Er staat in de basis verzekering dat de trombosedienst volledig vergoed wordt.Wel was ik verplicht om twee keer per jaar op controle te komen.
Nu blijkt dat er een bedrag van 2x247 euro per jaar via mijn eigen risico wordt verrekend. In mijn optiek klopte dit niet want dat zou dus betekenen dat ik zelf een deel betaal en wordt het dus niet geheel vergoed via de basisverzekering.
Ook de trombosedienst heeft mij gezegd dat het vergoed zou worden door de verzekeraar.
Gezien het antwoord hieronder van de zorgverzekeraar, maken zij dus helemaal geen verschil tussen je basis verzekering en je eigen risico. En ben je ten alle tijden je geld kwijt.
Kan iemand mij uitleggen wat nu nog het verschil is tussen je verzekerings contract en je eigen risico?
Basisverzekering en eigen risico
De kosten voor de trombosedienst vergoeden wij inderdaad vanuit uw Basisverzekering. Alle zorgkosten die vergoed worden uit de Basisverzekering worden echter verrekend met het verplicht eigen risico € 220,-. Het verplicht eigen risico geldt namelijk voor alle kosten die worden vergoed vanuit de Basisverzekering. Dit zijn bijvoorbeeld ook kosten die u maakt in het ziekenhuis of voor medicijnen.