onterecht hebben geplaatst.

Dit ondanks dat deze leden zich netjes aan hun betalingsverplichting houden wat het DK betreft. Men geeft als reden op. "Om u niet verder in problemen te brengen hebben wij uw opname ruimte geblokeerd". Dit is zeer vreemd te noemen omdat men een vast maandbedrag betaald en blijft betalen aan aflossing en rente over het DK.

Mvg Pieter

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: bkr

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Nou dan is dat een onrechtmatige daad. Dus blijkt maar weer dat je als klant geen kant opkunt en ook hiervoor weer een advocaat nodig hebt.

Pieter wat voor een land is dit!!!!! Misschien beschermen ze jonge mensen wel tegen zichzelf. Die rijden vaak in een autocabriolet op de pof.

Nederland gaat door met voetballen.

Groet Pieter van een fan.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Pieter,
formeel heeft bv. dexia natuurlijk het recht betalingsachterstanden te registreren bij BKR, hoe vervelend ook is dat wel de consequentie van het stoppen met betalen van je maandtermijnen. Zolang er geen uitspraak van de rechter is dat contracten ( maakt even niet uit op welke grond) al dan niet terecht vernietigd zijn, is dit een probleem. Mocht je uiteindelijk een lening willen om alsnog je restschuld te betalen dan is het helaas pindakaas. Je bent wanbetaler, tot anders bewezen punt uit. Als Rust meer dan drie maanden betalingsachterstand heeft, dan is dit de regel. Het is niet anders.
Opnameruimte beknotten bij bestaande kredieten/contracten is natuurlijk van de zotte. (denk ik, maar niets is nog zeker).

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Ben ik met u eens pipa.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Nou dat is fijn Meander, dan kan ik het met een gerust hart aan je overlaten hier!

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Och sinds ik het licht gezien heb wel :D

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik hoop dat je het aan kunt houden :idea: :roll:
en dat het niet te snel weer uitgaat.

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Ik ben niet de slimste maar kan niet tegen het feit dat het licht uitgaat.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Met een schoon geweten durf je Dexia aan te kijken en te trotseren, durf je in de spiegel te kijken en hoef je ook niet bang te zijn in het donker. Wél 'bang' zijn voor A coderingen bij BKR als je zomaar stopt met betalen.

Finito
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:50

Re: bkr

Ongelezen bericht door Finito »

Pipa je bent er al eerder op gewezen dit is geen chatbox :!:

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Klopt niet zo maar stoppen met betalen, weet wat je doet.. Klopt Pipa eerst denken wat je situatie is en dan een beslissing nemen.

Gesloten