![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nu wil intrum wel de dossierkosten en de administratiekosten vergoed hebben. Hun zeggen drie dossiers, dus ook drie keer dossierkosten en drie keer administratiekosten. Is dat terecht?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Je vraag om een beoordeling, zonder de relevante gegevens te geven. We moeten niet alleen weten wat de bedragen zijn die het incassobureau in rekening brengt maar ook wat de hoofdsom is. En we hebben data nodig. Dit kan heel overzichtelijk door per regel een datum te noemen en daarachter een samen vatten zoals "factuur X ontvangen" of "brief van incassobureau voor factuur X ontvangen". Dit alles samen bepaald welke wetgeving van toepassing en wat de maximum bedragen zijn die in rekening gebracht mogen worden.Dex van Bosman schreef:Is dat terecht?
Dit is dus onzin: de vermogensschade bestaande uit (een vergoeding voor) buitengerechtelijke kosten is voldoende procesbelang en kan gewoon worden toegewezen (is ook eigen ervaring).53o schreef:Er bestaat geen een wet die jou verplicht om incassokosten te betalen zonder hoofdsom. Als jouw vorderingen zijn voldaan, en de hoofdsom is nu 0 euro, dan kan jij gewoon nooit gedagvaard worden en dit verliezen (als je aanwezig bent). Dat weet IJ ook.
Behalve als zij zelf rekeningen verzinnen, of samenwerken met bedrijven die dit doen.berend12 schreef:Voorkomen is beter dan genezen, als je een hekel aan dat soort bureau`s hebt dan moet je op tijd betalen. Door te laat te betalen geef je ze elke keer iets te doen.
je zegt het verkeerd jules!!!!Ook indien de hoofdsom is voldaan dienen steeds de bijkomende incassokosten volledig te worden voldaan. Dit in tegenstelling tot wat eerder op dit forum werd beweerd.
Allereerst mijn excuses aan U allen dat ik op dit forum een bericht plaats en vervolgens niet meer reageer.IntrJustitia webcare schreef:Geachte heer of mevrouw Bosman
Doordat U te laat uw verplichtingen heeft voldaan zijn vorderingen aan Intrum Justitia overgedragen. Het is voor ons ondoenlijk om dossiers van meerdere opdrachtgevers te combineren vandaar dat U drie keer dossierkosten betaalt.
Ook indien de hoofdsom is voldaan dienen steeds de bijkomende incassokosten volledig te worden voldaan. Dit in tegenstelling tot wat eerder op dit forum werd beweerd.
Indien U binnen 14 dagen betaalt kunt U gebruik maken van de Intrum korting van vijf procent.
Wij hopen U voldoende geinformeerd te hebben. Mocht U nog vragen hebben kunt U zich natuurlijk ook wenden aan ons kantoor.
ik
Met vriendelijke groet,
Jules
IJ webcare
Wat daar vertelt is door die vrouw rammelt in zoverre dat €40 (excl. BTW) de max is bij hoofdsommen t/m €266 en dat dit alleen geldt als verzuim is ingetreden op of na 1 juli 2012.esme42 schreef:Gisteren in Zembla geweest: er mogen maar 40 euro incassokosten gerekend worden. Denk wel dat dat per vordering geldt, dus max 120 euro.
Ik zal het goed bewaren. Heb nog steeds niets vernomen overigens.Jolijn schreef:
Bewaar alles goed, zou me niets verbazen als je binnen kort of binnen 5 jaar daar toch nog weer wat van hoort
Btw IJ heeft geen webcare.