LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apps
-
Apps
Leuk een smartphone waar je apps op kunt zetten maar heel vervelend is dat je bij je GSM niet zelf kunt bepalen waar deze apps zich op mogen downloaden. Ik heb bv een samsung galaxy maar kan niet instellen dat apps en of downloads zich alleen mogen zetten op de externe kaart. Daarnaast zijn er apps die helaas zich alleen willen plaatsen op het interne geheugen waardoor je geheugen binnen de kortste keren vol zit. Nu ook met de app van Radar de apptionette heel leuk goed maar jammer dat deze zich wil plaatsen op het interne geheugen van mijn GSM en dat wil ik niet dus helaas wordt deze niet gedownload....Misschien een tipje waar aan gewerkt kan worden daar mijn externe geheugen groter is als mijn interne geheugen. Daarnaast is dat ook makkelijker als ik de sd kaart wil plaatsen in een andere GSM dan staan de apps precies daar waar ik ze wil hebben en kan ik ze zo overplaatsen. Is r een andere manier om dit toch zo voor elkaar te krijgen...via de pc misschien???
Re: Apps
Inderdaad kunnen niet alle apps op een SD kaart geïnstalleerd worden. Heb bij mijn vrouw de app2sd app geïnstalleerd, dat maakt het iets eenvoudiger om apps over te zetten, maar ook dan geldt nog steeds dat niet alle apps over kunnen. Als een android app niet over te zetten is, dan heeft dit te maken met de programmeur van de app, die dit onmogelijk maakt. Wilt u dit toch kunnen doen, dan is er een mogelijkheid om de telefoon te rooten, daarmee is het mogelijk om bepaalde beveiligingen te omzeilen en om geheugengroottes aan te passen. Maar aan de andere kant, programmeurs zetten die mogelijkheid vaak ook niet uit omdat ze de gebruiker willen pesten, dit heeft vaak wel met een aantal andere factoren te maken, waaronder de snelheid van het interne geheugen en de snelheid van de SD kaart. Ook is het vaak zo, hoe goedkoper het toestel, hoe kleiner het programma geheugen.
Re: Apps
Zoals berndv ook al zegt, sommige apps werken gewoon niet lekker als je ze vanaf de sd card draait. De performance is gewoon beter als ze in het telefoongeheugen draaien. Het zou op zich mooier zijn als Android net zo zou werken als een PC: je installeert de programma's op de SD card, en als je ze start wordt het geladen in het telefoongeheugen. Het opstarten duurt wat langer, maar je hebt wel meer ruimte over in het telefoongeheugen. Dit werkt overigens niet voor alle apps, want sommige apps draaien altijd.