| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijzigen tegenrekening bij spaarbank sns/asn
-
student538
Wijzigen tegenrekening bij spaarbank sns/asn
Wanneer je tegenrekening wilt aanpassen bij de ASN of SNS dan moet je wijziging opsturen inclusief kopie van je ID kaart. Nu heb ik per e-mail de benodigdheden opgestuurd. Alleen de banken gaan hiermee niet akkoord. Zij willen het beslist per post ontvangen. Dit terwijl een kopie via de fax of e-mail ook rechtsgeldig is. Verder heb ik een overboeking gedaan vanaf het nieuwe bankrekeningnummer naar de spaarrekening. Het geld bedrag is aangekomen met mijn eigen ten naam stelling. Maar zelfs dat vind de bank niet vertrouwd en denkt dat er dan alsnog fraude gepleegd kan worden. Dat zou in theorie kunnen op het moment dat iemand dezelfde voorletter en achternaam heeft als mij. Maar ik heb hun ook wijziging gestuurd met mijn handtekening er op. Dat vind de bank niet voldoende en wil naast het nieuwe bankrekening nummer ook nog eens kopie van bank afschrift hebben, welke ook via de e-mail opgestuurd is.
Het wordt op die manier wel klantonvriendelijk vind ik. Dus zit er niets anders op om nogmaals de bankafschriften uit te printen kopie van ID kaart en het formulier van de bank in te vullen.
Het wordt op die manier wel klantonvriendelijk vind ik. Dus zit er niets anders op om nogmaals de bankafschriften uit te printen kopie van ID kaart en het formulier van de bank in te vullen.
Re: Wijzigen tegenrekening bij spaarbank sns/asn
Ga naar de bank, laat je ID zien, en geef een nieuwe tegenrekening op, je bent, en zoals wij hier van het gezeur af. 
-
SNS Bank Webcare
- verified
- Contacteer:
Beste student538,
Het klopt dat je uit veiligheidsredenen je tegenrekening alleen kunt wijzigen als je het wijzigingsformulier opstuurt per post samen met een kopie identiteitsbewijs. Dit lijkt heel omslachtig maar is wel bedoeld ter bescherming van klantgegevens.
Zoals Nevermind aangeeft mag je ook altijd langs een SNS Winkel gaan om het daar ter plaatse te regelen.
Met vriendelijke groet,
Wilma
Het klopt dat je uit veiligheidsredenen je tegenrekening alleen kunt wijzigen als je het wijzigingsformulier opstuurt per post samen met een kopie identiteitsbewijs. Dit lijkt heel omslachtig maar is wel bedoeld ter bescherming van klantgegevens.
Zoals Nevermind aangeeft mag je ook altijd langs een SNS Winkel gaan om het daar ter plaatse te regelen.
Met vriendelijke groet,
Wilma
-
student538
Bedankt voor je tip.. Ik ben er niet zo van om mijn ID kaart zo via de post te gaan versturen.nevermind schreef:Ga naar de bank, laat je ID zien, en geef een nieuwe tegenrekening op, je bent, en zoals wij hier van het gezeur af.
student538 schreef:Bedankt voor je tip.. Ik ben er niet zo van om mijn ID kaart zo via de post te gaan versturen.nevermind schreef:Ga naar de bank, laat je ID zien, en geef een nieuwe tegenrekening op, je bent, en zoals wij hier van het gezeur af.
Je moet jouw ID helemaal niet opsturen, alleen een kopie ervan.
De tip , om naar een bank te gaan, kan je zelf niet bedenken.
Ben wel even benieuwd, die nieuwe tegenrekening, is dat een rekening wel/niet bij sns-asn bank?
Om eerlijk te zijn vind ik dat als u alle bescheiden ingevuld en ondertekend via email of fax stuurt, dit feitelijk voldoende zou moeten zijn. Zeker als u nog een storting van uw nieuwe tegenrekening hebt gedaan, zoals u aangeeft.
Als je een spaarrekening afsluit, kan dat ook gewoon via internet en volstaat een overboeking van het tegenrekeningnr naar de spaarrekening vergezeld van digitaal opsturen kopie id immers ook.
Kortom, ik begrijp uw onbegrip in deze volkomen.
Om eerlijk te zijn vind ik dat als u alle bescheiden ingevuld en ondertekend via email of fax stuurt, dit feitelijk voldoende zou moeten zijn. Zeker als u nog een storting van uw nieuwe tegenrekening hebt gedaan, zoals u aangeeft.
Als je een spaarrekening afsluit, kan dat ook gewoon via internet en volstaat een overboeking van het tegenrekeningnr naar de spaarrekening vergezeld van digitaal opsturen kopie id immers ook.
Het verschil is natuurlijk dat er bij het afsluiten van een rekening nog geen geld opstaat. Fraude op dit punt levert dus ook niet zo veel op. Bij een lopende spaarrekening met veel geld erop de tegenrekening veranderen zodat een fraudeur geld kan wegsluizen is meteen kassa. Het lijkt me dan ook vrij logisch dat de regeltjes op dat punt wat strenger zijn.Shine schreef: Als je een spaarrekening afsluit, kan dat ook gewoon via internet en volstaat een overboeking van het tegenrekeningnr naar de spaarrekening vergezeld van digitaal opsturen kopie id immers ook.
-
student538
In reactie op dat ik zelf heb kunnen bedenken om het in te leveren bij een SNS winkel: Ik ging ten onrechte vanuit dat je daar weinig bankzaken kunt gaan regelen. Toen ik een spaar rekening aldaar wilde gaan openen moest diegene van de SNS winkel het gewoon via internet invullen en opsturen. Ik dacht dat zij gelijk jouw gegevens direct gingen verwerken maar dat is niet zo. SNS blijft dan grotendeels een internet bank. Zaken kun je wel deels regelen via zo een winkel maar niet alles volgens mij.
-
student538
Alsnog de boel maar via de post verzonden. De SNS bank heeft gelijk na binnenkomst van de post de wijziging doorgevoerd, dus super snel.
Dat hadden zij toch geëist, waarom heb je dan tegengestribbeld.student538 schreef:Alsnog de boel maar via de post verzonden. De SNS bank heeft gelijk na binnenkomst van de post de wijziging doorgevoerd, dus super snel.
Heb je ook jou BSN nummer in de kopie van de ID onleesbaar genaakt?
-
student538
Nee BSN niet onleesbaar gemaakt. Dit heb ik wel begrepen van Kassa dat je dat mag doen. Maar goed eind goed al goed.