LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs concurrent academy waardeloze vakopleiding

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Rijschooldgw

Rijbewijs concurrent academy waardeloze vakopleiding

Ongelezen bericht door Rijschooldgw »

Momenteel ben ik bezig met de opleiding tot rijinstructeur bij de rijbewijsconcurrent academy.
Na wat zoeken op het internet en bij verschillende opleidingscentra contact formulieren ingevuld te hebben, ben ik bij hen terecht gekomen.

De heer Gerard Bakker ( broer directeur ) is langs gekomen om informatie over de opleiding te geven. Daarna heb ik de mogelijkheid gekregen om hierover na te denken.
Hij had hele mooie verhalen over hun academy en de opleiding. Ze hanteren een gedeelde zelfstudie met studie meetings waar je dan les zou krijgen.

De totale kosten van de studie inclusief de verplichte stage van 40 uur zou dan komen op 3900 exclusief de examens. Deze betaal je wanneer ze aangevraagd moeten worden. Dit zou dan op een totaal komen van 4900 euro. Dit is een hoop geld maar, omdat zij een regeling konden treffen was het voor mij extra gunstig.

Een aantal weken later heb ik de kick off gehad van de opleiding. Hier werden de mappen mee gegeven en kort verteld wat ons te wachten staat. Henk Bakker ( de directeur ), is nog even het lokaal ingelopen om ons succes te wensen.

Mijn eerste studie meeting was pas ruim een maand later. Deze studie meeting heeft nog geen 2 uur geduurt. Mijn tweede studie meeting die nog geen uur heeft geduurt was helemaal een lachtertje. De vragen die gesteld werden, werden beantwoord en daarmee was de les klaar.

Naar mijn idee is dit geen les geven en mag dit dus ook geen vakopleiding genoemt worden. Zeker niet voor de prijzen die gehanteerd worden hiervoor.
Studenten hebben ook onderwijs nodig om deze opleiding juist af te ronden.
Het is immers een vakopleiding, een toekomst maar geen type cursus.

Waar ik eigenlijk naartoe wil is het volgende.
Deze man heeft een academy opgezet die nergens toe deugt. Maakt beloftens en komt ze niet na. Er wordt "les" gegeven die een eigen context heeft en wie heeft daar eigenlijk toezicht op?
Dit soort praktijken moeten gewoon ophouden. Mensen betalen 4900 euro voor een "vakopleiding" en investeren in hen toekomst. Dan mag men toch daar toch ook kwaliteit voor verwachten?
Ik weet niet of er meerdere gedupeerde zijn en wil hier dan ook graag iets aan doen. Het kan namelijk niet zo zijn dat er nog meer mensen in trappen.

Ik wil een ieder dan ook graag oproepen om hierop te reageren wanneer ook zei zich gedupeerd voelen. Met meerdere mensen sta je eenmaal sterker.

De mensen die van plan zijn om een opleiding te gaan volgen tot rij instructeur adviseer ik graag om dit elders te doen.

crazyme

Re: Rijbewijs concurrent academy waardeloze vakopleiding

Ongelezen bericht door crazyme »

Rijschooldgw schreef:Deze studie meeting heeft nog geen 2 uur geduurd. Mijn tweede studie meeting die nog geen uur heeft geduurd was helemaal een lachertje. De vragen die gesteld werden, werden beantwoord en daarmee was de les klaar.
Kennelijk is een groot deel van die studie in de vorm van "zelfstudie".

Had u zich misschien niet goed geïnformeerd vooraf ?

Jacob raap

Ongelezen bericht door Jacob raap »

Beste rijschool DGW

Ook ik ben in contact geweest met Gerard Bakker afgelopen vrijdag 18-01 2013 en ik ben zwaar teleur gesteld in hem. ik heb een gesprek met hem gehad , en moet zeggen kwam goed over .
Maar hij wist niet hoe Henk ( directeur) van achternaam hete ,na onze mister google was het raak zijn broers van elkaar dit is een vreemde zaak ook hij kwam met een mooie aanbieding 3900 euro alles incl.
Maar je raad het al doe het NIET ik ga hem morgen confronteren met deze bevindingen , ook verzweeg hij ons een dat de RC in 2008 kopje onder is geweest .

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

crazyme schreef:
Rijschooldgw schreef:Deze studie meeting heeft nog geen 2 uur geduurd. Mijn tweede studie meeting die nog geen uur heeft geduurd was helemaal een lachertje. De vragen die gesteld werden, werden beantwoord en daarmee was de les klaar.
Kennelijk is een groot deel van die studie in de vorm van "zelfstudie".

