LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="AdridB"]Har6 en Jolijn: logische reactie.

Lees het begin van dit onderwerp eerst eens goed. Op een vast tijdstip (0.00 uur) werd een grote hoeveelheid (vaak groter dan 2 GB, maar ook zelfs meer dan 3GB) data door mijn mobiele telefoon gebruikt. En dit gedurende een aantal dagen achter elkaar. Hoe is het technisch mogelijk dat met een mobiele telefoon in een tijdsperiode van 5 dagen 14,5GB wordt gedownload! Deze hoeveel data vertegenwoordigt een groot aantal HD kwaliteit films en dat allemaal via mijn mobiele telefoon. Op mijn harde schijf van mijn desktop nog niet eens 10 GB aan data en dit zijn foto's en muziekbestanden. Dit kan nooit goed zijn. Tevens is het technisch niet mogelijk dat je in zo'n korte periode zo'n grote hoeveelheid data verbruikt.

Ik heb zelf met mijn Rechtsbijstand over het waarom van afkopen gesproken. De betreffende advocaat gaf aan dat er een afweging gemaakt wordt tussen de kosten u.h.v. juridische bijstand en de kosten die de benadeelde heeft. Ik heb de helft teruggekregen van Vodafone. Ze geven dus eigenlijk wel toe dat het niet klopte. Daarna zijn mijn gemiddelde maandelijkse kosten er vanaf gegaan en bleef er een bedrag over van EUR 225,--. Dit is betaald door de Rechtsbijstandverzekering.

Hoe dan ook blijf ik van mening dat Vodfone iets flikt en zou graag zien dat Radar (of Kassa) dit verder onderzoekt. Een onderwerp in de televisieuitzending zou veel meer reacties opleveren vermoed ik.[/quote]

volgende week zaterdag komt Kassa met een item over data verbruik

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

Har06 Ik ga er naar kijken. Bedankt voor het melden.

annemarie84
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2013 17:09

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door annemarie84 »

Lijkt me een super goed idee om de malafide praktijken van vodafone aan de kaak te stellen in een uitzending! Ik zag gisteren op mijn belachelijke hoge nota dat er zelfs data in rekening is gebracht op een datum waarop ik het mobiele data gebruik al ruim 24 uur had uitgeschakeld! Er klopt echt geen ***** van.
Ik kom mijn verhaal graag vertellen in de studio! Met wie kan ik contact opnemen om dit onderwerp aam te dragen als onderwerp voor een uitzending?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

annemarie84 schreef:Lijkt me een super goed idee om de malafide praktijken van vodafone aan de kaak te stellen in een uitzending! Ik zag gisteren op mijn belachelijke hoge nota dat er zelfs data in rekening is gebracht op een datum waarop ik het mobiele data gebruik al ruim 24 uur had uitgeschakeld! Er klopt echt geen ***** van.
Ik kom mijn verhaal graag vertellen in de studio! Met wie kan ik contact opnemen om dit onderwerp aam te dragen als onderwerp voor een uitzending?
Zo Annemarie je bent er van overtuigd dat Vodafone de zaak beflest, ben benieuwd naar jouw optreden :mrgreen:

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door YMSR »

De vodafone medewerkers zijn waardeloos.
Ik kon mn abbo verlengen en wilde een iphone 5.
Dat mocht van vodafone alleen als ik een nieuw nr zou nemen.
Oke prima als dat de voorwaarde is vind ik t niet zo erg.

Nu blijkt dat ze een heel nieuw abbo heeft afgesloten.
Anders kreeg ik de tel niet mee zei ze.
Ik ging de volgende dag even informeren bij mensen want ik had er een rotgevoel over.
maar helaas...toen ik terug ging was ik net te laat om terug te brengen.

Nu zit ik met 3 maanden aan dubbele kosten van totaal 180 euro.
En bedankt k*twijf van de vodafone winkel.
Alleen omdat ze zelf provisie krijgen.
Gaan ze klanten naaien :(

GVeerling
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 09:32

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door GVeerling »

We zijn nu een jaar verder en inderdaad is het probleem duurt nog steeds voort. Ook wij krijgen 's nachts ongewenst bezoek en ontvangen onwaarschijnlijke spooknota's van Vodafone buiten mijn bundel van 1Gb. terwijl ik zowel thuis en op kantoor in een Wifi omgeving zit. Vodafone kan of wil het niet verklaren en dat het zou gaan om automatische updates van mij apps kan ik me niet voorstellen. Dat vergt niet zoveel data en bovendien worden de apps alleen ge-update als ik daar zelf opdracht voor geef. Het irritante is dat niemand met een helder en duidelijk antwoord komt voor dit probleem. Ik heb mijn gloednieuwe Apple iPhone 5 dus UITGEZET omdat ik ongewild wordt bestolen. Ik denk aan het opzetten van een aparte website voor gedupeerden. Binnenkort meer.

GVeerling
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 09:32

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door GVeerling »

Zie mijn reactie van vandaag op dit forum. Wij hebben hetzelfde probleem. Ik ga meer mensen zoeken.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik begrijp het probleem maar moet er wel een beetje om lachen. Alsof Vodafone massaal klanten onjuiste nota's gaat versturen. Ik geloof er niets van. Ik geloof er eerder in dat mensen appjes downloaden die ongewenst updaten of dat er andere problemen zijn met de instellingen. Vodafone brengt gewoon geregistreerd verbruik in rekening, meer niet. Dat dit soms tot hoge nota's kan leiden is voor de klant onprettig maar niet gelijk de schuld van Vodafone. Omdat Vodafone begrip heeft voor de soms rare situatie blijkt wel uit het feit dat zij soms de rekeningen verminderen uit coulance.

