LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jazzy84
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2012 19:53

1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Jazzy84 »

Over het algemeen ben ik er niet zo van om gal te spuwen via het internet, maar deze keer hebben ze het gewoon op zichzelf afgeroepen! Januari 2011, bijna 2 jaar geleden, hebben wij met zes man een voucher gekocht voor het rijden in zogenaamde supercars. Het was 150 Euro per persoon en dus een bestelling van 900 Euro. Het evenement zou plaatsvinden via HammerEvents. Oktober vorig jaar hadden wij een afspraak staan om dan te komen en onze vouchers te verzilveren. Twee dagen voordat wij naar de Nurburgring zouden gaan is onze reservering geannuleerd en moesten dus tevens nog onkosten betalen voor ons hotel voor het niet doorgaan op zo'n korte termijn. Tot op heden is er op het reserveringssyteem geen mogelijkheid gekomen om een nieuwe datum te prikken. Het is dus zo dat HammerEvents niet deugt, maar gezien wij de aankoop hebben gedaan via 1dayfly hebben wij een koopovereenkomst met hun gesloten, met alle rechten en plichten van dien. 1dayfly schuift het weg alsof het niet hun verantwoordelijkheid is. Via de telefoon zeggen ze dat je maar moet wachten, via de mail geven ze helemaal geen gehoor. Bij wijze van test had ik eens een vraag gesteld over een badjas die in de aanbieding was op de site om te kijken of het altijd zo was. Deze vraag was binnen 1 dag beantwoord, maar de mails die ik heb gestuurd worden meteen verwijderd zonder enige repliek al maanden op een rij! Ze hebben 900 Euro gecasht en zijn daar nu al twee jaar rente van aan het trekken, werkelijk belachelijk! En dat zonder enige verontschuldiging! Hebben andere mensen hier ook ervaring mee? Ik ben heel benieuwd of dat zo is en welke stappen zijn ondernomen.

Jongeheer Deftig
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:03

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Jongeheer Deftig »

Mevrouw, ik denk dat U hier te maken heeft met oplichters. Het beste is dat U geen mails meer stuurt maar contact opneemt met een advocaat. Mogelijk dat Luc Jurgens iets voor U kan betekenen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door tenormin »

Jongeheer Deftig schreef:Mevrouw, ik denk dat U hier te maken heeft met oplichters. Het beste is dat U geen mails meer stuurt maar contact opneemt met een advocaat. Mogelijk dat Luc Jurgens iets voor U kan betekenen.
Lekker op zoek geweest aan alle bijdragen van Luc Jurgens, Advocaat? Daar heeft de TS net zo weinig aan als deze bijdrage, met een verschil: je kletst uit je nek met je zogenaamde advies.

Jazzy84
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2012 19:53

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Jazzy84 »

Luc Jurgens is denk ik erg druk met collectieve zaken. Over deze specifieke kwestie kan ik geen andere voorbeelden vinden op dit forum. Als die er wel zijn zou het kunnen lonen om idd de zaken te bundelen en het juridisch aan te pakken. Als ik hier een advocaat op moet zetten blijft er weinig over om de onkosten te denken. Heeft iemand andere suggesties die zouden werken?

Jazzy84
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2012 19:53

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Jazzy84 »

Nou getuige de hits die ik heb gevonden vraag ik me serieus af wie er nog producten aanschaft bij deze Mafia B.V. Even een klein overzichtje van de eerste resultaten:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 887.0.html
http://www.trustpilot.nl/review/www.1dayfly.com
http://www.klacht.nl/2012/10/hammer-eve ... 1-day-fly/
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=175
http://www.checkwebwinkel.nl/Elektronic ... ly.nl.html

Dit lijkt me een erg interessant onderwerp om stil te staan bij Radar gezien de hoeveelheid mensen die worden opgelicht.

audiohupio
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2013 18:25

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door audiohupio »

Hammer events is intussen failliet. Op hun facebook pagina staat:

"Für die Rückabwicklung nicht eingelöster Gutscheine wenden Sie sich bitte direkt an Ihre Verkaufsstelle."