Had u zich misschien niet goed geïnformeerd vooraf ?
Ik heb een zelfstudiecursus islamic finance gevolgd en die kostte me 300 euro inclusief 150 voor lesmateriaal. 4900 is belachelijk, ook als het zelfstudie is.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Bor Komorovski schreef: Ik heb een zelfstudiecursus islamic finance gevolgd en die kostte me 300 euro inclusief 150 voor lesmateriaal. 4900 is belachelijk, ook als het zelfstudie is.
Ach, mag je met een cursus islamic finance ook rijles geven dan ? :?

Bor Komorovski

crazyme schreef:
Bor Komorovski schreef: Ik heb een zelfstudiecursus islamic finance gevolgd en die kostte me 300 euro inclusief 150 voor lesmateriaal. 4900 is belachelijk, ook als het zelfstudie is.
Ach, mag je met een cursus islamic finance ook rijles geven dan ? :?
Klopt, dat mag ook, maar alleen in Mekka. Behalve die 300 pietermannen heb ik natuurlijk ook mijn voorhuid moeten inleveren.

Nu even zonder onzin: in een zelfstudie zitten slechts kosten van lesmateriaal en examens, dat waren mij mij dus die 300 euro. Dat zijn ofwel heel veel examens ofwel een vrachtwagenlading boeken. Wat een cursus duur maakt zijn nou juist de lessen die worden gegeven.

Bovendien lijkt me dat rijles geven zodanig praktisch is dat de opleiding nou juist veel praktijklessen inhoudt. Met zelfstudie kan je de theorie leren maar dingen als geduld met leerlingen ('GVD trut, ik zei naar RECHTS!!! Ben je gewoon dom of doof?!' lijkt me niet een gepaste wijze van lesgeven) en tijdig reageren als het fout dreigt te gaan lijkt me nou typisch iets dat je slechts leert met praktijkervaring.

Een zelfstudie opleiding tot rijinstructeur is wat mij betreft even zinloos als een bordeel met zelfbediening, en daarbij is 4900 euro voor een zelfstudiecursus niet realistisch.

Rij-instructeur_B

Ongelezen bericht door Rij-instructeur_B »

Beste Rijschooldgw,

Kijkt u eens op verkeerspro.nl
Ik denk als u daar op deze organisatie zoekt u misschien denkt.........had ik maar.....
Maar schrale troost is dat er met u meer dan zeker 70 rijinstructeurs u hiervoor hadden willen behoeden.
Helaas gaan de praktijken van deze heren gewoon door, pure zakkenvullers en zo glad als een aal.
En vinden het helemaal niet erg als u failliet gaat zoals zovelen die via hun de opleiding gedaan hebben en een franchise contract met hun zijn aangegaan.

Iedereen die overweegt deze branche in te gaan, weet dat de markt aardig verzadigd is.

Heel veel succes.

Bor Komorovski

Dat is niet mis, jeetje...

Maar dat is ook weer het probleem met franchising. Je hebt goede franchisegevers die een goede formule aanbieden. Daar moet wel in geinvesteerd worden maar daar staat ook een goede training en organisationele ondersteuning tegenover. Bovendien moet de kandidaat een soort selectie doorlopen. Daarintegen heb je ook de slechte franchisegevers die iedereen accepteren, veel geld vragen, weinig teruggeven, en klachten pareren met de mededeling dat frnachisenemers toch echt zelfstandige ondernemers zijn die zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen zaak. Dat er met de formule niks mis is maar dat de franchisenemer blijkbaar niet professioneel genoeg is en dan ook nog de franchisegever zwart probeert te maken.

Je komt dit soort grappen en grollen in iedere branche tegen, niet alleen in de rijschoolbranche.

Kortom, doe dus eerst gedegen onderzoek, met name bij franchising!

Rijschooldgw

Ongelezen bericht door Rijschooldgw »

Beste allemaal,

Ik wil mensen met het bovenstaande bericht behoeden voor deze oplichting praktijken.

Voor een zelfstudie waar je weinig tot geen ondersteuning/les krijgt is het bedrag van 4900 euro belachelijk. Zakken vullend, gewetenloos zonder dat ze daar slechter van zullen slapen.
Gelukkig ben ik niet verder gegaan met een franchise contract van De Rijbewijsconcurrent.
Ook deze contracten zijn wurg contracten waarin ze bergen beloven maar minstens de helft waar kunnen maken.

Wat ik vreemd vind is dat hier geen toezicht op is en iedere leeghoofd een opleiding tot rijinstructeur kan verzorgen op zijn of haar manier.