Hetzelfde is mij enige jaren geleden overkomen. Mijn iPhone maakte ongewenst contact met internet waaruit een rekening volgde van 400,-. Na een goed en normaal gesprek is dit kwijtgescholden, zonder problemen.

Kortom, zoek het probleem ook eerst even bij jezelf en je instellingen voordat je onzin verkondigd en een onjuiste term als spooknota gebruikt.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

Het komt er op neer dat voor veel mensen het onbegrijpelijk is dat er een hoge nota komt. Hoe zit het met andere telecom providers? Is Vodafone de enige provider waar spooknota's in rekening worden gebracht?

Aan de reacties van sommige mensen leid ik af dat het niet aan de provider kan liggen. Als we daar dan van uitgaan dan is er toch een andere reden dat de nota zo hoog is? Een van de reacties geeft aan dat dit mogelijk te maken heeft met Apps die automatisch geupdate worden of dat de instellingen van de mobiele telefoon niet goed staan. Als dat zo is dan zouden ook mensen die gebruik maken van andere telecom providers hoge nota's moeten hebben. Het kan toch niet zo zijn dat alleen telefoons met een Vodafone aansluiting hoge datakosten hebben a.g.v. automatische updates van Apps of verkeerde instellingen van de mobiele telefoon?

Al met al blijven er vragen en heeft niemand een duidelijk antwoord.

Wanneer duikt Radar nu eens in dit probleem? Niet alleen om je geld terug te krijgen, maar om voor gebruikers van mobiele telefoons uit te zoeken wat er nu precies fout gaat. En als dit helder is dan kan de mobiele gebruiker of de telecom provider er voor zorgen dat de rekeningen in de toekomst niet meer zo hoog uitvallen.

Ben benieuwd.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door harley68 »

Die mogelijkheden zijn er, diverse

- internet laten afsluiten bij provider zodat je alleen wifi gebruiken kan.
- internet uitschakelen op je telefoon
- je internet laten blokkeren na zoveel mb via een app

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

Leuk van een Forum. Er wordt enorm veel gediscussieerd, maar echt een antwoord op de vragen komt er niet.

Bedankt voor de tips, voor mij niet nieuw. Waarom biedt een provider dan abonnementen met x MB databundel aan? Hier verdient hij aan en zeker wanneer er meer dan de bundel aan data wordt verbruikt.

Ik blijf van mening, ondanks het feit dat ik geen expert ben, dat het verbruik van data in de tientallen Gigabytes in een korte tijd, mij onmogelijk lijkt.

Tevens ben ik van mening dat je zelf in de gaten moet houden hoeveel data je verbruikt hebt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Overigens had dat in mijn geval niet geholpen, want in 1 nacht (ik lag toen op 1 oor) is er bij mij 4,5 Gigabyte door mijn mobiele telefoon geconsumeerd.

Wanneer laat Radar zich eens horen over dit onderwerp?

Zie mijn eerder reactie van 22/5/2013.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door devious »

4,5 Gb moet je kunnen zien op je nota. Het lijkt er sterk op dat je foon een volledige backup draait op het UMTS netwerk ipv je eigen WiFi. Vraag anders via twitter aan Voda wat het zou kunnen zijn en waarom je geen waarschuwing krijgt.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door AdridB »

Devious,

Lees het begin van dit onderwerp eerst eens goed. Op een vast tijdstip (0.00 uur) werd een grote hoeveelheid (vaak groter dan 2 GB, maar ook zelfs meer dan 3GB) data door mijn mobiele telefoon gebruikt. En dit gedurende een aantal dagen achter elkaar. Hoe is het technisch mogelijk dat met een mobiele telefoon in een tijdsperiode van 5 dagen 14,5GB wordt gedownload! Deze hoeveel data vertegenwoordigt een groot aantal HD kwaliteit films en dat allemaal via mijn mobiele telefoon. Op mijn harde schijf van mijn desktop nog niet eens 10 GB aan data en dit zijn foto's en muziekbestanden. Dit kan nooit goed zijn. Tevens is het technisch niet mogelijk dat je in zo'n korte periode zo'n grote hoeveelheid data verbruikt.

Overigens wederom geen reactie op mijn vragen:
- Wanneer laat Radar zich eens horen over dit onderwerp? Niet alleen om je geld terug te krijgen, maar om voor gebruikers van mobiele telefoons uit te zoeken wat er nu precies fout gaat. En als dit helder is dan kan de mobiele gebruiker of de telecom provider er voor zorgen dat de rekeningen in de toekomst niet meer zo hoog uitvallen.
- Het komt er op neer dat voor veel mensen het onbegrijpelijk is dat er een hoge nota komt. Hoe zit het met andere telecom providers? Is Vodafone de enige provider waar spooknota's in rekening worden gebracht?
- Aan de reacties van sommige mensen leid ik af dat het niet aan de provider kan liggen. Als we daar dan van uitgaan dan is er toch een andere reden dat de nota zo hoog is? Een van de reacties geeft aan dat dit mogelijk te maken heeft met Apps die automatisch geupdate worden of dat de instellingen van de mobiele telefoon niet goed staan. Als dat zo is dan zouden ook mensen die gebruik maken van andere telecom providers hoge nota's moeten hebben. Het kan toch niet zo zijn dat alleen telefoons met een Vodafone aansluiting hoge datakosten hebben a.g.v. automatische updates van Apps of verkeerde instellingen van de mobiele telefoon?

We wachten af.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Spooknota Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

Afwachten ??? ik zou de nota maar afwerken :)

Gesloten