| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio wil een extra maand
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Re: Oxxio wil een extra maand
Beste Monkeyboots32,
We hebben uw bericht inmiddels ook via een ander kanaal ontvangen. Graag leggen wij uit wat er precies aan de hand is.
Uw overeenkomsten met Oxxio zijn per 28 november 2012 door een andere leverancier overgenomen. In uw geval werden uw voorschotbedragen aan het eind van de maand, voor de aankomende maand, gefactureerd.
Op 4 december 2012 hebben we deze bedragen voor het eerst van uw rekening proberen af te schrijven. Op 10 december 2012 hebben we de melding van uw bank ontvangen dat een afschrijving niet mogelijk was en zijn de bedragen teruggeboekt.
Vervolgens zijn op 18 december 2012 uw eindafrekeningen opgemaakt. Zoals Tufima al vermoedde, zijn op uw eindafrekeningen, de ter discussie gestelde voorschotbedragen voor de maand december 2012 meegenomen alszijnde betaald.
Op 28 december 2012 heeft Oxxio uw eindafrekeningen en de onbetaalde voorschotbedragen nogmaals willen incasseren. Op 31 december 2012 zijn deze bedragen door u zelf teruggeboekt.
Aangezien de voorschotbedragen voor de maand december 2012 op uw eindafrekening mee zijn genomen alszijnde betaald, dient u deze bedragen samen met het nog te betalen bedrag van uw eindafrekening, aan Oxxio te voldoen.
Uiteraard kunnen we de voorschotbedragen voor de maand december 2012 laten vervallen. Uw eindafrekeningen zullen dan met het zelfde bedrag worden verhoogd.
We zullen vandaag contact met u opnemen om samen tot een oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
We hebben uw bericht inmiddels ook via een ander kanaal ontvangen. Graag leggen wij uit wat er precies aan de hand is.
Uw overeenkomsten met Oxxio zijn per 28 november 2012 door een andere leverancier overgenomen. In uw geval werden uw voorschotbedragen aan het eind van de maand, voor de aankomende maand, gefactureerd.
Op 4 december 2012 hebben we deze bedragen voor het eerst van uw rekening proberen af te schrijven. Op 10 december 2012 hebben we de melding van uw bank ontvangen dat een afschrijving niet mogelijk was en zijn de bedragen teruggeboekt.
Vervolgens zijn op 18 december 2012 uw eindafrekeningen opgemaakt. Zoals Tufima al vermoedde, zijn op uw eindafrekeningen, de ter discussie gestelde voorschotbedragen voor de maand december 2012 meegenomen alszijnde betaald.
Op 28 december 2012 heeft Oxxio uw eindafrekeningen en de onbetaalde voorschotbedragen nogmaals willen incasseren. Op 31 december 2012 zijn deze bedragen door u zelf teruggeboekt.
Aangezien de voorschotbedragen voor de maand december 2012 op uw eindafrekening mee zijn genomen alszijnde betaald, dient u deze bedragen samen met het nog te betalen bedrag van uw eindafrekening, aan Oxxio te voldoen.
Uiteraard kunnen we de voorschotbedragen voor de maand december 2012 laten vervallen. Uw eindafrekeningen zullen dan met het zelfde bedrag worden verhoogd.
We zullen vandaag contact met u opnemen om samen tot een oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Ik heb mijn eindafrekening al betaald
TS, wat heb je betaald ?
TS, wat heb je betaald ?
Wat Tufima en ik al dachten klopt dus.
Ts heeft de termijn van December gestorneerd, maar op de eindafrekening stond ie al als betaald.
@Jolijn, waarom vraag je wat ts betaald heeft op de eindafrekening?
Ts heeft de termijn van December gestorneerd, maar op de eindafrekening stond ie al als betaald.
@Jolijn, waarom vraag je wat ts betaald heeft op de eindafrekening?
Ben benieuwd naar de reactie van TS.
Als de kwestie nu ook voor TS opgehelderd is horen wij dat graag zodat het draadje kan worden gesloten....
Als de kwestie nu ook voor TS opgehelderd is horen wij dat graag zodat het draadje kan worden gesloten....
Omdat TS schrijft dat ze de eindafrekening heeft betaald?
