LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door bprosman »

Vodafone klanten zal voortaan ook worden gevraagd geen "Vuur AAN" meer te SMS'en :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol:

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Kate25 »

Ter aanvulling drama Vodafone: had paar jaar terug een vodafone prepaid toestel gekocht als backup. Zo vaak gebruikt, dat ik zelfs 06 nr niet eens meer weet. Maar ik wil nu het toestel, > 2 jaar na aanschaf, gebruiken met andere prepaid provider. Op internet gelezen dat de simlock er door Vodafone kosteloos afgehaald moet worden.
Langs vodafone winkel en na lang wachten: niksnie geholpen. Moest het maar via internet oplossen, want de noodzakelijke info die per sms van Vodafone naar mijn andere mobieltje zou worden gestuurd kwam maar niet aan. Zelfs niet na bellen naar klantenservice. Tja... wat problemen met versturen van SMSjes. LOL - zeg gewoon dat je er geen zin in hebt.
Ik net op Vodafone internet geneusd: ze willen best helpen je toestel simlock vrij te maken.... maar tegen betaling. En dat laatste mag wettelijk niet: het mobieltje is al meer dan een jaar in mijn bezit en dan dient de provider kosteloos de simlock te verwijderen.
Vodafone zou mij al kwijtraken als klant, maar na de toestanden rond de brand en mensen die geen internet en geen phone hadden, de schoffering in de winkel en het daar weigeren het probleem op te lossen en vervolgens ook nog het lef hebben om geld in rekening brengen voor een dienst die zij wettelijk gratis moeten leveren... Net als anderen heb ik hartstikke spijt dat ik een paar jaar terug een prepaid bij die troep gekocht heb.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je er zelf niet uitkomt met unlocken, kun je desnoods toch tegen betaling van verzendkosten (Dynafix) het toestel simlockvrij maken?
Mail met Vodafone, zorg voor de juiste informatie en als het dan met de via de mail verkregen codes niet lukt, kan Vodafone je adviseren je toestel op te sturen.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

Dit onderwerp gaat over: hoge rekening door hoog datagebruik. Niet over SIM-lock.

Anne Willems

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Anne Willems »

verwijderd door de moderator
Laatst gewijzigd door Anne Willems op 13 mei 2012 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Jolijn »

AdridB schreef:Dit onderwerp gaat over: hoge rekening door hoog datagebruik. Niet over SIM-lock.
Het bericht waar ik op reageer gaat over simlockvrij maken.

petrawasmus
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 14:09

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door petrawasmus »

Ik heb ook net de rekening ontvangen en wat blijkt, 's nachts is het meeste dataverkeer, waardoor dus een rekening van 400 euro. Heb Vodafone een mail gestuurd na gebeld te hebben waardoor dit komt. Dat zeggen ze i.v.m. privacy wetgeving niet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

petrawasmus schreef:Ik heb ook net de rekening ontvangen en wat blijkt, 's nachts is het meeste dataverkeer, waardoor dus een rekening van 400 euro. Heb Vodafone een mail gestuurd na gebeld te hebben waardoor dit komt. Dat zeggen ze i.v.m. privacy wetgeving niet.
Op de facturen van Vodafone staat gedetaileerd op welk data verbruik er heeft plaats gevonden, wat doe jij allemaal s,nachts met de smartphone in /naar het buitenland ?

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door esme42 »

ik zie mijn rekening online en daar staat niet gespecificeerd waaraan ik mijn internet verbruik, maar inderdaad het meeste gebeurt 's nachts en dan slaap ik toch echt.

annemarie84
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2013 17:09

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door annemarie84 »

Ik heb last van een spooknota van mobiel internet op mijn iPad. Voorheen gebruikte ik altijd een paar 100 MB op maandbasis, kwam nooit over mijn bundel heen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik op vrijdag 07 december 2012 rond 23:00 uur, een bericht dat ik moest bellen Anders zou ik worden afgesloten vanwege een overschrijding van de data limiet. Erg vreemd, aangezien de iPad de gehele dag in het hotel in de kluis had gelegen. Ik de volgende dag gebeld, bleek er ruim 6(!)GB aan data buiten de bundel zijn te gebruikt. Toen ik vroeg waardoor er zoveel data was verbruikt konden ze mij dit niet vertellen. Een wijsneus op de klantenservice vertelde mij doodleuk dat vodafone niet mag registreren waardoor de data os verbruikt en dat ik voortaan een datatracker moet installeren.
Vodafone geeft aan gebruikt is gebruikt en dat is mijn eigen schuld. Ik zot nu met een rekening van 585,00 euro. Heb twee weken geleden een klachtenbrief verstuurd per post naar special services, nog steeds geen antwoord.
Wat kan ik doen???? Wie o wie kan mij helpen????

