LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
G.Fransen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2013 19:24

Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door G.Fransen »

Op maandag 10 november 2012 is het voor ons eindelijk zo ver, na een half jaar zwoegen en verbouwen gaan we eindelijk verhuizen. Alleen de Liander moet nog even langs komen voor het verzwaren van de meterkast van 1 naar 3 fase, een klusje wat volgens Liander zo is gepiept.
Rond de middag komen er 2 autos aanrijding met maarliefst 3 monteurs erin. Ik en de mensen die mij aan het helpen waren met verhuizen zijn even een broodje aan het eten in de keuken als ineens mijn koffiezetapparaat begint te roken, de spotjes boven de bar beginnen te knipperen en de oven en kombi-oven achter ons beginnen te zoemen en brommen. Ik schreeuw naar de heren dat er iets niet goed gaat maar ze reageren hier pas na 3 keer op. Gevolg: vaatwasser , oven, koffie apparaat, modem en wifi modem, tv in de keuken ,dimmer en diverse spotjes zijn kapot (ALLEMAAL SPLINTER NIEUW). Na een flinke uitbrander van mijn kant word er wat gemeten en gaan er op een stiekem manier 4 vingers omhoog waarmee bedoeld word dat er 400 volt op mijn stopcontacten en dus op mijn hele installatie staat. Wij hebben geen fout gemaakt kreeg ik te horen er zit iets niet goed in de nieuwe stoppenkasr dus bel je elektricien maar. Binnen 2 minuten waren ze ingepakt en weg, zelfs zonder een naam in te vullen op de werkbon!
Toen mijn elektricien arriveerde bleek al snel dat de 3 heren de nul en de fase draad hadden omgewisseld waardoor er een "zwevende nul" ontstaat en er 380 volt op de gehele installatie komt te staan. Na een telefoontje naar Liander word deze fout snel hersteld en de meter word opnieuw gezegeld . Ik heb fotos gemaakt en de zegel van de monteur die de fout heeft gemaakt bewaard. Deze is persoonsgebonden.
En dan begint het, je gaat de welbekende molen in. Alleen de klantenservice is te bereiken, die vertellen mij dat het tot 40 dagen kan duren voor er actie ondernomen gaat worden. Hier ben ik natuurlijk niet mee accoord gegaan. In een boze mail eis ik dat ik binnen 4 dagen reactie krijg en dit gebeurt op de laatste dag. De beste man aan de telefoon vertelde mij dat hij het ook allemaal niet wist en gaf mij het telefoonnummer van Dirk Klok, dit zou de baas zijn van de jongens die bij mij de boel hebben gesloopt. Dirk Kolk vond mijn verhaal maar vreemd en vertelde dat hij meer waarde hechte aan het verhaal van zijn jongens, die waren tenslotte met zijn drieen. Alleen was de beste man vergeten de monteur te spreken die de fout heeft hersteld. Hij zou me morgen terug bellen. Zoals verwacht gebeurde dit niet dus heb hem zelf maar weer gebeld. Meneer fransen, het LIJKT erop dat mijn jongens een fout hebben gemaakt kreeg ik te horen. We gaan het zo snel mogelijk oplossen.
Tot op de dag van vandaag, ruim een maand later heeft deze meneer Klok niets meer laten horen en is er zeker niets geregeld.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

