GJvdZ schreef:Helemaal eens met Mascha38. Boeken via een organisatie doe je alleen als je (veel) te veel wilt betalen. In alle andere gevallen boek je gewoon zelf bij de eigenaar. Doe ik al jaren en nog nooit problemen gehad. Gewoon van te voren even bellen en je weet voor >99% wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ha, Ha, Ha, Ha......organisaties kopen in voor gemiddeld 50% van de particuliere prijs. Daarop komt een deel BTW, vergoeding reisorganisator, vergoeding reisbureau en dan nog is er een verkoopprijs die minimaal 15% onder de particuliere prijs ligt.
Hoe komt u aan het idee dat particulier voordelig is? U betaalt de hoofdprijs! Een voordeel is alleen dat de eigenaar reuze blij is met u.
GJvdZ schreef:Helemaal eens met Mascha38. Boeken via een organisatie doe je alleen als je (veel) te veel wilt betalen. In alle andere gevallen boek je gewoon zelf bij de eigenaar. Doe ik al jaren en nog nooit problemen gehad. Gewoon van te voren even bellen en je weet voor >99% wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ha, Ha, Ha, Ha......organisaties kopen in voor gemiddeld 50% van de particuliere prijs. Daarop komt een deel BTW, vergoeding reisorganisator, vergoeding reisbureau en dan nog is er een verkoopprijs die minimaal 15% onder de particuliere prijs ligt.
Hoe komt u aan het idee dat particulier voordelig is? U betaalt de hoofdprijs! Een voordeel is alleen dat de eigenaar reuze blij is met u.
Standaard reisjes kopen ze inderdaad met korting in. De all inclusivejes naar griekenland en Turkije bijvoorbeeld moet je niet zelf gaan regelen. Had ik DEZE reis echter zelf moeten boeken had het me pp 2000 euro extra gekost (bij de enige reisorganisatie in Nl die dit specifieke hotel aanbood) Want dan kopen bureaus te weinig in om een interessante prijs te kunnen bieden. Sterker nog, met het hotel zelf kun je een leukere offerte met meer extra's ritselen. Denken dat een reisbureau altijd goedkoper is, is je reinste onzin. Tenzij je een standaard reis wil. En die wil niet iedereen. Ik shop altijd voor ik een reis boek, en het is me maar een keer overkomen dat een reisorganisatie goedkoper was. In 15 jaar. Een reisbureau is tegenwoordig echt niet altijd meer nodig, helemaal niet als je niet naar de typische 'sunweb bestemmingen' wilt reizen. Dan is het hotel rechtstreeks beter. Je moet alleen wel een beetje je talen spreken en kunnen onderhandelen en nooit de prijs op de website van het hotel betalen. Je krijgt er altijd een hoop vanaf als je meerdere dagen blijft etc. etc.
Deze week ook weer, ik had leuk een vakantiehuis voor het familieweekend kunnen boeken bij een Happyhome en ook bij Belvilla. Allebei SGR etc. Tot ik eens ging kijken op de site van het vakantiepark zelf. Verschil in prijs? 400 euro goedkoper. Dat is meer dan een kwart goedkoper dan de prijs die BV en HH vroegen. En nog met betere annulerings voorwaarden ook. Rechtstreeks bij de 'eigenaar' dus.
Soms moet je gewoon durven. En de ene keer loopt het goed af; de andere keer niet. Tot nu toe is het bij ons goed afgelopen. Maar het is inderdaad jammer dat 'durf' gepaard kan gaan met het nodige geldverlies. Daarom bij deze: doe gewoon wat je gevoel je ingeeft!