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ga die akkoord met die onverklaarbare afschrijving, als je niet precies weet hoe en wat.
Google eens op ineens onverklaarbaar hoog data verbruik, dit schijnt de laatste tijd een Vodafonekwaal te zijn. Ook op het Kassa forum staan een aantal topics hierover.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

annemarie84 schreef:Ik heb last van een spooknota van mobiel internet op mijn iPad. Voorheen gebruikte ik altijd een paar 100 MB op maandbasis, kwam nooit over mijn bundel heen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik op vrijdag 07 december 2012 rond 23:00 uur, een bericht dat ik moest bellen Anders zou ik worden afgesloten vanwege een overschrijding van de data limiet. Erg vreemd, aangezien de iPad de gehele dag in het hotel in de kluis had gelegen. Ik de volgende dag gebeld, bleek er ruim 6(!)GB aan data buiten de bundel zijn te gebruikt. Toen ik vroeg waardoor er zoveel data was verbruikt konden ze mij dit niet vertellen. Een wijsneus op de klantenservice vertelde mij doodleuk dat vodafone niet mag registreren waardoor de data os verbruikt en dat ik voortaan een datatracker moet installeren.
Vodafone geeft aan gebruikt is gebruikt en dat is mijn eigen schuld. Ik zot nu met een rekening van 585,00 euro. Heb twee weken geleden een klachtenbrief verstuurd per post naar special services, nog steeds geen antwoord.
Wat kan ik doen???? Wie o wie kan mij helpen????
Ik heb geluk gehad, want mijn Rechtsbijstandsverzekering heeft de nota bij mij afgekocht, Het nemen van juridische stappen staat in geen verhouding tot de kosten van de spooknota. Dit is waarschijnlijk de reden, maar dit lost het probleem van spooknota's niet op.

V.w.b. Radar: ik heb nooit een reactie gekregen op mijn mail die ik heb gestuurd over spooknota's. Ik lees op dit Forum dat meer mensen een mail hebben gestuurd. Hebben die wel een reactie gehad?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

AdridB schreef:
annemarie84 schreef:Ik heb last van een spooknota van mobiel internet op mijn iPad. Voorheen gebruikte ik altijd een paar 100 MB op maandbasis, kwam nooit over mijn bundel heen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik op vrijdag 07 december 2012 rond 23:00 uur, een bericht dat ik moest bellen Anders zou ik worden afgesloten vanwege een overschrijding van de data limiet. Erg vreemd, aangezien de iPad de gehele dag in het hotel in de kluis had gelegen. Ik de volgende dag gebeld, bleek er ruim 6(!)GB aan data buiten de bundel zijn te gebruikt. Toen ik vroeg waardoor er zoveel data was verbruikt konden ze mij dit niet vertellen. Een wijsneus op de klantenservice vertelde mij doodleuk dat vodafone niet mag registreren waardoor de data os verbruikt en dat ik voortaan een datatracker moet installeren.
Vodafone geeft aan gebruikt is gebruikt en dat is mijn eigen schuld. Ik zot nu met een rekening van 585,00 euro. Heb twee weken geleden een klachtenbrief verstuurd per post naar special services, nog steeds geen antwoord.
Wat kan ik doen???? Wie o wie kan mij helpen????
Ik heb geluk gehad, want mijn Rechtsbijstandsverzekering heeft de nota bij mij afgekocht, Het nemen van juridische stappen staat in geen verhouding tot de kosten van de spooknota. Dit is waarschijnlijk de reden, maar dit lost het probleem van spooknota's niet op.

V.w.b. Radar: ik heb nooit een reactie gekregen op mijn mail die ik heb gestuurd over spooknota's. Ik lees op dit Forum dat meer mensen een mail hebben gestuurd. Hebben die wel een reactie gehad?
Waarom zou Radar reageren op een klacht inzake een factuur, dat de nota afgekocht is zegt vlg mij voldoende tav de echtheid van de zo genaamde spooknota, als je in je recht staat met bewijzen ervan valt er niets af te kopen lijkt me . :?:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
AdridB schreef:
annemarie84 schreef:Ik heb last van een spooknota van mobiel internet op mijn iPad. Voorheen gebruikte ik altijd een paar 100 MB op maandbasis, kwam nooit over mijn bundel heen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik op vrijdag 07 december 2012 rond 23:00 uur, een bericht dat ik moest bellen Anders zou ik worden afgesloten vanwege een overschrijding van de data limiet. Erg vreemd, aangezien de iPad de gehele dag in het hotel in de kluis had gelegen. Ik de volgende dag gebeld, bleek er ruim 6(!)GB aan data buiten de bundel zijn te gebruikt. Toen ik vroeg waardoor er zoveel data was verbruikt konden ze mij dit niet vertellen. Een wijsneus op de klantenservice vertelde mij doodleuk dat vodafone niet mag registreren waardoor de data os verbruikt en dat ik voortaan een datatracker moet installeren.
Vodafone geeft aan gebruikt is gebruikt en dat is mijn eigen schuld. Ik zot nu met een rekening van 585,00 euro. Heb twee weken geleden een klachtenbrief verstuurd per post naar special services, nog steeds geen antwoord.
Wat kan ik doen???? Wie o wie kan mij helpen????
Ik heb geluk gehad, want mijn Rechtsbijstandsverzekering heeft de nota bij mij afgekocht, Het nemen van juridische stappen staat in geen verhouding tot de kosten van de spooknota. Dit is waarschijnlijk de reden, maar dit lost het probleem van spooknota's niet op.

