LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort heeft geheime gegevens van mij verkocht aan KPN
Telfort heeft geheime gegevens van mij verkocht aan KPN
Hallo,
Ik heb een mobiel nummer bij Telfort waarbij ik geen toestemming heb gegeven om mijn gegevens opvraagbaar/ openbaar te maken zoals b.v. bij detelefoongids.nl
Onlangs zag ik tot mijn verbijstering dat mijn gegevens opvraagbaar zijn bij detelefoongids.nl Ik heb bij KPN om opheldering gevraagd en zij vertelde mij dat ze de gegevens van Telfort hebben gehad. Vervolgens heb ik contact gehad met Telfort en daar kreeg ik te horen dat ze inderdaad mijn gegevens aan KPN gegeven hebben terwijl dat volgens mijn contract niet mocht.
Zowel KPN als Telfort wijzen naar elkaar als schuldige maar mijn gegevens staan nog steeds op internet. KPN zegt dat ze mijn gegevens niet van internet mogen halen zolang Telfort daar geen toestemming voor geeft. Telfort zegt op hun beurt dat ik mij moet wenden tot KPN.
Kan ik Telfort hiervoor aansprakelijk stellen en kan ik Telfort ook aansprakellijk stellen voor de evntuele gevolgen die hier uit voort kunnen vloeien??
Ik heb een mobiel nummer bij Telfort waarbij ik geen toestemming heb gegeven om mijn gegevens opvraagbaar/ openbaar te maken zoals b.v. bij detelefoongids.nl
Onlangs zag ik tot mijn verbijstering dat mijn gegevens opvraagbaar zijn bij detelefoongids.nl Ik heb bij KPN om opheldering gevraagd en zij vertelde mij dat ze de gegevens van Telfort hebben gehad. Vervolgens heb ik contact gehad met Telfort en daar kreeg ik te horen dat ze inderdaad mijn gegevens aan KPN gegeven hebben terwijl dat volgens mijn contract niet mocht.
Zowel KPN als Telfort wijzen naar elkaar als schuldige maar mijn gegevens staan nog steeds op internet. KPN zegt dat ze mijn gegevens niet van internet mogen halen zolang Telfort daar geen toestemming voor geeft. Telfort zegt op hun beurt dat ik mij moet wenden tot KPN.
Kan ik Telfort hiervoor aansprakelijk stellen en kan ik Telfort ook aansprakellijk stellen voor de evntuele gevolgen die hier uit voort kunnen vloeien??
Re: Telfort heeft geheime gegevens van mij verkocht aan KPN
Ik dacht dat in de telefoongids ( en .nl) alleen huisaansluitingen vermeld staan?
Zo moeilijk is dit niet: Telfort is aan te spreken, Telfort heeft in de ovk opgenomen dat het nummer niet zal worden vermeld. Dreigen met Geschillencommissie Telecommunicatie (via http://www.sgc.nl) wil nog wel eens helpen, kopietje naar de OPTA (http://www.opta.nl)
Gewoon keihard aanpakken, na de eerste keer vragen en ze werken niet mee direct ingrijpen en instanties inschakelen. alleen zo kun je die kl/oot/zakken aanpakken
Doe niet zo belangrijk zeg....aan wat voor soort eventuele gevolgen had je gedacht?Kan ik Telfort hiervoor aansprakelijk stellen en kan ik Telfort ook aansprakellijk stellen voor de evntuele gevolgen die hier uit voort kunnen vloeien??
Er staan wel meer telefoonnummers in teleboonboeken en op internet pagina's.
Get a life!
-
Dit is dus een redelijk kansloze reactie. Deze persoon heeft, naar ik mag aannemen, bij het afsluiten van zijn abo. aangegeven niet opgenomen te willen worden in gidsen ed. Als dit dan wel gebeurt blijft Telfort ernstig in gebreke. Het minste wat ze kunnen doen is direct, kostenloos een ander nummer aanbieden. Over de compensatie voor overlast kan dan nog gesproken worden. Iig mag Telfort hier ook al meteen een bedrag ter compensatie bieden. Scheelt weer een ontevreden klant, een klacht bij de OPTA en een rechtzaak. Welke Telfort zou verliezen.Doe niet zo belangrijk zeg....aan wat voor soort eventuele gevolgen had je gedacht?
Er staan wel meer telefoonnummers in teleboonboeken en op internet pagina's.
Get a life
En het argument dat er meer tel. nummers op internet en in de gidsen te vinden zijn.....Er zijn ook een helehoop lijken in de grond te vinden. Mag Telfort nu ook naar jou komen om je onder te spitten?
Mvg.
PommetjeH.
-
Als mijn aanname echter verkeerd is, en de TS heeft NIET te kennen gegeven NIET opgenomen te willen worden in gidsen/internet, en dus niet goed heeft opgelet bij het invullen en tekenen van het contract....dan is het een kwestie van 'eigen schuld, dikke bult' en 'op de blaren zitten'.
De vraag is dus: 'Wat staat er op het contract'......
Mvg.
PommetjeH.
De vraag is dus: 'Wat staat er op het contract'......
Mvg.
