LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso- nog snel even mensen bang maken????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Liz »

Vandaag na maanden van stilte ineens bericht van incassobureau.
Of we even wilden betalen, dit terwijl we nog in een briefwisseling zitten.

Hebben nu ineens meer mensen een incassobureau op hun dak, is dit een kwestie van zo snel mogelijk, zo veel mogelijk mensen nog even onder druk zetten, om nog even wat geld binnen te slepen??

Wat denken ze wel!
:evil:

Liz

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Die reactie moeten we van allemaal hebben. NIET betalen.
Ben je Eegaleaser?

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Liz »

Yep.
Ben eegaleaser.
Contracten waren in augustus afgelopen.
Gelijk aanmaningen en telefoontjes gehad.
Heb aangegeven dat ik niet geintimideerd wenste te worden.

Ben druk bezig met brieven schrijven.

Ik ben van mening dat betalen geen optie is.

Je gaat ze toch niet belonen voor hun wangedrag, we zijn toch voorgelogen. :twisted:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Waarom sluit je je niet aan bij Pay-back Eegaleasers, die gezamenlijk een advocaat willen inhuren?
Of kom jij in aanmerking voor toevoeging?

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door JL »

Liz heeft zelf destijds geprobeerd een club op te richten, hé Liz !! Volgens mij heeft ze al lang en breed een advocaat in Zwolle Van Dijk en nog wat :wink:

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Hans2 »

Dexia bank Nederland
Postbus 808
1000 AV Amsterdam

Plaats, datum

Uw referentie: xxxxxxxxx

BETREFT:
Eindafrekeningen na beëindiging van vernietigde overeenkomsten.
Deze zijn gedateerd d.d. datum
Product;Overeenkomstnummer: xxxxxxx
Product;Overeenkomstnummer: xxxxxxx

Uw brieven van: datum

Geachte heer / mevrouw,

Hierbij reageer ik op de uw telefonische aanmaning/uw schrijven/ enz./ d.d. datum.

Na het toezenden van de keuzeformulieren op datum heb ik u een aangetekende brief gestuurd /(bijv. een eenconceptbrief)(zie bijlage d.d.datum)
Tot op heden heeft u op deze brief nog niet concluderend inhoudelijk gereageerd.

Hierbij deel u nogmaals mede dat door vernietiging van bovengenoemde huurkoopovereenkomsten, er geen sprake kan zijn van een “restschuld”, maar dat de vernietiging een “vordering” van mijn man/vrouw op uw bank het wettelijke gevolg is. Ik deel u dan ook mede niet over te gaan tot de betaling van genoemde restschuld

Mijn vrouw/man, naam, heeft u, middels een aangetekende brief eerder verzocht de onverschuldigde door mij aan u overgemaakte bedragen te retourneren. Ik verzoek u op korte termijn deze vordering ter grote van €xxxxxx(rentebetaling overeenkomst xxxxxxx)+ € xxxxxxx(rentebetaling overeenkomst xxxxxxxxx)+ € xxxxxx( kosten aangetekende brieven d.d.data……….)in totaal € xxxxxxxx over te maken op rekening nr xxxxxxxx t.n.v. naam echtgeno(o)t(e).(ondertussen is er een nieuwe herziene vordering ontstaan)

Indien Dexiabank zich niet wenst te schikken in de door mijn echtgeno(o)t(e) rechtmatig ingeroepen vernietiging, en de bank de afweging maakt, ondanks de nu al aanwezige jurisprudentie, alsnog een verdere juridische procedure op gang te zetten, dan zullen verder stappen van mijn advocaat, pas weer op gang gezet worden na een dagvaarding van de bank.
Ik maak u er op attent dat tegelijk in reconventie de dan door mij te maken en gemaakte advocaatkosten zullen worden verhaald op uw bank.

In de overtuiging u voldoende en juist geïnformeerd te hebben,

Hoogachtend,




Bijlage: Kopie aangetekende brief aan Dexiabank d.d. datum

Naam
adres

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Liz »

JL, je moet niet dingen gaan roepen waar je niets van weet.
Ik heb nog geen advocaat, zou er niet eens een kunnen betalen.
Heb toen geopperd ,dat het een goed idee zou zijn gezamelijk een advocaat te nemen, als dat mogelijk was.