Ik denk dat het probleem bij 1dayfly is dat ook daar het geld op is. Waarschijnlijk hebben ze de vouchers met een behoorlijke marge bij Hammer Events kunnen inkopen maar dan nog gaat het om heel veel gedupeerden en heel veel geld. De meeste dagen gaat het immers maar om rommel van een paar tientjes en dan nog schijnt het lastig te zijn om bij een retourzending je geld terug te krijgen.

Het schijnt dat je geld terugkrijgt als je maar lang genoeg blijft bellen en mailen. Ze weten dat ze, ookal verwijzen ze naar HE, eigenlijk moeten vergoeden; zij zijn daar als tussenhandel toe verplicht. (Op moment van boeken weet je zelfs niet eens dat het om Hammer events gaat en bovendien: wat zou HE moeten vergoeden? De 150 euro die je aan 1dayfly hebt betaald of de 75-100 euro die 1dayfly aan hen voor de vouchers heeft betaald?) Ze weten bovendien dat Hammer Events de events vaak om onzinredenen afmeldt (dan is het weer de reden maar als je het circuit belt, was de dag al een half jaar geboekt door een totaal andere club of vereniging). Maar het probleem zal wel zijn dat als ze alle gedupeerden zouden vergoeden, ze dat niet kunnen betalen.

Ik vrees dat ze zich aan die HE event vouchers hebben vertild en dat een webshop hebben, en die op een normale manier runnen, is gebleken toch iets te hoog gegrepen te zijn geweest voor de jongens van 1dayfly.

Brutus de Bruut
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2012 16:38

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Brutus de Bruut »

Ik had hetzelfde maar heb gelukkig na 1 jaar m'n geld terug gekregen van 1dayfly, ging wel bizar aangezien ik het product moest terugsturen (was email met code) werd telkens gezegd "zonder retour product, geen geld retour".
Telefonisch is alles opgelost maar koste wel een telefoontje of 6 en meerdere emails om ze duidelijk te maken dat het "product" digitaal is.

Sarawietska
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:16

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Sarawietska »

Same story here. Op 26/1/2011 de voucher aangeschaft. Op 3/9/2012 de dag eindelijk geboekt, en werd daags van te voren gecancelled door Hammer Events. Net 1DayFly gemaild dat ik mijn geld terug wil ivm niet kunnen leveren van het product. Wordt vervolgd...

Jazzy84
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2012 19:53

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Jazzy84 »

Ik ben heel benieuwd! Graag hoor ik over eventuele ontwikkelingen. Overigens heb ik de volgende informatie ontvangen via de mail:

Wij hebben vernomen dat Hammer-Events, van wie u eerder een dienst heeft gekocht, niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen en daardoor voor onbepaalde tijd haar werkzaamheden staakt. Zowel via mail als ook op haar website wordt daarover naar haar klanten en naar ons gecommuniceerd. Samen met u zijn wij de dupe geworden van deze wanpraktijken van Hammer-Events die haar verplichtingen naar u en naar onszelf niet is nagekomen. Aangezien 1DayFly ten tijde van deal direct heeft afgerekend met Hammer-Events, en dus niet wij maar Hammer Events uw geld heeft, kunnen wij niet overgaan tot terugbetaling en achten Hammer-Events verantwoordelijk voor de verloren gelden van haar klanten. Zij zijn en blijven immers de dienstverlener van deze actie.

Desalniettemin vinden wij de ontstane situatie zeer vervelend en spannen wij ons optimaal in om u zo goed mogelijk te helpen. 1DayFly heeft inmiddels een Nederlandse en Duitse advocaat in de hand genomen en een claim neergelegd bij Hammer-Events om te trachten de verloren gelden voor u terug te vorderen. Behoudens de claim, onderzoeken onze advocaten op dit moment of het aangekondigde faillissement van Hammer-Events ook door de Duitse autoriteiten ueberhaupt wordt onderkend.

