LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dutch-forever
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2012 19:57

XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Dutch-forever »

Al jaren ben ik een tevreden klant, tot enkele weken geleden.

Ik ben overgestapt van internet VDSL naar 3 in 1 Glasvezel pakket van XS4ALL.

Vorig jaar heb ik me georiënteerd op de pakketten van XS4ALL, omdat toen nog niet duidelijk was of Reggefiber de 30% norm zou halen in ons dorp kon dus vanzelfsprekend nog niets definitiefs worden vastgelegd.

Sinds 9 juli 2012 is de aansluiting definitief en 18 juli opgeleverd en een dag later aangesloten door XS4ALL monteur.

Nu begint ook de ellende en dan vooral het digitale ontvangst van TV.
XS4ALL monteur kon het beeld al niet goed krijgen met de Devolon adapters. Hij had te weinig tijd om te regelen, maar wilde wel weer komen maar dan moest ik zelf het uurtarief en materialen betalen. :oops:

Heb de volgende dag contact met de technische dienst van XS4ALL. Ze hebben me geholpen door alles te resetten zowel de Fritzbox 7390 als ook de Motorola TV ontvanger VIP 1853 ( o.i.d.) Nu bedraad aangesloten

Het beeld was nu goed , ook in HD.

De volgende dag echter weer geen beeld, nu bleek er een storing te zijn in het netwerk ( had wel internet ) de volgende dag deed alles het weer, maar je raad het al; daarna weer problemen, Haperend en hakkelig beeld en geluid dat steeds wegvalt.

Inmiddels had ik gemerkt dat het pakket behoorlijk was aangepast in vergelijk met wat ik in het verleden had "besteld ". Geen mogelijkheid meer om via de coax kabel extra TV's aan te sluiten en ook geen tweede digitaleTV aansluiting gratis bijgeleverd.

Ik had tussentijds per E mail nog gevraagd of er ook wijzigingen in het pakket waren opgetreden. XS4ALL heeft daar inhoudelijk niets over vermeld.

Omdat ik de afgelopen weken niet normaal de TV diensten heb kunnen gebruiken wil ik mijn abonnement wijzigen naar Internet en Telefoon. Televisie uit het pakket vanwege de problemen en beperkingen aansluitmogelijkheden.

De Technische Helpdesk heeft daar alle begrip voor, maar de klanten service desk niet. Zij zeggen dat het contract op 26 juni is ingegaan en de 7 dagen respijt voorbij zijn. Ik heb pas op 19 juli de aansluiting actief en kon toen ook pas beoordelen of het geleverde conform de afspraak was. Nee dus.

XS4All klanten service deed geen enkele moeite om begrip te hebben en zich in te leven. Ze hadden alles conform de wet uitgevoerd. Ik wil niet weg bij XS4ALL , maar slecht het TV gedeelte eruit laten halen, maar dat kon absoluut niet, contract duur 1 jaar. :evil:

Heb nu nog steeds geen goed TV beeld ondanks de contacten die ik heb gehad en wellicht nog zal krijgen met de TD.

Maar ik ben nu ook wel heel erg flauw van om steeds zelf te moeten bellen ( niets gaat op schrift waardoor je ook niets kunt aantonen) en heb daarom geen behoefte meer in contact over oplossingen TV.

Trouwens mijn contract is nooit ondertekend door mij, omdat dit ook telefonisch is gegaan.


XS4ALL is niet meer wat het is geweest. Het krediet dat ze hadden is nu behoorlijk geslonken.

Vanavond gaat de stekker van de Motorola TV ontvanger eruit en wordt het kastje er tussen uitgehaald. Ik plug dan maar weer de vertrouwde coax in mijn TV

Daarna vakantie en we zien in september wel weer wat XS4ALL allemaal gaat doen.


Wees dus gewaarschuwd voor Internet TV van XS4ALL (= KPN)

xsniels
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2012 15:48

Re: XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door xsniels »

Hi Dutch-forever,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Wil je me je loginnaam / relatienummer mailen, dan kunnen we zorgen dat dit netjes geregeld wordt.

Vriendelijke groet,
Niels Huijbregts
[email protected]

HHenrichs
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2012 13:35

Re: XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door HHenrichs »

Precies dezelfde ervaring: bij goed werkend internet-telefoon abonnement nu een internet-tv abonnement besteld bij XS4all, na informatie over telefoon begin november: kan in HD worden ontvangen.
Installatie 3 december: monteur: HD is bij deze aansluiting niet mogelijk. Bovendien: na 1 dag valt tweede TV in de slaapkamer uit.
Telefoongesprek 10 december: abonnement was alleen 7 dagen na afsluiten (begin november) nog op te zeggen (toen had ik de dozen nog niet eens in huis: pas 3 december was de monteur geweest).
Je kunt dus alleen iets opzeggen dat je nog niet daadwerkelijk hebt ontvangen, nl. een werkend TV abonnement!
Kom op, XS4All, verschuil je niet achter dit soort formaliteiten: een klant heeft toch niets aan een virtueel contract (dat niet eens op papier staat en ondertekend is), maar alleen aan een werkende tv ontvangst volgens de beloften? Dat is toch zaken doen?
Volgens mij zou je gewoon moeten leveren wat is besteld, en als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, de koop moeten ontbinden zonder gesoebat bij de afdeling Klantenservice/Opzeggingen, en je zou je klanten ook niet moeten dwingen tot (inmiddels geschreven en verzonden) formele brieven aan de afdeling KLACHTEN!
PS. Ik zal Niels Huijbrechts via zijn email bij de vorige klacht een kopie van mijn brief sturen ...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik stap dus maar niet over op glasvezel. bedankt voor de waarschuwing.

Spok_1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2013 18:10

Re: XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Spok_1959 »

hier het zelf de ik mag november op zeggen zelfs bij upc zijn ze hier mee beter wil wat zeggen

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: XS4ALL maakt TV belofte niet waar en komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door ArneLH »

@HHenrichs: ok nu mag je nog opzeggen als XS4ALL niet levert wat is overeengekomen. Kwestie van een briefje/e-mail/enz. sturen met een redelijke termijn om het op te lossen en aangeven dat de overeenkomst ontbonden is als het niet binnen die termijn is opgelost.

Gesloten