V.w.b. Radar: ik heb nooit een reactie gekregen op mijn mail die ik heb gestuurd over spooknota's. Ik lees op dit Forum dat meer mensen een mail hebben gestuurd. Hebben die wel een reactie gehad?
Waarom zou Radar reageren op een klacht inzake een factuur, dat de nota afgekocht is zegt vlg mij voldoende tav de echtheid van de zo genaamde spooknota, als je in je recht staat met bewijzen ervan valt er niets af te kopen lijkt me . :?:
Rechstbijstandsverzekering koopt wel vaker af, niet omdat de factuur terecht is, maar omdat dat voor hen goedkoper/makkelijker is.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Moedt »

Hoe zit dat met die zogenaamde spooknota's?
Is dat echt niet de fout van de gebruiker?

Ik ben op zoek naar een nieuwe provider en Vodafone heeft een leuke aanbieding maar als het echt zo is dat je niet kunt vertrouwen dat het verbruik klopt dan ben ik een beetje huiverig voor Vodafone.

annemarie84
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2013 17:09

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door annemarie84 »

Ik zou nooooooit meer een abonnement bij vodafone nemen. Ik heb 3 abonnementen lopen en ik zeg alle abonnementen op bij vodafone. Ik voel me gewoon bedonderd en onrechtvaardig behandeld. Vodafone kan mij niet vetellen waardoor de data is veroorzaakt. Zelfs nadat ik het mobiele datagebruik heb uitgeschakeld heeft vodafone data in rekening gebracht. Vodafone formuleerd haar standpunt zo, dat als ik niet kan aantonen dat ik gelijk heb, ik kan fluiten maar mijn geld. Ik hen overigens de afschrijving van mijn bank gestorneerd in afwachting van een antwoord op mijn klachtenbrief.
Ben al ruim 10 jaar klant bij hun en voel me gewoon in kou gezet door hun. Echt absurd! Neem GEEN abonnementen bij vodafone!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Jolijn »

Weet niet of Vodafone webcare hier wel eens reageert, bij het Kassa forum wel.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Moedt »

annemarie84 schreef:Ik zou nooooooit meer een abonnement bij vodafone nemen. Ik heb 3 abonnementen lopen en ik zeg alle abonnementen op bij vodafone. Ik voel me gewoon bedonderd en onrechtvaardig behandeld. Vodafone kan mij niet vetellen waardoor de data is veroorzaakt. Zelfs nadat ik het mobiele datagebruik heb uitgeschakeld heeft vodafone data in rekening gebracht. Vodafone formuleerd haar standpunt zo, dat als ik niet kan aantonen dat ik gelijk heb, ik kan fluiten maar mijn geld. Ik hen overigens de afschrijving van mijn bank gestorneerd in afwachting van een antwoord op mijn klachtenbrief.
Ben al ruim 10 jaar klant bij hun en voel me gewoon in kou gezet door hun. Echt absurd! Neem GEEN abonnementen bij vodafone!!!
Hier ben ik dus bang voor.
Dan toch maar geen Vodafone.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

Har6 en Jolijn: logische reactie.

Lees het begin van dit onderwerp eerst eens goed. Op een vast tijdstip (0.00 uur) werd een grote hoeveelheid (vaak groter dan 2 GB, maar ook zelfs meer dan 3GB) data door mijn mobiele telefoon gebruikt. En dit gedurende een aantal dagen achter elkaar. Hoe is het technisch mogelijk dat met een mobiele telefoon in een tijdsperiode van 5 dagen 14,5GB wordt gedownload! Deze hoeveel data vertegenwoordigt een groot aantal HD kwaliteit films en dat allemaal via mijn mobiele telefoon. Op mijn harde schijf van mijn desktop nog niet eens 10 GB aan data en dit zijn foto's en muziekbestanden. Dit kan nooit goed zijn. Tevens is het technisch niet mogelijk dat je in zo'n korte periode zo'n grote hoeveelheid data verbruikt.

Ik heb zelf met mijn Rechtsbijstand over het waarom van afkopen gesproken. De betreffende advocaat gaf aan dat er een afweging gemaakt wordt tussen de kosten u.h.v. juridische bijstand en de kosten die de benadeelde heeft. Ik heb de helft teruggekregen van Vodafone. Ze geven dus eigenlijk wel toe dat het niet klopte. Daarna zijn mijn gemiddelde maandelijkse kosten er vanaf gegaan en bleef er een bedrag over van EUR 225,--. Dit is betaald door de Rechtsbijstandverzekering.

Hoe dan ook blijf ik van mening dat Vodfone iets flikt en zou graag zien dat Radar (of Kassa) dit verder onderzoekt. Een onderwerp in de televisieuitzending zou veel meer reacties opleveren vermoed ik.

Gesloten