Wij gaan ervan uit dat u begrip hebt voor onze positie en dat u vertrouwen heeft dat wij er alles aan doen om uw belang zo goed mogelijk te behartigen. Wij zullen u in ieder geval op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen omtrent deze casus.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, en betreuren de situatie.

Sarawietska
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:16

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Sarawietska »

Gister eerst maar eens via het juridisch loket informatie ingewonnen hoe nu om te gaan met deze situatie. Van 1DayFly moest ik eerst contact opnemen met Hammer Events om mijn vouchercode te deactiveren, voordat 1DayFly het geld kan retourneren. Vanuit Hammer Events natuurlijk geen reply (valt te verwachten van een bedrijf dat failliet is) en weer gebeld met 1DayFly. Daar kreeg ik de reactie dat er wordt gezocht naar een passende oplossing samen met de nieuwe eigenaren van Hammer Events.

Van het juridisch loket het advies gekregen om per aangetekende brief 1DayFly in gebreke te stellen voor het niet leveren van de aangekochte dienst binnen een redelijke termijn zoals omschreven in hun garantie. 1DayFly voldoet nu wel aan haar inspanningsverplichting de dienst alsnog te leveren, maar indien daar binnen een redelijke termijn met een oplossing komt (niet gekwantificeerd), de koopovereenkomst alsnog te ontbinden. Hiervoor is dus wel eerst een ingebrekestelling per aangetekende brief voor nodig.

“1DayFly.com garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staat daarmee in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product”.

@Brutus de Bruut, op basis waarvan heeft 1DayFly jou het geld geretourneerd?

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel andere 'gedupeerden' er zijn. Anders is het wellicht interessant om gezamenlijk een actie op te zetten...

Sarawietska
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:16

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Sarawietska »

Via deze link een format voor een ingebrekestelling van een aankoop van een dienst/voucher via een groupon-achtig bedrijf.

http://www.trosradar.nl/consumentenhulp ... /brief/94/

R.J. Gabriel
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2013 12:50

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door R.J. Gabriel »

1DayFly..? Was het maar een eendagsvlieg !

op 27-3-2011 samen met mijn zoon ieder een voucher gekocht a 149,95 voor het rijden met 4 supercars.
Na tig afspraken en evenzovele annuleringen zijn we het stikbeu en eisen ons geld terug.
Maar nee hoor, dat is 1dayfly echt niet van plan..! Hebben is houden bij die opportunistische zakkenvullers.
Ondanks dat ik een mail van hen heb ontvangen waarin mij wordt toegezegd dat ik vlot mijn geld terugkrijg.
Bij telefonisch contact met hen kreeg ik doodleuk te horen dat die medewerker dat helemaal niet had mogen toezeggen..! W.T.F.!!
Ik heb bij hen gekocht en zij leveren niet....zij weigeren dus simpelweg hun door de wet opgelegde verantwoordelijkheid om te leveren waarvoor betaald is.
Hoe onbeschoft kun je zijn?
Hoe dom ook, want ik ,en velen met mij die ook voor honderden euro's zijn belazerd door 1dayfly
laten het er echt niet bij zitten.
Ze hebben reeds de aandacht van de Consumentenbond en de TROS zal er ook wel iets mee kunnen.
Er is een aangetekende brief onderweg waarin wij ons geld terug eisen.
Wat mij betreft mag iedereen weten wat voor een bedrijf 1dayfly is en als ik ze van klanten af kan helpen doe ik dat ten zeerste gemotiveerd!
Wordt vervolgd

R.J. Gabriel
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2013 12:50

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door R.J. Gabriel »

Jazzy84 schreef:Ik ben heel benieuwd! Graag hoor ik over eventuele ontwikkelingen. Overigens heb ik de volgende informatie ontvangen via de mail:

Wij hebben vernomen dat Hammer-Events, van wie u eerder een dienst heeft gekocht, niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen en daardoor voor onbepaalde tijd haar werkzaamheden staakt. Zowel via mail als ook op haar website wordt daarover naar haar klanten en naar ons gecommuniceerd. Samen met u zijn wij de dupe geworden van deze wanpraktijken van Hammer-Events die haar verplichtingen naar u en naar onszelf niet is nagekomen. Aangezien 1DayFly ten tijde van deal direct heeft afgerekend met Hammer-Events, en dus niet wij maar Hammer Events uw geld heeft, kunnen wij niet overgaan tot terugbetaling en achten Hammer-Events verantwoordelijk voor de verloren gelden van haar klanten. Zij zijn en blijven immers de dienstverlener van deze actie.