Heb toen zelf nog geen stappen ondernomen, was zat van het hele gedoe, liet er mijn dag door verpesten en dat vond ik het niet waard.
Heb zelf een brief geschreven en daarna een hele tijd niets meer gehoord.

Nu komt het verhaal van de advocaat, dus weer om de hoek kijken.
Denk dat we in aanmerking komen voor een advocaat met toevoeging.

In plaats van bijdehand tegen elkaar gaan doen , kunnen we beter bijdehand tegen Dexia doen. :wink:

Liz

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door pallu »

heb enkele dagen gelden ook zo´n incasso gekregen
mijn advocaat zegt niet schrijven gewoon wachten op een dagvaarding
zij moeten de volgende stappen maar nemen al dat reageren heeft geen zin onze stellinginame in bij hen bekend.

alleen denk ik dat je wel alvast een advocaat moet gaan regelen
in mei zal de dagvaarding wel binnen rollen na nog zo´n brief met de bijbehorende rekening + verhoging, gaat lekker oplopen
maar laat je niet bng maken

ZIJ GAAN VERLIEZEN

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door JL »

Geplaatst op 01 Mar 2004 21:02 door Liz


--------------------------------------------------------------------------------

JL, je moet niet dingen gaan roepen waar je niets van weet.
Ik heb nog geen advocaat, zou er niet eens een kunnen betalen.
Heb toen geopperd ,dat het een goed idee zou zijn gezamelijk een advocaat te nemen, als dat mogelijk was.
Oh mijn verontschuldiging dan Liz. Had begrepen dat je allang een advocaat had. Ja als je het zat was en even een time-out nodig had, is heel begrijpelijk.

Veel succes en sorry voor het misverstand.

Dag.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Hans2 »

Dexia gaat er gewoon vanuit dat je een avocaat niet kunt betalen.
Gewoon bluffen en deze brief sturen.

De brieven van mij zijn in samenwerking met een advocaat opgesteld.
In eerste instantie vooralsnog zonder advocaatkosten
Zoek bij auteur Hans2 naar andere brieven.

Ik ga er van uit ......laat Dexia mij maar dagvaarden, ik heb een advocaat op het oog die ik dan (betaald) in de arm neem.
(Op mijn laatste brief nog geen antwoord ontvangen)

Ik woon in Noord- Holland, bij een negatief antwoord op mijn brief is ook een overweging om mij aan te sluiten bij een collectieve aktie in mijn provincie om gezamenlijk een advokaat in te huren.
.
Bij het Dexia aanbod werden mensen monddood gemaakt door het Dexiaaanbod te aanvaarden, zij moesten dit doen door af te zien van alle rechten.
Ik zie niet af van mijn rechten, ik kom er juist voor op.
Ik ga er van uit dat ik uiteindelijk win, zoniet dan ben ik toch moreel winnaar voor mij zelf zonder zelfverwijt.Komt tijd komt raad.
Zal zeker de pers er dan bij halen.
Dexia zal bloeden.

Of je voor toevoeging in aanmerking komt, dat is afhankelijk van een aantal zaken.
Hans2

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door RP1975 »

Beste mensen,

Allereerst vraag me af of het waar is dat 100.000 van de 250.000 het Dexia aanbod hebben geaccepteerd maar dat terzijde. Wat als het mogelijk wordt om een collectieve rechtzaak te voeren en deze wordt gewonnen door de gedupeerden, hebben deze 100.000 dan gewoon pech en moeten ze toch de schuld betalen?

Ik denk dat de mensen wel spijt als haar op hun hoofd moeten hebben omdat ze het aanbod hebben geaccepteerd. Maar ja, sommige mensen staan niet sterk in hun schoenen die het aanbod hebben getekend en moeten het maar accepteren. Ze wisten dat zij afstand deden van hin rechten.

Weet iemand of ze na het aanbod te hebben geaccepteerd er nog vanaf kunnen zien?

Groet,

RP

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

je merkt nu al dat de mensen die het aanbod getekend hebben willen meerijden op het nog niet bereikte succes van degene die het aanbod niet getekend hebben maar de dreigingen van de incassoburo's hebben getrotseerd en een oproep van de rechter hebben afgewacht of bv. naar DSI zijn gegaan.