-
Monkeyboots32
Ik heb de eindafrekening betaald ja. Dit was een behoorlijk bedrag (in totaal over de 200 euro). Maar wat zij zeggen klopt niet. Mijn eindafrekening loopt van 2 december 2011 to 11-10-2012. Dus waar zij het vandaan halen dat december bij is verrekend is mij een vraag...
-
Monkeyboots32
En tuurlijk heb ik die voorschotten gestorneerd. Waarom zou ik voor iets betalen wat ik niet krijg. Ik ga toch ook niet naar de AH om daar voor een brood te betalen zonder het mee te nemen en dan vervolgens naar de Jumbo te gaan om daar wederom voor een brood te betalen en daar de brood mee te nemen.
Ik moet voor iets betalen wat ik niet krijg. Dat weiger ik.
Daarnaast ALS zij de fout maken om meer te verrekenen dan de bedoeling dan is dat niet mijn verantwoordelijkheid maar die van het bedrijf.
Ik moet voor iets betalen wat ik niet krijg. Dat weiger ik.
Daarnaast ALS zij de fout maken om meer te verrekenen dan de bedoeling dan is dat niet mijn verantwoordelijkheid maar die van het bedrijf.
-
Monkeyboots32
de brood?? HET brood natuurlijk, lol
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste Monkeyboots32,
U heeft uw jaarafrekeningen wel betaald. Uw jaarafrekeningen liepen, zoals u al aangeeft, tot en met 11 oktober 2012.
U bent per 28 november 2012 overgestapt naar een andere leverancier. Deze laatste periode is nog niet door u voldaan. Op de eindafrekeningen over deze laatste periode, zijn de voorschotbedragen van december 2012 meegenomen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
U heeft uw jaarafrekeningen wel betaald. Uw jaarafrekeningen liepen, zoals u al aangeeft, tot en met 11 oktober 2012.
U bent per 28 november 2012 overgestapt naar een andere leverancier. Deze laatste periode is nog niet door u voldaan. Op de eindafrekeningen over deze laatste periode, zijn de voorschotbedragen van december 2012 meegenomen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
-
Monkeyboots32
Sorry maar dat is niet waar. Op 06-11-2012 is de voorschot betaald van November (nieuwe voorschotsbedrag)
Oxxio heeft gewoon gelijk in deze. Jammer dat Monkeyboots dat weigert te snappen.
Ben ook ff de draad kwijt.
-
Monkeyboots32
En waarom hebben ze dan "gewoon" gelijk.
Weet je zeker dat dit niet het voorschot van Oktober was?Monkeyboots32 schreef:Sorry maar dat is niet waar. Op 06-11-2012 is de voorschot betaald van November (nieuwe voorschotsbedrag)
-
Monkeyboots32
Nope, staat er letterlijk bij: Voorschot November
Ik snap het dan ook niet. Maar moet zeggen dat ik vorig jaar ook zoiets had met EnergieDirect. Na 10x tekst en uitleg snapte ik het nog niet en heb ik maar betaald 
Ok, dat is onhandig van Oxxio maar voor het bedrag dat u moet betalen maakt het niet uit. Immers Oxxio is er bij het opmaken van de eindafrekening vanuit gegaan dat dit bedrag betaald is en heeft dit bedrag dus in mindering gebracht op het te betalen bedrag van deze afrekening die loopt tot 28 november.Monkeyboots32 schreef:Nope, staat er letterlijk bij: Voorschot November
Als u nu dat voorschot niet voldoet is dat op zich prima maar dan wordt wel daardoor uw eindafrekening hoger. Linksom of rechtsom, dat bedrag zult u moeten betalen.
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste Monkeyboots32,
We hebben een aantal keren geprobeerd u te bellen, helaas zonder succes.
Misschien brengt dit opheldering:
06-11-2012: jaarafrekening stroom; betaald op: 13-11-2012
13-11-2012: jaarafrekening gas; betaald op: 20-11-2012
01-12-2012: voorschot stroom december 2012; betaald op 04-12-2012; gestorneerd op 10-12-2012
01-12-2012: voorschot gas december 2012; betaald op 04-12-2012; gestorneerd op 10-12-2012
18-12-2012: eindafrekening stroom; tegoed verrekend met voorschot stroom december 2012
18-12-2012: eindafrekening gas; betaald op 28-12-2012; gestorneerd op 31-12-2012
28-12-2012: herincasso restant voorschot stroom; gestorneerd op 31-12-2012
28-12-2012: herincasso voorschot gas; gestorneerd op 31-12-2012.
