Hoi,xSupermuis schreef:Ik wil hier ook graag op reageren.
Ik heb eind augustus een puppy gekocht bij deze man. Het leek erop dat het een kerngezond beestje was. Totdat ze na een week vreselijk begon te braken en diarree had. Ik tilde haar op vanuit de bench, en ze kon niet meer op haar pootjes staan. Ik heb meteen de dierenarts gebeld en we zijn met spoed naar de dierenarts gegaan. Daar heeft ze verschillende prikjes gehad, en pijnstillers. Hierna hebben wij meteen de fokker gebeld. En de fokker zei tegen ons: "Jullie moeten met de puppy naar Tilburg komen, ik heb namelijk connecties met mijn dierenarts". Dit vond ik al vreemd, want wie gaat er nou met een doodzieke pup van Amsterdam naar Tilburg rijden? En wat is er beter aan zijn dierenarts? Mijn dierenarts doet hetzelfde werk. Wij zijn 2 weken lang bijna dagelijks bij de dierenarts geweest met onze pup. Toen het virus bij haar weg leek te zijn. Kregen onze andere 2 honden last van het virus. De één was 15, en de ander is 11. Die van 15 heeft dit helaas niet overleefd. Toen het eindelijk weer goed leek te gaan met onze pup, begon ze steeds te hoesten. We zijn afgelopen vrijdag avond meteen naar de dierenarts gegaan en kregen hoestdrank voor haar mee. We hebben weer de fokker gebeld met deze informatie. De fokker zei dat hij er niks aan kon doen en dat het ons eigen pakkie aan was. Zaterdag heeft de pup de hele dag lekker in haar mandje gelegen in het zonnetje. Heerlijk vond ze dat. In de nacht van zaterdag op zondag heeft ze zelfs nog gespeeld met ons. Toen ik haar zondag ochtend uit de bench haalde lag ze uit haar mandje. Ze was helemaal stijf, en reageerde niet meer op ons. Nu weet ik omdat ze zo klein is dat ze haar eigen suiker niet kan aanmaken. Dus ik dacht dat het daar aan lag. Ik heb haar meteen suiker toegediend. En toen reageerde ze weer op ons. Maar ze kon nog steeds niet op haar poten staan. Ik heb meteen de dierenarts gebeld, en ze werd opgenomen. We zouden om half 2 teruggebeld worden hoe het ging. Om 10 over 12 ging de telefoon, en werd er gezegd dat we nu meteen moesten komen. Omdat ze het niet ging halen. Wij zouden waarschijnlijk niet eens snel genoeg zijn om haar nog levend te kunnen zien. Gelukkig hebben wij haar nog levend gezien, want het was een beestje dat echt vocht voor haar leven. Ze zou sowieso dood gaan, met heel veel pijn. Dus hebben we besloten haar in te laten slapen.
Wij hebben 4 weken mogen genieten van deze lieve pup.
Maar wij hebben ook nooit haar ouders mogen zien. Wij kregen de smoes: Onze laptop is gecrasht. Als ie het weer doet dan sturen we jullie de foto's door.
Deze mensen zijn op heel veel namen actief op marktplaats. Per ras hebben ze een ander account. Wij gaan ervoor vechten dat deze mensen niet meer hun pups kunnen verkopen. Want niemand verdient dit.
Het virus is meegenomen vanuit het nest. Omdat waarschijnlijk de eerste inenting niet is plaats gevonden. Maar hij spant samen met zijn eigen dierenarts. Nu begrijpen wij ook waarom hij zei kom naar Tilburg, ik heb connecties met mijn eigen dierenarts. Zijn dierenarts kon natuurlijk zeggen dat het virus niet bij hem vandaan kwam. Zodat de fokker er met een sisser vanaf kwam. Wij hebben de fokker meerdere malen duidelijk proberen te maken dat het virus bij hem vandaan kwam. En dat is dus ook zo. Onze lieve pup had parvo, en dat is heel goed mogelijk want toen wij daar waren mochten wij niks zien. En we hoorden HEEL VEEL andere puppy's achter blaffen. Dus dan praten we niet over 1 of 2 nestjes. Nee ik denk dat we wel over een stuk of 9 nestjes praten. Wij hebben alles opgezocht later over deze man. En er zijn meerdere meldingen gedaan door mensen bij de dierenpolitie. Toen ze bij hem aanklopten om even de boel te inspecteren. Vonden ze een hennep plantage. De man beweerde dat deze niet van hem was. Maar als jij zo met je dieren omgaat alleen maar voor het geld, dan geloof ik ook wel dat je een hennep plantage hebt. Want daar verdien je ook genoeg mee.
Wij willen mensen echt op de hoogte brengen van dit verhaal. En wij willen zorgen dat deze mensen nooit meer een pup zullen verkopen! De dierenbescherming heeft van ons al bericht gehad, en de dierenpolitie gaan we nog inschakelen.
melden is natuurlijk altijd goed. Wij hadden het gepost op facebook, marktplaats en natuurlijk hier. Helaas heeft de inspecteur gemeld dat ze weinig kunnen doen er bestaat geen wet om dit te verbieden. Het zou de kamer in moeten en er zou een wet voor moeten komen. Alle verhalen moet je melden bij de partij van de dieren. Ze zijn de enige die al jaren proberen om er een wet voor elkaar te krijgen. Dan pas zijn ze strafbaar en kan er iets aan gebeuren. Succes met al je stappen want wat ze doen is te triest voor woorden
groeten colette