Desalniettemin vinden wij de ontstane situatie zeer vervelend en spannen wij ons optimaal in om u zo goed mogelijk te helpen. 1DayFly heeft inmiddels een Nederlandse en Duitse advocaat in de hand genomen en een claim neergelegd bij Hammer-Events om te trachten de verloren gelden voor u terug te vorderen. Behoudens de claim, onderzoeken onze advocaten op dit moment of het aangekondigde faillissement van Hammer-Events ook door de Duitse autoriteiten ueberhaupt wordt onderkend.

Wij gaan ervan uit dat u begrip hebt voor onze positie en dat u vertrouwen heeft dat wij er alles aan doen om uw belang zo goed mogelijk te behartigen. Wij zullen u in ieder geval op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen omtrent deze casus.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, en betreuren de situatie.
Waar 1dayfly over zwijgt is het simpele feit dat 1dayfly verkoper is en dus verplicht is te leveren.
Dat hammer events zijn afspraken niet nakomt is uw probleem niet.
Dat lost 1dayfly maar lekker zelf op.
Mij hebben ze ook voor 299,90 te pakken en ook ik laat het er echt niet bij zitten.
Mijn aangetekende brief is onderweg naar die opportunistische zakkenvullers.

Sarawietska
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2013 17:16

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Sarawietska »

Ook mijn ingebrekestelling is per aangetekende brief onderweg. Tegelijk ook klacht gepubliceerd bij het klachtenkompas van de consumentenbond, maar de slimmeriken werken daar niet aan mee!

Dit is het adres:
1DayFly.com B.V.
Saturnusstraat 60 unit 61
2516 AH Den Haag
Nederland

Beste Sarah Olierook,
Enige tijd gelden heb je de volgende klacht ingediend over 1dayfly.com: “Circuitdag voucher - uitvoerder failliet - geen reactie 1dayfly”.

1dayfly.com heeft aangegeven niet te willen reageren via Klachtenkompas.nl. Dit betreuren wij zeer, maar helaas kunnen we bedrijven niet dwingen.

Wat gebeurt er met je klacht?
Om signalen over 1dayfly.com voor iedereen zichtbaar te maken is je klacht gepubliceerd op Klachtenkompas.nl. Je referentienummer van je klacht is 20188.

Mocht je verdere stappen overwegen dan raden we je aan om contact op te nemen met de Consumentenbond op telefoonnummer (070) 445 45 45. Hier zit op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en vrijdag tussen 8.00 en 17.30 uur een team van experts klaar om je verder te helpen.

Met vriendelijke groet,

Klachtenkompas.nl

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door tenormin »

Mocht je verdere stappen overwegen dan raden we je aan om contact op te nemen met de Consumentenbond op telefoonnummer (070) 445 45 45. Hier zit op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en vrijdag tussen 8.00 en 17.30 uur een team van experts klaar om je verder te helpen.

Met vriendelijke groet,

Klachtenkompas.nl
Is natuurlijk een "fijne" doorverwijzing maar voor zover ik weet moet je dan maar net lid zijn van de Consumentenbond, alvorens ze je van advies kunnen dienen. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen (ben geen lid en werd ook niet gratis geholpen). Wie wel gratis advies geeft is het Juridisch Loket, éénmalig. Dus als je geen lid bent, probeer het dan daar:
www.juridischloket.nl

vincent0
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2009 15:39

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door vincent0 »

