Had enige tijd geleden in mijn winkeltje lekkage van de bovenburen.
Heb toen (met toestemming van de buren) Loodgieter X gebeld en laten langskomen.
Het bedrijf adverteert met snelle service helaas was mijn ervaring totaal het tegenovergestelde.
Toen ze de eerste keer langskwamen hebben ze even gekeken waar het probleem zich kon bevinden. Ze wisten het niet en zijn daarna nog een paar keer terugkomen. Uiteindelijk bleek het voor hun zo complex dat ze een week later zouden langskomen en er waarschijnlijk een hele week voor uit moesten trekken. Na iets langer dan een week gewacht te hebben bel ik ze op om te vragen waar ze blijven. "we zijn druk bezet en kunnen u pas volgende week helpen" Hierop besloot ik een andere loodgieter te bellen en heb dat aan Loodgieter X doorgegeven. (hab daarna ook niks meer van ze vernomen) Heb een andere loodgieter gebeld en deze was in een halve dag klaar. Na maanden krijg ik een belletje van Loodgieter X dat er nog geld verschuldigd is en dan beginnen er allerlei smoesjes bij ze te ontstaan.
Het bedrijf ontkend overbezet te zijn geweest maar waarom zou ik dan een andere loodgieter gebeld hebben en waarom hebben zij zolang de tijd nodig voor het repareren als een andere loodgieter dat in nog geen halve dag lukt?
Ze zeggen eerst dat de buren moeten betalen maar er geen contact mee kunnen krijgen. (ze hebben toch echt een brievenbus) Daarna sturen ze mij een mail of ik de factuur bij de buren door de bus wil doen. "blablabla we hebben de buurman gesproken blabla" Ik de buurman aangesproken en die zegt van niks te weten.
Als ik Loodgieter X bel zeggen ze in het begin van het gesprek dat ze de factuur naar de buren gestuurd hebben maar als ik aangeef waarom ik dan een mailtje ontvang veranderd hun verhaal weer snel en komt steeds eigenlijk steeds meer naar voren dat ze hoe dan ook ergens geld willen zien zonder dat ze werkelijk een probleem verholpen hebben. (sterker nog ze veroorzaken er nu één) Toen ik eenmaal de baas aan de lijn kreeg bleek ook nog de factuur niet te kloppen qua uren en zou nog duurder moeten uitkomen.
Vervolgens wordt er gedreigd dat ik moet betalen omdat ik een keertje een handtekening had gezet toen de buren er zelf niet waren. (stom ik weet het) Maar ik ben met één van hun loodgieters toen ze voor het eerst langs waren geweest direct met hem naar de buurvrouw geweest en daar de gegevens laten noteren. (dit werd eerst door hun ontkend en daarna gaven ze toe maar zijn ze die gegevens kwijt, nu ontkennen ze het weer)
Nou vraag ik mij het volgende af
Loodgieter X is 3 of 4 keer langs geweest maar heeft niet het probleem verholpen. Er is met hamertje een gat door me plafond geslagen om te kijken of daar een leiding doorliep (plafond moest er toch uit), bij de buren boven de leidingen gevolgd, koffie gedronken en een leuk gesprek gehad.
Loodgieter X heeft de rekening nu hun incasso gestuurd en die stuurt mij nu een rekening plus incassokosten naar mijn prive adres. Bedrag is inmiddels €329,92
De buurman zou de factuur via de verzekering vergoed kunnen krijgen maar volgens mij wordt er onterecht een hoge factuur gestuurd.
Wat raden jullie aan? Ik denk zelf aan niet betalen en voor laten komen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring met Loodgietersbedrijf
Re: Slechte ervaring met Loodgietersbedrijf
ik denk dat het niet zo eenvoudig ligt als rosse m. zegt,
als je een overeenkomst met loodgieter X hebt, kan je die niet ongestraft eenzijdig opzeggen.
Als X niet doet wat er overeengekomen is, had je hem eerst in gebreke moeten stellen en de kans moeten geven alsnog zijn verplichtingen na te komen. dit heb je niet gedaan, dus ik denk dat je de gemaakte kosten/uren alsnog zal moeten betalen.
als je een overeenkomst met loodgieter X hebt, kan je die niet ongestraft eenzijdig opzeggen.
Als X niet doet wat er overeengekomen is, had je hem eerst in gebreke moeten stellen en de kans moeten geven alsnog zijn verplichtingen na te komen. dit heb je niet gedaan, dus ik denk dat je de gemaakte kosten/uren alsnog zal moeten betalen.
Re: Slechte ervaring met Loodgietersbedrijf
Als het een gespecificeerde rekening is, weet de verzekering wel raad mee, of dit juist is.Loodgieter X heeft de rekening nu hun incasso gestuurd en die stuurt mij nu een rekening plus incassokosten naar mijn prive adres. Bedrag is inmiddels €329,92
De buurman zou de factuur via de verzekering vergoed kunnen krijgen maar volgens mij wordt er onterecht een hoge factuur gestuurd.
Wat raden jullie aan? Ik denk zelf aan niet betalen en voor laten komen.
Als je bij de onderhandelingen jou privé adres hebt opgegeven, of misschien zelf daar de koffie is gedronken, krijg je de rekening ook daar gepresenteerd.
Zoals mijn voorganger al aangeeft, heb je een (mondeling) contract aangegaan, en je hebt dit eenzijdig opgezegd.
Niet betalen en laten voorkomen, denk ik, dat je aan het kortste eind trekt.
Maar laat het hier dan weten wat de uitkomst is.