PommetjeH.
Gerrit,
Mag ik wat rechtzetten?
KPN is GEEN partij in jouw geschil, zie het stukje hieronder. Je moet voor klachten bij Telfort zijn. Zij hebben jouw gegevens verkocht aan De Telefoongids.
Zie ook: www.detelefoongids.nl en klik op de een van de items in de balk bovenin beeld.
Mag ik wat rechtzetten?
KPN is GEEN partij in jouw geschil, zie het stukje hieronder. Je moet voor klachten bij Telfort zijn. Zij hebben jouw gegevens verkocht aan De Telefoongids.
Zie ook: www.detelefoongids.nl en klik op de een van de items in de balk bovenin beeld.
[/u]Dagelijks kijken meer dan twee miljoen mensen in De Telefoongids om miljoenen anderen te vinden. De Telefoongids brengt ons met elkaar in contact. Dat is al zo sinds de publicatie van de eerste Telefoongids in 1881 Lang werd het telefoonboek uitgegeven door KPN, maar tegenwoordig is De Telefoongids een onafhankelijk bedrijf en bevat de gids vermeldingen van meer dan 20 andere telecomaanbieders.
KPN is GEEN partij in jouw geschil
sorry maar KPN is diegene die jouw gegevens vermeld en beheerd de website ,kpn is dus wel degelijk een partij,immers zij moeten de gegevens zsm verwijderen, dat telfort deze gegevens niet had mogen geven is inderdaad een fout van telfort ,alleen als kpn vervolgens deze niet wil verwijderen zijn wel degelijk een partij in dit geschil !!! dat deze gids overgenomen is door ex-kpn ers en kijk even op het handelsregister naar de kvk van deze gids , je zal zien dat KPN mede eigenaar is !!!!
Ook mijn telfort-nummer en dat van mijn vriend staan in de telefoongids, zonder dat we daar toestemming voor hebben gegeven. Ik heb de algemene voorwaarden van mijn contract erop nageslagen en er is niets te vinden over vermelding in de telfoongids. Ik heb telfort daarop gebeld en zij hebben mijn nummer nu afgemeld voor de telfoongids, maar ja...ik sta er nu dus voor een jaar in... Mijn virend moet zelf bellen. Toen heb ik KPN gebeld, zij stonden mij zeer netjes te woord en hebben gelijk gezord dat zowel mijn nummer als dat van mijn vriend verwijderd worden.
Rare praktijken van Telfort...I ga straks de ombudsman bellen en informeren wat hieraan te doen is.
Rare praktijken van Telfort...I ga straks de ombudsman bellen en informeren wat hieraan te doen is.
Beste jes
Bij mij is het ook gebeurd, ik ben ook zomaar opeens aangemeld bij de telefoongids met mijn mobiele nummer. Terwijl ik heb aangegeven op mijn contract dat ik dit niet wilde. En toch sta ik opeens met mijn 06 in de telefoongids. Ik heb opzich er niets tegen dat mijn 06 nummer in de telefoongids staat, maar dit is gebeurd zonder mijn toestemming en dat is het probleem. Ik hou mijn mobiel namelijk graag alleen voor privégebruik, anderen hoeven mijn nummer niet te kennen of in te zien.
Ik denk dat ik Telfort maar eens ga bellen hierover! Waarschijnlijk hebben ze bij mijn contractsverlenging opeens wel het nummer aangemeld (ik ben nota bene al 3 a 4 jaar klant)
Voor de rest doet Telfort het toppie!
Groeten van R. Aldeanas
Bij mij is het ook gebeurd, ik ben ook zomaar opeens aangemeld bij de telefoongids met mijn mobiele nummer. Terwijl ik heb aangegeven op mijn contract dat ik dit niet wilde. En toch sta ik opeens met mijn 06 in de telefoongids. Ik heb opzich er niets tegen dat mijn 06 nummer in de telefoongids staat, maar dit is gebeurd zonder mijn toestemming en dat is het probleem. Ik hou mijn mobiel namelijk graag alleen voor privégebruik, anderen hoeven mijn nummer niet te kennen of in te zien.
Ik denk dat ik Telfort maar eens ga bellen hierover! Waarschijnlijk hebben ze bij mijn contractsverlenging opeens wel het nummer aangemeld (ik ben nota bene al 3 a 4 jaar klant)
Voor de rest doet Telfort het toppie!
Groeten van R. Aldeanas
Hoi,
Ik heb ook een telfort abbo gehad en bij mij is precies het zelfde gebeurt. Maar helaas je kan doen wat je wil maar je kan er toch niks meer aan veranderen want je hebt er op je contract voor getekent.
Bij telfort was dit een optie die automatisch op ja staat alleen de verkoper kon dit veranderen dus hij/zij had het jou moeten vra
Ik heb ook een telfort abbo gehad en bij mij is precies het zelfde gebeurt. Maar helaas je kan doen wat je wil maar je kan er toch niks meer aan veranderen want je hebt er op je contract voor getekent.
Bij telfort was dit een optie die automatisch op ja staat alleen de verkoper kon dit veranderen dus hij/zij had het jou moeten vra