Ik had de gebroeders Bakker het voordeel van de twijfel gegeven na alle negatieve publicitatie in het verleden maar, te vergeefs. Deze mensen gaan dood vrolijk verder op de voet waar ze al altijd verder op zijn gegaan. Denk na en weet waar je aan begint als je hier je "opleiding" wilt gaan volgen.

woutersmit

Ongelezen bericht door woutersmit »

ze doen wat ze zeggen. een ZELFstudie aanbieden.
de drie ringbanden lesmateriaal zien er leuk uit. maar bij nader inzien ook voorzien van de nodige taal- en spelfouten. verder ook nog onjuist bijschrift bij de afbeeldingen.

dan de studiemeetings.
woudenberg, utrecht en nu dan ook in almere.
nee degene die dat onderwerp behandeld is vandaag niet aanwezig.
de docent is niet aanwezig, wat willen jullie doen, testjes maken om te oefenen?

bereikbaarheid is voortreffelijk tot de rekening is betaald.
nu augustus 2013, de vakantie is voorbij en de bereikbaarheid is 0,0
email die niet beantword wordt
email die retour komt met de mededeling onbekend email adres, heeft wel ooit gewerkt.
telefoon die beantwoord wordt met de mededeling probeer het later nog eens een keer.
telefoons die afgesloten zijn.

dick p die een oog kwijt is geraakt ivm ziekte, en dus geen les meer geeft.
natasha p die tm oktober op zwangersschapsverlof is.

niet aangesloten bij bovag, dus ook geen garantie bij faillissement.

laatste contact van RC met IBKI is van ver voor de zomervakantie.

geen terugkoppeling naar leerlingen over situatie.

kortom ze hebben de haren verloren maar niet hun streken.

leuk werkje voor justitie en de fiod.

Rayan22

Ongelezen bericht door Rayan22 »

Ik sluit me aan bij de rest.
Ik probeer nu al weken hun te bereiken geen gehoor maar automatische incasso kunnen ze wel.
Heb al paar keer examens gedaan de examinatoren Zeggen zelf tegen mij wat ik doe dat onmogelijk is te behalen.
Ik mail RC elke dag nog steeds geen reactie.
Hier moet echt wat aangedaan worden.
Ik werk me kapot voor me geld en hun pakken dit gewoon af zonder er voor iets terug te doen.
Wil gewoon me geld terug. Met hun onzin.
Hoop dat radar Wat er tegen kan doen.
Of heeft iemand ander ideeën?

Ruban83

Ongelezen bericht door Ruban83 »

Echt waardeloze alleen maar praatjes
Ik probeer ze ook nu al een tijdje te bereiken.

miguelh

Ongelezen bericht door miguelh »

Ik ben ook een van de gedupeerden. In februari ben ik begonnen. De eerste bijeenkomst ging goed en het examen heb ik gehaald. Onlangs stond ik voor de deur voor nog een bijeenkomst en er was niemand. Toen begon de argwaan. Heb mij rechtsbijstand ingeschakeld en nu maar kijken wat ik nog terug kan krijgen.

Trapernietin

Ongelezen bericht door Trapernietin »

Hier nog een exRC-er. Ik kreeg vandaag (na anderhalf jaar weg te zijn van RC) de bijgevoegde mail.
Denken ze nou echt dat ik niet door heb wat ze aan het doen zijn? Ze gebruiken zelfs dezelfde foto van de dame in de binnenspiegel. Iedereen dus opgepast voor hun nieuwe naam Royaal Rijles.

TRAP ER NIET IN! Ik onderga tot de dag van vandaag nog financiele problemen door deze ongein.

Trouwens voor de persoon boven mij. Zeg alsjeblieft zo spoedig mogelijk je contract op. Geloof me, er is een uitweg!

Geachte rijschoolondernemer,

Het Complete Marketing & SalesPakket voor Rijscholen wordt u aangeboden door Royaal Rijles. Het pakket biedt uw rijschool een unieke tool om regionaal en zeer actief nieuwe leerlingen te verwerven. De professionele aanpak van Royaal Rijles is uniek voor de rijschoolbranche.

Het beste Complete Marketing & SalesPakket is voor slechts 250 rijscholen in Nederland beschikbaar. Er wordt gewerkt met een wachtlijst bij voldoende deelnemers per regio.

De voordelen van het Marketing & SalesPakket voor Rijscholen:

Tienduizenden regionale online advertenties per maand
Al deze regionale advertenties zijn alleen voor uw rijschool
Maximaal 250 rijscholen in Nederland kunnen deelnemen
Geen contractstermijn en opzegtermijn
Zelf bepalen of u maandelijks wilt verlengen
Doorlopend verwerving van nieuwe leerlingen
Een eigen online actiepagina voor uw rijschool
Inclusief aanvraagformulier voor een gratis proefles
Inclusief Real-time SMS-alert van nieuwe aanvragen
Inclusief Real-time E-mailmelding
Een doordachte wervingsstrategie
Een uitstekende actie en verdienmarge
Geen eigen website (meer) nodig

Indien u het Complete Marketing & SalesPakket voor uw Rijschool wilt uitproberen dan verwijzen wij u naar onze Business-site.

Met vriendelijke groet,
Royaal Rijles

Contact & Info:
E-mail: [email protected]
B2B-info: Business-site

Gesloten