De mensen die het aanbod getekend hebben kunnen m.i zich het best verenigen (weer een stichting er bij !) en een beginnen met een advocaat te laten uitzoeken of zij er onderuit kunnen komen.

Als dat gelukt is (wat wel eerlijk zou zijn), kunnen zij zich bij de club die niet getekend heeft aansluiten op de weg naar succes.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Joshua »

Zie de Memorie van Toelichting bij de wet (pagina 89) over artikel 34 Wck

"Evenals artikel 41 WCGK (toelichting: de wet die vóór 1990 gold) verbiedt artikel 34 Wck de kredietgever andere vergoedingen, hoe ook genaamd, in rekening te brengen aan de kredietnemer. Omdat in het tarief (toelichting: de rente) een factor incassokosten zal zijn opgenomen, is het de kredietgever bijvoorbeeld niet toegestaan buitengerechtelijke kosten in rekening te brengen. Ook het uit handen geven aan een derde van de invordering (toelichting: bijvoorbeeld aan een incassobureau) mag niet gepaard gaan met het in rekening brengen van kosten, ook niet door de derde."

Het lijkt dat vele thema op het Tros forum, verweven zijn rondom Foute Verzekeraars Misdadige Incasso bedrijven.
Het is een grote geld woekeraar bende.

zie incasso topic
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... 976#172778

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Hans A »

Van incassoforum
Een tip voor iedereen die met een invordering door een incassobureau of gerechtsdeurwaarder te maken krijgt. Wanneer de vordering te maken heeft met een vorm van krediet (doorlopend krediet, persoonlijke lening etc.) die onder de Wet op het Consumentenkrediet valt, dan mogen er geen (buitengerechtelijke) incassokosten bij de oorspronkelijk schuld worden bijgeteld. Dit is namelijk verboden uit hoofde van artikel 34 van de Wet op het Consumentenkrediet, maar veel incassobureau's en deurwaarder lappen die wettelijke bepaling aan de laars.
Uiteraard is het ook niet toegestaan om BTW te rekenen over die onterecht in rekening gebrachte incassokosten.
De Vereniging Consument en Geldzaken (zie www.geldwijs.nl) heeft eind jaren negentig in enkele tientallen zaken deze onterecht in rekening gebrachte incassokosten met succes teruggevorderd. In sommige gevallen ging het om vele honderden euro"s.
Artikel 34
Het is de kredietgever en de leverancier verboden enige andere vorm van kredietvergoeding te bedingen, in rekening te brengen of te aanvaarden dan:
a. een vergoeding welke verschuldigd is bij afwikkeling overeenkomstig de betalingsregeling van de transactie;
b. een vergoeding die verschuldigd wordt ingeval de kredietnemer, na ingebrekestelling, nalatig blijft in zijn verplichting tot betaling ingevolge de transactie;
c. een vergoeding die verschuldigd wordt indien de kredietnemer vervroegd aflost.
Op grond van punt b begrijp ik dus dat wel een vergoeding gevraagd kan worden indien je nalatig blijft in verplichting tot betalen. Kun je uitleggen waarom er toch geen incassokosten ge-eist mogen worden?

berna_830
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mar 2004 20:51

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door berna_830 »

Hans,

Vergoeding door de bank kan geist worden door nalatigheid van verplichtingen, extra administratiehandelingen, kosten die door de bank is gemaakt (althans dat denk ik) zouden dan de incassos die niet gevorderd mogen worden dan buiten deze situaties vallen, Of de banken weten van de incassos af en ze doen net dat ze dom zijn, en maar proberen te incasseren, Hier hebben wij dan weer de boevenbende die de wet overtreden :shock: dit moeten wij maar eens even uitzoeken,

Groet Berna,

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: incasso- nog snel even mensen bang maken????

Ongelezen bericht door Bekkum »

Vereniging Pay-Back wil via een gerechtelijke procedure de rechter vragen de zinsnede dat men door aanvaarding van het Dexia aanbod
geen juridisch recht meer heeft nietig laten verklaren, zodat deze groep mensen ook een gerechtelijke procedure kan beginnen.

Maar hoever het hier mee staat weet ik niet.

Voor info http://www.pay-back.nl

Gesloten