G.Fransen schreef:Op maandag 10 november 2012 is het voor ons eindelijk zo ver, na een half jaar zwoegen en verbouwen gaan we eindelijk verhuizen. Alleen de Liander moet nog even langs komen voor het verzwaren van de meterkast van 1 naar 3 fase, een klusje wat volgens Liander zo is gepiept.
Rond de middag komen er 2 autos aanrijding met maarliefst 3 monteurs erin. Ik en de mensen die mij aan het helpen waren met verhuizen zijn even een broodje aan het eten in de keuken als ineens mijn koffiezetapparaat begint te roken, de spotjes boven de bar beginnen te knipperen en de oven en kombi-oven achter ons beginnen te zoemen en brommen. Ik schreeuw naar de heren dat er iets niet goed gaat maar ze reageren hier pas na 3 keer op. Gevolg: vaatwasser , oven, koffie apparaat, modem en wifi modem, tv in de keuken ,dimmer en diverse spotjes zijn kapot (ALLEMAAL SPLINTER NIEUW). Na een flinke uitbrander van mijn kant word er wat gemeten en gaan er op een stiekem manier 4 vingers omhoog waarmee bedoeld word dat er 400 volt op mijn stopcontacten en dus op mijn hele installatie staat. Wij hebben geen fout gemaakt kreeg ik te horen er zit iets niet goed in de nieuwe stoppenkasr dus bel je elektricien maar. Binnen 2 minuten waren ze ingepakt en weg, zelfs zonder een naam in te vullen op de werkbon!
Toen mijn elektricien arriveerde bleek al snel dat de 3 heren de nul en de fase draad hadden omgewisseld waardoor er een "zwevende nul" ontstaat en er 380 volt op de gehele installatie komt te staan. Na een telefoontje naar Liander word deze fout snel hersteld en de meter word opnieuw gezegeld . Ik heb fotos gemaakt en de zegel van de monteur die de fout heeft gemaakt bewaard. Deze is persoonsgebonden.
En dan begint het, je gaat de welbekende molen in. Alleen de klantenservice is te bereiken, die vertellen mij dat het tot 40 dagen kan duren voor er actie ondernomen gaat worden. Hier ben ik natuurlijk niet mee accoord gegaan. In een boze mail eis ik dat ik binnen 4 dagen reactie krijg en dit gebeurt op de laatste dag. De beste man aan de telefoon vertelde mij dat hij het ook allemaal niet wist en gaf mij het telefoonnummer van Dirk Klok, dit zou de baas zijn van de jongens die bij mij de boel hebben gesloopt. Dirk Kolk vond mijn verhaal maar vreemd en vertelde dat hij meer waarde hechte aan het verhaal van zijn jongens, die waren tenslotte met zijn drieen. Alleen was de beste man vergeten de monteur te spreken die de fout heeft hersteld. Hij zou me morgen terug bellen. Zoals verwacht gebeurde dit niet dus heb hem zelf maar weer gebeld. Meneer fransen, het LIJKT erop dat mijn jongens een fout hebben gemaakt kreeg ik te horen. We gaan het zo snel mogelijk oplossen.
Tot op de dag van vandaag, ruim een maand later heeft deze meneer Klok niets meer laten horen en is er zeker niets geregeld.

Vreselijk !

Heb je ze ook al per aangetekende brief met handtekening retour
schriftelijk aansprakelijk gesteld voor alle schade ?

Ik hoop voor je dat dit zo spoedig mogelijk voor u opgelost gaat worden.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Jeetje, het zal je maar gebeuren zeg!
Ik hoop voor TS dat het snel opgelost wordt, begrijp ik uit het verhaal nu goed dat alle genoemde apparatuur echt helemaal stuk is? Pffrt, dat zal een fikse kostenpost zijn inderdaad :(

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door dirkib »

Ik denk dat de enige partij met wie je te maken hebt Liander is. Zij hebben dat bedrijf met die drie elektriciens op je afgestuurd, maar Liander is en blijft in mijn ogen verantwoordelijk.

Tijd voor een brief aan Liander met wat er gebeurd is, foto's, eventueel een rapportage van de elektricien die je zelf ingeschakeld hebt, de omvang van de schade, dat je Liander daarvoor aansprakelijk stelt en dat je een vergoeding voor de geleden schade eist.

Webcare Liander
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:04

Re: Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door Webcare Liander »

Beste G. Fransen,

Ik lees dat het nog niet geregeld is. Erg frustrerend.
Ik wil kijken wat ik kan doen om dit zo spoedig mogelijk voor je op te lossen.
Wil je mij je adresgegevens toesturen? Je kunt deze sturen naar [email protected] t.a.v. het Klachtenteam.
Zodra ik deze ontvangen heb, zal ik direct actie ondernemen.

Ik kan je middels dit forum op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Heb je liever telefonisch contact ? Dan zie ik ook graag je telefoonnummer tegemoet.

Hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Murk de Vries
Liander Webcare medewerker

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door berndv »

eigen verzekering inschakelen, als Liander aansprakelijk is, haalt uw verzekering daar het geld wel terug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan de foto's van de schade ook op dit forum posten.

Naming and shaming is kennelijk het enige dat werkt.

Gesloten