LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste telefoontjes uit Brazillië +559888504634

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ashwin676

Ongewenste telefoontjes uit Brazillië +559888504634

Ongelezen bericht door ashwin676 »

Hallo iedereen,

Ik word sinds vandaag ook de dupe van "Internationale telefoonstalking". Ik word namelijk steeds gebeld door een nummer uit Brazillië maar ik ken verder niemand vandaar en mijn nummer is afgeschermd voor telefoonboek enzo..
Ik heb toen de provider gebeld van Aldi Talk klantenservice, maar ik ben toen doorverbonden naar KPN klantenservice omdat ze hun inhuren. Ze zeiden dat ze niks kunnen doen (ondanks ik het nummer heb). Ik heb een keer opgenomen en ik zei alleen hallo, maar na 5 sec. werd het opgehangen. Ze belden mij rond etenstijd ong. 17.15 en daarna steeds weer totdat ik opnam. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Volgens bronnen op internet is het zo dat als je ze belt dat er dan kosten afgaat en hun winst maken.

Ashwin.

Guardian72
Contacteer:

Re: Ongewenste telefoontjes uit Brazillië +559888504634

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heb je een prepaid?

Dan zou ik een ander nummer nemen.

Het probleem is dat al die vage buitenlanden zich doorgaans niet aan de Nederlandse wet houden.

Voor zover ik de telefonietarieven begrijp - zouden er voor jou geen kosten zijn als je gebeld word (in Nederland).

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Je bent waarschijnlijk random gebeld door een computer, eigenlijk een beetje in de hoop dat je niet zo snel opneemt en de truc c.q. geldklopperij werkt verder zo:
Als bijv. je nummermelder het nummer toont als gemist gesprek hoopt men dat je uit nieuwsgierigheid het nummer terug zal gaan bellen.
Tsja, en dan gaat niet alleen het buitenland tarief lopen maar tevens de kosten van waarschijnlijk duur 06-koopnummer.
En vele kleintjes maken één grote.

Negeren dus.
Als het echt belangrijk is belt men wel weer opnieuw.
En dat kost je dan niets.

dbwa.info

Ongelezen bericht door dbwa.info »

Aan: Medion Aldi Talk Mobiel
T.a.v. de Directie
Antwoordnummer 12
9700 WB Groningen

15 januari 2012

geachte directie Medion Aldi Talk,

Heden de 15e januari 2013 constateer ik wederom dat er gestolen wordt aan beltegoeden (door wie er gestolen wordt is mij nog niet duidelijk, maar dat komt nog wel) Op 16 oktober, respectievelijk de 24e oktober 2012 heb ik u hiervoor ook al eens gewaarschuwd per brief. Echter blijft u beltegoeden stelen van uw gebruikers.

Ik heb de afgelopen maand een Prepaid beltegoed gehaald bij een van de Aldi filialen, en dit beltegoed is inmiddels aan zijn einde van zijn budget.

Kort rekenoverzicht: voor € 20,00 euro kan ik normaal 154 minuten bellen. Echter staat de teller bij mij op 46,46 minuten en mijn beltegoed is inmiddels gedaald tot benden de € 3 euro.

Dit houdt inhoudelijk in, dat er voor een gesprek per minuut € 0,44 eurocent per minuut betaal. En dit is niet volgend de afspraak volgens uw Aldi-Talk Prepaid beltegoeden tarieven. Deze tarieven zijn normaliter € 0,13 eurocent voor het bellen naar een niet Medion Aldi Talk nummer.

Alle zaken worden strak bijgehouden door mij, en ik ga nu drastische maatregelen nemen tegen het stelen van beltegoeden. Uiteraard is dit aan uw zelf te wijten en niet door de gebruikers ervan. Verder zal ik deze uiteenzettingen gaan plaatsen bij Tros Radar, zodat een ieder kan zien wat er uiteindelijk gaande is bij Aldi Talk.

Hopende u hiermede voldoend geïnformeerd te hebben in alle weren.

Hoogachtend,

De Prepaid Bellers.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

dbwa.info schreef:Aan: Medion Aldi Talk Mobiel
T.a.v. de Directie
Antwoordnummer 12
9700 WB Groningen

15 januari 2012

geachte directie Medion Aldi Talk,

Heden de 15e januari 2013 constateer ik wederom dat er gestolen wordt aan beltegoeden (door wie er gestolen wordt is mij nog niet duidelijk, maar dat komt nog wel) Op 16 oktober, respectievelijk de 24e oktober 2012 heb ik u hiervoor ook al eens gewaarschuwd per brief. Echter blijft u beltegoeden stelen van uw gebruikers.

Ik heb de afgelopen maand een Prepaid beltegoed gehaald bij een van de Aldi filialen, en dit beltegoed is inmiddels aan zijn einde van zijn budget.

Kort rekenoverzicht: voor € 20,00 euro kan ik normaal 154 minuten bellen. Echter staat de teller bij mij op 46,46 minuten en mijn beltegoed is inmiddels gedaald tot benden de € 3 euro.

Dit houdt inhoudelijk in, dat er voor een gesprek per minuut € 0,44 eurocent per minuut betaal. En dit is niet volgend de afspraak volgens uw Aldi-Talk Prepaid beltegoeden tarieven. Deze tarieven zijn normaliter € 0,13 eurocent voor het bellen naar een niet Medion Aldi Talk nummer.

Alle zaken worden strak bijgehouden door mij, en ik ga nu drastische maatregelen nemen tegen het stelen van beltegoeden. Uiteraard is dit aan uw zelf te wijten en niet door de gebruikers ervan. Verder zal ik deze uiteenzettingen gaan plaatsen bij Tros Radar, zodat een ieder kan zien wat er uiteindelijk gaande is bij Aldi Talk.

Hopende u hiermede voldoend geïnformeerd te hebben in alle weren.

Hoogachtend,

De Prepaid Bellers.

Gesloten