Openstaande bedragen: eindafrekening gas; restant voorschot stroom; voorschot gas.
Uw voorschotbedragen die voor de maand december nog in rekening zijn gebracht, zijn meegenomen op uw eindafrekeningen. Als we de voorschotbedragen voor december 2012 laten vervallen, dan worden de eindafrekeningen automatisch verhoogd.
Als u wenst, kan ik het een en ander alsnog telefonisch toelichten. Wilt u dan zo vriendelijk zijn om een geschikt tijdstip te e-mailen? U kunt reageren op de eerder door mij verzonden e-mail.
Met vriendelijke groet,
Michaël
We hebben een aantal keren geprobeerd u te bellen, helaas zonder succes.
Misschien brengt dit opheldering:
06-11-2012: jaarafrekening stroom; betaald op: 13-11-2012
13-11-2012: jaarafrekening gas; betaald op: 20-11-2012
01-12-2012: voorschot stroom december 2012; betaald op 04-12-2012; gestorneerd op 10-12-2012
01-12-2012: voorschot gas december 2012; betaald op 04-12-2012; gestorneerd op 10-12-2012
18-12-2012: eindafrekening stroom; tegoed verrekend met voorschot stroom december 2012
18-12-2012: eindafrekening gas; betaald op 28-12-2012; gestorneerd op 31-12-2012
28-12-2012: herincasso restant voorschot stroom; gestorneerd op 31-12-2012
28-12-2012: herincasso voorschot gas; gestorneerd op 31-12-2012.
Openstaande bedragen: eindafrekening gas; restant voorschot stroom; voorschot gas.
Uw voorschotbedragen die voor de maand december nog in rekening zijn gebracht, zijn meegenomen op uw eindafrekeningen. Als we de voorschotbedragen voor december 2012 laten vervallen, dan worden de eindafrekeningen automatisch verhoogd.
Als u wenst, kan ik het een en ander alsnog telefonisch toelichten. Wilt u dan zo vriendelijk zijn om een geschikt tijdstip te e-mailen? U kunt reageren op de eerder door mij verzonden e-mail.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Ik heb het idee dat TS het nu in zijn voordeel probeert uit te leggen.
Na de jaarafrekening is de levering van stroom en gas doorgelopen totdat TS op 28 november 2012 is overgestapt. Over deze periode moet derhalve gewoon betaald worden, maar TS blijft alles storneren.
Misschien zijn de onschrijvingen verwarrend voor TS.
Na de jaarafrekening is de levering van stroom en gas doorgelopen totdat TS op 28 november 2012 is overgestapt. Over deze periode moet derhalve gewoon betaald worden, maar TS blijft alles storneren.
Misschien zijn de onschrijvingen verwarrend voor TS.
-
Monkeyboots32
@Sjef. Sorry maar ik heb toch betaald voor de eindafrekening?? Het is niet zo dat ik geld heb terug gekregen. Het is nogal krom wat je nu zegt: Ik heb t/m december betaald (eindafrekening), maar dat zou november moeten zijn, dus moet ik de maand december het voorschot ook moeten betalen?? Dan zouden zij mij toch moeten terug betalen??
@Oxxio Het spijt me maar ik heb alles betaald wat ik moet betalen. Wat je daar neerzet (dat lijstje) klopt niet, voorschot november moet er ook bij. En je kan me wel bellen, maar net zoals jij moet ik ook gewoon werken, en aangezien ik een telefoon baan heb kan ik niet altijd opnemen. Daarbij wil ik dit liever niet telefonisch bespreken maar per mail (ik wil alles op schrift hebben) of hier, mag ook.
@Oxxio Het spijt me maar ik heb alles betaald wat ik moet betalen. Wat je daar neerzet (dat lijstje) klopt niet, voorschot november moet er ook bij. En je kan me wel bellen, maar net zoals jij moet ik ook gewoon werken, en aangezien ik een telefoon baan heb kan ik niet altijd opnemen. Daarbij wil ik dit liever niet telefonisch bespreken maar per mail (ik wil alles op schrift hebben) of hier, mag ook.