Hallo allemaal,

Er zijn veel gedupeerden en iedereen onderneemt zijn eigen actie. Er zijn al mensen die advocaten hebben ingeschakeld en er zijn mensen die na veel moeizame communicatie met 1dayfly hun geld al hebben teruggekregen van 1dayfly. Dit is erg tegenstrijdig en maakt het juridisch, volgens mij, erg moeilijk voor 1dayfly om al die andere gedupeerden niet het bedrag te crediteren. Mij wilden ze nog afwimpelen met de opmerking dat ik geen twee jaar had moeten wachten om een dag te plannen. Ik heb halverwege 2012 al om restitutie van het bedrag gevraagd, maar dat kon helaas niet. Ik heb toen wel zwart op wit van 1dayfly gekregen dat ze de geldigheid van het voucher een jaar zouden verlengen tot eind 2013.

Ik heb mij ook gemeld op http://www.opgeletopinternet.nl en ik hoop dat 1dayfly over de brug komt, want het gaat toch om € 449,50.

Groeten, Vincent

Edgez
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2013 11:45

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Edgez »

Hier net hetzelfde aan de hand met dit bedrijf. Voor 299,90 Euro 2 vouchers besteld en nooit gebruik van kunnen maken. Vandaag een mail ontvangen waarin staat dat ze mij het geld niet terug gaan overmaken.

Geachte xxxxxxxxx,

We betreuren het dat u problemen heeft ondervonden bij het boeken van uw race-evenement bij Hammer-Events. Uw voucher was 2 jaar geldig en de aanschaf datum van uw voucher is meer dan 2 jaar geleden. Bij de aanbieding hebben we duidelijk vermeld dat evenementen of racedagen te boeken zijn in de periode van april t/m oktober 2011 en 2012. U heeft momenteel geen mogelijkheid meer om een race-evenement te boeken.

Helaas is Hammer-Events in januari 2013 failliet verklaard. Hammer-Events kan daardoor geen vragen en of opmerkingen van ons beantwoorden, dit betekend dat we helaas ook niet meer kunnen bemiddelen in vragen of problemen die u heeft met Hammer-Events.

We willen u er op wijzen dat het feit dat u geen gebruik heeft gemaakt van uw voucher geen reden tot restitutie van uw aankoopbedrag is. We zullen verzoeken hieromtrent dan ook niet accepteren.

Onze welgemeende excuses dat we in dezen niets voor u kunnen betekenen.


Met vriendelijke groet,

1DayFly Support

Ik heb nochtans in september ll. nog gemaild naar 1dayfly ivm het gebruik van de vouchers. Toen werd er verteld dat er een juridisch geschil was tussen hun en hammer events en ik moest afwachten.

Graag zou ik via deze weg in contact willen komen met mensen die hetzelfde probleem hebben met 1dayfly. Ik ben van plan om via mijn rechtsbijstand verhaal te gaan halen bij hun.

1dayfly opgelicht
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2013 13:25

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door 1dayfly opgelicht »

Mij is precies hetzelfde overkomen. Ik heb 4 vouchers aangeschaft en helaas nooit een definitieve boeking kunnen doen. Er waren geen data beschikbaar.

Vervolgens heb ik tientallen keren gemaild met Franziska van Hammer events die mij per e-mail heeft beloofd het geld te storneren. Ook dat is uiteindelijk nooit gebeurd.

Ik zal me ook aanmelden op opgelicht.nl en hopelijk zie ik nog iets terug van dat geld.

Wie kan mij adviseren wat te doen?!

Sabje_a
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:04
Locatie: Ergens op Aarde

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door Sabje_a »

Advies:

Koop geen spullen via veilingswebsites of groupon gebeuren. Er is altijd wel een issue!

welke
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2009 11:44

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door welke »

Hallo

ook hier hetzelfde issue. Al gereageerd en 1dayfly aansprakelijk gesteld voordat de bonnen verlopen waren en 1dayfly weigert elke reactie / doet alsof mails niet aankomen. Ook mij is verteld dat ze zich op acties aan het beraden waren. Moeten een gezamelijke actie starten om ons geld terug te krijgen lijkt mij.

Gesloten